Olitko katsomassa Iron Maidenia Helsingissä 1995?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Olitko katsomassa Iron Maidenia Helsingin Kulttuuritalossa vuonna 1995?

Kyllä
29
13%
En
199
87%

Total votes: 228

MS
Hell Rat
Hell Rat

Olitko katsomassa Iron Maidenia Helsingissä 1995?

Post by MS »

Mielenkiintoista olisi tietää moniko oli katsomassa Iron Maidenia Helsingin Kulttuuritalolla vuonna 1995. Siis paikalla oli ehkä 1000-1200 ihmistä. Konsertti ei ollut missään nimessä loppuunmyyty. Paikan kapasiteetti on noin 1300. Kymmenen vuotta myöhemmin Iron Maiden myi loppuun kaksi kertaa Hartwall Areenan.
R.I.P. The Iron Maiden Bulletin Board 1998-2006
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Re: Olitko katsomassa Iron Maidenia Helsingissä 1995?

Post by rocker »

MS wrote: Siis paikalla oli ehkä 1000-1200 ihmistä. Konsertti ei ollut missään nimessä loppuunmyyty. Paikan kapasiteetti on noin 1300. Kymmenen vuotta myöhemmin Iron Maiden myi loppuun kaksi kertaa Hartwall Areenan.
Johtunee siitä, että 1995 ei heavy ollut mitenkään yleisesti suosittua ja X-Factor oli monen mielestä (myös minun, edelleen) huono levy.
What we do in life, echoes in eternity
Sorcerer
Bändäri
Bändäri

Post by Sorcerer »

Onkos tämä taas näitä "Tosi-fani"-juttuja?

En siis ollut paikalla, koska olinhan peräti 9-vuotias enkä silloin ollut kuullut edes Iron Maidenista. Enkä silloin tainnut juuri miettiä, että nyt on mentävä katsomaan Iron Maidenia, jotta voisi 10 vuoden päästä sanoa olevansa "tosi-fani"...
Paddy
Kisälli
Kisälli

Post by Paddy »

Enpä ollut tuolloin edes tietoinen Iron Maidenistä. Eli en ollut. 8)
ipa
Wimp
Wimp

Post by ipa »

Siskon miesystävä taisi tuolla olla, mutta itse en ollut bändistä edes kuullut viellä tuolloin. :o
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Tulihan tuolla oltua. Ja eturivissä, siinä PA-tornin vieressä. Kuulohan siinä meinasi mennä :D. Ja mitä tulee vuoteen -95, niin eipä ollut hevi TODELLAKAAN samanlainen valtavirtailmiö, mitä nykyään.

Maidenia lämmitellyt brittidoomaaja My Dying Bride oli myös loistava, vaikka liimatukat inisivätkin, että "mitä paskaa tämä on ?" Hyvä, että hevikeikkoja siihen aikaan edes oli ja sitten vielä inistään. Ei näin.

Ja minulla on krapula ja olen saatanan äkäisellä tuulella :evil: .
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
jytte
Peräruiske
Peräruiske

Post by jytte »

Paikalla ja kolmannessa rivissä. Väen vähyyttä ei siitä aistinut, koska painetta oli reippaasti. Keikka oli kohtuullisen hyvä, ei Blazea ainakaan yrittämisen puutteesta voinut soimata.
piru itse
Hang-Around
Hang-Around

Post by piru itse »

Enpä ollut, kun olin tuolloin vielä niin nuori, enkä tietoinen koko maidenista :(
"If you're feeling down depressed and lonely,
I know a place where we can go"
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

En ollut, kun maidenin "löysin" vasta vuotta myöhemmin 1996.
KURRE

Post by KURRE »

En ollut. Olin silloin parikymppinen pojan kloppi ja kuuntelin Teknoa. :lol:
Maideni ei ollut minulle muuta kuin perskelen komia nimi.

Tosin X lätyn ympärille rakenneltu "keikka" ei muutenkaan ole ukkoloita saannut siihen aikaa linjoille, olihan sitä ennen ollut melkoinen repertuaari tarjolla.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Enpä ollut tuolla keikalla vaikka tietoinen tuohon aikaan siitä olinkin. -90 aloitin maidenin kuuntelun mutta taisi olla porukat erimieltä keikalle laskemisen suhteen, prkl!
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

Kyllä vain oltiin. Siinä eturivissä, Gersin edessä. Painetta oli kyllä ihan järjettömästi, eikä ne mulkut järkkärit sitten millään voineet tuoda vettä ihmisille, vaikka muutamia muistaakseni pyörtyi. Hieno keikkahan tuo oli. Intiimi tunnelma, jonka aiheutti osaltaan se että bändi oli "lähempänä" yleisöä, koska tuo Kulttuuritalon lava on hieman matalampi, kuin muualla suuremmilla estradeilla.

My dying bride oli kerrassaan loistava lämppäri, tosi suurin osa paikalla olleista taisi olla erimieltä. Taisihan siinä kunnolla mekkalaakin syntyä, kun Nicko tuli seuraamaan keikkaa lavan sivustalla :).
"Life goes on....until it doesn't"
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Sorcerer wrote:Onkos tämä taas näitä "Tosi-fani"-juttuja?

En siis ollut paikalla, koska olinhan peräti 9-vuotias enkä silloin ollut kuullut edes Iron Maidenista. Enkä silloin tainnut juuri miettiä, että nyt on mentävä katsomaan Iron Maidenia, jotta voisi 10 vuoden päästä sanoa olevansa "tosi-fani"...
Tämähän meni ihan ohi. Anteeksi vaan, mutta MS ihan asiallisesti kysyi, että kuka oli paikalla 1995 Helsingin Kulttuuritalolla katsomassa Iron Maidenia. Ei oikein mene jakeluun se, mitä ihmeen "tosifaneilua" tässä oikein on. Siitä ei tarvitse heti vetää herneitä nenään ja ruveta avautumaan. Ei ole meidän vikamme, että olet hieman katkera siitä, että olet ollut 9.
Ja jos nyt tälle linjalle lähdettiin, niin kyllä tuo "tosifani" on minun mielestä se joka oli Oulun Kuusrockissa -80 ennemmin kuin Kultsalla -95.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
rokkariarvid
Kisälli
Kisälli

Post by rokkariarvid »

Empä ollut. Ikää oli tuolloin huikeat 6 vuotta. Jännä, että paikalla on ollut vain reilu 1000 katsojaa, kun ajattelee nykyistä Maiden-suosiota.
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

Offtopic. Kysymyshän kuului, että "Olitko katsomassa Iron Maidenia Helsingin Kulttuuritalossa vuonna 1995?" Ei "Miksi et ollut siellä" tai "Olisitko ollut siellä jos et olisi ollut liian nuori" joten annetaan käyneille mahdollisuus kertoa tapahtumasta.

Mut hiukan aiheeseen. Eli jos kerta tapahtumalla oli arviolta 1000 ihmistä, niin minkälaista ääntä porukka piti? Oliko paikalla paljon ns. viikonloppu hevareita? Vai Maideninfanien kerma? En kyllä olisi uskonut, että Blazen aikainen tuotanto niinkin paljon verottaa katsojia. X-Factor on parhautta!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

En ollut. Harmittaa pirusti kun en lähtenyt, sitä pitkään harkitsin. Silloin oli 16-v ja kuunnellut Maidenia vasta noin 3 vuotta. Olin perseaukinen opiskelija, ja matkat Hellsinkiin olisi ollut liian vaikeasti järjestettävissä. Sitä paitsi X-factor oli ollut silloin melkoinen pettymys.

Selityksiä, selityksiä.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

En ollut. Lähellä oli kuitenkin lähtö, koska pähkäiltiin kaverin kanssa lähtöä. No jostain syystä ei sitten tullut lähettyä Maidenia katsomaan.
Sitten Baileyn lähdettyä bändistä pois tuli uutinen että H ja Bruce olivat tulossa takaisin ja tuota keikkaa en halunnut missata.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
PowerProwler'75
Hang-Around
Hang-Around

Post by PowerProwler'75 »

Olin katsomassa, ja kovan keikan vetivät sedät silloinkin! Onneksi pääsin intistä lomille, muuten olisi pitänyt karata siltä helvetin saarelta... Setti oli aivan adamanttinen, yksi kaikkien aikojen parhaista. Blaze veti nuoruuden vimmalla, eikä Maiden pettänyt yleisöään silläkään kerralla. Pelkkiä hyviä muistoja siitä keikasta. :)
Well you see me crawling through the bushes with it open wide.
What you seeing girl?
Can't you believe that feeling, can't you believe it,
Can't you believe your eyes?
It's the real thing girl.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

En ollut keikalla koska en tuolloin ollut vielä kuullutkaan Maidenista.
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

Olin, jumalauta että oli kova keikka!
Eturivissä! Man on the Edge, Wrathchild, Sign Of The Cross ja Edge Of Darkness helikopterin ropelisurinoilla höystettynä räjäytti aivot narikkaan. Oli hienoa kun huomasi että laulaja vaihtui mutta bändi jyräsi biisit sellaisella vimmalla että black horset pyörähteli jalassa 360 astetta vastapäivään. Ei ollut Brucea ikävä! Mulla oli vielä johonkin mummon vanhaan lakanaan itse taiteiltu Maiden banderolli jossa luki "eddie´s back from hell" kiskaisin sen lavalle ja ei aikaakaan kun Blaze ripsuti sen vahvarien päälle!
Kyllä siinä housun etumus kastui-heti! Keikka oli mielestäni myös sen takia hyvä että tunnelma oli totella tiivis. Jumankekka!
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
KURRE

Post by KURRE »

Paukuttele Mika Dark Riweriin Honkalaan. :twisted:
Siellä rokataan lumpiot solmuun ja nam.....

:wink:

EDIT: Laita YV:tä?
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Hese wrote:Enpä ollut tuolla keikalla vaikka tietoinen tuohon aikaan siitä olinkin. -90 aloitin maidenin kuuntelun mutta taisi olla porukat erimieltä keikalle laskemisen suhteen, prkl!
Sama. Eikä sekään auttanut, että liikkuminen tapahtui keppien kanssa kun oli reisiluu ihan vähän mennyt poikki.

Eli resurssipuutteisiin vedoten, en ollut.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Olin keikalla tottakai. Maidenia kuunnellut tuolloin jo 12 vuotta. Totta helvetissä, sillä missasin keikat 1983-1988, koska asuin vitun kaukana ja perheeni oli köyhä. Vuoden 1990 jälkeen en ole sitä vapaaehtoisesti tehnyt.

Ja keikka oli mainio, kuten voitte lukea tuolta etusivun puolelta, jossa tuon keikan kommentit ovat meikäläisen käsialaa.

THE EDGE OF DARKNESS !!! Harvemmin olen yhtä lähellä Harrisin shortseja/bassoa ollut kuin tuolla keikalla = metrin päässä.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Finnarry
The Bassist
The Bassist

Post by Finnarry »

Kyllä tuli oltua paikalla. Oli aivan uskomattoman mahtava keikka. Johtuen paikan pienuudesta ja hardcore Maiden fanien suhteessa suuresta määrästä, mekkala oli helvetinmoinen. Tiivis tunnelma ja bändi oli liekeissä. Eipä ollut Brucea ikävä ollenkaan tuolla keikalla.

Tämä pysyy TOP5 keikoissa varmaan aina johtuen myös siitä että oli ensimmäinen Maiden-keikka, vaikka bändiä olin kuunnellutkin jo yli 10 vuotta. Fiilikset oli niin katossa.
Magic
Bändäri
Bändäri

Post by Magic »

Valitettavasti en ollut paikalla, mutta tuo keikka olisi ainoa jolle haluaisin jos pääsisin ajassa taaksepäin. The X Factor levy on meikäläiselle sen verran kovaa kamaa, että olisi pitänyt tuo keikka nähdä.

Olin tuolloin jo 5 vuotta Maidenia kuunnellut ja mahdollisuus olisi ollut kun olin 15v kloppi, mutta ei sitten tullut lähdettyä. Luulin tuolloin, että Maiden lopettaa kun Bruce lähti, mutta paikkaamaan tulikin wolfsbanen innokas pitkätukka ja silloinen päiväni oli pelastettu. Harmittaa kyllä kovasti tuo keikan missaaminen. Meno olisi varmasti ollut todella hikistä kun klubimeiningillä olisi vedelty.

Ps. Ihan hyvä topicci pitkiin aikoihin.
Suomi Finland, Perkele!
Post Reply