Ihmettelen settilistoja
Moderator: The Killer Krew
-
- Vempare
Ihmettelen settilistoja
Iron Maiden edustaa minulle heavy metallin parasta kärkeä. Iron Maiden on yksi pitkäaikaisimmista suosikeistani Judas Priestin, Dion, Saxonin, Black Sabbathin ym. kovien heavy metal -legendabändien rinnalla.
Olen kokenut Iron Maidenin keikan 2 kertaa: Nummirockissa 1996 ja nyt Helsingissä 6.7. Täytyy sanoa että jos halutaan todellinen legenda ja ennen kaikkea LIVE-BÄNDI, niin Iron Maiden on varma valinta.
MUTTA:
Miksi ihmeessä näin pitkäaikainen ja suuren luokan bändi - jolla on 30 vuotinen ura ja suuri määrä huippubiisejä - soittaa vain 16 - 19 biisin pituisia keikkoja?!? Judas Priest veti 2.3.2005 Tampereella "The Hellion" -intron ja sen jälkeen 22 biisiä!
Tässä esimerkki josta moni on ollut samaa mieltä:
Iron Maiden 6.7.2005 Helsinki
00.Intro: The Ides of March
01.Murders in the Rue Morgue
02.Another Life
03.Prowler
04.The Trooper
05.Remember Tomorrow
06.Where Eagles Dare
07.Run to the Hills
08.Revelations
09.Wrathchild
10.Die With Your Boots On
11.Phantom of the Opera
12.The Number of the Beast
13.Hallowed Be Thy Name
14.Iron Maiden
15.Running Free
16.Drifter
17.Sanctuary
Sinänsä mahtava settilista, jossa on paljon huippubiisejä ja tietysti tämänkin pituinen setti vaatii kovaa soitto- ja esiintymistyötä, ei siinä mitään...Turhahan tässä on jälkeenpäin valittaa, olihan Iron Maiden -keikka oman 10-vuotisen keikkailuhistorian Top 5 -listalla! Mutta olisihan tähän "Early Days" -listaan kuulunut ehdottomasti vähintään 4 - 5 biisiä lisää. Itse kaipasin seuraavia keskeisiä kappaleita:
Killers, Children Of The Damned, 22 Acacia Avenue, Prisoner, Still Life, Sun And Steel...
Eli kyllä olisi ollut biisejä mitä soittaa! Mutta hyvä oli näinkin, onneksi tuli kuitenkin kaikkein tärkeimmät biisit kuten Where Eagles Dare, The Trooper, Hallowed Be Thy Name, The Number Of The Beast, Prowler...
No, onneksi keikkaa on tiedossa lisää lähiaikoina! Onhan se hienoa kun Maiden etenee historiansa läpi erilaisin teemakeikoin ja julkaisuin...
UP THE IRONS!
Olen kokenut Iron Maidenin keikan 2 kertaa: Nummirockissa 1996 ja nyt Helsingissä 6.7. Täytyy sanoa että jos halutaan todellinen legenda ja ennen kaikkea LIVE-BÄNDI, niin Iron Maiden on varma valinta.
MUTTA:
Miksi ihmeessä näin pitkäaikainen ja suuren luokan bändi - jolla on 30 vuotinen ura ja suuri määrä huippubiisejä - soittaa vain 16 - 19 biisin pituisia keikkoja?!? Judas Priest veti 2.3.2005 Tampereella "The Hellion" -intron ja sen jälkeen 22 biisiä!
Tässä esimerkki josta moni on ollut samaa mieltä:
Iron Maiden 6.7.2005 Helsinki
00.Intro: The Ides of March
01.Murders in the Rue Morgue
02.Another Life
03.Prowler
04.The Trooper
05.Remember Tomorrow
06.Where Eagles Dare
07.Run to the Hills
08.Revelations
09.Wrathchild
10.Die With Your Boots On
11.Phantom of the Opera
12.The Number of the Beast
13.Hallowed Be Thy Name
14.Iron Maiden
15.Running Free
16.Drifter
17.Sanctuary
Sinänsä mahtava settilista, jossa on paljon huippubiisejä ja tietysti tämänkin pituinen setti vaatii kovaa soitto- ja esiintymistyötä, ei siinä mitään...Turhahan tässä on jälkeenpäin valittaa, olihan Iron Maiden -keikka oman 10-vuotisen keikkailuhistorian Top 5 -listalla! Mutta olisihan tähän "Early Days" -listaan kuulunut ehdottomasti vähintään 4 - 5 biisiä lisää. Itse kaipasin seuraavia keskeisiä kappaleita:
Killers, Children Of The Damned, 22 Acacia Avenue, Prisoner, Still Life, Sun And Steel...
Eli kyllä olisi ollut biisejä mitä soittaa! Mutta hyvä oli näinkin, onneksi tuli kuitenkin kaikkein tärkeimmät biisit kuten Where Eagles Dare, The Trooper, Hallowed Be Thy Name, The Number Of The Beast, Prowler...
No, onneksi keikkaa on tiedossa lisää lähiaikoina! Onhan se hienoa kun Maiden etenee historiansa läpi erilaisin teemakeikoin ja julkaisuin...
UP THE IRONS!
UP THE IRONS!!!
- Maiden Finland -
- Maiden Finland -
Re: Ihmettelen settilistoja
maiden finland wrote: Miksi ihmeessä näin pitkäaikainen ja suuren luokan bändi - jolla on 30 vuotinen ura ja suuri määrä huippubiisejä - soittaa vain 16 - 19 biisin pituisia keikkoja?!?
Taisit vastata omaan kysymykseesi.maiden finland wrote: Sinänsä mahtava settilista, jossa on paljon huippubiisejä ja tietysti tämänkin pituinen setti vaatii kovaa soitto- ja esiintymistyötä, ei siinä mitään...

-
- Crusader
NO. Aloitusviestissä on yritystä, mutta tästäkin asiasta on paplausta siellä sun täällä oikein olan takaa, joten... Annetaan nyt olla, mutta jotenkin uskon ettei tästä mitään huikeaa tarinointia irtoa.
Ja vastauksena kysymykseen: Iron Maiden haluaa tarjota kuulijoilleen aina täysipainoisen kuunteluelämyksen asiaankuuluvine atleettisine suoritukseen. Tiedättehän, tyylillä, jonka vain Iron Maiden osaa.
Tämä mahdollistuu sellaisella n. 1½ tunnin setillä, sen jälkeen alkaa tulla ikä ja terveys vastaan, varsinkin Brucella. Ei siinä sen kummempia. Tuskin Sinäkään haluaisit kuunnella puolta tuntia ylimääräistä, jos suoritus ei ole 100%.
Ja vaikka herrat jaksaisivatkin vetää 2½ tunnin keikan, niin tuskin joka ilta. Ei varmaan fanijoukko ilostuisi, jos vetäisi Norjassa 2½ tuntia, Hesassa 1½ tuntia, Tukholmassa 2½ ja Reykjavikissa 1½ tuntia. Saitteko pointtini ?
Se siitä.
Ja vastauksena kysymykseen: Iron Maiden haluaa tarjota kuulijoilleen aina täysipainoisen kuunteluelämyksen asiaankuuluvine atleettisine suoritukseen. Tiedättehän, tyylillä, jonka vain Iron Maiden osaa.
Tämä mahdollistuu sellaisella n. 1½ tunnin setillä, sen jälkeen alkaa tulla ikä ja terveys vastaan, varsinkin Brucella. Ei siinä sen kummempia. Tuskin Sinäkään haluaisit kuunnella puolta tuntia ylimääräistä, jos suoritus ei ole 100%.
Ja vaikka herrat jaksaisivatkin vetää 2½ tunnin keikan, niin tuskin joka ilta. Ei varmaan fanijoukko ilostuisi, jos vetäisi Norjassa 2½ tuntia, Hesassa 1½ tuntia, Tukholmassa 2½ ja Reykjavikissa 1½ tuntia. Saitteko pointtini ?
Se siitä.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Samaan linjaan toiseksi esimerkiksi voisi nostaa Judas Priestin nykyisessä kunnossaan. Bändihän tosiaan soitteli muistaakseni aika pitkät setit noilla Suomen keikoillaan, mutta kyllä se meno ja meininki oli samassa suhteessa tasaisempaa. Toki monet ovat ylistäneet näitä keikkoja maasta taivaisiin, mutta itse koin käymäni keikat vain tasaisen hyviksi tai tyydyttäviksi, jolloin keikkojen edetessä kyllä huomasi miten voimia säästeltiin ja missä vaiheessa ne alkoivat hiipua. Iron Maidenilla taas tapahtuu juuri kuten IC kommentoi, eli vedetään ennemmin vähän lyhyempi setti ja annetaan palaa nitrobensiinillä niin maan perkeleesti koko ajan mitään ylimääräisiä säästelemättä.Iron Constable wrote:Ja vastauksena kysymykseen: Iron Maiden haluaa tarjota kuulijoilleen aina täysipainoisen kuunteluelämyksen asiaankuuluvine atleettisine suoritukseen. Tiedättehän, tyylillä, jonka vain Iron Maiden osaa..
Mitä itse settilistoihin tulee, niin itse olen tuonut jo harvinaisen usein esille sen, kuinka toivoisin monien muiden tapaan vaihtelua puhkikuluneiden hittien sarjaan, kun Maiden täällä päin taas vierailee. Meininki on Iron Maiden -keikoilla aina komeaa, mutta kyllä sitä Power-Time-Seventh -materiaalia kuulisi niin mielellään, että housut kastuisivat toteutuessa.
| http://www.inferno.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.imperiumi.net" onclick="window.open(this.href);return false; |
-
- Vempare
Joo, tokihan mä sen ymmärrän että live-esiintyminen erityisesti Iron Maidenin tapauksessa vie voimia, varsinkin kun bändillä on tarkoituksena esiintyä aina 100 % energisesti ja näkyvästi. Ja hyvä näin, hienoa että äijät jaksaa esiintyä kuin 20 vuotta sitten ja jopa paremminkin.
Mutta silti toivoisin että jaksaisivat vetää ne ratkaisevat 3-4 biisiä enemmän, niin itse MUSIIKKIKOKEMUKSESTA jäis enemmän korviin ja mieleen. Olkoonkin niin, että lavaesiintyminen kaikkien juoksemisineen ja hyppelyineen ym. riehumisineen jäisi parin kolmen biisin kohdalla hieman vähäisemmäksi. Pari kolme huippubiisiä jäi pois, sillä selvä.
Ja mitä Judas Priestin keikkaan tulee:
1. Enemmän biisejä eli mahtava homma! Intro + 22 biisiä metallin aatelia!
2. Vähemmän tai ei ollenkaan juoksemista ja riehumista (Metallijumalat ei juoksentele, muut juoskoot ympäriinsä ja pakoon...
Touché!!!
3. Sama ja ellei jopa korkeampi energiataso kuin Maidenilla bändin legendaarisuuden, vahvan läsnäolon ja itse musiikin kautta (vittu se oli Judas Priest!!! Black Sabbathkin kalpenee näiden äijien rinnalla!) Judas Priest on supermassiivinen legenda.
4. Huomattavasti raskaampi ja aggressiivisempi kokonaissoundi, varsinkin kitarat ja basso jyräs kuin tuhannen mörssärin yhteislaukaus!
Mutta silti toivoisin että jaksaisivat vetää ne ratkaisevat 3-4 biisiä enemmän, niin itse MUSIIKKIKOKEMUKSESTA jäis enemmän korviin ja mieleen. Olkoonkin niin, että lavaesiintyminen kaikkien juoksemisineen ja hyppelyineen ym. riehumisineen jäisi parin kolmen biisin kohdalla hieman vähäisemmäksi. Pari kolme huippubiisiä jäi pois, sillä selvä.
Ja mitä Judas Priestin keikkaan tulee:
1. Enemmän biisejä eli mahtava homma! Intro + 22 biisiä metallin aatelia!
2. Vähemmän tai ei ollenkaan juoksemista ja riehumista (Metallijumalat ei juoksentele, muut juoskoot ympäriinsä ja pakoon...

3. Sama ja ellei jopa korkeampi energiataso kuin Maidenilla bändin legendaarisuuden, vahvan läsnäolon ja itse musiikin kautta (vittu se oli Judas Priest!!! Black Sabbathkin kalpenee näiden äijien rinnalla!) Judas Priest on supermassiivinen legenda.
4. Huomattavasti raskaampi ja aggressiivisempi kokonaissoundi, varsinkin kitarat ja basso jyräs kuin tuhannen mörssärin yhteislaukaus!
UP THE IRONS!!!
- Maiden Finland -
- Maiden Finland -
Siis siinähän se suurin syy varmaan on, koska onhan se settilista alkanut lyhentyä viimeaikoina, soittihan maiden 90-luvun alussa 20 biisin settejä.n. 1½ tunnin setillä, sen jälkeen alkaa tulla ikä ja terveys vastaan
Mutta tarvitseeko maidenin soittaa mitään yli 2 tunnin settejä, jossa on jotain hemmetin pitkiä rumpu tai kitarasooloja melkein joka kappaleen välissä. mielestäni ei

Pienillä setti muutoksilla, eli tiputtamalla välillä ne pari kestovetoa(pedon luku, wrathchild):shock: pois saataisiin tarpeeksi vaihtelua keikkasettiin.
Mutta on se maiden helvetin kova live bändi tälläisenaankin

"If you're feeling down depressed and lonely,
I know a place where we can go"
I know a place where we can go"
-
- Rautaneito IRC Crew
Maidenin ja Priestin setit kestivät suunnilleen yhtä kauan (Condämned voi varmaankin vahvistaa arkistoistaan). Priestin setissä on todellakin muutam biisi enemmän kuin Maidenilla, mutta Priestin biisit ovatkin myös Lyhyempiä. Maidenin settilistasta löytyy paljon enemmän näitä pitkiä biisejä kuin mitä oli talvella Priestin keikalla. En moita Priesti veti hyvä setin, Maideniä en hesassa nähnyt (edelleen harmittaa) mutta Prahassa keikka oli pirun tiukkaa "shittiidouppii".
Tällä viimeisellä Maidenin kiertueella vitutti eniten / Kautta tappoi oman tunnelmani juuri Number Of The Beast, Hallowed By Thy Name ja Run To The Hills, jotka olen kuullut jokaisella maiden keikalla, millä olen ollut. Myös The Tropperrin olisi voinut jättää pois, ja vaikka soittaa Still Lifen tilalla. Silti, ehkä paras Maiden keikka oli tuo ko. Prahan shöy.
Ainaista harmittelua on myös aiheuttanut aivan identtinen settilista joka keikalla. Verrataan vaikka suomalaiseen "raskas-metalli-jättiin" Children Of Bodomiin; Joka keikalla kuullaan samat biisit, mutta niiden järjestystä saatetaan vaihdella erittäin radikaalisti. Samaa olen toivonut Iron Maideniltäkin, mutta en minä ole se joka tietenkään päätä näitä settilistoja.
Jos Maidenin ja Priestin lava-esiintymistä ei voi oikeastaan verrata, kummassakin bändissä kaikki hymyilevät yleisölle, mutta siinä mielessä Maiden on parempi, koska Basisti jaksaa liikkua ympärilavaa. Tosin, Ian Hill on sanonut, ettei hänen tarvitse liikkua lavallas, kun muut hoitavat sen homman.
About the things to come... Brucehan sanoi, että seuraava Early Days teema tulee olemaan Live After Death - Somewhere In Time akselille, eli taas kuullaan Number... Hallowed ja Run To Hills. Ei voi mittään, kun bändin jätkät tykkää niin kovasti näistä biiseistä.
Odotukset tulevaa levyä kohti on korkeat, edellinen studio oli vahva näyte vanhoilta papoilta.
Tällä viimeisellä Maidenin kiertueella vitutti eniten / Kautta tappoi oman tunnelmani juuri Number Of The Beast, Hallowed By Thy Name ja Run To The Hills, jotka olen kuullut jokaisella maiden keikalla, millä olen ollut. Myös The Tropperrin olisi voinut jättää pois, ja vaikka soittaa Still Lifen tilalla. Silti, ehkä paras Maiden keikka oli tuo ko. Prahan shöy.
Ainaista harmittelua on myös aiheuttanut aivan identtinen settilista joka keikalla. Verrataan vaikka suomalaiseen "raskas-metalli-jättiin" Children Of Bodomiin; Joka keikalla kuullaan samat biisit, mutta niiden järjestystä saatetaan vaihdella erittäin radikaalisti. Samaa olen toivonut Iron Maideniltäkin, mutta en minä ole se joka tietenkään päätä näitä settilistoja.
Jos Maidenin ja Priestin lava-esiintymistä ei voi oikeastaan verrata, kummassakin bändissä kaikki hymyilevät yleisölle, mutta siinä mielessä Maiden on parempi, koska Basisti jaksaa liikkua ympärilavaa. Tosin, Ian Hill on sanonut, ettei hänen tarvitse liikkua lavallas, kun muut hoitavat sen homman.
About the things to come... Brucehan sanoi, että seuraava Early Days teema tulee olemaan Live After Death - Somewhere In Time akselille, eli taas kuullaan Number... Hallowed ja Run To Hills. Ei voi mittään, kun bändin jätkät tykkää niin kovasti näistä biiseistä.
Odotukset tulevaa levyä kohti on korkeat, edellinen studio oli vahva näyte vanhoilta papoilta.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
-
- Vempare
Itse asias mä kyllä ihan yksittäistapauksena ihmettelin että miksei Maiden soita vaikka paria kolmea biisiä enemmän mitkä selkeästi kuuluisi soittaa, huippuluokan biisejä kyllä löytyisi vaikka millä mitalla...Enhän mä tässä Maidenia sättimään ruvennu, Maiden on huippuluokan legenda ja tärkeimpiä bändejä mulle!
Kun kerran tälläisiä teemakiertueita rupeaa olemaan, niin olis se itse MUSIIKIN kannalta hyvä asia jos tulis muutama biisi enemmän, eikö vain? Kyllä varmaan itseäskin on jääny kaivelemaan että olispa tullu vielä pari kolme tärkeää ja Maidenin uraakin ajatellen keskeistä biisiä kuten mainitsemani Killers tai Children Of The Damned. Tulipa ny vaan verrattua Priestiin kun kerran vetivät peräti 1+22 biisiä talvella - ja energiaa, nimenomaan musiikillista energiaa riitti niin perkeleesti!!! Sama juttu Dion tapauksessa: ajallisesti rajoitettu festarikeikka ja silti 18 kokonaista biisiä sooloinen päivineen, ei medley-hässäköitä! Ja puuttuiko Diolta energiaa niin ei. Energiaa on monenlaista. Voi juosta itsensä hikeen tai antaa itsestään kaiken soittamisella/laulamisella.
Kyllä mua vaan pisti hieman (toistan HIEMAN) harmittamaan kun näin suuren luokan bändin setti areenan kokoisella - ja kalliilla - keikalla oli vain 17 biisiä. Olisin todellakin toivonut vaikka 2-3 biisiä lisäksi, niin olis ollu super-juttu. Mutta hyvähän tämä oli näinkin, niin hyvä ja massiivinen keikka Maidenilta 6.7. kuin vaan olla voi! Maiden on heavy metallin ja live-esiintymisen titaani!
Kuten sanoin: Top 5 -listalla on tämä keikka, monessakin mielessä tämä oli kaikkien aikojen paras keikka, lavashow ja puitteet oli tietenkin hienointa mitä mä oon nähny koskaan. Olis ny vaan tullu pari kolme biisiä enemmän, that's all.
Kun kerran tälläisiä teemakiertueita rupeaa olemaan, niin olis se itse MUSIIKIN kannalta hyvä asia jos tulis muutama biisi enemmän, eikö vain? Kyllä varmaan itseäskin on jääny kaivelemaan että olispa tullu vielä pari kolme tärkeää ja Maidenin uraakin ajatellen keskeistä biisiä kuten mainitsemani Killers tai Children Of The Damned. Tulipa ny vaan verrattua Priestiin kun kerran vetivät peräti 1+22 biisiä talvella - ja energiaa, nimenomaan musiikillista energiaa riitti niin perkeleesti!!! Sama juttu Dion tapauksessa: ajallisesti rajoitettu festarikeikka ja silti 18 kokonaista biisiä sooloinen päivineen, ei medley-hässäköitä! Ja puuttuiko Diolta energiaa niin ei. Energiaa on monenlaista. Voi juosta itsensä hikeen tai antaa itsestään kaiken soittamisella/laulamisella.
Kyllä mua vaan pisti hieman (toistan HIEMAN) harmittamaan kun näin suuren luokan bändin setti areenan kokoisella - ja kalliilla - keikalla oli vain 17 biisiä. Olisin todellakin toivonut vaikka 2-3 biisiä lisäksi, niin olis ollu super-juttu. Mutta hyvähän tämä oli näinkin, niin hyvä ja massiivinen keikka Maidenilta 6.7. kuin vaan olla voi! Maiden on heavy metallin ja live-esiintymisen titaani!
Kuten sanoin: Top 5 -listalla on tämä keikka, monessakin mielessä tämä oli kaikkien aikojen paras keikka, lavashow ja puitteet oli tietenkin hienointa mitä mä oon nähny koskaan. Olis ny vaan tullu pari kolme biisiä enemmän, that's all.
UP THE IRONS!!!
- Maiden Finland -
- Maiden Finland -
Ei kyllä tosiaan Priest soitti sen 120min. Ja Maiden sen 10-20 minuuttia lyhkäsemmän.Pentelesh wrote:Maidenin ja Priestin setit kestivät suunnilleen yhtä kauan (Condämned voi varmaankin vahvistaa arkistoistaan).
Mutta tosiaan molempien bändien biisitkin on niin erilaisia. Vertaakin vaan Priestin kiertueen settiä ja Maidenin kesää niin, Priestillä on niitä lyhyitä nopsia biisejä siellä aika hyvin. Ja vain yksi kunnon eepos; Victim of Changes (jota vielä erikseen venytettiin!). Tästähän sen eron näkeekin.
Mutta kuitenkaan en nyt näe oikeutettuna tällaista vertailua. Lavatoimintakin on bändeillä niin erilaista kuin päivä ja yö suunnilleen.
-
- Rautaneito IRC Crew
maiden finland wrote:Itse asias mä kyllä ihan yksittäistapauksena ihmettelin että miksei Maiden soita vaikka paria kolmea biisiä enemmän mitkä selkeästi kuuluisi soittaa, huippuluokan biisejä kyllä löytyisi vaikka millä mitalla...Enhän mä tässä Maidenia sättimään ruvennu, Maiden on huippuluokan legenda ja tärkeimpiä bändejä mulle!
On Maidenkin yksi tarkeimmistä bändeistä ollut minulle jo kohta kymmenisen vuotta. Tosin joku jo mainitsikin, että settilista on tulta ja tappuraa alusta loppuun, ja missään ei löysäillä. Toki kaipaisin Children Of The Damneddia, Invaderssiä, Still Lifeä, Killerssiä, Total Eclipseä, The Prisoneriä, 22 Acacia Avenueta, sekä Flight Of Icarusta. Minulle kelpaisi aivan mainiosti kolmen tunnin, eli noin 30 Iron Maiden kappaleen, setti ihan koska vain.
Kuitenkin meidän on muistettava muutama asia;
a) Jaksaako Nicko soittaa kuinka kauan? Vaikka keikkoja onkin 3-4 viikossa, ei mies enään nuori ole.
b) Jaksaako musketti osasto myöskin kuinka pitkään ampua kohti vyöryvää joukkua kohti iloisia säveliä?
c) Kuinka kauan Dickinsonin ääni kestää per keikka? Mister Bruus kuitenkin antaa enemmän kuin pystyy joka ilta, ja ei nuo Maidenin kappaleet ole ilmeisesti mitään kovin helppoja laulettavia, kun niin korkealta pitäisi kokoajan mennä.
Priestin keikoilla, oli kuulemma havaittavissa Halfordin äänen katoamista.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Niin, jokainenhan voi mennä sinne Priestin *spit* keikalle jos tahtoo? Miksi tällainen vertailu?
Maidenin kohdalla en todellakaan halua nähdä sellaista toimintaa, että aletaan nipistää siitä 110% yhtään pois ja vetää puolivillaisesti. Tokihan setti voisi olla pidempi, mutta olipa se puolitoista- tahi kaksi tuntia, niin aina jollakin on jotain "valitettavaa".
Siihen en sano enää mitään, pitäisikö tietyt biisit pudottaa pois. Maiden on perinteikäs bändi ja minusta vähän tuntuu, että ne tietyt asiat pysyvät varmasti. Sillä vaikka me enemmän bändiä seuraavat hihkuisimmekin harvinaisemmista paloista, niin saattaisipa sitä älämölöä kuulua sittenkin aika voimallisesti jos ne tietyt biisit pudotettaisiin pois... Saattaa olla aika huono esimerkki, mutta ajatelkaapa vaikka FOTD:ia tällä kiertueella? Maidenilla on kovin monenlaisia faneja ja kaikkia pitäisi miellyttää, luulisin.
Maidenin kohdalla en todellakaan halua nähdä sellaista toimintaa, että aletaan nipistää siitä 110% yhtään pois ja vetää puolivillaisesti. Tokihan setti voisi olla pidempi, mutta olipa se puolitoista- tahi kaksi tuntia, niin aina jollakin on jotain "valitettavaa".
Siihen en sano enää mitään, pitäisikö tietyt biisit pudottaa pois. Maiden on perinteikäs bändi ja minusta vähän tuntuu, että ne tietyt asiat pysyvät varmasti. Sillä vaikka me enemmän bändiä seuraavat hihkuisimmekin harvinaisemmista paloista, niin saattaisipa sitä älämölöä kuulua sittenkin aika voimallisesti jos ne tietyt biisit pudotettaisiin pois... Saattaa olla aika huono esimerkki, mutta ajatelkaapa vaikka FOTD:ia tällä kiertueella? Maidenilla on kovin monenlaisia faneja ja kaikkia pitäisi miellyttää, luulisin.
Missä
Missä on Antti Kaitainen
Missä on Antti Kaitainen
Ehkä maiden finland on kokenut itselleen täydellisen setin pituuden Priestin keikalla, mutta ei vielä Maidenin keikoilla ja miettii miksi se on Priestin keikoilla mahdollista, muttei välttämättä Maidenin keikoilla. Yllä on kyllä aika hyvät perusteet.Taival wrote:Niin, jokainenhan voi mennä sinne Priestin *spit* keikalle jos tahtoo? Miksi tällainen vertailu?
Mulle ainaki riittää ihan hyvin tuo pituus, hyvä että kunto riittää. En ois enää yhtään enempää jaksanu hyppiä eturivissä, enkä edellisenä päivänä "istumakatsomossakaan". Alko Drifterin aikana sattumaan hengittäminen huutamisen jäljiltä ja muutenkin tuntu jo helvetin raskaalta hyppiä nestevajeessa.
Niin, kyllähän se olisi kiva jos Maiden heittäisi 20-22 biisiä per keikka mutta silloin se todennnäköisesti tietäisi sitä että pidemmät biisit jäisivät pois setistä?
Odotan kyllä ns. golden era-kiertuetta jos se on tullakseen koska siihen settin ei pitäisi kuulua iänikuisia nro of beastia saati iron maidenia. Mikäs sen hienompaa! Hyviä biisejähän nuo mutta joskus ilmankin.
Odotan kyllä ns. golden era-kiertuetta jos se on tullakseen koska siihen settin ei pitäisi kuulua iänikuisia nro of beastia saati iron maidenia. Mikäs sen hienompaa! Hyviä biisejähän nuo mutta joskus ilmankin.
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
-
- Hang-Around
Kyseinen kiertuehan koostuu ilmeisesti Powerslave,Live After Death ja Somewhere in Time -levyistä, joten tuossa on periaatteessa täydellinen "tekosyy" ottaa 666, Irma ym. biisti mukaan settiin. Olen ainakin käsittänyt, että herrat haluaisivat näitä aina soitella, sillä Maidenin huipussaan oleva suosihan perustuu pitkältäkin uusiin faneihin, joita tulee joka keikalle enemmän ja enemmän (viime kesä todistanee). Näin ollen herrat haluavat pitää meiningin yllä myös näille uusille faneille, jotka eivät välttämättä kaikkia harvinaisuuksia tunnistaisi, josta johtuen keikan tunnelma voisi hieman laskea (?), ja näin ollen itse herroilla ei olisi yhtä mukavaa. Näin siis minä näen asiat.mika wrote:Niin, kyllähän se olisi kiva jos Maiden heittäisi 20-22 biisiä per keikka mutta silloin se todennnäköisesti tietäisi sitä että pidemmät biisit jäisivät pois setistä?
Mitä puolestaan tulee itse topikkiin, niin kyllä minä ainakin olin täysin tyytyväinen Helsingin keikkojen pituuksiin, ja olen aina ennenkin ollut. En näe mitään syytä ihmetellä asiaa, sillä totta helkutissa keikat on pyrittävä pitämään mahdollisimman rapeana meiningin kannalta. Siis seuraavia keikkoja odottamaan!
-
- Kärpästen Herra
^noinhan se on.....
Tietyst itse toivois todellista settilistan tuuletusta ainakin seuraavien osalta: IM, WC, NOTB,RTTH
Tullaan sitten aika vakavasti tuohon Clairvoyantin manitsemaan juttuun. Jos ei ole koskaan nähnyt keikkaa ja nuo klassikot jäisi kuulematta ja näkemättä.....
Ei minua koskaan nuo keikalla kyllästytä, mutta live-tallenteissa (cd/dvd)alkaa jo skippinappi savuta... eli jossain määrin voisi ainakin tallenteissa julkaistavissa matskuissa heitellä ylläreitä ja jättää klassikkoja poiskin. Tämö tietysti vaatii ylläreitä settilistaan ja settilistan vaihetelua keikoittain
Sillä kiertueen teemaan liittyvät tallenteen on julkaistu perinteisesti aina siinä settilistassa, mikä on kaikilla keikoilla soitettu.
Tietyst itse toivois todellista settilistan tuuletusta ainakin seuraavien osalta: IM, WC, NOTB,RTTH
Tullaan sitten aika vakavasti tuohon Clairvoyantin manitsemaan juttuun. Jos ei ole koskaan nähnyt keikkaa ja nuo klassikot jäisi kuulematta ja näkemättä.....

Ei minua koskaan nuo keikalla kyllästytä, mutta live-tallenteissa (cd/dvd)alkaa jo skippinappi savuta... eli jossain määrin voisi ainakin tallenteissa julkaistavissa matskuissa heitellä ylläreitä ja jättää klassikkoja poiskin. Tämö tietysti vaatii ylläreitä settilistaan ja settilistan vaihetelua keikoittain
Sillä kiertueen teemaan liittyvät tallenteen on julkaistu perinteisesti aina siinä settilistassa, mikä on kaikilla keikoilla soitettu.
Into Iron Maiden Since 1983
Maiden ei ole Nileä. McBrainin kaltainen rumpali lienee hionut noilla soittovuosillaan soittotekniikkansa siihen iskuun, että tuskinpa edes normaalilla Maiden-keikalla hiki tulee.Kuitenkin meidän on muistettava muutama asia;
a) Jaksaako Nicko soittaa kuinka kauan? Vaikka keikkoja onkin 3-4 viikossa, ei mies enään nuori ole.
Rässi ja deathmetal on eri asia kuin heavyrock. Ihan tuolla rumpalitasollakin.
"To be alive is more than just breathing"
-
- Azazel
Keikan pituus on yleensä aina "liian lyhyt" enemmänkin jaksais kuunnella.
Mutta kuten sanottua ei makeaa mahan täydeltä.
Ja biiseistä,koska fani sukupolvikin uudistuu pitäähän heillekkin saada ne samat legendaariset biisit soitettua.
Yksi kaverini joka ei ole varsinainen maiden fani,oli hiukan pettynyt kun tällä kiertueella ei tullutkaan niitä kaikkia "hittibiisejä".
Itse kyllä olin otettu noista biisi valinnoista,enemmän saisi olla niitä ns "b-puolen" biisejä,joita ei yleensä soiteta keikoilla.
Mutta ei ole eikä tule lähdettyä pois kesken keikan.
Mutta kuten sanottua ei makeaa mahan täydeltä.
Ja biiseistä,koska fani sukupolvikin uudistuu pitäähän heillekkin saada ne samat legendaariset biisit soitettua.
Yksi kaverini joka ei ole varsinainen maiden fani,oli hiukan pettynyt kun tällä kiertueella ei tullutkaan niitä kaikkia "hittibiisejä".
Itse kyllä olin otettu noista biisi valinnoista,enemmän saisi olla niitä ns "b-puolen" biisejä,joita ei yleensä soiteta keikoilla.
Mutta ei ole eikä tule lähdettyä pois kesken keikan.
Sitten kun Golde Era-tour tulee, niin olen aika varma, että HBTN, 666 ja RTTH ovat edelleen mukana. Maiden ei näistä luovu koskaan. Ei siinä mitään kunhan otettaisiin mukaan vähän yllättävämpiäkin biisejä kuten Only the good die young, ATG, Deja-Vu... todnäk silti tulee taas Heaven can wait, CIPWTM, jne..
Wasted years kun edes tulisi niin kusisin hunajaa. Ja avausbiisinä Moonchild, kiitos.

What we do in life, echoes in eternity
Niin, sitä hieman ihmettelen kun esimerkiksi katsoin tuota Maiden Maniaa ja siinä Smallwood puhui tästä Early Days-setistä. Sanoi että Bändi ei halua soittaa niitä puhkikuluneita klassikoita jota kyllä toisaalta toivotaan, vaan bändi haluaa haasteita.. Se ei ole mielestäni mitään haastetta että soitetaan näitä bändin suosikkeja kiertueella jolla oli tarkoitus soittaa harvinaisempaa materiaalia, no ok ok, soittivathan ne kuitenkin Another Lifen, Murdersin, Prowlerin, Phantom Of The Operan ja Drifterin, mutta Mitä sitten ovat puhkikuluneet klassikot? 2 Minutes to Midnight ja Fear Of The Dark? Kuten moni muukin haluaisin minäkin että nämä suoraansanottuna vituttavat rallatukset Number Of The Beast, The Rööper, Run To The Hills ja Hallowed Be Thy Name (tämä kyllä voisi jäädäkin, mutta luulen että melko moni täällä kuulisi tilalla vaikka Alexander The Greatin, Seventh Sonin tai Paschendalen
) poistettaisiin setistä ja tilalle laitettaisiin jotain harvinaisempaa esim. Erittäin vähän soitetulta Somewhere in Timelta
P.S. Mitä se Sanctuary tekee siellä setissä

P.S. Mitä se Sanctuary tekee siellä setissä

Half Lives... Eat But Never Kill
Minusta Hallowed Be Thy Namea ei saisi missään nimessä setistä ottaa pois, vaikka se ei minua kovasti haittaisikaan. Maiden Maniassakin todella suuri osa faneista oli ensimmäiseksi kuulleet juuri tuon kyseisen kappaleen, ja jääneet Maideniin koukkuun. Varmasti suuri osa myös uusista faneista pitää HBTN:ää suosikkinaan, ja miltä heistä tuntuisikaan, kun ennen lähes joka keikalla soitettu HBTN ei soisikaan silloin kun he itse ovat kuulemassa?Makal wrote:Mielestäni osan noista klassikoista voisi jättää settiin ja osan tiputtaa pois esim. Hallowed Be Thy Namen. Somewheren In Timen syrjiminen vituttaa, koska kyseessä on kuitenkin Maidenin paras levy, mutta kuitenkin siltä kuullaan vain Golden Era keikalla jotkut Wasted Years ja Heaven Can Wait