Metallimiesten Kirjanurkka

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Black_Adder
Roudari
Roudari

Post by Black_Adder »

Evil Dead wrote:Jollekin tuttu(eli luettuna) Rita Hayworth - Avain pakoon?
Novellihan kertoo Andy Dufresne -nimisestä kaverista joka joutuu vankilaan vaimonsa ja tämän rakastajna murhasta tuomittuna, siellä hän tutustuu Rediin, mieheen "joka pystyy hankkimaan".
No en viitsi juonesta sen vertta enempää paljastaa, mutta kyseessä on helvetin hyvä teos. Täytyi lukea siltä istumalta kun aloitin, ei edes kusella meinannut ehtiä käydä. Suosittelen kaikille, joita vähänkään vankila aiheena kiinnostaa.
Novellistahan on tehty elokuvakin, ja mikäli imdb.comin arvioita siitä(9.1) on uskominen, on se käännetty varsin hyvin leffamuotoon.
Jos et tuota leffaa ole nähnyt niin sitten kipinkapi Anttilaan, se on muistaakseni vaan 6.95 tai jotain, ainakin tääläpäin. Leffahan on aivan loistava eikä tuossa imdb:n keskiarvossa ole yhtään liioittelua, Tim Robbins vetää unelmaroolin Andy Dufresnena. Tuota novellia en ole lukenut, mutta pitää ottaa työn alle TSH:n jälkeen.
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Vanha isoäitini 88v, mummi, on asunnut vanhainkodissa jo vuoden. Mummi toivoi, että ennenkuin sen koti myydään joku asiaa ymmärtävä ottais kämpästä kirjat. Mulla on nyt sitten koko Kalle Päätalon tuotanto himassa, siinä heavy dvd-matskun rinnalla 8)

Sain myös Heikki Turusen kipeet ja koskettavat teokset, jotka luin jo antaumuksella lukioaikana. Suosittelen Heikki Turusen tuotoksia kaikille. Siinä vähän silmät aukee kakaroillekin, miten joskus on eletty ja sliti pärjätty.... nooooh iskä paasaa täällä :lol:

Pitäisi varmaan noi päätalot lukasta, menee varmaan 5 vuotta.... onks kellään kokemuksia?
Into Iron Maiden Since 1983
-Iron-
Paholainen
Paholainen

Post by -Iron- »

Eipä ole omakohtaisia kokemuksia, mutta isukki on kahlannu nuo kaikki jo läpi ja on ylistäny niitä...Tiedä sitten millaisia ovat.Pitäskin kokeilla ja lukea joku Päätalon teos.
13.6 Metallica 13.11 Unholy Alliance 14.11 Iron maiden...
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

^joo mun mutsi ja iskä on kanssa lukennu kaikki päätalot ja niillä on kaikki teokset... tulihan sitä muksuna kuunneltua porukoiden juttua kirjoista ja päätalo-päivistä taivalkoskella jne.......
Into Iron Maiden Since 1983
voimaorja
Peräruiske
Peräruiske

Post by voimaorja »

Asbaa! Kirja-asiaa, meitsillä työn alla jotain 4 opusta, eli:

KUNINGAS LEOPOLDIN HAAMU: kertoo Belgian Kuningas leopoldista joka halusi oman siirtomaansa kun kaikilla muillakin oli. Noh, jäbä hommas itelleen kongon ja vedätti koko muuta maailmaa sanomalla että kyse on lähinnä kulttuurin vaihdosta. Lopputulos: kansanmurha ja tuhansia kätensä menettäneitä alkuperäis asukkeja, syy että menettivät kätensä oli se että Leksa oli skotti mitä luoteihin tuli. elikkä jos ammuit vaikka linnun viidakossa piti näyttää dokumenttia siitä mihin luoti tuhlattiin (linnut yms. eivät olleet hyväksyttyjä kohteita) joten nämä "rohkeat" uudisraivaajat veivät mustien käsiä todisteena että ei luoti mennyt "hukkaan" ..MULKUT!

MUSASHI: Kertoo Miaymoto Musashista joka oli kohtuu pätevä hetsu mitä miekan tiehen tuli. Jamppa kehitti ekana Japaniassa kahden miekan tyylin ja lopulta oli kaikki muut sillä saarella enemmän tai vähemmän vastaantulijoita.

EMPEROR I-III: kertoo niinkin tavallisesta jantterista kuin JULIUS CAESAR, että ainostaan antoi nimensä tarkoittamaan keisaria tahi kunkkua yhtäkaikki. Tästä on ilmestynyt lontooksi 3 kirjaa ja härmäksi 2, 4 kirja ilmestyy kyllä vielä tämän vuoden aikana. Yllekirjoittanut ei melkeen malta venata vikaa nidettä on meinaan h.e.l.v.e.t.i.n mielenkiintoista matskua, eikä muuten jää Galliaan edes sitä yhtä kylää sinne pasteeraamaan, ja hei, hevipäät, tässä kirjasarjassa ei sovita asioita puhumalla.

KESKIAJAN PYÖVELIT: Nimensä mukaan käydään läpi pyöveleiden toimintaa ja henkilöitä niin kauan kun näitä veikkoja on käsityö ammattiaan harjoittanut. Suomalaisen tutkijan (naisen) kirjoittama ja vimmatusti myös kuvia. Ei manga entusiasteille.

Mä alankin laittamaan vakituisesti arvosteluja pätevistä kirjoista mitä olen lukenut. Osio tulee olemaan Voimiksen nide kotvanen, teitä on varoitettu!!
AlexTheAvrg
Peräruiske
Peräruiske

Post by AlexTheAvrg »

Vaikka vain kuriositeettina, niin kannattaa lukea:
CARD, Orson Scott: Seitsemännen pojan seitsemäs poika
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

^Siinähän se taisikin selvitä sitten SSOASS:n konsepti, ainakin mitä luin tuota esittelyä. Siispä kohti kirjastoa!
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Guest

Post by Guest »

^^Yritin ite joskus lukea tota sarjaa, mutta ei tullut mitään. Ei vaan innostanut. Alkupäätä jaksoin jonkin aikaa lukea, mutta se ei hirveästi kannustanut jatkamaan pidemmälle.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Taival wrote: Elikkäs Barker on varmastikin tutumpi elokuvista kuin kirjoista vaikkei olekaan itse ohjannut kuin Hellraiserin, Nightbreedin (Jos joku tietää mistä tämän saisi omaksi niin kertokaa!) ja Lord Of Illusionssin.
Tänään näin Nightbreedin DVD-version hintaan 17€ Pieni Leffakauppa -nimisessä liikkeessä Helsingissä.

Linkki firmaan TÄSSÄ
Micki Nine
Hell Rat
Hell Rat

Post by Micki Nine »

Itselläni on löytyy kaapista melko pitälti fantasiaa ja kauhua. Bändi kirjoista olen lukenut vain Iron Maidenin Ja Mötley Crüen kirjat. Mötley oli enemmän viihdyttävvämpi, kertoi enemmän bändin jäsenten elämästä ja itse bändistä. Kun taas RTTH:ssa kerrotaan hyvin vähän bändin jäsenten elämästä. Da Vinci koodin luin, ja oli aivan loistava kirja! Enkeleitä ja Demoneita en luultavasti lue, koska mutsini on lukenut sitä noin 3/4 osa, eikä ole vielä saanut kirjasta irti mitään, kuten taas Da Vinci koodi imaisi heti mukaansa. Remeksen kirjoista on Itä Veri alla. Tarkoitan "alla"- ilmauksellani myös sitä kirjaimellisesti, koska se on kaijuttimeni alla, koska itse kirjasta olen 3/4 osaa lukenut, mutta jotenkin se vain jäi, kun sain Mötleyn Ja Maidenin kirjat käsiini jouluna. Fantasia ja kauhu puolelta taas löytyy useita Clancyn(onko se nyt edes kauhua, ei), Tolkienin, Shanin, Kingin ja Dragon Lance kirjoja. Ja löytyypä vielä legendaariset Tex Willerit, Korkkarit, Siivet ja vanhat Aku Ankan tasku kirjat, joita moooonta vuotta sitten keräiltiin innolla.
Tribuuttilevy!!
-Iron-
Paholainen
Paholainen

Post by -Iron- »

Eipä tässä kesän aikana ole oikein jaksanut lukea, kun on ollut muutakin tekemistä. Mutta eilen aloitin lukemaan Sven Hasselin-Cassino. On tullut luettua muitakis Hasselin sotakirjoja.Ihan kelpo luettavaa.
13.6 Metallica 13.11 Unholy Alliance 14.11 Iron maiden...
Kilgore Trout
Peräruiske
Peräruiske

Post by Kilgore Trout »

Jukka wrote:
Phantom wrote:Tällä hetkellä luen Ken Folletin tositapahtumiin perustuva kirjaa On Wings of
Eagles
...
Hauska yhteensattuma offtopicina tähän, Maiden-foorumi kun kuitenkin on kysessä. Can I Play With Madness muistaakseni taisi jossain vaiheessa olla ehdolla tuon nimisenä 8) .
Olikohan niin että Adrianin demo kulki tuolla nimellä, taisi siinä lyriikatkin jo olla valmiina. Sittenhän Dickinson kirjoitti uudet lyriikat, Harris sävelsi biisiin väliosan ja näin syntyi Can I Play With Madness.

Itse luen etenkin talviaikaan paljon, niin tietokirjallisuutta kuin proosaakin. Kesällä on ollut vähän hiljaisempaa, tullut luettua lähinnä kotiseutuhistoriakirjoja ja rock-elämänkertoja. Kaunokirjalliselta puolelta luen kaikkea muuta paitsi sci-fiä ja romantiikkaa, fantasiastakin Tolkien on toistaiseksi riittänyt. Toki nuo Linnunrata-trilogiat, Potterit yms. olen lukenut ja loistaviksi havainnut.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Sattana. Kuulkaas. Tänään tein OSTOKSEN. Kirjasarjat, jotka ovat olleet hakusessa jo vuosia, pamahtivat kätösiini, kun mainitsin työkaverille asiasta. Kahdeksan tunnin viiveellä asian esittämisestä eepokset tuotiin eteeni ja maksoin niistä vaikuttavan, mutta silti siedettävän summa. Jäi kaksinumeroiseksi, joten olen tyytyväinen. Se summa meinaan.

Jokainen II Maailmansotaan hurahtanut lienee selaillut/lukenut/opetellut ulkoa loistavaa v.1973 suomennettua Toinen Maailmansota osat 1-6 kirjasarjaa. 3340 sivua sitä ihtiään tuhansilla valokuvilla höystettynä. Valittujen Palojen v.1975 samoihin kansiin nitomat suomenkieliset laitokset, Maailma Palaa osat 1-3 olivat myös etsinnässä ja kas, siinähän nekin ovat. 1460 sivua tositarinoita vetävään muotoon kirjoitettuna kuin vain Valitut Palat sen osaa. Siis yhteensä 4800 sivua silkkaa parhautta ja vanhentumatonta tietoa Toisesta Maailmansodasta. Näistä minä ammensin historiantuntien kymppini, ja niin tekevät omat poikanikin aikanaan. En luovu näistä koskaan. Pistän vielä kuvan todisteeksi, ja perhana, että olivat vielä hyvässä kunnossa. Ei uskoisi, ikää sarjoilla sentään 32 ja 30-vuotta.

http://i4.photobucket.com/albums/y138/IC1970/WWII.jpg

Lainasin aikoinaan joskus ikävuosien 10-15 välissä nuo osat 1-6 ainakin 50 kertaa, koko kortti oli täynnä meikäläisen kirjastokortin numeroa :D Nyt ei tarvi lainata ja kakskytävuotta on kulunut edellisestä lukukerrasta, joten lienee aikakin aloittaa alusta. Olenpas minä innoissani... :oops:
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

^Herranjumala, miten mies hehkuttaa :lol:!. Mutta ehkä syystäkin, onha kyseessä varsin informatiivinen pläjäys rähinän tiimoilta.

Antoisaa elokuvailtaa.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^Mistäs tiesit, että aion katsoa eilisen The Ring-leffan nauhalta. Vai tarkoititko kenties jotain muuta ?

Are you a saikik or a siier ?
KURRE

Post by KURRE »

Jukka wrote:
Antoisaa elokuvailtaa.
Elokuva iltaa.... :lol:
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

^^Täytyypä tehdä lauantaiksi lotto, kun näyttää tuo arpaonni suosivan :lol:.
Koska äsken jo toivotin antoisaa elokuvailtaa, on nyt siis toivotettava nautinnollisia lukuhetkiä.

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^Toki laitat kaikki mahdolliset Veikkauksen pelit vetämään. Ja kiitos kysymästä, The Ring oli oikein mainiota viihdettä. Mutta koska tämä on kirjatopic, annetaan olla isommat analyysit.
Hexa
Hell Rat
Hell Rat

Post by Hexa »

Luvussa on nyt vähintään kyseinalaisen kirjailian Markiisi De Sade:n Justine (1970)

"SADISMIN ISÄN" huikea erotiikan ilottelu. "VENUKSEN PAPITTAREN" ja hänen nuhteettoman ja ujon sisarensa JUSTINEN seikkailu MARKIISI DE SADEN kertomana muodostavat halun, astillisuuden ja eroottisen käyttäytymisen ilotteluksi, joka ylittää julmasti useimmat myöhempien vuosian aikaansaannokset.
Suck My Norris
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Black_Adder wrote:
Evil Dead wrote:Jollekin tuttu(eli luettuna) Rita Hayworth - Avain pakoon?
Novellihan kertoo Andy Dufresne -nimisestä kaverista joka joutuu vankilaan vaimonsa ja tämän rakastajna murhasta tuomittuna, siellä hän tutustuu Rediin, mieheen "joka pystyy hankkimaan".
No en viitsi juonesta sen vertta enempää paljastaa, mutta kyseessä on helvetin hyvä teos. Täytyi lukea siltä istumalta kun aloitin, ei edes kusella meinannut ehtiä käydä. Suosittelen kaikille, joita vähänkään vankila aiheena kiinnostaa.
Novellistahan on tehty elokuvakin, ja mikäli imdb.comin arvioita siitä(9.1) on uskominen, on se käännetty varsin hyvin leffamuotoon.
Jos et tuota leffaa ole nähnyt niin sitten kipinkapi Anttilaan, se on muistaakseni vaan 6.95 tai jotain, ainakin tääläpäin. Leffahan on aivan loistava eikä tuossa imdb:n keskiarvossa ole yhtään liioittelua, Tim Robbins vetää unelmaroolin Andy Dufresnena. Tuota novellia en ole lukenut, mutta pitää ottaa työn alle TSH:n jälkeen.
Tuo novellin on tullut luettua joku 3 kertaa. Erittäin hyvä tarina. Elokuvakin on yksi parhaista ja suosittelen lämpimästi jos joku nyt sattumoisin ei ole nähnyt.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Kirjallisuuden pariin tuli taas palattua kun tuo koulu tuossa taas alkoi. Saatiin valita ns. vaikuttavista teoksista ittelle mieleinen opus luettavaksi, siinä oli tietysti listalla Linnan teoksia, Tuuria, ja myös ulkomaalaisia kovia nimiä. No suurimman osan noista listan opuksista olin jo lukenut, tai aika lailla ainakin kaikki ne kirjat jotka mielestä ni lukemisen arvosia olivat... No jäihän siihen listaan kummittelemaan tuo Linnan Pohjantähden alla trilogian viimeinen osa, jota jo kauvan olen säästellyt.

No nappasin kuitenkin itselleni Paavo Rintalan Sissiluutnantin, kun sekin on tuolla hyllyssäni roikkunut lukemattomana jo kauvan. Ja kun nyt taas ei ole vähään aikaan tullut luettua, ni aikasen nopeaan tuo takakansi vastaan tuli. Mutta täytyy sanoa, että oli kyllä yksi heikoimmista sotaromaaneista mikä iteäni vastaan on kävellyt... Ja niitä on tässä tullut jokusen kymmenen luettua ihan pelkästä kaukopartioinnistakin.

No asiasta toiseen, tuli kuitenkin tuo lukemisen liekki taas sytytettyä ja nyt sitten taas uutta tarvittais pesään... Tossa rysähti postista taas hieman koulukirjoja, kun ei ollu kaikki ihan ensimmäiseen lähetykseen mahtunut, no sieltä tuli sitten nyt myös semmonen opus kun Silmarillion itse J.R.R Tolkienin käsialaa. Lukiolaisenkirjakaupan kanta-asiakaslahjana sain tuon ilmaitteeksi. Olisin voinut muutakin valita luetavaksi, mutta kun jollain tapaa tämä fantasia kiinnostaa, ja kun en siihen vielä koskaan ole syventynyt, niin nyt ajattelin hyödyntää tilaisuuden... Kertokaapas minkäsortin opuksesta mahtaa olla kyse ? Siis jonkin sortin historia tuolle tarulle sormusten herrasta ?!?
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
The Trooper
Hell Rat
Hell Rat

Post by The Trooper »

Piece Of My Mind wrote:Kirjallisuuden pariin tuli taas palattua kun tuo koulu tuossa taas alkoi. Saatiin valita ns. vaikuttavista teoksista ittelle mieleinen opus luettavaksi, siinä oli tietysti listalla Linnan teoksia, Tuuria, ja myös ulkomaalaisia kovia nimiä. No suurimman osan noista listan opuksista olin jo lukenut, tai aika lailla ainakin kaikki ne kirjat jotka mielestä ni lukemisen arvosia olivat... No jäihän siihen listaan kummittelemaan tuo Linnan Pohjantähden alla trilogian viimeinen osa, jota jo kauvan olen säästellyt.

No nappasin kuitenkin itselleni Paavo Rintalan Sissiluutnantin, kun sekin on tuolla hyllyssäni roikkunut lukemattomana jo kauvan. Ja kun nyt taas ei ole vähään aikaan tullut luettua, ni aikasen nopeaan tuo takakansi vastaan tuli. Mutta täytyy sanoa, että oli kyllä yksi heikoimmista sotaromaaneista mikä iteäni vastaan on kävellyt... Ja niitä on tässä tullut jokusen kymmenen luettua ihan pelkästä kaukopartioinnistakin.

No asiasta toiseen, tuli kuitenkin tuo lukemisen liekki taas sytytettyä ja nyt sitten taas uutta tarvittais pesään... Tossa rysähti postista taas hieman koulukirjoja, kun ei ollu kaikki ihan ensimmäiseen lähetykseen mahtunut, no sieltä tuli sitten nyt myös semmonen opus kun Silmarillion itse J.R.R Tolkienin käsialaa. Lukiolaisenkirjakaupan kanta-asiakaslahjana sain tuon ilmaitteeksi. Olisin voinut muutakin valita luetavaksi, mutta kun jollain tapaa tämä fantasia kiinnostaa, ja kun en siihen vielä koskaan ole syventynyt, niin nyt ajattelin hyödyntää tilaisuuden... Kertokaapas minkäsortin opuksesta mahtaa olla kyse ? Siis jonkin sortin historia tuolle tarulle sormusten herrasta ?!?
Jep. Toi Silmarillion on tavallaan esitarina Sormusten herralle, mutta älä pelästy, mikäli ensimmäisellä lukukerralla ei tahdo kaikki nimet pysyä mielessä, sillä se alku on aika sekava mun mielestä :shock: Loppua kohden kirja mielestäni paranee kuitenkin. Ja siinä on ihan mielenkiintoisiakin tietoja Sormusten herran hahmoja ajatellen.
Sentinel
Roudari
Roudari

Post by Sentinel »

Juu, kirjojen lukeminen on ihan ykkösharrastuksia ja mitä mainiointa unilääkettä myöskin. Tapana on aina puoli tuntia illalla lukaista, niin saan unenkin sitten mukavasti.

No niitä suosikkikirjoja ja kirjailijoita. No kyllähän Alistair McLean on tässä meikäläisen ykkönen. Lukekaapa joskus Navaronen tykit/haukat, Viimeinen rintama, Pelko on aseeni, Miljonäärien laiva, Loputon yö, Saattue Murmanskiin tai vaikka Where Eagles Dare 8) . On niitä muitakin hyviä toki. Itse olen nämä lukenut 2-3 kertaa kunkin.

Toinen samanlainen ykkössuosikki on Ken Follett jonka tarinan kerronta on vähän erilaista kuin McLeanilla, jonka kirjat on luonteeltaan karuhkon miehisiä. Folletin kirjoissa henkilöt kietoutuvat aina toisiinsa eri yhteyksien kautta mielenkiintoisesti. Niissä on myös hiukan seksiäkin mukana aina. Oikeastaan kaikki Folletin kirjat mitä olen lukenut ovat olleet hyviä. Suosittelen.

Jos minulta kysyttäisiin kumpi on parempi kirjailija, McLean vai Follett, niin se olisi minulle ihan yhtä hankala kysymys kuin kumpi on parempi, Maiden vai Priest? :wink:

Elokuva topicissa kehuin kovasti Hannibal trilogiaa ja voin sanoa että nämä Thomas Harrisin kirjoittamat kirjatkin on sika hyviä. Paras näistä on ehkä Punainen Lohikäärme, joka on melkein pakko lukea kertarykäyksellä läpite. Vaikka filmatisointikin on ihan hyvä, oli se silti minulle pieni pettymys koska kirja antoi odottaa enemmän. Ihan ykköstä.

Yksi ihan yksittäinen kirja jonka haluan erikseen mainita, on Papillon. Monet varmasti muistaa elokuvan jossa Steve Mcqueen ja Dustin Hoffman ovat pääosissa. Ei huono leffa.Tässäkin tapauksessa kuitenkin kirja on leffaa parempi.

Lopuksi siteeraan Donnerin Jörkkaa; "lukeminen kannattaa aina!" 8)
On olemassa viidenlaista musiikkia; huonoa, keskivertoa, hyvää, helevetin hyvää. Ja sitten on Maiden...
SpaceCadet
Peräruiske
Peräruiske

Post by SpaceCadet »

ite oon alottanu lukemaan kirjoja vasta siinä pari vuotta sitten, tais tolkienin sormustrilogia olla ensimmäinen isompi teos jonka luin ja viimeisin adamsin ultimate hitchhiker's guide.

mutta sitten asiaan. Sattumalta (tai no melkeen) törmäsin semmoseen jamppaan kun Noam Chomsky, jos ette ole kuulleet niin täältä ja Wikipediasta löydätte infoa, tämä tyyppi tosiaan valotti mulle helvetin paljon mikä tässä maailmassa on vikana ja ketkä sitä pyörittää, ja millä keinoilla. Chomskyn teoksia on suomennettu ainakin kahteen kokoelmaan, Ideologia ja valta 1 ja 2, näissä on kirjoituksia aina 60 -luvulta wtc iskuihin asti, jos et ole koskaan lukenut poliittista kirjallisuutta,niin nyt on hyvä aika aloittaa. 8)
tuukka
Vempare
Vempare

Post by tuukka »

No viimeisin taitaa olla toi Iron Maiden - Run To The Hills-kirja. Sen lisäksi oon luken lähinnä Raamattua ja koulukirjoja..
Spinal Tap - Lick My Love Pump
Post Reply