Iron Maidenin paras kappale

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by trooper »

Tervemenoa Hallowed Be Thy Name sijalle 2.

Kaksi vuotta Dance of Deathin ilmestymisestä ja erittäin paljon levyä kuunnelleena täytyy sanoa, että Maidenin paras biisi on Dance of Death ja sen lisäksi maailman parhain biisi. Siinä on mulle kaikkea, mitä musiikissa pitääkin olla. Se tunnelma tossa biisissä on jotain käsittämättömän upeaa, enkä yksinkertaisesti löydä mitään negatiivista sanottavaa siitä. Tarina, se miten se on rakennettu, kestää kuuntelua, vitun mukava soittaa, maailman parhaimmat väliosat jnejnejne. Siitä ei saa kyllikseen.

1. Dance of Death
2. Hallowed Be Thy Name
3. Usein vaihtuva
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
eddie-the-head
Vempare
Vempare

Post by eddie-the-head »

hmm.. Tämän hetken ehdoton suosikki on Caught somewhere in time. se saa aina kananlihalle, ja ylipäänsä kaikki somewhere in timen kipaleet. Vahvimmin ehkä mistään maidenin kappaleesta iski Dance of death, lähes kyyneliin asti :D sen huuma sitten jotenkin haihtui, toki mahtava biisi yhä. aivan kärkeen kohoaa myös Fear of the darkin liveversio. Eihän niitä voi tälla tavalla luetella, jokainen biisi on omalla tavallaan legenda :D
could the end be at hand, is the face in the sand..
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

^Tere tulemast vaan. Pienennäpä avatariasi ihan ensitöiksesi. 100x100 on se suurin sallittu koko.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
JKL

Post by JKL »

Aika usein se mikä juuri pyörii soittimessa...No joo...

Yllätysvetona voisin mainita Back In The Villagen. Erittäin tarttuva kertsi.

Muita kestosuosikkeja:
The Number Of The Beast
Aces High
2 Minutes To Midnight
Bring Your Daughter...To The Slaughter
Man On The Edge
Rainmaker
Thrashnator
Paholainen
Paholainen

Post by Thrashnator »

Pakko kait sanoa Aces High...
tuukka
Vempare
Vempare

Post by tuukka »

Tuo Be Quick Or Be Dead kolahtaa mulle kuin peura rekan etumaskiin. Se on ihan tajuttoman hyvä :)
Spinal Tap - Lick My Love Pump
Sameli
Kisälli
Kisälli

Post by Sameli »

Eiköhän se paras Maidenin biisi ole tuo Caugth Somewhere in Time, aivan tajuttoman kova. Intro on erittäin hyvä ja the laukkakomppia vaan kehiin. Adrianin soolo on Maidenin paras soolo. Twin-leadit jotain mahtavaa.

Toisena varmaan Dance of Death, Gersia parhaimmillaan. Akustiset kitarat ym. erittäin hienon kuuloisia. Siinä kolmessa minuutissa alkaa parhaus. Loistava biisi.

Kolmantena kaikkien eepoksien äiti Rime of the Acient Mariner. Ei tässä nyt tule saakeli mitään sanottavaa mieleen. Että näin :wink:
arqq
Vempare
Vempare

Post by arqq »

Ihan liikaa on loistavia kappaleita, mutta toki muutama erottuu ehkä joukosta:

No More Lies
Dance Of Death
Paschendale
Journeyman
Brave New World
Alexander The Great
Fear Of The Dark
Hallowed Be Thy Name
Where Eagles Dare (A Real Dead One:ssa on hauska Clint Eastwood-juttu)
Run To The Hills

Siinä nyt ainakin parhaimmistoa, mutta riippuu päivistä mitä levyä sattuu kuuntelemaan.
Näitä kuitenkin voi kuunnella milloin vain.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

voi voi! Helvetin hyviä on MONTA, mutta parhaita on YKSI ja se on Hallowed Be Thy Name!!! sitä vastaan ei pärjää mikään! se iskee aina! ja n. puolella kuuntelu kerroista nousee alku pimputtelun aika niskavillat pystyyn! biisi on myös siitä loistava että vaikka osaakin alku laulannan niin sitten se "Are Running Looooooooooooooooooow" --> jälkeen , on lähes mahdotonta laulaa! kyllä silti vuoden opettelun jälkeen olen oppinut melkein koko biisin!äänet ja kaikki on aivan mieletöntä.! jokainen Live versiokin joita olen kuullut kappaleesta on ollut mainio mutta yksi poikkeus on!: Death on the Roadin "are Running Loooow" loppuu juuri tuohon! eli siinä ei ole sitä jotakin! kun se loppuu!

helvetin hyviä ja välillä myös kuunnelluimpia:

Infinite Dreams!
kappale jaksaa olla aina yhtä mahtava soundeissaan ja tahdissaan . varsinkin "kiihtymis"kohta on ihan peen hyvä! ja uutta intoa kappaleella antoi juuri ostamani SSOASS Expanded Limited Edition 2CD . joka sisältää Infiniten ja muita Livenä 88.! mahtava kappale! niskavillat pystyyn!
10

Run to the Hills
kappale on niin juhlava! heti alussa tulee mieleen laukkaavat ratsut, joita on musavideossakin! ja Brucen laulu on mahtava! koko kappaleen ajan!
10

Die With Your Boots On
"If You Gonna Die Hammersmith"?
"If You Gonna Die Hammersmith"?
"DIE WITH YOUR BOOTS ON". ehkä keikan paras kappale! se on aivan mieletön ja kesän keikkojen mittaan noussut kuunnelluksi!

enempää en ala kommentoimaan mutta:
Aces High, the Number of the Beast, the Trooper, Running Free, Paschendale, DOD, the Clairvoyant....JNE! Caught Somewhere in Time, Bring Your Daughter... , Be Quick or Be Death, Fear of the Dark, Dream of Mirrors, kaikki kaikki! siis ne mistä en pidä löytyy sieltä Blaze ajalta... mutta muuten kaikki on niin mahtavaa!
ja tietty kun Bruce korottaa ääntään Lord of the Fliesissa ja tykittää Sign of the Crossin niin....
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^ Itselleni kappaleet Run to the Hills ja Die With Your Boobs ovat täysin yliarvostettua kamaa. Puhkikulutettuja hittibiisejä joita kumminkin soitetaan aina livenä (Varsinkin RTTH:ä). Boobsin tänä vuonna nyt viidesti kuullena pidän biisiä setin heikoimpana vetona. No mikäs siinä, kun yleisö ja bändi diggaa. Parempiakin vaihtoehtoja on Boobsin tilalle. Mut heitän tähän ihan irvillä mun top-3 biisit ilman sen kummallisempia selityksiä.

Only the Good Die Young
Alexander the Greaaaaat
Quest For Fire
Makal
Paholainen
Paholainen

Post by Makal »

Noh minun listaltani ei löydy Hallowedia kylläkään, joka voisi kuulua melkeinpä huonoimpien biisien listalle. Paras kappale on aika mahdoton päättää, joten pistän muutaman suosikkini:

Aces High
Caught Somewhere In Time
Infinite Dreams
The Prophecy

Varsinkin näistä The Prophecy iskee todella kovaa. Varsinkin Brucen laulusuoritus kyseissä kappaleessa on loistava.
Vibot
Vempare
Vempare

Post by Vibot »

Fear Of The Dark mun mielestä paras. Erityisesti livenä aivan mahtava.

2. The Trooper
3. Flight of the Icarus
4. Aces High
5. Blood Brothers
Up the irons!
Rauta Ritari
Vempare
Vempare

Post by Rauta Ritari »

1. Iron Maiden
2. Phantom Of The Opera
3. Vaihteleva...

Näistä pidän tällä hetkellä.
Seitsemäs poika
Vempare
Vempare

Post by Seitsemäs poika »

Nyt tuli kova pala purtavaksi. hmm. Kyllä se mun mielestä paras biisi maidenilta on The number of the beast tai Run to the hills. :twisted:
NoMoreLies
Hang-Around
Hang-Around

Post by NoMoreLies »

Minulla ei ole suosikkia. On vain jotkut joskus... Eli suosikki on vaikea sanoa.

Revelations (LaD)
Kylmät väreet alusta loppuun. Rauhalliset maiden biisit ovat minun tyyliäni.

Running Free (LaD)
Live after Deathiltä tämä myös, ja hyvä onkin!

Wasted Years (Milano 1999)
Eli tämä joka muistaakseni tuli Out of the Silent Planetin sinkussa.

Aces High (Milano 1999)
Samassa sinkussa tullut ja on myös hyvä!! :twisted:

Muuten kaikki Maidenin biisit ovat hyviä.
Im Back in Black!!
Brain Damage

Post by Brain Damage »

NoMoreLies wrote:Minulla ei ole suosikkia. On vain jotkut joskus... Eli suosikki on vaikea sanoa.

Revelations (LaD)

Running Free (LaD)

Aces High (Milano 1999)

Mitä hittoa? Ovatko mielestäsi Maidenin parhaat biisit live-versioita?
NoMoreLies
Hang-Around
Hang-Around

Post by NoMoreLies »

^Tällä hetkellä.
Im Back in Black!!
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

Tähän kysymykseen on mielestäni lähes mahdoton vastata. tällä bändillä on niin paljon parhaita biisejä :)
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Brain Damage wrote:
NoMoreLies wrote:Minulla ei ole suosikkia. On vain jotkut joskus... Eli suosikki on vaikea sanoa.

Revelations (LaD)

Running Free (LaD)

Aces High (Milano 1999)

Mitä hittoa? Ovatko mielestäsi Maidenin parhaat biisit live-versioita?
Livenähän Maiden todellakin oli ylittämätön aikoinaan, Live After Death on maailman paras kokoelmalevy aikansa parhaista biiseistä. :)
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

Mä kohta alennun niin paljon, että kirjoitan tänne että Reach Out on Maidenin paras biisi :o . Se on vaan niin hyvä vaikka onkin B-puoli.
SAVE_US.ETG :P
The_Assassin
Bändäri
Bändäri

Post by The_Assassin »

Edward the Greaat wrote:Mä kohta alennun niin paljon, että kirjoitan tänne että Reach Out on Maidenin paras biisi :o . Se on vaan niin hyvä vaikka onkin B-puoli.
Joo, Reach Out on kyllä ihan kurko biisi! Taitaa Adrian laulaa sen, jos oikein muistan? Kunnon kasarimeininkiä.

Absoluuttisesti parasta en kyllä osaa sanoa, mutta jos jotain tähän nyt on heitettävä, niin sanotaan vaikka The Evil That Men Do. TETMD:n pre-chorus on ihan loistava. Siis se "Living on a razors edge, Balancing on a ledge"-kohta.
"Brother will kill brother
Spilling blood across the land
Killing for religion
Something I don't understand"
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Brain Damage wrote: Mitä hittoa? Ovatko mielestäsi Maidenin parhaat biisit live-versioita?
Lappis vastaa omasta puolestaan: Kyllä. Maidenin biisit ovat monta kertaa kovempia livenä kuin levyllä. Maiden England sisään ja jo kuuluu parhaimmat versiot koskaan Moonchildistä, Evil that men dosta, Hallowed be thy namesta Etc.
Biiseissä on munaa, ilmavuutta, rankkuutta Etc. paljon enemmän kuin levyillä. Plus Dickinsonin pienet improvisoinnit/vuorovaikutus yleisön kanssa ovat loistavia.
"To be alive is more than just breathing"
Solacide
Peräruiske
Peräruiske

Post by Solacide »

Lappis wrote:
Brain Damage wrote: Mitä hittoa? Ovatko mielestäsi Maidenin parhaat biisit live-versioita?
Lappis vastaa omasta puolestaan: Kyllä. Maidenin biisit ovat monta kertaa kovempia livenä kuin levyllä. Maiden England sisään ja jo kuuluu parhaimmat versiot koskaan Moonchildistä, Evil that men dosta, Hallowed be thy namesta Etc.
Biiseissä on munaa, ilmavuutta, rankkuutta Etc. paljon enemmän kuin levyillä. Plus Dickinsonin pienet improvisoinnit/vuorovaikutus yleisön kanssa ovat loistavia.
Iron Maiden, Killers, NOB, Piece Of Mind, No Prayer For The Dying ja Fear Of The Dark -levyjen biisit toimii mun mielestä parhaiten livenä. Mutta esim. SIT ja Seventh Sonin biisit ei kuulostanu livenä niin hyvältä kuin levyllä, johtuen soundeista ja Dickinsonin laulusta. Ei tuntunu mies olevan parhaassa vedossa niillä kiertueilla. 1990-1992 vuosien livet taas toimii omissa korvissa parhaiten. Etenkin From Here To Eternity ja Wasting Love sinkuilta löytyvät No Prayer, Public Enema Nr.1 ja The Assassin on über alles -herkkua, inkontinenssi iskee hunajarauhasen kohdalle saman tien :finger:
THE Headbanger
Vempare
Vempare

Post by THE Headbanger »

Vaihtelee aika lailla. Tällä hetkellä kuuntelen joka päivä noin 5-10 kertaa The Trooperin A Real Dead Onelta.

Ps. suomiäänitykset rock hard
Ei elämää ilman Maidenia
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Lappis wrote:
Lappis puhuu nyt täyttä asiaa.
Mun mielestä Maiden ei ole oikeen saanut sitä oikeaa henkeä niihin studiversioihin, esim. Live After Deathin vedot peittoavat melkein kaikki alkuperäiset. Yleisö tuo kunnon fiilistä ja huutoa sinne mukaan.
Post Reply