"Aito" Faneus?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Lataatko Maidenin musiikkia?

Poll ended at Tue Aug 02, 2005 11:36

Kyllä
58
37%
Ei
100
63%

Total votes: 158

QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Asia selvä, Ipe :)

Poistetaan turhat solvaukset :p
Last edited by QazKFD on Thu Jul 14, 2005 20:58, edited 1 time in total.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^ Pulunkuristajaa ei enään foorumilla ole, niin turha odotella hänen vastaustansa. :D
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Joko nyt alkaa edes joku tajuamaan, miksi mä vihaan ihmisiä? Ja koko vihapyramidin yläpäässä on ehdottomasti tyhmät ihmiset
"To be alive is more than just breathing"
Wasted
Berserkki
Berserkki

Post by Wasted »

Se on jokaisen oma asia, onko hän fani vai ei. Ei sitä kukaan muu voi tietää. Ei ole olemassa mitään yksiselitteistä määritelmää tosifaneudelle.

Latasin Maidenin musiikkia Maiden/hevi-innostukseni alkuvaiheissa jopa useampia kymmeniä kappaleita. Enää ei tarvitse, koska kaikki studiolevyt löytyvät hyllystä. Joitain B-puolia voisin tietysti latailla, koska singlejen kerääminen ei kiinnosta, mutta en ole sitä ainakaan vielä tehnyt yhtä biisiä lukuunottamatta.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
paul
600 €
600 €

mjoo

Post by paul »

Meikän mielestä "latailussa" ei oo hirveesti pahaa mutta piratismissa ON. Täällä Lappeenrannassa se näkyy aivan sikana. "aidot Iron Maiden Fanit" hakee levyjä Wiipurista n. 2:n euron hintaan ja sen jälkeen kehuvat tai haukkuvat sen ja meikälle haistattavat paskan jos eivät tykkää ko levystä. Olen ite lataillut jonkun bändin biisin, ja kas kummaa... jos on hyvä bändi , marssin kauppaan ja sanon jotta : Tätä pitää saada ja HETI NYT. Joten piratismi ei ole meikän mielestä kovinkaan hyvä asia.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Kyllä tuo fanitus vaatii ainakin sen että ostaa alkuperäisiä levyjä.
On suhteellisen noloa jos piraattien keräilijä pääsee backstagelle hengailemaan ja pyytää Viipurin torikauppiaiden "aitoon" levyyn nimmareita. Olen itse myös päässyt sivusilmällä todistamaan tällaista toimintaa, oli mennä pokka :lol:

Tosin bootleggien kannessa ne nimmarit vasta ovatkin siistit :roll:
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

niin... maidenista ja yleensäkin.

Kaikki maiden live- ja studioalbumit sekä VHS:t + DVD:t jotka on virallisesti julkaistu olen ostanut kaupasta "EMI:ltä " :wink:

Jos bootleksii on tarjolla, joita ei ole virallisesti myynnissä kyllä kelpaa mullekkin sellaset ilman omantunnon tuskia. Tämä aika ja ajan tavat. En kyllä tollasista mitään ylihintoja maksa, mutta kelpaa.

Näin toimin yleensäkin bändien kohdalla, jotka ovat todellakin lähellä sydäntä.

Kopsailen CD-levyjä kyll hieman tuntemattomilta bändeiltä ja tunnetuiltakin, jos mulla on esim niiden originaali C-kassu jne... ja toisinaan vaikka ei oliskaan. Ainahan kasari-aikana LP:ltä kopioitiin kavereille kasetille musaa, eikä kukaan tullut inisemään. Ei ne kassut kyll kylän discoissa taikka varsinkaan taksissa soineet, perskeles :lol:

Myös tietyille tyypeille l. apostoleille kannattaa kopsata levyjä... ne kun levittää hevin ilosanomaa tehokkaasti :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Pieni avautuminen tähän väliin... "Tosi faniudesta"

Nelisen vuotta minua nuorempi veljeni musiikkimaku on aika lailla kopio minun ihanteistani. Taitaapi olla hieman niin, että minä toimin enemmän idolina hänelle, kuin Maiden. No sellaista se on kun on isoveikka, teet mitä tahansa niin perässä tullaan armotta. No ei pidä silti liikoja moittia veljeä, sillä kyllä hän myös ymmärtää musiikin päälle, ja on hänellä toki omatkin mieltymyksensä. Täytyy myöntää, että aikasen useasti tulee käväistyä velipojan levyhyllyllä lainaamassa jotain kiekkoa mitä itse en ole raaskinut ostaa. Ja kyllä se on mukavaakin kun on joku jolle selittää välillä Maidenista, ei tarvitse ihan yksin pitää aatetta yllä.

Mutta entäpä jos tässä seuraajohtajaa leikissä onkin vielä lisäjäseniä, kaksi serkkupoikaa.

14 vuotias serkkupoika on seuraillut aina tekemisiäni, ja eipä vienyt kauvaa kun alkoi hänenkin levyhyllyynsä kasaantua Maidenia ja muuta metallia. Itse asiassa hänen levyhyllynsä on aikalailla kopioitu minun kokoelmistani, erona on vain, että hänen levynsä on poltettuja. Veljelleni olen sentään saanut iskostettua päähän sen, että piratismia ei tueta. Mutta serkkupoika se polttelee sitä mukaan hyllyynsä levyjä, kun minä niitä hommaan. Maiden ei itseasiassa edes taida merkitä tuolle klopille paljoa mitään. Mutta niin vaan pitää seinille ripustella Maiden lippuja...

En tiedä uskaltaako tälläistä edes sanoa, mutta kerran tuo kloppi luuli jopa Cildren Of Bodomin kappaletta Maidenin biisiksi.

Sitten on vielä se, että serkkupojallakin on pikkuveli. Kuten voi jo arvailla, seurailee tuo isoveikkansa jalanjälkiä, eli siis minua! No onneksi pikkubroidini on samaa ikäluokkaa tuon vesselin kanssa, joten vaikutteita tulee hänelle myös veljeltäni, jonka musiikkimaku onneksi eroaa pikkuriikkisen verran omastani.

Välillä on hetkiä jolloin itsetunto ei ole kovinkaan korkealla, vaikka päällä onkin Maidenin paita.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

^levyjen polttaminen ts kopionti ei ole piratismia
Niiden myyminen on ja myös ostaminen
Into Iron Maiden Since 1983
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

niin juuri!!! JUMALAUTA se on runkkua ladata tai polttaa Maidenia ja musaa yleensä! jumalauta se suututtaa! se on OSTETTAVA kaupasta! sekään ei ole oikea tapa että maksaa netissä ja saa koneelle! vaan KAUPPA! levy on omistettava!!
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

^Minä kyllä olen hakenut netistä maiden biisejä, kun ei jaksa joka vitun levyä koneelle ladata. Mutta minulta kyllä löytyy kaikki maidenin albumit(pientä vajausta kylläkin viellä löytyy).
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

no mutta. sehän on ihan sama JOS ON LEVYT KUITESKIN!
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

^Juu näinhän se on.Minusta tätä aitoa faneutta ei voi muut kuin itse tienkään määrätä, itsehän sinä sen tiedät että oletko aito fani vai et.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

juujuu! ei sitä voi itse päättää, mutta kyllä sen sitten toisen näkee mikä on miehieään/naisiaan...
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

^Jaa jaa siis tarkotatko että muut päättää miten paljon diggaa jotain bändiä, ja että onko se aitoa faneutta.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Hmm.. Eiköhän jokainen tiedä itse onko oikea Maiden-fani vai ei, jonkun ulkopuolisen on sitä paha lähteä arvioimaan.

Lasken faniksi sellaisen joka ostaa bändin levyjä, seuraa sen tekemisiä, tykkää musiikista ja mahdollisesti käy keikoilla.
Lataaminen on mun mielestä sallittua tutustumismielessä, eli tyyliin " Jos tämä on hyvää, ostan levyn"

Sitä taas en tue että kartutetaan levyhyllyä pelkästään poltetuilla levyillä.

Eräskin kaverini mainostaa olevansa Maiden-fani, mutta polttaa kaikki niiden levyt ja tulostaa kannet ja etiketit levyihin, mutta ei kuuntele yhtään, ainoastaan Trooperia.

Turhaa pelleilyä tuommoinen.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

ei. en meinaa että muut päättäis sen , mutta kyllä mä nään monestakin ihmisestä että kuuntelee Maidenia ja muuta raskaampaa vain ollakseen "kovempi"... se on ärsyttävää!

ei tietenkään muut päätä! se on oma päätös, mutta ihmisestä sen näkee, sanoi se mitä vaan!
-yleensä näkee-
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

^Niin kyllähän sen yleensä näkee, mutta aika paljon on sellaista jotka eivät vapaa ajalla sitä ainakaan pukeutumisellaan näytä. Ja senkin olen huomannut että aika moni tyyppi juuri ostaa jonkun bändin paidan niinkuin sinä sanoit, ollakseen kova tyyppi, tai vaan sen takia että se on hieno. Mutta en näe sinäkään mitään pahaa.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

turha tästä kiistellä on :)

kaikilla oma mielipide???
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

^pilke silmäkulmassa kiistely tekee vain hyvää 8)
darry
Wimp
Wimp

Post by darry »

Piece Of My Mind wrote:Pieni avautuminen tähän väliin... "Tosi faniudesta"

Nelisen vuotta minua nuorempi veljeni musiikkimaku on aika lailla kopio minun ihanteistani. Taitaapi olla hieman niin, että minä toimin enemmän idolina hänelle, kuin Maiden. No sellaista se on kun on isoveikka, teet mitä tahansa niin perässä tullaan armotta. No ei pidä silti liikoja moittia veljeä, sillä kyllä hän myös ymmärtää musiikin päälle, ja on hänellä toki omatkin mieltymyksensä. Täytyy myöntää, että aikasen useasti tulee käväistyä velipojan levyhyllyllä lainaamassa jotain kiekkoa mitä itse en ole raaskinut ostaa. Ja kyllä se on mukavaakin kun on joku jolle selittää välillä Maidenista, ei tarvitse ihan yksin pitää aatetta yllä.

Mutta entäpä jos tässä seuraajohtajaa leikissä onkin vielä lisäjäseniä, kaksi serkkupoikaa.

14 vuotias serkkupoika on seuraillut aina tekemisiäni, ja eipä vienyt kauvaa kun alkoi hänenkin levyhyllyynsä kasaantua Maidenia ja muuta metallia. Itse asiassa hänen levyhyllynsä on aikalailla kopioitu minun kokoelmistani, erona on vain, että hänen levynsä on poltettuja. Veljelleni olen sentään saanut iskostettua päähän sen, että piratismia ei tueta. Mutta serkkupoika se polttelee sitä mukaan hyllyynsä levyjä, kun minä niitä hommaan. Maiden ei itseasiassa edes taida merkitä tuolle klopille paljoa mitään. Mutta niin vaan pitää seinille ripustella Maiden lippuja...

En tiedä uskaltaako tälläistä edes sanoa, mutta kerran tuo kloppi luuli jopa Cildren Of Bodomin kappaletta Maidenin biisiksi.

Sitten on vielä se, että serkkupojallakin on pikkuveli. Kuten voi jo arvailla, seurailee tuo isoveikkansa jalanjälkiä, eli siis minua! No onneksi pikkubroidini on samaa ikäluokkaa tuon vesselin kanssa, joten vaikutteita tulee hänelle myös veljeltäni, jonka musiikkimaku onneksi eroaa pikkuriikkisen verran omastani.

Välillä on hetkiä jolloin itsetunto ei ole kovinkaan korkealla, vaikka päällä onkin Maidenin paita.
Sinun tapauksesta en tiedä. Mutta itseäni suoraan sanottuna vituttaa kun veli luulee että fanitan maidenia vain koska hän ja naapuritkin fanittaa... Mutta ei käsitä sitä, että ehkäpä fanitan maidenia koska se on loistava ja syy siihen että aloin kuuntelemaan heidän jälkeen on se että heidän kauttaan kuulin edes maidenia... joten ei tosiaankaan ole kyse siitä että haluaisin olla kuin hän (en nimittäin halua) vaan siitä että en olisi koskaan kuullutkaan bändistä ilman että he olisivat alkaneet sitä kuunnella.... :? :roll:
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Ironmaiden82 »

Mä olen keskitasoa, kun puhutaan tosifaniudesta.

Ja noista levyistä, kun joillakin on niitä aika monta. Itse kyllä ostaisin heti kaikki singlet, jos se olisi vaan mahdollista :). Ja täytyy myöntää, että kerran latasin yhden biisin, mutta sen jälkeen ostan ne levyt, sitä mukaa kun löydän ja rahatilanne antaa myöden.
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

darry wrote:Sinun tapauksesta en tiedä. Mutta itseäni suoraan sanottuna vituttaa kun veli luulee että fanitan maidenia vain koska hän ja naapuritkin fanittaa... Mutta ei käsitä sitä, että ehkäpä fanitan maidenia koska se on loistava ja syy siihen että aloin kuuntelemaan heidän jälkeen on se että heidän kauttaan kuulin edes maidenia... joten ei tosiaankaan ole kyse siitä että haluaisin olla kuin hän (en nimittäin halua) vaan siitä että en olisi koskaan kuullutkaan bändistä ilman että he olisivat alkaneet sitä kuunnella.... :? :roll:
Kannattaa huomioida aloitus repliikkini...
Piece Of My Mind wrote:Pieni avautuminen tähän väliin... "Tosi faniudesta"
Taisi olla tuolloin hieman huono päivä, kun tuli noin avauduttua... Helvetin hienoa se on kun löytyy velipojan rinnasta samanlainen kipinä musiikkiin ja vieläpä erittäin hyvään sellaiseen. No enhän minä sitä tuossa aiemmassa viestissäkään sanonut, että veljen touhut olisivat jollain tapaa häiritseviä. Se on todellakin ihan helvetin hieno asia, että Maiden uppoaa myös veljelle. Ja selvähän se on että isoveikka toimii yleinsä pienenä esimerkkinä nuoremmille veljille. Niin se kuuluukin mennä...

Mutta kuuluuku se mennä samalla tavalla kun kyseessä on serkkupoika. No okei, ihan ymmärrettävää sekin... Ei siinä sinällään mitään. Mutta kun kyseessä on todellakin "seuraajohtajaa" tyyli, eikä nyt ole kyse edes pelkästä musiikista. Velipojan musiikin kuuntelua arvostan, sillä se poika omaa rutkasti mielipiteitä ja painelee monella tapaa omia polkujaan. Se todella ymmärtää musiikin päälle ja siitä pitää näin isoveljenä olla todella ylpeä.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
darry
Wimp
Wimp

Post by darry »

Piece Of My Mind wrote: Kannattaa huomioida aloitus repliikkini...
En minä sinun viestiäs kommentoinu (ei ainakaan ollut tarkoitus). Lainasin vain koska aihe oli ainakin hyvin lähellä omaa sanomistani 8) kun Omakin viesti oli jonkin asteen avautuminen.. :wink:
dejavu
Kisälli
Kisälli

Post by dejavu »

Ironmaiden82 wrote:Mä olen keskitasoa, kun puhutaan tosifaniudesta.

Ja noista levyistä, kun joillakin on niitä aika monta. Itse kyllä ostaisin heti kaikki singlet, jos se olisi vaan mahdollista :). Ja täytyy myöntää, että kerran latasin yhden biisin, mutta sen jälkeen ostan ne levyt, sitä mukaa kun löydän ja rahatilanne antaa myöden.
missä kulkee raja tosifanin ja perusfanin välillä?
"Ammutuksi tuleminen sattuu."
- Ronald Reagan
Locked