Ärsyttävin Maiden biisi?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Baikonur
Vempare
Vempare

Post by Baikonur »

Oikeastaan ärsyttävin on koko No Prayer -levy, poislukien nimikkobiisi. Ei vaan tuon plätyn biisit toimi kyllä millään minun korvaani. No Prayer For The Dying on itse asiassa loistava biisi, mutta loput ovat aika nahkeita kuunneltavia.
AironMaiden
Peräruiske
Peräruiske

Post by AironMaiden »

condemned wrote:Ei kukaan vetäis mitään papuja hormeihin, jos olisi edes jonkinlaisia perusteluja. Etenkin tuo Paschendale ja No Prayer nyt iskivät pahasti silmään. Moinen listaaminen ei tuo kunniaa kenellekään.
No helekatti saakai täällä oman mielipiteensä sanoa.
Itse en vaan pidä niistä. Paschendalessa on mielestäni ärsyttävä alku ja se on ylipitkä, No prayerin jotkut osat tympivät, kuten alku ja jossain määrin soolot. Täähän on vaan mun mielipide, eikä sitä tarvi ottaa niin vakavissaa. Tulkaa rynnäköllä ampuun mut vaikka tänne :twisted:
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

^Miten biisi voi olla huono, jos se on pitkä?! Mitä pidät Alexander The Greatista tai Sign of The Crossista? Nekin huonoja, kun on pitkiä? Ja Dream Theater ei putoa ollenkaan? Eihän pituus voi olla perusteluna sille, että biisi on huono. Ihmisillä voi tottakai olla mielipiteitä, mutta niille on myös oltava perustelut. Ilman niitä tuo koko mielipide menettää merkityksensä ja silloin mielipide kannattaa pitää ihan omana tietonaan. Mielipideasiat on mukavimpia asioita keskusteluille ja niillä saa ainakin mut silloin tällöin käännytettyä pois omasta mielipiteestä, jos oman kantansa osaa hyvin perustella. Tuolla sun listaamisella ei saa muuta kuin ihmisillä karvat pystyyn.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
AironMaiden
Peräruiske
Peräruiske

Post by AironMaiden »

miinus wrote:^Miten biisi voi olla huono, jos se on pitkä?! Mitä pidät Alexander The Greatista tai Sign of The Crossista? Nekin huonoja, kun on pitkiä? Ja Dream Theater ei putoa ollenkaan? Eihän pituus voi olla perusteluna sille, että biisi on huono. Ihmisillä voi tottakai olla mielipiteitä, mutta niille on myös oltava perustelut. Ilman niitä tuo koko mielipide menettää merkityksensä ja silloin mielipide kannattaa pitää ihan omana tietonaan. Mielipideasiat on mukavimpia asioita keskusteluille ja niillä saa ainakin mut silloin tällöin käännytettyä pois omasta mielipiteestä, jos oman kantansa osaa hyvin perustella. Tuolla sun listaamisella ei saa muuta kuin ihmisillä karvat pystyyn.
Tarkotan siis sitä että se on yheksänminuuttinen, mutta tylsä. Siin ei se aika kulu niinkun SOTC:ssä. Sorivaan kun tännekkin tuppauduin kaikkia ärsyttämään. Mun viesteistä on kaikista suunnilleen vaan vittuiltu. Eihän tänne uskalla enään mitään kirjottaa? Ja jos toi oli mielestänen offtopic niin sori.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ On täällä kaikki törttöillyt aikansa ennekuin on opittu kirjoittamaan.

Kokeile, ehkä se onnistuu sultakin. Kritiikki kritiikkinä, ei vittuiluna. Sitä kautta opitaan ja kehitytään.

Mutta mielipide ilman perustelua on totaalisen turha ja sellaisen voi jättää kirjoittamattakin. Ihan samanlailla kirjoitat tänne kuin puhut tosielämässä. Helppoa.
"To be alive is more than just breathing"
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

^Just näin. Tarkoitus ei oo vittuilla kenellekään. En mä saa siitä mitään kiksejä. Eli kritiikkiä pitää osata ottaa vastaan, sitä tulee jossakin vaiheessa itse kullekin. Siitä pitää oppia, eikä ottaa nokkiinsa. Näin ainakin itse koen kun kritiikkiä tulee itselle, mutta sen pitää tulla aiheesta. Muuten se on vittuilua.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Sick Bastard
Wimp
Wimp

Post by Sick Bastard »

Tähän hätään ei tuu kyllä mieleen kun vaak yksi nimenomaan ärsyttävä kappale, ja sen on ehdottomasti jo moneen otteeseen mainittu The Angel And The Gambler. Vaikea tähän on keksiä mitään perusteluja, jotka ei olis tullu jo esille. Kertakaikkiaan mitäänsanomaton biisi, jonka pilaavat lopullisesti synat, sekä aivan järjettömät venyttelyt. En oo kovin montaa kertaa jaksanu tätä kuunnella alusta loppuun.
1by4by9
Hang-Around
Hang-Around

Post by 1by4by9 »

Koska en jaksa kirjoittaa samaa mitä muut ovat jo kirjoittaneet lainaan vaikka yläpuolelta Sick Bastardin kommenttia ja komppaan sitä.
maidenFani_91
Peräruiske
Peräruiske

Post by maidenFani_91 »

Mielestäni huonoin biisi on Quest for Fire. Se On niin HUONO että tekee aina mieli lyödä jotain kun kuulen sen :x Toinen mikä tulee mieleen on Prodigal Son. Se kuulosta mun mielestä ihan joltain pop biisiltä :!:
A.k.a rumpali-isti @rumpalit.net&muusikoiden.net
Sentinel
Roudari
Roudari

Post by Sentinel »

Holy Smoke, ehdottomasti. Surkeutta alusta loppuun.
On olemassa viidenlaista musiikkia; huonoa, keskivertoa, hyvää, helevetin hyvää. Ja sitten on Maiden...
Baldrick
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Baldrick »

Angel and the Gambler!!!ekan kerran kun kuulin biisin niin mietin että loppuukohan tämä tuska ikinä :D
Savatage-Thorazine shuffle-
Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Wasting Lovesta en oo koskaan oikeen tykänny. Soolo on ihan hyvä mutta muuten aika kuraa. Ja Can I Play With Madnesskin on aika karmiva renkutus. Hyvä väliosa pelastaa paljon mutta muuten en tykkää yhtään. Ja vielä on Invanders! Siis ei hemmetti mikä kertosäe! Karmivaa.
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

No voi *****! Toi sun ensiksi mainitsema on takuukamaa, ja Invaders vähintäänkin loistava. CIPWM on ainoa missä voin jossain määrin yhtyä sun mielipiteeseen..
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
Guest

Post by Guest »

Kyllä tähän täytyy sanoa se The angel and the Gambler, ensinnäkään ei kuulosta Maidenilta yhtään! ja muutenkin koko biisi sellasta mitäänsanomatonta jumputusta...

En ole myöskään koskaan oppinut pitämään The Number of the beastistä, turha veto, ei jää biisi millään mieleen.

Noita joitakin vastauksia ihmettelin, The clansman!? aivan loistava biisi, ei voisi mitenkään sanoa ärsyttäväksi... Mutta jokaisella on mielipiteet, kunnioitetaan niitä :)
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

Neito on hyvä ja vaihtaa avatarinsa sallittuun 100x100 kokoon.
Lane
Hang-Around
Hang-Around

Post by Lane »

Jimmy Harris wrote:Assassin olisi mielestäni loistava biisi, jos kertosäkeestä olisi tehty vähemmän ärsyttävä/kehno.
Samaan kategoriaan heittäisin Invadersin. Loistomeininkiä alussa, mutta se jumalaudan kertosäe!!! Heitimpä tämän viimeksi kokoelmakasetille autoon. Opetan itseäni. Tai rankaisen.
- "What's this?"
- "It's the womb."
- "Wow, they sound good."
- "No, it's the womb, where the babies come from."
BruceBruce
Vempare
Vempare

Post by BruceBruce »

Mulle tulee heti mieleen Weekend Warrior,Virus ja Blood Brothers,jotka ois saanut jäädä tekemättä tai ainakin julkaisematta...Sorry,jos joku veti herneet nenuunsa,mutta ei toimi mun mielestä mitenkään...
Tail_Gunner
Vempare
Vempare

Post by Tail_Gunner »

Kuten jossain topicissa mainitsin, Can I Play With Madness ärsyttää minua niin vietävästi! On kyllä nuo toisetkin jotkut biisit ärsyttäviä kuten: Virus!

*Off-Topic* Minä en tykännyt siitä 1995-2000(korjatkaa jos on väärin) laulajasta!

Anteeks nää mun off-topic jutut... :(
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Tail_Gunner wrote: *Off-Topic* Minä en tykännyt siitä 1995-2000(korjatkaa jos on väärin) laulajasta!
Blazesta? 1994-1999 laulaja
Half Lives... Eat But Never Kill
Nismo
Peräruiske
Peräruiske

Post by Nismo »

Löysin tällaisen topicinkin, onneksi. Pääsee vuodattamaan :lol:

Fear of the dark levyltä Wasting love. Aivan liian epäMaidenmaista. Suomennokset voisivat auttaa hieman. Inhoan tätä biisiä ylikaiken, miettikää sitä verrattuna muihin ns. tunnettuihin biiseihin.

Toinen on Angel and the gambler, mutta voittaa ylivoimaisesti yllämainitun!

Edit. Lisätään vielä The Nomad.
Gaahl
Peräruiske
Peräruiske

Post by Gaahl »

Ehdottamasti virus.Alussa jo tylsistyy kuoliaaksi.Lopussa kuitenkin meininki hieman paranee.Angel and the gamblerin kertosäkeen jauhaminen myös on hermoja repivää.
Black is the night
Metal we fight
DriftOnDrift
Vempare
Vempare

Post by DriftOnDrift »

Ärsyttävin on varmasti Prodigal son, sellaista tylsää kesähappymeininkiä, toinen varmaankin virus, maailman tylsin biisi ja vielä koko muu bändi paitsi nicko ollut tekemässä? :shock: ei jummarra
Drift on the ocean
Pulunkuristaja
Wimp
Wimp

Post by Pulunkuristaja »

Bruce DIckinsonin soololevyllä on sellanen ku I´m in the band with italian drummer... Se oli aluksi aika läppä, mut sit ku kaveri rupesi sitä koko ajan pyörittämään ni meni vähän yli... Eli se on se ärsyttävin piisi... vaikei nyt ihan maidenia...
Maidenilla ei mielestäni ärsyttäviä biisejä ole, huonoja jonkun verran.
"To live is to die", but I am "Hard as a rock" and even if you use "TNT" on me "I will survive"... ei helevetti.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

maidenFani_91 wrote:Mielestäni huonoin biisi on Quest for Fire. Se On niin HUONO että tekee aina mieli lyödä jotain kun kuulen sen :x Toinen mikä tulee mieleen on Prodigal Son. Se kuulosta mun mielestä ihan joltain pop biisiltä :!:
eiks isä ole opettannu, ettei saa lyödä "jotain"... tai mitäs tässä jauhan kun mun likka on miltei sun ikäinen.

Katos kun "iskä opettaa":
Quest for fire omaa Brucen ehkä korkeimman nuotin, minkä se on maidenissa on vetänny, muutenkin sovituksellisesti kelpo biisi.

Prodigal son taas on helmia sioille.... kun biisi ei kuulosta maideniltä, luokitellaan se heti paskaksi äkkiväärien toimesta (kahden kuuntelu kerran jälkeen). Onneks monet on sentään tajunnu biisin hienouden ja ne soolot...., ne soolot.... silkkaa parhautta
Into Iron Maiden Since 1983
KURRE

Post by KURRE »

Quest for fire on jumalaakin suurempi kappale, mutta jokainen oksentaa jostakin vidhu. :wink:
^ Brucen saundi siinä alussa saa multa melkein.... :lol:
Post Reply