Sama homma, ja Nummirock 96 tuli liian aikaisin eteen. Vuodesta -98 onkin käyty kaikilla paitsi GMETID -keikalla, koska olin Kainuun mettissä ja myös tuo 6.7. jäi väliin. Fiilis on Kulttuuritalolla varmasti ollut katossa. "Oi jospa oisin saanut olla mukana...poolrules wrote:En ollut, kun maidenin "löysin" vasta vuotta myöhemmin 1996.
Olitko katsomassa Iron Maidenia Helsingissä 1995?
Moderator: The Killer Krew
-
- Roudari
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
-Seppo Räty, Barcelona 1992
-
- Hang-Around
-
- Crusader
Mekkala oli kyllä melkoinen ja tunnelma tiivis. Siinä mielessä ainutkertainen Maiden-keikka. Kyllä paikka minusta silloin vaikutti aika täydeltä, ainakin tungos oli melkoinen. Vähän sama homma oli jo 1992 Jäähallissa, jonne vaivautui se 3500 henkeä. Siellä oli myös hirvittävä mekkala, kun patsastelijoita ei paljoa hallissa ollut. No, sehän kuuluu toki niiltä Real Live/Dead Onen Helsinki biiseiltä.
Nämä Hartwall-meiningit oli vähän eri mittakaavassa, ei voi oikein verrata. Se oli tuo Kulttis vähän sellaista TRUU
meininkiä, ei voi oikein selittää. Käsinkosketeltava fiilis, All For One / One For All, Maiden Brothers tai jotain. Perhana, aivan tässä herkistyy 
Nämä Hartwall-meiningit oli vähän eri mittakaavassa, ei voi oikein verrata. Se oli tuo Kulttis vähän sellaista TRUU

Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Kärpästen Herra
Kyseinen keikka on aina kummittellut mielessäni mystisenä tapahtumana. Itse en paikalla ollut. Mulla oli musajutut hieman hukassa 1995 ja keikka ei kiinnostanut vaikka iän puolesta oli juuri hyvässä iässä (kuten vieläkin
).
Pari yleistä näkökulmaa:
Kulttuuritalo 1995 ja Blaze solistina ei paljoa sytyttänyt normaali faneja, "posereita" eikä satunnaisia faneja.
Mystisen kulttuuritalon keikan luomat mielikuvat kertovat, että Kulttuuritalolle ahtautuivat tosiaan sen aikainen fanaattisin faniporukka.
Respectiä tulee täältä heille/teille
Cheers

Pari yleistä näkökulmaa:
Kulttuuritalo 1995 ja Blaze solistina ei paljoa sytyttänyt normaali faneja, "posereita" eikä satunnaisia faneja.
Mystisen kulttuuritalon keikan luomat mielikuvat kertovat, että Kulttuuritalolle ahtautuivat tosiaan sen aikainen fanaattisin faniporukka.
Respectiä tulee täältä heille/teille

Cheers
Into Iron Maiden Since 1983
Kyllä helvetissä olin ja se jäikin aika hyvin mieleeni koska sain Nickon kepin kiinni!Ja nyt on tullut muisteltua aika hemmetin paljon sitten tätä tehtyä emämokaa,joka sitten meni lyhkäsyydessään näin:eli päättelin tossa pari vuotta sitten että kun en sitä esillä saa himassa pitää niin minä SAATANA URPO,JUNTTI,Idiootti menin myymään sen yhelle kovalle Maiden Fanille!No osoitehan oli oikea,eli hyvään perheeseen meni!Itse ajattelin,että levyt riittävät ja nyt on viime aikoina syönyt miestä niin samperisti!Kyllähän se olisi nasta fiilis taas hieroa kapulaa"Sitä Rumpukapulaalol: "ja muistella vuosia taaksepäin kun sen sieltä Kultsalta sain!Mutta eipä auta ja kaveri sitä tuskin enää takaisin myy ja summaa jolla tuon luovutin,niin en viitsi edes mainita! 

Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Joo mutta olisipa vielä mulla toi.....Kyllä mä kysäsen et olisko reilu ja myis vaik vähän kalliimmalla kun näen sen tyypin!
No niin tuossa Ankkarockissa kyseisen kaverin sattumalta näin!!!!! No minä siinä kyselemään josko kiinnostais takaisin kapulaa vaihtaa
No vastaus oli mitä odotinkin , eli ei mitään saumaa
No kaverikin rekisteröityi tänne ja YV: viestittely oli aika valtaisaa johon kaveri vähän hyyty
No ei kyseli että onko kuvalevyjä tai muita! No ei ollut kun noita CD sinkkuja ja levyjä vaan keräilen mutta huuto netistä löytyi kohde jonka RAUDOITTAJA RAPE halusi joten tilasin sen sille ja annoin parin bändin nimmarit päälle! Ja näin oma ilmasta kopattu kapula palasi takaisin kotiin! Tuossa alla pari kuvaa kapulasta ja onnellisesta omistajastaan
http://i9.photobucket.com/albums/a56/sa ... kapula.jpg
No niin tuossa Ankkarockissa kyseisen kaverin sattumalta näin!!!!! No minä siinä kyselemään josko kiinnostais takaisin kapulaa vaihtaa

Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
-
- Vempare
Raudoittaja Rape tässä terve!
Pitkään kesti vääntö kapulasta mutta pitihän se palauttaa oikealle omistajalle. Vastalahjatkin olivat kohdallaan, kiitos niistä!
Itse olin aikanani tuolla sirppiliiterin keikalla ja sain myös kapulan kouraani, mutta menetin sen väkivaltaisesti takanani seisoneelle turilaalle. Olin silloin vielä niin rimpula ja maailmaa näkemätön etten lähtenyt tappelemaan sitä takaisin, nyt olisi homma toisin.
Täytyy jostain yrittää pieraista uusi kapula seinälle, jos jostain vaikka voisi ostaa ym..
Tämä kapula kyllä kuuluu Maken seinälle ja sillä siisti. Kapulan lähtö viimeiselle matkalleen meidän kotoa kuvattiin videolle ja otettiin pari valokuvaakin, jännä että vaimokin oli siihen jo hieman kiintynyt.
Pitkään kesti vääntö kapulasta mutta pitihän se palauttaa oikealle omistajalle. Vastalahjatkin olivat kohdallaan, kiitos niistä!
Itse olin aikanani tuolla sirppiliiterin keikalla ja sain myös kapulan kouraani, mutta menetin sen väkivaltaisesti takanani seisoneelle turilaalle. Olin silloin vielä niin rimpula ja maailmaa näkemätön etten lähtenyt tappelemaan sitä takaisin, nyt olisi homma toisin.
Täytyy jostain yrittää pieraista uusi kapula seinälle, jos jostain vaikka voisi ostaa ym..
Tämä kapula kyllä kuuluu Maken seinälle ja sillä siisti. Kapulan lähtö viimeiselle matkalleen meidän kotoa kuvattiin videolle ja otettiin pari valokuvaakin, jännä että vaimokin oli siihen jo hieman kiintynyt.
En ollut koska olin riidoissa Steven kanssa ja boikotoin bändiä. Mies petti vanhan, tuolloin 14 vuotta bändiä kuunnelleen, fanin tekemällä tiettyjä miehistövalintoja. Ei voi hyväksyä! Näin edesmennyttä ATV:tä lainaten. Nyt olen jo rauhoittunut eikä seinätkään hajoa aivan joka päivä eli jos aikamatkailu olisi mahdollista niin voisin mennä katsomaan -- mutta vain erittäin tukevassa humalatilassa 

I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
No niin terve äijä! Tuollahan ^^ tuo kapula oli muutaman vuoden kylässä
Olipa sitten miehen viestien avaus tässä kun sait nyt lähetetyitten viestien pään auki! Jätkä ollut vähän sivupiruna täällä
Ei siinä mitään tulipa heitettyä Factoria soimaan ja alkoi keikan muistelu ja kyllä sieltä jotain muistaa kun pikkuveljen kanssa autolla oltiin! 

-
- Manowarrior
-
- Rautakansleri
Voimanorja wrote:olin silloin 4w joten en tainnut olla! en kyllä muista siitä mitään kun olin sen ikänen mutta!
Lopeta Voimanorja nyt se turha lässytys. Tästähän on ollut puhetta jo monta kertaa. Kaikkiin topiceihin ei ole pakko jotain laittaa, jos ei mitään asiaa ole. Käy välillä vaikka harrastamassa urheilua tai sienestämässä. En haluaisi olla vittumainen nalkuttava akka ja laittaa sinua vähäksi aikaa huilille, koska selvästi olet Maidenin kannattajia, joten yritä skarpata.Ipe wrote:Offtopic. Kysymyshän kuului, että "Olitko katsomassa Iron Maidenia Helsingin Kulttuuritalossa vuonna 1995?" Ei "Miksi et ollut siellä" tai "Olisitko ollut siellä jos et olisi ollut liian nuori" joten annetaan käyneille mahdollisuus kertoa tapahtumasta.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Itse en ikävä kyllä keikkaa nähnyt, silloin en ollut vielä käynyt yhdelläkään keikalla,ensimmäinen oli Metallica 1996 hesan jäähalli.Joten silloin ei varmaan tullut mieleenkään lähteä kun vielä nuori pojankloppi olin.
Kaverilta olen kuullut keikasta, jossa hän meinasi kuulemma tukehtua yleisön puristuksesta eikä edes ihan mikään rääpäle ole joten kyllä siellä aikamoinen riehunta ollut päällä!
Onkohan muuten tuosta keikasta mitään Bootleggia?
Itselläni on Jyrkin haastattelu missä tentataan Blazea ja Steveä sekä pikkasen keikalta kuvaa.
Kaverilta olen kuullut keikasta, jossa hän meinasi kuulemma tukehtua yleisön puristuksesta eikä edes ihan mikään rääpäle ole joten kyllä siellä aikamoinen riehunta ollut päällä!
Onkohan muuten tuosta keikasta mitään Bootleggia?
Itselläni on Jyrkin haastattelu missä tentataan Blazea ja Steveä sekä pikkasen keikalta kuvaa.
Onhan tuosta kolme(?) eri versiota saatavilla.scorpions wrote: Onkohan muuten tuosta keikasta mitään Bootleggia?
Sama homma, aikoinaan meni kyllä kaikenmoinen vähänkään Maideniin viittaavat videolle arkistoon. Mutta kuten oon jo tainnutkin mainita, keikalla en itse ollut.Itselläni on Jyrkin haastattelu missä tentataan Blazea ja Steveä sekä pikkasen keikalta kuvaa.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
-
- Hell Rat
Siellä oltiin,tottakai.
Keikka oli vähän kaksijakoinen kokemus.
itse orkesteri soitti todella reippaasti ja oli mukava nähdä pojat vähän intiimimmässä tilassa hallikeikkojen jälkeen. Bändi todella soitti innolla mutta Blazen esitys oli sitten
kyllä ihan pohjanoteeraus. Mitä enemmän alkoi tulla vanhempaa materiaalia niin
huomasi ettei Blaze klaaraa hommaa alkuunkaan. The evil that men do oli kyllä jo
semmoinen raiskaus että täytyy vielä kerran sanoa että se Blaze olisi keikan jälkeen
pitänyt viedä linnanmäen kallioille ja antaa vapauttava niskalaukas kuten punikeille
aikoinaan kansalaissodassa.
Kyllä silti oli matkan väärti tuo keikka,tulipahan nähtyä Blazekin tositoimissa.
1998 keikan jätinkin sitten väliin kokonaan kun virtual levykin oli silkkaa perälietettä.
Yksi keikka Blazelta riitti meikäläiselle,oneksi Bruce tuli pelastavaksi enkeliksi ja bändi
nousi takaisin A-sarjaan minne kuuluukin.
itse orkesteri soitti todella reippaasti ja oli mukava nähdä pojat vähän intiimimmässä tilassa hallikeikkojen jälkeen. Bändi todella soitti innolla mutta Blazen esitys oli sitten
huomasi ettei Blaze klaaraa hommaa alkuunkaan. The evil that men do oli kyllä jo
semmoinen raiskaus että täytyy vielä kerran sanoa että se Blaze olisi keikan jälkeen
pitänyt viedä linnanmäen kallioille ja antaa vapauttava niskalaukas kuten punikeille
Kyllä silti oli matkan väärti tuo keikka,tulipahan nähtyä Blazekin tositoimissa.
1998 keikan jätinkin sitten väliin kokonaan kun virtual levykin oli silkkaa perälietettä.
Yksi keikka Blazelta riitti meikäläiselle,oneksi Bruce tuli pelastavaksi enkeliksi ja bändi
Sanonpahan nyt, mutta kannattaisi miettiä mitä huutelee. Saattaa joku ottaa vielä nokkiinsa.MaidenManutd wrote:...antaa vapauttava niskalaukas kuten punikeille
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Hell Rat
-
- Sateentekijä
Veit sanat suustani, allekirjoitan mielipiteesi punikkeja myöten!MaidenManutd wrote:Siellä oltiin,tottakai.
Mielestäni versio Trooperista oli niin luokaton veto, että sitä ei kyyneliä nieleskelemättä voinut kuunnella. Myöskään Blazen kingkongmaiset liikehdinnät eivät tehneet vaikutusta Brucen akrobatiaan tottuneeseen faniin.
-
- Hell Rat
-
- Hell Rat
Aika törkeän iSoNa offtopikkina on pakko sanoa, miksi jengi ei sano Brucen riehumisesta mitään, ja huomioi aina vaan Janickin hyppimis/pomppimis/kitaranmaailmanennätysheitot. Brucehan käyttää lavan joka paikkaa hyväkseen että alkaa ihan naurattaa. Vai pitäisikö siirtyä sitten Blaze/Adrian vertailuun? Mr H on kuulemma pakalla seisomisellaan niin "metal" Aina jossain vaiheessa keikkaa pitää aina välillä katsella että milloin se Adrian sieltä liikkuisi. Ja pointtihan tässä on se, että jos Blaze seisoo paikallaan ja heiluttaa käsiään, ja H seisoo myös paikallaan? Ollaanko nyt sitten niin "metal?"
:lol:
Kertokaa toki lisää. Minuakin kiinnostaa.

Kertokaa toki lisää. Minuakin kiinnostaa.

Year 2006
13.06 - Metallica @ Lauluvaljak
14.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
15.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
13.06 - Metallica @ Lauluvaljak
14.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
15.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena