Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

-Janne-
Hang-Around
Hang-Around

Post by -Janne- »

Noin pari vuotta sitte alotin yleensäkin metallin kuuntelemisen, siinä samalla tuli Iron Maiden. Siitä lähtien Maiden on ollu lempi bändi :twisted:
Hulkster
Hang-Around
Hang-Around

Post by Hulkster »

Joskus kesällä hankin dance of deathin eli jotain 3-4 kuukautta oon vasta kuunnellu. Tota ennen mulla oli koneella jotaki ladattuja maidenin biisejä, mut en mä niitä sillon oikein kuunnellu.
"We are content with the "given" in sensation's quest. We have been metamorphosised from a mad body dancing on hillsides to a pair of eyes staring in the dark." -Jim Morrison
Lord of flames
Vempare
Vempare

Post by Lord of flames »

12- vuotiaana v.-83 kuulin Trooperin silloisesta rockradiosta...
Samasta lähetyksestä keksin myös Ronnie Jamesin, joka käski nousemaan ylös ja huutamaan!!
Näkyy täällä olevan muutama muukin samoihin aikoihin herännyt. :roll:
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Se alkoi 16-vuotiaana kesällä 2000. Serkku poltteli mulle levyllisen Maidenia ja ekana biisinä oli Aces High joka kolahti todella kovaa. Aluksi kuuntelin vain sitä ja 2 Minutes To Midnightia, mutta vähitellen muutkin kappaleet alkoivat kiinnostamaan. Siitä lähti innostus ja siitä lähtien Iron Maiden on ollut ykkösbändi.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Olin kuunnellut satunnaisesti Maidenia jo silloin tällöin, mutta se iski minuun varsinaisesti vasta kun isoskoulutuksessa (älkää luulko minua miksikään jeesustelijaksi, siellä vain voi pitää hauskaa kavereiden kanssa) kuuntelin kaverin cd-soittimella DoD:tä ja olin taivaissa. Kun pääsin seuraavan kerran käymään levykaupassa ostin käytetyn DoD:n ja olin koukussa. Nyt hyllystä löytyvät kaikki Maidenin levyt lukuunottamatta Best Of The Beastia, Rock In Rioa ja Ed Hunteria (Eddie's Archivekin löytyy toki).

Tämä heräämiseni tapahtui n. vuosi sitten. Nyt olen 16 -vuotias.

Ensimmäinen viestini tälle foorumille, olen toki selaillut aikaisemminkin, mutta uskaltauduin vasta nyt kirjoittamaan tänne...
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Kun Powerslave ilmestyi ja Aces High jyrähti ilmoille niin se oli menoa josta ei ole paluuta ollut :wink: !Hauska juttu liittyy vielä vähän hölmöön ja noloon juttuun!Kun silloin junnuna meni Itäkeskuksen Divariin niin niissä CD-levyjen kansien sisällähän ei ollut levyjä sisällä ollenkaan!Ensimmäinen CD levyn omistus sai myös tällä tavalla alkunsa,kun piti kokeilla juniorina rajojaan ja laittaa povitaskuun Live After Death,ja lähteä maksamatta kotiin :oops: ,kotona huomasin ettei levyä ollut!Kaverilla kuuntelin kyseistä levyä ja ei kun levy kannet povitaskussa takas Divariin ja kansien kanssa kassalle ja maksamaan jotta sai levynkin!Oli sen verran kovan luokan tykitystä että sehän oli silloin pakko saada!Ja sen jälkeen lähdettiin sitten ostamaan CD-soitinta,kun oli kerta eka levykin tullut ostettua!Että tälläinen tarina,mutta en tietenkään kehoita ketään samanlaisiin kokeiluihin ja viisastuttu ollaan noista hölmöilyistä ajat sitten.Toivottavasti :lol:
Last edited by Make#34 on Wed Apr 27, 2005 17:46, edited 3 times in total.
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Varmaan noin 3 vuotta sitten kun kaveri soitti Rock in Rio cd:tä se tunnelma ja huuto ja kaikki se vei minut tälle tielle, jolta en ole eksynyt enkä eksy. :wink:
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Soul_Intruder
Roudari
Roudari

Post by Soul_Intruder »

Joo. Eli viime heinäkuussa. Kysyin kaverilta kesälomalla sähköpostilla. Tälläin suunnilleen "etkös sää kuunnellu Iron Maidenia? Mitä levyjä suosittelesisit ostamaan?" Ja heti vähän ajan päästä ostin Brave New World levyn ja sen jälkeen seuraavana päivänä Dance Of Deathin, joka aukesi hieman hitaammin kuin BNW. Ja se miksi halusin tutustua Maideniin oli se että halusin tietää, miks se on niin suosittu :)
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Soul_Intruder wrote:Ja se miksi halusin tutustua Maideniin oli se että halusin tietää, miks se on niin suosittu :)
No selvisikö Maidenin suosion salaisuus? :D
Imperator
Roudari
Roudari

Joskus

Post by Imperator »

Kyllä sitä sekos maideniin joskus ala-asteella. En nyt osaa tarkkaan sanoa, että milloin mutta joskus 4.n-5.n luokan kieppeillä. Mitä olisinko ollut 11v. Oho on sitä sitten tullut kuunneltua jo 14 vuotta, mutta täytyy myöntää että ihan kasareille ei päästy. Itse olisin halunnut kokea Maidenin jo silloin. I was born too late...
FUCK X-THOR
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

Miten paljon muuten pitää kirjoittaa, ettei ole enää wimp?
Aika säälittävä olo. Wimp and pos(t)ers??!
FUCK X-THOR
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^ Jos välttämättä haluat tietää niin 100 viestiä.
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

Fan, mulla on aika "Long way to go"!
FUCK X-THOR
Kontra
Vempare
Vempare

Post by Kontra »

no niin, nyt on jo korkea aika kirjoittaa foorumiin ensimmäisen viestini. rekisteröidyin jo maaliskuussa viime vuonna mutta motivaatiota ei ole löytynyt. Aiheeseen: Maidenia olen kuunnellut vähän päälle parin vuoden ja ensimmäiset biisit olivat muistaakseni BYDTTS ja The Fugitive. näin... :D
Taival
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Taival »

Ai millon alko Maiden kuuntelu? No se alkoi kun nöösipoika ihmetteli levykaupassa juuri ilmestyneen Best Of The Beastin kantta ja pelkästään sen kannen perusteella käytti rahansa siihen. Elämäni paras päätös. Sitä levyä kuunneltiin hartaasti ja ihmetellen monta kuukautta ja sitten alettiin hankkia muita Maiden levyjä. Ja edelleen IM on se suurin ja kaunein, vaikkei tule välttämättä edes viikottain kuunneltua, niin silti en tiedä mitään parempaa!

Aamen.
Missä
Missä on Antti Kaitainen
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Vajaa vuosi sitten 15-vuotiaana kun hankin Edward The Greatin.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Tuossa 80-luvun puolivälissä ostin Piece Of Mindin. Ja televisiosta tuli Live After Death-keikka, joka kolahti varsin kovaa. Varsinkin Hallowed Be Thy Name oli jotain uskomatonta.

Varsinainen levyjen keräily ja suurempi diggailu kuitenkin lähti kunnolla vasta 80-luvun lopulla.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Mp3
Vempare
Vempare

Post by Mp3 »

hmm.. taisin olla 10 w kun kuulin kaverilla the trooperin sitten tuli tutustuttua bändiin vähän perusteellisemmin ja kun kuulin 2 minutes to midnightin niin sillon ajattelin ei hitto tää on hyvä bändi ja aloin kuunnella sitä koko ajan :wink:
Eddie wants you....
Nismo
Peräruiske
Peräruiske

Post by Nismo »

Jos joku muistaa tällaisen vanhan tietokonepelin kuin Carmageddon C/apocalypce tai joku tuon tyylinen, siinä oli Maidenin musiikkia Trooper, Aces High ja muita tällaisia, Man on The Edge.. "Menobiisejä". -91 olen syntynyt ja ekalla luokalla tätä pelasin eli jostain 5-6 vuotiaasta :D "Fani" en silloin vielä ollut, musiikista nulikkana mitään ymmärtänyt, mutta tunnistin kyllä.

Kunnolla olen alkanut kuunnella 11 ikävuodesta eteenpäin. Eli ostanut levyjä ynnämuuta..
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

Maiden tuli kuvaan joskus 1984/85 kun alkoi heavy kiinnostaa Kissin ja Mötley Cruen lisäksi. Kaverit pyytivät mukaan 1986 jäähalliin Somewhere On Tour keikalle ja silloin koin "herätyksen". Se oli kuin olisi vedelty varhaisteiniä lekalla päin lättyä.
Muistan aina sen kun tulin keikalta yöllä kotiin ja äiti-muori oli pojan koltiaista vastassa ja kysyi : "no oliko hyvä konsertti?". Muistan vastanneeni : oli ja aion mennä uudestaankin" ja olen mennyt ja rahaa on palanut kaikenmaailman Maiden roinaan mutta täytyy todeta että vastinetta olen rahoilleni saanut. Ei nimittäin ota pannuun.
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
rautarumpali
Vempare
Vempare

Post by rautarumpali »

se oli seiskaluokalla, oisinkohan ollut n. 13-vuotias. levy oli seventh son of a sevent son, siitä lähti minun koko rankemman musiikin kuuntelu´. tuo seventh son.... on edelleenkin ehkäpä parhain maidenin levy mielestäni
ei siis hai?
aceshigh
Peräruiske
Peräruiske

Post by aceshigh »

N. 10v sitten yläasteella, 13v. Ala-asteilu meni Bruce Springsteenin, Jimi Hendrixin ja Dire Straitsin tahtiin (vieläkin ko. artistit maistuu), mutta The Trooper räjäytti pankin totaalisesti. Ja räjäyttää edelleen.
Saarhelo
Vempare
Vempare

Post by Saarhelo »

2 vuotta sitten kun tulin ylä asteelle tajusin mitä se ainoa oikea musiikki on
Asamael
Hiippari
Hiippari

Post by Asamael »

Oliskohan ollu vuosi joku 95 kun kuulin 666-levyä, ja erityisesti kolahti Children of the Damned (kolahtaa vieläkin parhaiten ko. lätyltä).
Silloin olin ala-asteella, ja pidin enemmän Stratoista ja Senareista.
Onneksi ne ajat ovat ohi... :wink:
Vasta Brucen paluun ja BNW- levyn jälkeen Maidenin todellinen mahtavuus valkeni mulle. Ärsyttävää kun on syntynyt näin myöhään; Sapatin ja Maidenin urat kun alkavat olla loppusuorallaan. No, Maiden sentään tekee vieläkin laadukasta musiikkia.
EDDIE666
Hang-Around
Hang-Around

Post by EDDIE666 »

Se oli n. 3 vuotta sitten ja olin 12 vuotias eli nyt olen...? Ja olin ensimmäisellä keikalla tuossa toissa päivänä(7.7.) ja vitun kivaa oli ja seuraavallekin keikalle menen. JATKOJA! :wink:
Post Reply