Maidenin nykykunto?
Moderator: The Killer Krew
Annoin ääneni tuolle toiseksi ylimmälle vaihtoehdolle. Ehdottomasti oli yksi parhaista keikoista missä olen ollut. Settilista olisi tosin saanut olla vielä vähän pidempi ja jotkut biisivalinnatkin erilaisia. Kaikesta huolimatta molemmat kaksi iltaa olivat unohtumattomia kokemuksia ja bändin livekunto oli parempi kuin uskalsin toivoa. Toki päässä olevat Maiden-lasit saattavat hieman vaikuttaa fiiliksiin, mutta esimerkiksi DoD-keikka ei mielestäni ollut läheskään tätä tasoa. Up The Irons! 

^Oliko jatkotkin unohtumattomat ja kaikki muistissa?
Itse varmaan pyörin jossain tuon loistavan ja hyvän välimaastossa. Keikalla oli kyllä hauskaa ja kova meininki koko ajan, mutta silti jotenkin aivan täydellisyyteen ei päästy. Voi tosin johtua siitä, että Maidenin kuuntelu on viime aikoina muutenkin ollut aika vähissä johtuen muista bändeistä. Bändin soitossa ja esiintymisessä ei siis mitään vikaa, vaan yleensäkin oma Maiden-innotukseni on hiukan laskenut siitä, mitä se on joskus aiemmin ollut.

Itse varmaan pyörin jossain tuon loistavan ja hyvän välimaastossa. Keikalla oli kyllä hauskaa ja kova meininki koko ajan, mutta silti jotenkin aivan täydellisyyteen ei päästy. Voi tosin johtua siitä, että Maidenin kuuntelu on viime aikoina muutenkin ollut aika vähissä johtuen muista bändeistä. Bändin soitossa ja esiintymisessä ei siis mitään vikaa, vaan yleensäkin oma Maiden-innotukseni on hiukan laskenut siitä, mitä se on joskus aiemmin ollut.
-
- Kisälli
Omista käymistäni IM konserteista (7) pääsivät top 3:meen.
Tuo kolmas on vuoden -99 Edhunter pläjäys.
Eli no, ylin vaihtoehto!
Siis kokemani IM:nit top,
1. EdHunter -99
1. Eddie Rips Up 6. 7 -05
1. Eddie Rips Up 7. 7 -05
4. Give Me Ed... -03
5. Virtual XI -98
6. DOD Tour -03
7. Metal 2000 -00
Tuo kolmas on vuoden -99 Edhunter pläjäys.
Eli no, ylin vaihtoehto!
Siis kokemani IM:nit top,
1. EdHunter -99
1. Eddie Rips Up 6. 7 -05
1. Eddie Rips Up 7. 7 -05
4. Give Me Ed... -03
5. Virtual XI -98
6. DOD Tour -03
7. Metal 2000 -00
"Led Zeppelin on lähes yhtä huono kuin Oasis"
Itellä 7. päivän keikka oli ensimmäinen Maidenilta joten luonnolisesti se menee auttamatta elämää suurempien asioitten joukkoon. Ei juurikaan löydy valitettavaa paitsi kuin kurkku kipu ja pieni korvien tinnitus. Mutta muuten aivan loistava kokemus jonka haluaa kokea uudelleen mahdollisiman monta kertaa ja nopeasti.
Pistin tuon "loistavaa" vaihtoehdon.Kun meikäläinen oli ihan tuolla takana piippuhyllyllä niin sieltä ei kyllä mainiosti nähny. Ja kun olin jo katsonut monta kertaa tuon Rock Am Ringin keikan niin tiesin että hyvässä kunnossa jätkät on. Jos en olisi katsonut tuota Rock Am Ringiä ja oisin ollu kentällä pomppimassa niin kyllä olisin varmasti valinnut tuon ylimmän vaihtoehdon. Ottaen huomioon heppujen iän niin nehän on aivan helvetin hyvässä kunnossa! Kyseessä oli eka Maiden keikkani eikä varmasti viimenen.
-
- Bändäri
-
- Azazel
Jawbreak mainosti kännäilleensä joten liittyyköhän Megadeth-topicin sekoilut tähän...?QazKFD wrote:Nyt menee taas ihan ohi aiheen huomauttamiseksi, mutta eikös sama nimimerkki juuri kirjoittanut toisaalle kaksi konserttia kokeneensa? Onkohan siellä lääkkeet varmasti syöty nyt reseptin mukaan?Jawbreaker wrote:Itellä kolmas keikka ja loistavaa oli!

Silkkaa parhautta!
En ennakkoon uskonut, että Maiden olisi pystynyt paremaan kuin vuonna -99, mutta kyllä perkele vieköön pystyi!
Koko setin ajan olin ihan fiiliksissä, ja kyllä huomasi, että niin oli bändikin. Yleisön luoma mahtava tunnelma välittyi suoraan esiintyjiin ja settilistakin oli mitä mainioin. Pakko tunnustaa, että Revolutionsin aikana poskella virtasi muutakin nestettä kuin hikeä. Jotenkin se biisi sai mut sen verran herkälle päälle, että itku pääsi.
Jos jotain negatiivista haetaan, niin Drifter ei ollut paras mahdollinen lopetus. Silti on täysin ymmärrettävää, että keikka päätettiin Drifterillä. Onhan sillä päätetty aika monta keikkaa Maidenin nuoruusvuosina...
En ennakkoon uskonut, että Maiden olisi pystynyt paremaan kuin vuonna -99, mutta kyllä perkele vieköön pystyi!
Koko setin ajan olin ihan fiiliksissä, ja kyllä huomasi, että niin oli bändikin. Yleisön luoma mahtava tunnelma välittyi suoraan esiintyjiin ja settilistakin oli mitä mainioin. Pakko tunnustaa, että Revolutionsin aikana poskella virtasi muutakin nestettä kuin hikeä. Jotenkin se biisi sai mut sen verran herkälle päälle, että itku pääsi.
Jos jotain negatiivista haetaan, niin Drifter ei ollut paras mahdollinen lopetus. Silti on täysin ymmärrettävää, että keikka päätettiin Drifterillä. Onhan sillä päätetty aika monta keikkaa Maidenin nuoruusvuosina...
"Voi ärkyläpärkylä jumaluisa suitana!"
-
- Tuhlaajapoika
Suuret olivat odotukset keikalle mentäessä, mutta Maiden täytti ne loistavasti ja jopa ylitti ne. Keikalla olin niin ekstaasissa että mitään valittamisen aihetta ei juuri tullut mieleen, paitsi että odotin Brucen aloittavan Drifterin samalla huudolla kuin Beast Over Hammersmithilla (huutaako Bruce nyt Rock n' Roll vai mitä, perkeleen hyvältä se kuitenkin kuulostaa
). Keikka olisi toki saanut olla pidempi että olisi saatu vielä 22 Acacia Avenue ja Children of the Damned settiin tungettua, mutta kun arvostellaan Maidenin esittämä setti niin keikkahan oli aivan uskomaton. Bändi oli energinen ja Brucen ääni kuulosti uskomattoman hyvältä, Bruce suorastaan yllätti minut kuinka hieno hänen äänensä oikeasti onkaan.

Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
No more of you - It's zero tolerance!
Itse en Suomen keikoilla ollut, mutta tuon Ruotsin keikan perusteella voin hieman arvioida Maidenin nykykuntoa. Kyllä ihmettelen miten pjat jaksavat vieläkin lähes 50 vuoden iässä olla niin energisiä ja heilua lavalla kuin viimeistä päivää. Hieman kuitenkin vuosien mittaan ainakin Adrian ja Nicko ovat rauhoittuneet, vaikka Adrian on aina ollut melko rauhallinen lavalla. Tuon keikan perusteella äänestin Loistavaa!-vaihtoehtoa.
Last edited by Brain Damage on Mon Aug 08, 2005 1:06, edited 1 time in total.
-
- Vempare
-
- Taka-ampuja
Kyllä se oli paras keikka missä meikäläinen on ollut, ikinä. Saattaa johtua siitä, että keikkoja ei niin paljon ole tullut nähtyä, Maiden kolme kertaa ja sitten vielä Saunassa Dio. Saattaa johtua myöskin porukasta, jonka kanssa siellä olin, jaksoivat moshata ja pomppia, vaikka kauhean lähellä lavaa emme kuitenkaan olleet. Sitten vielä sekin seikka, että settilistaa en tiennyt etukäteen, niin tuli pari mojovaa yllätystä, jotka nostivat niskakarvat pystyyn ja siitä jatkumona pään heilumaan. Kyllä tämä oli jokseenkin spesiaalia meikäläiselle, tosin jos kritiikkiä pitää heittää, niin se olisi juuri tuo saundien pienoinen puuroutuminen ja se, ettei Smith vetänyt revelationssissa ja phantomissa sooloa.
Myös pientä temmonhidastumista luulin havainneeni, mutta kappas, parin päivän päästä kattelin Ullevin, eikä Nicko pettänyt. Toki miehen ilmeet eivät olleet ihan yhtä helpottuneen näköisiä kun rock in riolla, mutta setti oli semmoista, että meikäläiselle kelpasi.
Myös pientä temmonhidastumista luulin havainneeni, mutta kappas, parin päivän päästä kattelin Ullevin, eikä Nicko pettänyt. Toki miehen ilmeet eivät olleet ihan yhtä helpottuneen näköisiä kun rock in riolla, mutta setti oli semmoista, että meikäläiselle kelpasi.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Kyllä oli aivan mahtavassa vedossa bändi molemmilla keikoilla!Ekan keikan alun miinuspuoli oli juuri ainakin tuonne istumakatsomoon puuroutuneet soundit!Mutta mielestäni parinivat parin biisin päästä!Tokalla keikalla kentältä edestä näki ja aisti sen kovan fiiliksen niin bändin jätkistä kuin yleisöstäkin!Aivan mahtavaa ja äijät senkuin paranee vanhetessaan kuin viini! 

Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Minä kallistuin hyvän rutiinivedon puolelle. Fiilismielessä molemmat keikat oli kyllä vallan loistaviakin, mistä voidaan antaa paljon hienolle yleisöllekin tunnustusta, mutta jos ajattelen analyyttisesti niin tämä keikka oli minulle näkemistäni Maiden keikoista vähiten niitä väreitä aiheuttanut. Biiseistä ainoastaan Phantom Of Opera ja ehkä Revelations veti oikein kunnolla sanattomaksi. Where Eagles Dare ja Running Free oli myös mukava kuulla.
Bändin performanssikin oli ihan kohdillansa ja nauttihan ne ukot selvästi tästä touhusta edelleen, mutta fakta on vaan se että minä en enää oikein syty millään Sanctuaryn, 666, Run To Hillsin,nimibiisin ja Wratchildin kaltaisista biiseistä. Trooper ja Hallowed, niin hyviä kuin ovatkin, alkavat olla jo siinä rajoilla. Eli minulle setissä on jo about 40% pakkopullaa mikä on aivan liikaa.
Se kiertue, jossa vedetään ilmeisesti Powerslavesta 7th soniin, se tulee olemaan kiertue minun makuuni.
P.S. Ei pidä silti antaa kritiikin hämätä, molemmilla keikoilla oli kyllä ihan helkkarin hauska olla. Ensimmäinen tuli katottua analyyttisesti, toinen aika juupassa ilmakitara kourassa.
Bändin performanssikin oli ihan kohdillansa ja nauttihan ne ukot selvästi tästä touhusta edelleen, mutta fakta on vaan se että minä en enää oikein syty millään Sanctuaryn, 666, Run To Hillsin,nimibiisin ja Wratchildin kaltaisista biiseistä. Trooper ja Hallowed, niin hyviä kuin ovatkin, alkavat olla jo siinä rajoilla. Eli minulle setissä on jo about 40% pakkopullaa mikä on aivan liikaa.
Se kiertue, jossa vedetään ilmeisesti Powerslavesta 7th soniin, se tulee olemaan kiertue minun makuuni.
P.S. Ei pidä silti antaa kritiikin hämätä, molemmilla keikoilla oli kyllä ihan helkkarin hauska olla. Ensimmäinen tuli katottua analyyttisesti, toinen aika juupassa ilmakitara kourassa.
On olemassa viidenlaista musiikkia; huonoa, keskivertoa, hyvää, helevetin hyvää. Ja sitten on Maiden...
-
- Hell Rat
Kuten saunassa iltapäivällä 7.7 puhuimme asiasta niin olimme tuosta täsmälleen samaa mieltä. Maiden omaa niin paljon muita kappaleita myös näiden "ei toivottujen" tilalle, ihmettelen kun on menossa neljän ekan levyn nimeen oleva rundi niin ne samat pyöriin mukana, lähes pakkopullana.Sentinel wrote:Minä kallistuin hyvän rutiinivedon puolelle.
mutta fakta on vaan se että minä en enää oikein syty millään Sanctuaryn, 666, Run To Hillsin,nimibiisin ja Wratchildin kaltaisista biiseistä. Trooper ja Hallowed, niin hyviä kuin ovatkin, alkavat olla jo siinä rajoilla.
Ei siinä mitään 10.keikka itselleni tuli täyteen ja hyvinhän ne veti. Sitä en kiellä > missä oli "meille sedille" piilossa pysyneet > Prisoner, children of.., Flight og icarus, Killers.. Onnex olin yksi niistä, jotka kuulivat Charloten < tämä korvannee ja paljon.
Last edited by jarmila on Tue Aug 02, 2005 7:14, edited 1 time in total.
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
-
- Kisälli
Up The Irons, kaikki kolme näkemääni keikkaa oli silkkaa parhautta!! En oo tainnu niistä vielä muuten ees hehkuttaa missään... No joo, tulee siis multakin vähän myöhässä ja ehkä vähän väärään topiikkiinkin, MUTTA. Bruce laulo komeesti ja kaikki Di'Annon aikaset biisit, joita ei olla ennen/pitkään aikaan Brucen kans vedetty, toimi todella hyvin. Välispiikitkin oli yllättäen aika hauskoja (Chirac).
Nickollahan on sitä ikää jo jonkin verta enemmän kuin muilla bändin jäsenillä, mutta tuskin se ihan heti on pilleja pussiin laittamassa, ei sovi luonteeseen. Mun mielestä se veti ainakin tosi hyvin. Muukin bändi hoiti taas hommansa kunnialla, kaikilla virtas adrenaliini ja ai että sitä karismaa! Jan soitti tapansa mukaan suht. nopeesti, mutta on edelleen THE show-mies. Dave näytti laihtuneen (?
) ja kitara kuului paremmin, H oli aina vaan yhtä tyylikas ja rauhallinen. Steve otti mukavasti kontaktia yleisöön bassonsa kanssa niin kuin ennenkin ja veti lavan päästä toiseen. Kaikki kohdallaan, yleisö oli mahtava, bändi oli sanoinkuvailemattoman loistava ja käsitteli yleisöä hyvin, mitään ei puuttunu, paitsi ehkä paria biisiä jäin kaipaan, (yllättäen Charlotte, Still Life...) muuten täydellistä! Pidin ennen DoD-keikkaa parhaana, mut ainakin tuo torstai veti kepeesti ohi!
Keikoista on kohta kuukausi aikaa, mut rehellisesti voi sanoa, että ei oo päivää ollu noitten keikkojen jälkeen, kun en olis muistellu Revelationsia, Where Eagles Darea tai Phantom of The Operaa. On se Maiden vaan jotain käsittämätöntä! Ens vuonna ottaisin mielelläni samanlaisen rumban eli siis yhen ison keikan sijasta kaks pienempää. LONG LIVE IRON MAIDEN!!! \m/

Keikoista on kohta kuukausi aikaa, mut rehellisesti voi sanoa, että ei oo päivää ollu noitten keikkojen jälkeen, kun en olis muistellu Revelationsia, Where Eagles Darea tai Phantom of The Operaa. On se Maiden vaan jotain käsittämätöntä! Ens vuonna ottaisin mielelläni samanlaisen rumban eli siis yhen ison keikan sijasta kaks pienempää. LONG LIVE IRON MAIDEN!!! \m/
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
Tuli annettua ääni hyvälle keikalle, kun melkein kuukausi on keikasta. Keikan jälkeen olin kyllä hieman vittuutunut/pettynyt siitä että yläkatsomossa oli joitakin tunnelman pilaajia
Olisin kyllä mieluummin ollut kentällä.
Äärimmäisestä parhaudesta keikan pudottivat ne ajoitain huonot soundit ja parin kappaleen poissa olo
( 22 acacia avenue , the prisoner ja flight of icarus).
Mutta kyllähän maiden oli helvetin kovassa vedossa muuten.

Äärimmäisestä parhaudesta keikan pudottivat ne ajoitain huonot soundit ja parin kappaleen poissa olo
( 22 acacia avenue , the prisoner ja flight of icarus).

Mutta kyllähän maiden oli helvetin kovassa vedossa muuten.

"If you're feeling down depressed and lonely,
I know a place where we can go"
I know a place where we can go"