Jumalauta on kovaa tavaraa Tallica...
Olen tässä paukutellut "omaa" kokoelmaa läpi niin perkelesti ja sanon ihan suoraan, että alan kohta dikkailee oikee tosissani ukkoloista.
15 stipaletta on uhdeltä ja toiseltä lätyltä kuuntelussa ja täytyy sanoa tuohon Lars dissaukseen, että minulle kyllä kelpaa pumppu vaikka virheiden kera.
Saakelin selkeetä ja tasassta musasointia.
Laittelen oman jonkinsortin arvioinnin jostakin lätystä kunhan saan semmoisen aikaseksi perskele.
Than's Peke jälleen kerran...
^Ei muuta kuin helvetin kyytiä levyliikkeeseen ja Ride The Lightning tai Master Of Puppets levy ostokseen (Osta vaikka molemmat jos et osaa päättää).
GLAM stands for Gay LA Metal. I mean, if you have to dress up like a chick on stage to get people comin to check you out, you gotta ask yourself. First, you got unsolved issues. Second off, is your music really that good? -Dave Mustaine
Takaan ja alleviivaan KURRE, että jos St.Angerin menet ostamaan, joudut laatoittamaan kylpyhuoneen uudelleen. On se semmoinen tuotos... Älä sattana vaan erehdy. Siehän tykkäät melodioista ja musiikista jossa ON päätä ja häntää, St.Angerissa EI sitä ole. St.Angerin paraskaan biisi ei yllä samalle tasolle kuin koko Metallican aikaisemman tuotannon huonoin biisi, mikä se sitten lieneekään.
Juu, mullahan on tuo St.Anger, pysyköön hyllyssä kun halvalla sain. Dvd-muodossa sen olen kaksi kertaa kuunnellut/katsonut, riitti varmaan loppuiäksi. Älkäähän nyt vetäkö hernukoita nenään, mutta minä en ole ikinä tajunnut tämän levyn pointtia, sama kuin olisivat heittäneet p...askaa vanhan fanin päälle. Ja minä sentään luukutin ´tallicaa melkein päivittäin vuosikymmenen ajan. Seuraavaa levyä odotellessa... Kivahan se on, että KURREkin saa kicksejä tässä vaiheessa, parempi myöhään jne. MASTER, MASTER.
Tuon mitä konstaapeli sano oon kuullut useaan otteeseen. Ei siinä mitään, koska kyllähän tuo levy oli jotain aivan muuta mitä moni osasi odottaa.
St.Anger on todenteolla jakanut mielipiteitä. Mulle kuitenkin kolahtaa. KURREn kannattaa tietysti ensin paneutua noihin viiteen ensimmäiseen levyyn näin aluksi. Siinä kuitenkin ne mahtavat tuotokset. Niihin en ite ainakaan ole kyllästynyt vielä yhtään, vaikka jo pitemmän aikaa oon bändiä fanittanut
Kyllä ite mielummin tuota St.Angeria luukutan kuin Load tai ReLoad tekeleitä. Niistä en vaan löydä sitä jotain. Muutamia hyviä kappaleita.
Tällä hetkellä äijät muuten taitavat olla työstämässä uutta albumia. Varmaankin keväällä 2006 (?) päästään katsastamaan. Ite ainakin odotan miten Trujillon panos näkyy tuossa. Hän ainakin puhui yhdessä soundin haastiksessa että paljon on uusia juttuja jo keksitty...
Ovatko he jo nyt tekemässä uutta albumia? Olen kyllä kuullut, että heillä on jo ideoita, mutta kuitenkin he viettäisivät vielä lomaa. Varmaan ilmoittaisivat uuden albumin teosta nettisivuillaan? Pistäkää tulemaan kaikkea asiaan liittyvää tietoa, mitä vaan satutte tietämään.
Kyllä minäkin suosittelisin St. Angeria levyhyllyn täydennykseksi. Vaikka soolot puuttuvat kokonaan, on tällä levyllä useampia loistavia kappaleita. Oikeastaan minulle ei tule mieleen mitään suorastaan huonoa biisiä, mutta kyllä levyltä keskinkertaisuuksiakin löytyy.
Metallicahan on luonnollisesti aivan loistava. Oon diggaillu bändiä melkeen niin kauan kuin muistan, ja kaikki studiolevyt löytyy hyllystä. Parhaat on tietty neljä ekaa, ja ne onkin niin tasasen hyviä, että en oo koskaan noita ees yrittäny laittaa paremmuusjärjestykseen. Black Album onkin sitten mielestäni jo erittäin tylsä ja keskinkertainen tekele, ja siitä eteenpäin ei oo taso ainakaan noussu... Mutta tosiaan, 80-luvun tuotokset pyörivät edelleen melko tasaisin väliajoin soittimessa. Asennetta ja hienoja riffejä.
Kyllähän Metallica on/oli loistava. Itse pidän Metallicana 83-91 vuonna julkaistuja tuotoksia.
Näistä Load pelleilyistä ja tästä kammotuksesta nimeltä St.Anger voidaan olla montaa mieltä, mutta minuun ne eivät uppoa.
olen kylläkin kaksi kertaa todistanut sen asian , että Metallica on parhaimmillaan livenä.
sen näkee DVD:eiltä ja eritoten livenä.
Yksi asia on kuitenkin varma. Nämä pojat eivät enää ikinä tule tekemään Thrash Metallia, saatikka lopettaisivat rahastusta.
Sääli, sillä tällä yhtyeellä olisi ollut vielä varmasti paljon annettavaa Thrash Metal linjamalla.
Niin ja paras lätty on mielestäni Master of Puppets.
...sillä St. Angeristä voi muodostaa kaksi mielipidettä: iskee - ei iske
Meikäläiselle iskee, olenkin tätä nuorempaa Metal-sukupolvea, old-school miehille ei tunnu iskevän vaikka miten päin kuuntelisi, sääli , sillä levyllä on oikeasti monia todella hyviä biisejä.
Jottei kukaan käsitä vääri, sanotaan, että ne viisi ekaa iskee pirun kovemmin kuin Anger "It comes alive
And I die a little more
It comes alive
Each moment here I die a little more...."
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Kyllä Metallica kuuluu ikisuosikkeihini!Suosikki levyjä ovat Ride The Lightning,Master Of Puppets ja ..and Justice For All..,Viime kesän stadion keikka oli aivan mahtava elämys ja pienessä hiivassa kun tuli oltua niin herahti oikein kyynelkin karskin miehen silmäkulmaan ja joutu halaileen kaveriakin Vähän myöhemmin stadikan keikan jälkeen sain kaverilta setistä Bootlegin ja kylläpä herahti muistot heti mieleen ja saunditkin oli aika suht hyvät!Noh St.Anger on just sellanen levy mistä en diggannut yhtään aluks,mut dokumentin katsottuani sain uutta syvyyttä levyyn ja aloin kuuntelemaan levyä vähän syvemmin ja kuullosti jo vähän paremmalta mutta tosiaan täysin erillainen lätty kyseessä kuin aiemmat tuotannon levyt!Kyllähän musiikki ilman sooloja ja kertosäkeitä on aika räminää ilman päätä ja häntää!Ugh olen puhunut
Jawbreaker wrote:Yksi asia on kuitenkin varma. Nämä pojat eivät enää ikinä tule tekemään Thrash Metallia, saatikka lopettaisivat rahastusta.
Toivotaan, ettei tämä thread nyt vajoa mihinkään aivottomaan vääntämiseen, mutta on aivan pakko kysyä, että miten Jawbreaker määrittelet termin "rahastus"? Erään bändin (erityisesti kokoelma)julkaisupolitiikan tuntien on jokseenkin huvittavaa ruveta tällä foorumilla puhumaan rahastuksesta viitaten Metallicaan, joka ei ole urallaan pistänyt pihalle yhtään kokoelmaa tai muutakaan ns. turhaa julkaisua.
"Harmaantuneissa munakarvoissa on tiettyä charmikasta arvokkuutta" -Flea/RHCP
No joo kyllähän **** ******* jotkut julkaisut ovat aikamoista rahastusta myöskin allekirjoittaneen mielestä,mutta onneksi pääasiahan aina on se,ETTÄ NÄITÄ TUOTTEITA EI OLE KENENKÄÄN PAKKO OSTAA! Mutta jos on keräilijä yms niin kyllähä ne aina hyllyyn ovat tiensä löytäneet ja tosiaan toi Metallican rahastus juttu oli kyllä aika aiheeton ja tuulesta temmattu!Älköön ketään ottako hernettä tästä mutta oma on mielipiteeni eikä sillä ole vaikutusta jonkun muun mielipiteeseen!
^^Rahastus ei välttämättä ole oikea termi metallican kohdalla, vaan kaupallistuminen kuvaa ainakin omastamielestäni tuota s/t albumista alkanutta suuntausta. Eli yritetään miellyttää suurempia massoja, eikä vain hc-faneja. St.Angerin kauppallisuudesta sitten voi olla monta mieltä, mutta bändin suosion ollessa tuota luokkaa, niin ei ole paljon väliä mitä paskaa julkaisee, kaupaksi se menee kumminkin.
Iron Constable wrote: Kivahan se on, että KURREkin saa kicksejä tässä vaiheessa, parempi myöhään jne. MASTER, MASTER.
Kyllä....
Melkoisen mielenkiintoista pumppua. Pakkohan se on täyspitkät hommata tämän minun Tallican kokilun rinnalle, sen verran kovasti minuun paukahti.
Joo olen kuulut semoisen suuntaista tarinaa useilta suunilta, että ukkoloiden uudempi musasointi on mallia Golfauto.
Näillä mennään viellä tässä vaiheessa--- Seek And Destroy
Fight Fire With Fire
Ride The Lighting
Whom The Bell Tolls
Fade To Black
Creeping Death
Master Of Puppets
Blackened
One
Enter Sandman
Unforgiven
Nothing Else Matters
Nimissä voi olla K-virheitä koska Peke laitto ne mulle S-postilla jostakin lomaparatiisin syövereistä, vaikka onkin duunissa.
Mukavan tuntuista tosiaankin, että jokin vanha kolahtaa uudesti vanhalle.
No mutta tossahan sulla onkin ollut hyvä läpileikkaus just hyvistä levyistä kun on Ride the lightningia,Masters of puppetsia,and justice for allia ja Black albumia olikohan vielä Kill em allia niin tollahan on ollut hyvä lähteä liikkeelle!Mut nyt sitten tosiaan kokonaisuuksia hommaileen no tossa mitä luettelin niin ne kun hommaat niin on jo aika hyvät sit hallussa
Omasta mielestä kaikkein parhaimmat kappaleet ja saundit löytyy kyllä Metallican debyytiltä, aivan tajuttoman hyvä kiekko tuo Kill'em All. Eikä kauheasti jää taaksekkaan tuo seuraava julkaisu Ride The Lithning, jossain määrin katosi vaan se jokin sähäkkyys jo vähän... Paha sanoa, siinä on Kill'em Allilla jotain sellaista räväkkyyttä mitä ei enään muilta levyiltä löydy. Biisit on kyllä rautaa Ride The Lithningilla, siinä ei käy kieltäminen... Master Of Pupetsilta löytyy myös kovia biisejä, varsinkin tuo nimikko kappale, mutta aikasen suuri muutos on jo taphtunut ensimmäiseen levyyn verratessa... Meno ei ole enää samaa. Samaan sarjaan voi laskea vielä Justice For Allin ja mustan albumin, kovia kiekkoja ovat kieltämättä, mutta debyytti kiekon mahtavaa menoa ei saavuteta niissäkään. Loppu tuotannosta en sitten sanokkaan mitään...
Mutta jos aikoo lähteä hakemaan kaupasta Metallican kiekkoja, kannattaa ostella ilmestymis järjestyksessä... Aloittaa parhaimmasta ja edetä siitä sitten alespäin.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
'tallican paras levy on ehdottomasti ...And Justice For All. Aivan mahtavaa riffittelyä ja Lerssin rumputyöskentyly parhaimmillaan. Tästä alkoikin mielestäni alamäki, joka jatkuu vieläkin. Black albumilla on hetkensä, mutta ei yllä millään tavalla vanhempien tasolle.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Kyllä ..And Justice For All.. on ollut itelle se levy mitä on tullut veivattua varmasti eniten ja saundit ovat aivan mahtavat ja auton styrkkarit on saanut kyytiä!On kyllä tosi mahtavia sooloja kun Hammetti liruttelee menemään ja varsinkin kun videoita kattelee niin se "Lerssikin"irvistelee ja kärvistelee siihen malliin et fiilikset on ihan kohdillaan!
Make#34 wrote:No mutta tossahan sulla onkin ollut hyvä läpileikkaus just hyvistä levyistä kun on Ride the lightningia,Masters of puppetsia,and justice for allia ja Black albumia olikohan vielä Kill em allia niin tollahan on ollut hyvä lähteä liikkeelle!:twisted:
Miä olen hyvä tekemään läpileikkauksia bändistä kuin bändistä, kunhan se liittyy kasariin, 80´heviin
Mulle myös Justice on ollut se paras levy, tietty ride the lighting toisinaan sen ohittaa.
Metallica toimii ainaki mulle tosi hyvin, vaikka viime vuosina bändin tuotosten taso on ollut pahassa laskussuunnassa. 80-luku oli todellista klassikkolevyjen kulta-aikaa, kun Metallica julkaisi Kill 'Em Allin, Ride The Lightningin, Master Of Puppetsin ja ...And Justice For Allin. 90-luvun alussa julkaistu Metallica/Black Album oli vielä toimiva kokonaisuus, mutta sitä seurannut Load oli jo pettymys ja sen jälkeen Metallica ei ole mielestäni saanut oikein toimivaa kokonaisuutta kasaan. Mutta noi ensimmäiset Metallican levyt ovat todella kovassa kuuntelussa. Ja Lars Ulrich on yks kovimmista rumpaleista.
^ En nyt jaksaisi mennä tälle linjalle, mutta joku sen kummiskin aloittaa eli jos Lars on mielestäsi "kovimmista" rumpaleita, tiedät näköjään vain yhden bändin maailmassa tai muuten vain heität skeidaa.
Toki idoliasia on täysin eriasia, ties jos sitä tarkoitit.
Tarkotin kyllä että Lars on yksi suosikkirumpalisteistani, esim. Nicko McBrainin ohella. En sitten tiedä mitä/miten pitäisi kirjoittaa, jos aina tulee jotain kommenttia kirjoittamistani viesteistä.
Antaa nyt toisen sanoa mielipiteensä. Jos hänen mielestään Lars on kovimpia rumpaleita niin antaa olla? Ei nyt kuitenkaa aleta kinaan tästä asiasta enempää