Nowen, Peace with Death

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Migren
Hell Rat
Hell Rat

Post by Migren »

Kova rypistys, todella varsinkin vokaalit parantuneet hurjasti noista aiemmista biiseistä. Vahvat riffit ja mallikasta soitantaa. Vitun hyvä biisi, voimaa, vauhtia ja vihaa löytyy. MiniCD hankitaan kun ilmestyy.
Guest

Post by Guest »

En kyllä ite oikein tosta laulusta kuule mitään, mutta saattaa tietty johtua ihan tästä koneesta. Odotellaan jos posti vaikka jo huomenna tois ton raakaversion tänne mun ja Rottenin heavy metal-kämppään :D Päästään reenaamaan rankasti.

edit: hah, luen koko ajan ton otsikon, että "täytebiisi ladattavissa". Täytebiisi tosiaan. Hirveetä skeidaa. Mikään ei toimi. Samaa tasoa Running in The Dustin kanssa. Se tosin olis jo aika kova juttu :lol:
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Oletettavasti johtuu koneesta, onhan tuo kaikilla muilla pelittänyt. Tosin äänentaso ei ole CD:n luokkaa. Huomenna pitäisi pari raakaversiota levystä olla teidän kämpässä. Ja huomenna olisi haastattelu Lahden Viikkotuutisissa, ilmestyy Lahden alueella pari kertaa viikossa. Ilmaisjakelu kyseessä eli pitäisi saada näkyvyyttä.
Pitää hivenen varoa, ettei ihan dissaile kaikkea, tulee pian potkut duunista... :lol:

Joo, biisi on samaa kastia Primal Fearin mestaritekeleen kanssa

Edit: Nowenin uudelta lätyltä on myös yksi biisi päätymässä kokoelmalevylle, mikä tulee ilmestymään Miasman kylkiäisenä. Ajankohtaa en nyt muista mutta tarkentelen niitä tietoja heti, kunhan saan itsekkin jotain varmuutta niihin.
Noin hyvästä levitysmahdollisuudesta ei voinut kieltäytyä, Miasma löytyy jokaisesta R-kioskistakin ympäri Suomea.
"To be alive is more than just breathing"
Jawbreaker
Bändäri
Bändäri

Post by Jawbreaker »

Perkele mitä runttausta!!! Vittu tuo Lappiksen porukka kyllä osaa.
Hattua nostan, toivotan hyvää jatkoa ja muistan warettaa uuden EP:nne (kjiäh kjiäh)
Peace Sells... But Whos buying?
Niinpä.
-Ossi-
Bändäri
Bändäri

Post by -Ossi- »

Voi Jumalauta!Ei ole Lappis turhaan hehkuttanut!Mikä kamaa!Tiukkaa riffittelyä ja rumputyöskentelyä!Vokaalit myös loistavat!Perkeleen tiukkaa kamaa!Nowen Hyvinkäätä kohti keikalle!
Do you ever feel it?
A craving that is so strong
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

No niin Lappis, täällä Old School... Nyt on kuunneltu tämä Pathetic Existence pariin kertaan. Ja aikakoneella suoraan nuoruuteen, noin vuoteen 1986. Siltä se ihan rehellisesti kuulosti. Ei mitään uutta mulle, tutun ja turvallisen kuuloista mättöä.

Toimivaa kyllä, ihan samalle viivalle voisi laittaa kuin tuon sekalaisen kaman, jota löytyy multa kymmenien kasettien verran noilta rässin kultaisilta 80-luvun vuosilta. Mä tässä koko ajan haen, mikä tulee mieleen eniten, jotain saksalaista, Deathrow tms. Emmä tiedä. Itse asiassa olen positiivisesti yllättynyt, sillä jos tämä oli "suoraviivainen opener", niin loppulevy saattaa jopa kohtalaisesti pudota, sillä tässä ei ollut sellaista silmitöntä ja aivotonta paahtamista, josta en välitä paskan vertaa. Päinvastoin, kohtuullisen selkeät soundit raakaversioksi, mietityt riffit ja kappaleen rakenne hanskassa ilman ylilyöntejä.

Jos Mille Petrozza putoaa mulle, niin kyllä Lappiskin. Ei ollenkaan paskinta mörinää, mitä olen kuullut. Soundit vielä paremmiksi (rummut enemmän pintaan, riffit terävämmin esille ja vokaalitkin framille, siis jotenkin IN YOUR FACE enemmän, silloin toimisi paljon paremmin.) Siis sellaiset soundit kuin avokämmenellä läväyttäisi oikein kunnolla.

Ymmärrän kyllä Lappiksen tyytyväisen hurinan, sopivalla hionnalla tässä on käsissä oiva opinnäyte ja avain jonnekin?, jos kaikki natsaa ja loput kappaleet ovat samaa tasoa ja sisältävät hieman enemmän koukkuja ja päänvaivaa kuuntelijoille.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Guest

Post by Guest »

Ei vittu! Sanotaan nyt kun oon tätä päässy kokonaan kuuntelemaan, että jos diggaatte tosta ekasta biisistä niin, ette voi olla pitämättä näistä muista. Tällä miksaamattomalla cd:llä on huomattavasti paremmat soundit kuin mitä tossa netistä saatavassa biisissä. Nyt jopa kuulen itekin ton laulun ja saundit on tässä jo melkein niin hyvät, että voi melkein kuvitella kuuntelevansa ihan lopullista versiota.

:finger:

Edit: Tulee muuten yhestä ton vikan biisin kohdasta ihan North From Here mieleen.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Tästä on hyvä jatkaa. Olisi ollut aikamoinen shokki, jos ei olisi musa bändikaverille uponnut. :D

Tulin just miksaamasta, kaksi biisä on nyt miksattu. Ja nyt tuli sitä IC:n vaatimaa miksausta. Sama oli kyllä jo tiedossa jo heti ensi kuunteluilta asti myös itselläni.

Tomit ja basari...Voi saatana kun potkii nyt ja kovaa! Myös vokaalit ovat in your face.
Kitaraosasto...Mjaa, aika kaksipiippuinen juttu. Riffit vaativat varsin selkeää saundia toimiakseen maksimiteholla. Enemmän old-schoolia olisin ehkä kaivannut mutta koska mulle uppoaa aika monikin erilainen särösaundi, toimii myös tämä miksattu varsin mallikkaasti.

Truu old-school-poserit voi painua vittuun, tervetuloa 2000-luvulle. Myöskin saundimaailmassa.
Mitään vertailukohdetta en nyt osaa suoranaisesti nimetä, mutta ei sieltä todellakaan ole mitään Kreator-saundia tulossa ( Jota henk. koht. vihaan yli kaiken )

Nimenomaan sitä vanhaa Kreator-saundia.
Shogun
Roudari
Roudari

Post by Shogun »

^ Olen tyytyväinen jos kitaroita on miksattu myös hieman muun ohella, vaikka alkuun sanoit niiden säilyvän alkuperäisinä. Ehkä liian demo-soundit... Varsinkin tätä mieltä olin kun kuuntelin biisin ensimmäisen kerran aamulla, mutta se oli nappikuulokkeilla (vaikkei millään paskoilla sellaisilla), mutta silti sterkkojen kautta nyt kuunneltuna toimi paljon paremmin.

Laulu on edistynyt edellisistä demoista huomattavasti. No, tässä ajassa pitääkin jos haluaa oikeasti pyrkiä johonkin. Se oli positiivista. Olin siinä todellakin positiivisesti yllättynyt. (Kirjoittaa ihminen, joka ei perusta kys. laulutyylistä, mutta silti...)
Myös biisin "pää" skittariffi. Se oli todellakin hyvä! GO!!!

Muuten jotain jäi ehkä puuttumaan. Ehkä siis hyvä suoraviivainen aloitus? Toivottavasti muissa biiseissä on enemmän koukkuja. Vertaisin Maidenin Wildest Dreamsiin... (Vaikka eri genrestä, mutta ymmärtänette pointin?).
Takuu varma veto, mutta ei mitään uutta? Tätä biisiä olisi kohentanut huomattavasti hyvä lyhyt ja nopea kitara-soolo. Kammella leikkiminen ei oikein täyttänyt sitä 'tyhjyyttä'.

Mutta mielenkiinnolla odottelen jatkoa, mitä en olisi ehkä voinut uskoa. Eli olen positiivisesti yllättynyt... :finger:

Edit: Vielä pari kertaa kuunneltuna... Ei noille kitaroille tosiaankaan välttämättä olisi tarvinnut tehdä mitään. Korkeintään ehkä lisää potkua alarekisteriin, mutta toimii kyllä sellaisenaankin.
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Levy on nyt valmis!

Ja kyllä lähtee.

ShoGun: Startteri on startteri, lyhyt, suora turpaanveto. Muut biisit ovat niitä koukkuja täynnä, voin luvata.

Voi helvetti mitkä rumpusaundit! Ei saatana! The Vominator on todellakin maailmanluokan rumpali, sen tulette kuulemaan. Siis ne, jotka levyn päättävät ostaa.

Edit: Kiitoksia vain kaikille, jotka ovat sanaisen arkkunsa aukaisseet. IC:n ja Shogunin kirjoittamia analyyseja on todella mukava lukea.
Last edited by Lappis on Fri Aug 12, 2005 23:23, edited 1 time in total.
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

Koskas sais masteroidun version, tai koskas sais levyn rumaan käteensä? Tossa kappaleessa on soundit niin suolesta, johtuen formaatista, etten jaksa edes yrittää paneutua siihen enempää. Ja kotilaitteisto ei ole huono, ainoastaan käyttäjä...
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Shogun
Roudari
Roudari

Post by Shogun »

Ilmoitan nyt vielä tuon paremman puoliskon kommentinkin.
"Rumpali on jumala!". :lol:

Neidin setä on rumpali, niin kiinnittää huomiota eniten ko. asiaan, mutta joo... levyä tänne vaan! :finger:
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^^ Masteroitu levy toimitetaan eräälle tyypille soon as possible, joka taas toimittaa levyn eteenpäin levy-ja kansipainatukseen.

Tarkkaa aikataulua en osaa nyt tähän hätään sanoa. Ilmoitan kyllä, älkää huoliko

^

Jep, Ville on Jumala :finger:

Voi vittu, äkkiä ne kannet tänne! pääsette kuulemaan noi Villen pahimmat jutut, mitä se heittelee muissa biiseissä. Vittu mitä blastia Esim. kaverilta lähtee. Ja kädet ovat kuin Raipella konsanaan, splashit ja komppipelti tulee aina ihan ihme paikkoihin. Hoglan tulee mieleen

Nowen on this record:

Mr. Lappis: All guitars, bass and all vocals
The Vominator: Drums

Graveheart kuuluu bändiin soittaen bassoa ja möristen taustoja, Kusmar Rotten vinguttaa mun apuna kitaraa. Tai siis, paikkailee kaikki mun " soitto"yritykset eli virheet :lol:
Pedro
Hell Rat
Hell Rat

Post by Pedro »

Pathetic Existencen loppupätkä 2:30 lähtien toi jotenkin mieleen Testamentin Down For Lifen hitaamman pätkän. Hieno biisi tuo, jään mielenkiinnolla odottamaan valmista tuotosta. Hankintaan menee hyvin mahdollisesti.

Cursed or Blessed oli myös täysin kehujensa arvoinen.
"Harmaantuneissa munakarvoissa on tiettyä charmikasta arvokkuutta" -Flea/RHCP
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

Pääsin itsekkin nyt kuuntelemaan tuon Pathetic Existencen. Biisi alkaa todella hyvällä riffillä, täysin tappokamaa. Hyviä riffejä biisi täynnä, kyllä diggaan. Hiukan Slayermainen soolo, tulee puun takaa. Lyhyt ja ytimekäs. Muutenkin hienoja koukkuja biisi täynnä. Täyttä Deathiä kertosäe.

Hiukan miksaisin vielä vokalisointeja. Hyvä karjunta, mutta jää vähän riffien taakse. Pieni fiilaus, mutta ehkä tätä on korjattu lopulliselle versiolle?

On kyllä aikaisien sivujen kehujen arvoinen biisi. Innolla odotan tulevaa levyä.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Vokaalit ovat nyt aika In Your Face. Samoten rummut ovat miksattu enemmän pintaan ja basari potkii persettä oikein tosissaan, tomit myös.

Rehellisesti, tuleeko kenellekkään yllätyksenä, jos mun tekemissä biiseissä kuuluu pienoinen Death-vaikutus? :lol:

Tuskin kukaan Helloween-osastoa odottikaan
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Lappis wrote:Tuskin kukaan Helloween-osastoa odottikaan
Aijai, minä jo toivoin jotain Dr.Steinin tai Hey Lordin kaltaista HHJJ-rallatusta. :mrgreen:

Mutta joo, pari kertaa tuon "raakaversion" olen kuunnellut, ja oikein lupaavalta vaikutta. Kyllä se rässikomppi vaan aina saa pään heilumaan.

Mites muuten tuon levyn jakelu tapahtuu? Eksyykö sitä alanliikkeisiin (lähinnä aironmusiikkia omalla kohdalla tarkoitan), vai meneekö tilaushommiksi?
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

^Hey Lordin sanoituksia odotin, etenkin kun Lappis on _niin_ uskonnollinen ihminen.

http://www.darklyrics.com/lyrics/hellow ... ord.html#1
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Kävästiin tuossa kansitaidetta katsomassa ja johan tulee tykit kannet?`! Very Jees.

Nowen varmisti myös keikkansa seuraavassa Judgement Nightissa, joka on siis Lahdessa. Tosin vasta Toukokuussa ja Mr. Haatajan mukaan Jäähallissa...
Uusi kama vakuutti Haatajan välittömästi. Toivottavsti vakuuttaa myöskin lautalaiset, kunhan saadaan levy pihalle.

Ja Mikseri. Netissä Nowen on listalla sijalla 22 eli hyvin olette imuttaneet :D
KURRE

Post by KURRE »

Nowen / Pathetic existence & What shall born It will die.

Tommoisia juuri kuuntelin ja senverran Lappikselle plussaa, että tyttäreni 7v alkoi heittää tukkaa ja soittamaan ilmakitaraa. :shock:
[Mielenkinntoista, todellakin mielenkiintoista.] :finger:

Muksustahan tulee death metalisti. :twisted:
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Aziaa!!!

Kaksi viikkoa ja painetut levyt kansineen ovat myynnissä. Hinta vaikuttaisi jämähtävän tuohon kahdeksaan euroon. Jos voittoa haluttaisiin, olisi se paljon enemmän, mutta kuka tekee metallia raha mielessään?!
Hexa
Hell Rat
Hell Rat

Post by Hexa »

Tänne lappiin kyllä kelpaisi yksi kappale levyä! Koitin kuunella noiden mun paskojen muovikaijuttimien läpi, mutta ei siitä todellakaan tullut mitään. Liikaa söi noi kaijuttimet saundia.
Suck My Norris
Heavy Metal Hamster
Hang-Around
Hang-Around

Post by Heavy Metal Hamster »

Kuinka tuota levyä saa sitten tilattua? Viestiä Lappikselle vai kuinka?
Ja koska se tulee myyntiin, onko jo tarkempaa tietoa?

Edit: Onko tuota Cursed or Blessed lättyä vielä saatavilla?
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Toveri Lappis varmaan kirjoittelee vaikka tähän topiskiin tilausohjeita...
Into Iron Maiden Since 1983
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Suunnitelma on tällä hetkellä kuulemma tämä:

Levyt ovat lähtenet painoon ja toimitusaika on n. 2 viikkoa. Toivotaan, että tulevat mahdollisimman nopeasti.

Tänne ilmoitan välittömästi, kun saan levyt käteeni ja olen valmis alkamaan niitä myymään.

Levyn hinta tulee olemaan 8 euroa plus postit. Eli ostan kirjekuoren ( 1.10 euroa ) ja laitan tulemaan ( 2.20-250, riippuen minne päin suomea laitan tulemaan ).

Koska en ole kiinnostunut paskan vertaa hyväntekeväisyydestä, postitse tilaaville levvn hinta on 10 euroa. Maksu saa luvan olla tililläni ennenkuin alan levyjä lähettelemään. Tämä siksi, että oletettavasti niitä tilauksia tulee enemmän kuin yksi ja kuten sanottua, en harrasta hyväntekeväisyyttä.

Laittenlen tilinumeroa tänne istten, kunhan saan levyt käteeni.

Vanhaa demoa voin polttaa myös, kansia näyttää vielä olevan.

Keikkailusta puhuttiin Vominatorin kanssa ja lopputulos on tämä: Nowen valloittaa estraadit Tammikuusta eteenpäin. Vominator on tuohon mennessä saanut Waltarikeikat alta pois ja olemme myös saaneet reenata rauhassa bändi hirvittävään liveiskuun.
Toinen bändi vielä mietinnässä ja suunnitelmissa olisi tehdä jonkinsortin minirundi pitkin ja poikin Suomea. Siitä kuitenkin myöhemmin enemmän
Post Reply