Universaali totuushan on tunnetusti se, että covereita ei saa tehdä ja mikä vielä pahempaa, esittää julkisesti. Missään tapauksessa ei ole oikeutettua tuoda julki henkilökohtaista mieltymystään bändiin x esittämällä bändin x tuotantoa. Ja joku jos näin erehtyy tekemään, hänet tuomittakoon ammuttavaksi aamunkoitteessa, koska hän näin epäonnistuu täydellisesti kuulostamaan aivan toisten ihmisten itse säveltämältä ja esittämältä kappaleelta.Zapper wrote:Ja mikäköhän näistä covereista tekee täydellisiä raiskauksia? Taitaa vaan taas olla se ikuinen fanipoikamentaliteetti täällä, että on pakko haukkua kaikkea muuta kuin Maidenin tekemää ihan vain sen takia, että todistaisi olevansa se paljon puhuttu tosifani. Kuunnelkaa joskus muutakin musiikkia. Se avartaa kummasti maailmaa.
Dream Theater NOTB bootleg ladattavissa
Moderator: The Killer Krew
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Mielenkiinnolla vain kuulisin muita perusteluita, kun "vittu, kun oli paskaa raiskausta" Katsos voi ne Maidenin-
ottaa välillä pois. Oli coverin tekijä sitten Popeda tai Slayer niin hyvää jälkeä voi molemmilta tehdä jos tarpeeksi omistautuneita ollaan coverin tekoon. DT:n pojat tekevät mielestäni todella hyvää jälkeä biiseissä mitä ovat coveroineet. Ei kuka tahansa bändi kunnioita jotain muuta bändiä niin paljon, että vetäisivät bändin klassisimman levyn kokonaan omilla keikoillaan. Siihen tarvitaan kyseisen bändin omistautumista sitä kohden mitä halutaan coveroida. Levy ollaan mielestäni coveroitu suurella sydämellä ja kunnioituksella. Mitään vikaa en näe covereissa soitannollisesti. Kyllä hyväksyn tietysti sen jos ei sattumoisin pidetä jonkun bändin covereista, mutta jos viestin sisältö on tämäntapaista "Raiskausta, Maiden on parasta" niin voi mielestäni asian jäättää sanomatta.
Np: Anthrax - Remember Tomorrow

Np: Anthrax - Remember Tomorrow
Toki kuuntelen paljon muutakin musiikkia kuin Maidenia. En vain yleisesti pidä hirveän paljon covereista vaikka mikä bändi niitä tekisi. Kyllä se alkuperäinen versio on (melkein) aina paras. Tässäkään tapauksessa minulla ei ole mitään Dream Theateria vastaan, en vain pidä noista covereista. Heidän oma musiikkinsa voi olla ihan hyvääkin, en ole ainakaan vielä tutustunut. Meni muuten taas vähän offtopiciksi.
-
- Taka-ampuja
Siis totajuu. Ajattelin jo että en tänne jaksa mietteitäni kirjoittaa, kun kaikki tuntuu olevan jo sanottu, mutta nyt täytyy kyllä avaista suppea sanainen arkku ja käsitellä tätä boottia.Zapper wrote:Ja mikäköhän näistä covereista tekee täydellisiä raiskauksia? Taitaa vaan taas olla se ikuinen fanipoikamentaliteetti täällä, että on pakko haukkua kaikkea muuta kuin Maidenin tekemää ihan vain sen takia, että todistaisi olevansa se paljon puhuttu tosifani. Kuunnelkaa joskus muutakin musiikkia. Se avartaa kummasti maailmaa.
Aloitetaan siitä, mikä ensimmäiseksi otti korvaan, eli laulajasta. Kaikki varmasti tajuavat, ettei mikään amatöörilaulaja ole kyseessä, vaan korkealle päästään. Se ääni vain on semmoista itikan ininää, ei sitä kuuluisaa munaa nimeksikään. Bruce vetää kovemmin, vaikka ei noin helposti korkealle pääsisikään, mutta tekniikka ja hyvä ääni ovatkin meikäläisen kirjoissa kaksi aivan eri asiaa. Ei mielestäni kaverin ääni sovi Maideniin ollenkaan, liian puhdas ja kuoropoikamainen.
Soitto on tarkkaa, siihen se varmaan kaatuukin jonkun verran. Kaikki tuntuu jotenkin niin millilleen opetellulta ja kulmat vaikuttavat niin hiotuilta, ettei rosoisuutta ei löydy ollenkaan. Kitarasaundi on sitä nykymaaliman metallisaundia, ei kuulosta mielestäni tässä kovinkaan hyvältä. Tarkkaan toverit soittavat, virheitä tuskin löytyy suurennuslasillakaan, mutta juttu vaikuttaa ulkoapäin kullatulta puulta.
Kuten joku sanoi, vetää rumpali hallowedissa aika tönkösti ja synasaundi on silkkaa murhaa, samaten koskettimilla vedetyt soolot ovat melko poikkeuksetta persiistä. Kitarasooloissa ollaan jo paremmalla hengellä mukana, mutta eivät nekään päätä huimaa.
Mutta jottei tule turpaan niin vedetään hyviä asioita mukaan. Kuten Ipe sanoi, hieno kunnianosoitus, loppupeleissä hakkaa aika monet muut coveroinnit. Kappaleet on vedetty alkuperäisversioita kunnioittaen, eikä suurempia hörhöilyjä ole, mitä nyt tuo gangland on vedetty aikalailla uusiksi. Kuten tuli jo mainittua, soittajat ovat aivan perkeleen näppäriä, joten jänniä jippoja löytyy, ja se laulaja tosiaan vetää joka ikisen kohdan nuotilleen, piti äänestä tai ei.
Mitäs tästä nyt sitten loppujen lopuksi sanoisi? En tykkää "soittotyylistä", hieman vaikea selittää tuota, mutta ideana koko levyn kocerointi on ihan perkeleen hyvä. Hatunnostoinen suoritus loppujen lopuksi, ei todellakaan niin kaamea, kuin mitä jotkut täällä kauhistelevat. Itseäni vain haittaa tuo soitanta/laulanta puoli sen verran, että en taida kovin usein tätä kuunnella.
Jos jokin pistää tekstissä pahasti silmään niin kommenttia, vähän sekava olo tällä hetkellä, niin saattaa olla kummallisuuksia tuossa pötkössä.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Ihan mielenkiintoinen setti on tuossa kyseessä. Ja kaikessa omaperäisyydessään tuo Ganland on minusta onnistunein versio noista kaikista. Soitannallisesti kaikki muutkin on ihan ok versioita, mutta LaBriestä ääni ei oikein sovi Maidenin biiseihin. Poikkeus on kuitenkin juuri tuo Gangland, josta on tehty bändin itsensä kuuloinen versio, muiden olleessa enemmän alkuperäisille versioille uskollisia. Tuosta "dream theatermaisuudesta" johtuen LaBrien laulukin kuulostaa paljon luonnollisemmalta tuossa Ganglandissa.
-
- Manowarrior
Kun näitä silloin JOSKUS netistä haeskelin, niin aikas raiskaukselta kuuntelin, mutta nyt kun olen Images & Wordsin ja Awaken kuunnellut läpi moneen kertaan niin päätin tehdä päätöksen:
Ostin eilen Dream Theater - Official Bootleg, Iron Maiden the Number of the Beast
Ei se enää niin raiskausta olekaan.
Mutta enemmän kommenttia taidan laitella sitten, kun olen Bootsin muutamaan kertaan kuunnellut!!!
Ostin eilen Dream Theater - Official Bootleg, Iron Maiden the Number of the Beast
Ei se enää niin raiskausta olekaan.

Mutta enemmän kommenttia taidan laitella sitten, kun olen Bootsin muutamaan kertaan kuunnellut!!!
-
- Azazel
Mä olen sitä mieltä, että huonoa coveria ei ole olemassakaan. Jos joku bändi päättää esittää jonkun toisen tekemää materiaalia, se on minusta kunnianosoitus ja tarkoittaa, että coveroiva bändi pitää alkuperäisesittäjästä. Dream Theater teki vielä enemmän, coveroi persoonallisella tyylillä heavy-metalin legendaarisimpiin kuuluvan levyn kokonaan.
Se jos mikä on mun mielestä todellinen kunnianosoitus. Moniko paljon omaa hyvää materiaalia omaava bändi esittäisi jonkun muun bändin kokonaisen levyn?
Hieno juttu.
Se jos mikä on mun mielestä todellinen kunnianosoitus. Moniko paljon omaa hyvää materiaalia omaava bändi esittäisi jonkun muun bändin kokonaisen levyn?
Hieno juttu.
Helvetti, nuori " mies " ja tulee asiaa naamarista?Stratocaster wrote:Mä olen sitä mieltä, että huonoa coveria ei ole olemassakaan. Jos joku bändi päättää esittää jonkun toisen tekemää materiaalia, se on minusta kunnianosoitus ja tarkoittaa, että coveroiva bändi pitää alkuperäisesittäjästä. Dream Theater teki vielä enemmän, coveroi persoonallisella tyylillä heavy-metalin legendaarisimpiin kuuluvan levyn kokonaan.
Hieno juttu.
Täysin samaa mieltä
"To be alive is more than just breathing"