Totta, onhan tuossa perääkin, vaikka en itse ihan samalla aaltopituudella asiassa olekaan. Tuossa sentään aidosta kiekosta saa nauttia sen tietyn aikaa kuten tekis oman kappaleenkin kanssa. Ja sitten kuuntelukokemus vain jatkuu kopiolla. Ymmärrän pointtiasi ehkä jo hiemanIronWalrus wrote: No tämä liittyy enemmän omiin henkilökohtaisiin moraaliarvoihini. Jotenkin hyväksyttävämpää on että edes näkee sen vaivan ja viitsii hakea levyn kirjastosta ja kenties jopa vilkaisee kansilehden sisältöä ennen kun kylmästi muuttaa "elämää suuremman taiteen" neutraaleiksi tiedostoiksi kovalevylle. Myönnän, tätä on hankala selittää.

No ehkä on kyse siitäkin, että waretellaan semmoisia julkaisuja, joita ei tulisi muutenkaan ostettua. Eli semmoisia, mitkä ovat kuuntelukelpoisia ja ehkä varsin hyviäkin, mutta eivät ihan semmoisia että "raaskisi" tuhlata niihin. Mutta toisaalta, kyllähän syynä voi olla ja onkin monesti yksinkertaisesti se, että ei ole varaa ostaa kiekkoja.IronWalrus wrote: No voisitko valaista meikäläistä sen suhteen että mikä se on? Kun itse olen elänyt siinä harhaluulossa että tuo tuppaa usein olemaan yksi päämotiiveista.
No eipä tässä allekirjoittaneelle ole paha mieli tullut, ihan hyvä vaan, että jotkut jaksavat kirjoittaa asiallisella linjalla jopa minunkin vastineisiin. Ja kyllähän tässä nyt jokaisen puheet tulee omien kokemuksien ja mietteiden pohjalta, mutta eipä tässä tarkoituskaan ole mitään objektiivista totuutta asiaan hakea, vai onko?IronWalrus wrote: ja ennen kun jollekulle tulee paha mieli niin tekisin selväksi että nythän puhutaan siis subjektiivisista mielipiteistäni, ei missään nimessä yleisestä totuudesta. Ei minulla ole mitään tarvetta pakottaa toisia immeisiä elämään omien mielipiteitteni mukaan, ne on eri miehiä ne (useimmiten itävaltalaissyntyisiä). Erilaiset mielipiteet, varsinkin hyvine perusteluineen on ennen kaikkea rikkaus. Kynnyskysymystenkin kohdalla.
Ja tässä päästään taas siihen mitä aikaisemmin mainitsin... eli OK, kaverisi tekevät noin. Minä taasen tarkoitin lähinnä omia toimintatapojani, eli sikäli kyllä oma näkemyksesi muiden ja jopa valtaosan toiminnasta on enemmän oikea kun minun mainitsemani. Itse ainakin pyrin saamaan kopioilla niin lähelle aitoa vastaavan nautinnon kuin mahdollista.IronWalrus wrote: Se on mainiota jos siltikin suhtaudut musiikkiin albumikokonaisuuksina sillä valtaosa itse tuntemistani warettajista ei noin toimi. Usein, varsinkin nuorten keskuudessa, yhtyeeltä kun yhtyeeltä ladataan pari irtopiisiä ja jos ensimmäiset 30 sekuntia ei miellytä niin eikun roskakoriin.
30 sek ja romukoppaan? Eikös koko wareziskene ja kopiointi ole vähintäänkin paheksuttavaa?IronWalrus wrote: Ja tällainen menettelytapa on yhtyeen kuin yhtyeen kohdalla vähintäänkin paheksuttavaa.

On siinä aika läjä lättyjä muuten. Mutta eipä tuo nyt mitään mahdotontakaan ole(?), joten sen takia nyt en viitsi ilman parempaa tietoa toisen kokoelmia alkaa kyseenalaistamaan. Paljonkos asalla on kokoelmassa levyjä muuten?asa wrote:Oletko nyt ihan tosissasi? Onko kaikki virallisia levyjä? Edes Nifelheimin veljeksillä ei ole noin montaa levyä, joten on erittäin vaikea uskoa tuota määrää.Lane wrote:
Omistan lähemmäksi 2000 alkuperäistä vinyyliä/kasetti/cd:tä/dvd:tä. Kyllä vaadin kannet, jotta pystyn nauttimaan levystä tosissaan, ei mahda mitään.
Menee vähän ohi aiheen paikkapaikoin, mutta ei se oo nii tarkkaa meiä vvirmassa.