Iron Constable wrote:Jees. Perhesyistä jäi edellinen vierailu väliin, mutta nyt on aikaa valmistautua. Joko Tre tai Hki, riippuu vähän ennakkobileiden tasosta Johan siitä nyt on aikaa, kun pumpun viimeksi näin livenä. Niin, edellinen oli Maidenin lämppärinä ´98 ja sitä edellinen Tavastialla olikos se ´96, kun herra nimeltä Bruce Dickinson lämmitteli Helloweenia. Helloweenin keikka oli hyvä, mutta Bruce oli lievä pettymys, selvästi heikoin Brucen laulama keikka (soolo/Maiden) mitä olen nähnyt.
Noh perskuta, järkätään vaikka kaapelin ympärille sellaset before the show partyt, jotta pois alta. Nyt on muuten sulateltu Time of the oath, better than raw ja vanhemmista päästä EP ja walls of jericho materiaalia sen verran, että kohta on alalyysin paikka
Helloween oli aikoinaan meikäläisen yksi suosikkibändeistä ennen Maidenia. Parhaimmillaan aivan mielettömän hyvä yhtye. Itseltä löytyy hyllystä Chameleonia, Pink Bubblesia ja coverlevyä lukuunottamatta kaikki levyt.
Olen aina pitänyt enemmän Deriksestä kuin Kiskestä. En tiedä mikä siinä on, mutta se Kisken laulu alkaa ärsyttämään melkein heti kun sitä kuulee. Onhan Kisken aikakaudella hyvätkin hetkensä, musiikillisesti Helloween oli silloin Keepereiden aikaan todella timangissa kunnossa. Itse pidän enemmän Keeper 1:stä.
Parhaimmat levyt ovat Master Of The Rings ja Rabbit Don't Come Easy. Better Than Raw on tosi kaksijakoinen. Muutamia huippuraitoja, mutta sitten niitä huonoja räpellyksiä, kuten Hey Lord ja I Can. Muutamalla muullakin levyllä ( Time Of The Oath ja The Dark Ride) on sama ongelma. Kaikista kokoonpano- ja rumpaliongelmista huolimatta Rabbits on hyvä suoritus. En olisi uskonut että bändi saa tehtyä yhden parhaimmista levyistään. Monilla levyillä on paljon hyviä kappaleita, mutta nämä kaksi ovat kokonaisuutena parhaimmat. High Live on todella kova livelevy, yksi parhaimmista.
Paras Helloween kokoonpano oli selvästi Deris-Weikath-Grapow-Grosskopf-Kusch. Harmi vaan kun hajosi/hajotettiin. Nythän heiltä on tulossa uusi levy. Mielenkiintoista nähdä millainen se on. Ja Ouluun sitten keikalle. Olisihan se hienoa nähdä Helloween livenä.
Parhaat kappaleet:
Midnight Sun
Sole Survivor
How Many Tears
Where The Rain Grows
Open Your Life
Halloween
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
^I Can heikko räpellys? No huhhuh, sehän Better Than Rawin paras biisi yhdessä Pushin kanssa. Aivan helvetin hyvä biisi. Hey Lord on myös vallan mainio. No mut näin ne mielipiteet jakautuu.
Edit: Ja mun mielestä Master Of The Rings on kyllä Deriksen aikaisen Helloweenin heikoin levy. Coverlevy poisluettuna.
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
reptile wrote:
Olen aina pitänyt enemmän Deriksestä kuin Kiskestä.
Joo, näin täälläkin päin. Ensimmäinen Helloween levyni oli Keeperin ykkösosa, jossa siis Kiske laulaa ja ajattelin, että piru vie onpa hyvää musaa. Sitten myöhemmin kuulin jotain Deriksen vetoja ja ajattelin, että "hyi olkoon". Ajan myötä kuitenkin olen alannut pitämään Deriksen äänestä ja samalla tuo Kisken ääni on jossain määrin alannut ärsyttämään.Viimeistään Deris koukutti minut ääneensä kun Helloween oli Maidenin lämppärinä. Kaikki Deriksen aikaiset levyt löytyvät hyllystä poislukien tuo coverlevy. Kaikki muut Derksen aikaiset levyt toimivat kuin häkä paitsi Dark Ride, se on aivan... hmm, parempi kun en sano mitään etten loukkaa kenenkään tunteita.
P.S. Saas nähä uskaltaako Kuoli0 kirjottaa enää yhtään viestiä, kun sillä näyttää olevan toi maaginen luku six...six...six
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
Onko näistä Helloweenin keikkojen lipunmyyntiajoista mitään tietoa??
I believe in nothing, least of all in the word of shit
So hide in your shroud of urine, because I can't take the smell of it
- Exodus- Shroud Of Urine -
On tässä makuja näköjään yhtäpaljon kuin naamojakin, mulle taas master of rings on kyll yksii Deriksen hienoimpia ja vocalistin helloween-debyytti kaiken lisäksi nostaa kimallusta hieman.
Biisi kuten sole survivor, where the rain grows, why, in the middle of the heart beat vaan ovat sellaista matskua jota miltei jumaloin
^^Käsittääksei tuossa Hellish Video DVD:ssä ei ole kuin musavideoita ja joitain bonuksia. Tällaista luin tuolta eräältä foorumilta. Helloweenilta on myös kuulemma tulossa loppuvuodesta ihan uusi oma DVD jonka sisällöstä ei ainakaan mulla ole tietoa.
^Joo noi 4 biisiä on kyl Rings levyn kovimpia biisejä, ja omia suosikkeja siltä levyltä, mut eipä siel sitten loppujen lopuksi olekaan enää kummoisempia biisejä. Still We Go on myös mainio.
moved from side to side.
KuoliO wrote:^^Käsittääksei tuossa Hellish Video DVD:ssä ei ole kuin musavideoita ja joitain bonuksia. Tällaista luin tuolta eräältä foorumilta. Helloweenilta on myös kuulemma tulossa loppuvuodesta ihan uusi oma DVD jonka sisällöstä ei ainakaan mulla ole tietoa.
^Joo noi 4 biisiä on kyl Rings levyn kovimpia biisejä, ja omia suosikkeja siltä levyltä, mut eipä siel sitten loppujen lopuksi olekaan enää kummoisempia biisejä. Still We Go on myös mainio.
Ärh! Meikäläisen mielestä rinkuloiden masteri on helloweenin kovin pläjäys. Ainoa hieman heikko raita on mielestäni secret alibi, jota olen tässä oppinut viimeaikoine kuitenkin kuuntelemaan ja jopa nauttimaan biisistä. Jää molemmat keepperit kauas taakse, ehkä juuri siitä syystä että tykäilen Deriksen laulusta enemmän. Toisaalta taas aika turha minun mennä helloweenin parhaaksi sanomaan, kun en ole läheskään kaikkia kuullut, mutta mielestäni esimerkikse keeper II ei ole kummoinen pläjäys. Ykkönen onkin sitten kovempi pläjäys, mutta ei rinkulointi levyä päihitä. Oikeastaan kannattaisi keepperit varmaan hankkia oikean levyn muodossa ja kuunnella rauhassa illalla pariin otteeseen. Ei se ole sama kuunnella koneelta musaa...
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
^Ei toi Secret Alibi oo mitään verrattuna siihen biisiin, missä on niitä Nintendo-ääniä. Se on jo aika hirvee Muuten ihan hyvä levy. Ostin oskus viime kesänä kympillä kaverilta. Hienot kohokuvioiset tekstit ja kaikki
Graveheart wrote:^Ei toi Secret Alibi oo mitään verrattuna siihen biisiin, missä on niitä Nintendo-ääniä. Se on jo aika hirvee Muuten ihan hyvä levy. Ostin oskus viime kesänä kympillä kaverilta. Hienot kohokuvioiset tekstit ja kaikki
Tolla biisillä tarkotat varmaan biisiä nimeltä The Game Is On...Mutta kyllä mäkin pidän tota Masteria tosi hyvänä levynä, yhtenä Helloweenin parhaista.
Ei inspannut aiemmin ollenkaan, nyt kuuluu varsinkin bilettäessä vakiokalustoon. Liekö sitten perverssi innostukseni Rhapsodyn HHJJ-touhuun tasoittanut tietä Helloweenille, vai mistä moinen. Nyt joka tapauksessa molemmat Keeperit kuluvat käytössä tasaiseen tahtiin ja lisää hankittaneen sitä mukaa kun viitsin/jaksan/ehdin/löydän. Aijai kun äijät vetäisivät reunion-kiertueen ja saisivat Kisken hoilottamaan, lähtisin katsomaan vaikka kauemmaskin.
^Niinpä. Itse tykkään kyllä molemmista Kiskestä ja Derisistä enkä osaa sanoa, kumman laulusta tykkään enemmän, mutta en todellakaan toivo mitää reunionia, koska Andi hoitaa hommansa todella hyvin, niin levyillä kuin lavallakin ja on bändissä täysillä mukana.
^&^^No Kiske tai Deris ihan sama, mutta Hansen ois joskus mukava todistaa vielä vetämässä Helloweenissa. Ei siis pysyvästi, koska Gamma Ray on täysin samaa kaliberia Helloweenin kanssa omissa papereissa, mutta yks pieni kiertue ois kova kamaa. Tietenkin setti pelkkiä EP:n ja kolmen ekan levyn biisejä, mistä Kai laulais ne Ep:n + Jerichon biisit.
Tuotanoin. Puhuin vain reunion-kiertueesta - ei pysyvästä vanhan kokoonpanon uudelleen kasaamisesta -, jolla olisi mukava kuulla Kiskeä laulamassa. Evvk 'asennevamma' tai 'sekopäisyys', ääni minua siinä kiinnostaa.
^Ja aika turha Kiskeä olisi pyytää takaisin kun käsittääkseni mies on täysin kyllästynyt metalliin. Eipä sen soololevyt mitään hirveän raskasta ole. Rock/pop miehiä taitaa nykyään olla.
moved from side to side.
Niin, luonnollisestikin kirjoitin ensimmäisen viestini tähän threadiin ihan sillä mielellä, että niin ilman muuta tapahtuisi Spekulointia, rakkaat lapset, spekulointia. Pointtini oli, että minä kuulisin mieluusti Helloweenin alkuperäistä kokoonpanoa vielä joskus livenä, mutta en välttämättä odota näin tapahtuvan. Comprendo?
Huoh...vai Kiske. Onneksi niin ei tule käymään että mies koskaan palaisi.En voi muutenkaan käsittää tuota Kisken "palvomista" ja takaisin haikailua.
Mutta, onkos kenelläkään tietoa niistä Marraskuun Helloweenin suomen keikkojen lipunmyynti tilanteesta? Eli koska olisi mahdollisesti tulossa myyntiin.
Sanotaan nyt jotain Kiskestä, kun kerran alettiin. Minua ihmetyttää miehen meininki siinä mielessä, että hän yrittää kerta toisensa jälkeen erilaisia pop/rock-virityksiä ja ne menevät nurin ostavan yleisön puuttuessa. Eikä mikään ihme, jos taso on luokkaa Readiness to Sacrifice, jonka erehdyin ostamaan. Kyllä minä rokkia ja poppiakin kuuntelen, jos se on hyvin tehtyä. Mutta kappalemateriaali tuollakin mainitulla Kisken soololla on ihan oikeasti pelkkää kuraa. Eikä mies kuulosta ollenkaan hyvältä laulaessaan puolella teholla paskoja biisejä. Kovaa ja korkealta, kiitos.
Ainoaa krediittiä ukko on saanut viime vuosina laulaessaan vierailevana tähtenä eri heavy-projekteissa a´la Avantasia, Masterplan ja Ayreon. Ja hyvin onkin laulanut. Sitten saa lukea taas jostain, että mies sanoo pesevänsä kätensä koko heavymaailmasta, ja taas kuukauden päästä jossain seisoo, että laulaa kappaleen siinä ja siinä projektissa. Hoh hoijaa.
Ehkei Kiskeä oikeasti kiinnosta koko musiikin teko ja laulaminen ollenkaan. Kyllä hänkin tietää, minkä tyyppisen musiikin saralla on nimeä ja missä kiinnostusta olisi. Miettikääpä, jos Kiske tekisi Brucet Accident of Birthin tyyliin. Jumankekka, varmasti löytyisi levynostajia ja yleisöä. Mutta ei, pitää vääntää jotain Suparediä tms. ja hakata päätään Karjalan mäntyyn. No, omapahan on elämänsä, mutta harmittaa vietävästi, kun noin hieno ääni menee suoraan sanoen hukkaan.
Johannan peräänkuuluttamaa reunionia edes yhden kiertueen ajaksi en usko tulevan. Taitaa olla yksi mahdottomimmista yhtälöistä heavymaailmassa, nyt kun UDOkin suostui Acceptiin täksi kesäksi kymmenen vuoden taivuttelun jälkeen.
Täällä jotkut yrittävät vähätelleä Kisken ansioita, siitä vaan, mutta tuollaista ääntä ei ole montaa. Se helppous, millä ääni tulee ja skaala, joka kattaa lähes kaiken ajateltavan, huh huh. Kaikki materiaali, jonka Kiske on Helloweenissa laulanut, on hyvää tai loistavaa. Siis laulun osalta. Kappaleista varsinkin Chameleonilla voi olla montaa mieltä. Ja aina kun Keepperit kuuntelee, joutuu hymyilemään muutaman päivän putkeen. Mitä biisejä ja mitkä tulkinnat. Kiskeä voi kritisoida ääntämyksestä siellä ja täällä sekä ärsyttävästä suhu-ässästä, mutta se taitaa mennä enemmän levyjen miksauksen piikkiin.
Edellä olevasta huolimatta, Helloween ja Deris ovat tänä päivänä yksi ja sama asia, sitä älköön sotkettako. Kun Deriksen ja bändin tiet eroavat, se on siinä. Aika lailla samalla tavalla kuin Brucen ja Maidenin kanssa tällä hetkellä ja miksei aiemminkin.
Pahoittelen jos toistin itseäni, mutta en jaksanut selata taaksepäin olenko nämäkin kommentit tuolla aikaisemmin kirjoittanut.
Iron Constable wrote:Johannan peräänkuuluttamaa reunionia edes yhden kiertueen ajaksi en usko tulevan.
<snip>
Täällä jotkut yrittävät vähätelleä Kisken ansioita, siitä vaan, mutta tuollaista ääntä ei ole montaa. Se helppous, millä ääni tulee ja skaala, joka kattaa lähes kaiken ajateltavan, huh huh.
Kiitän, tässäpä se olennainen tulikin En siis minäkään tuollaiseen usko, mutta minulle se olisi ainoa syy lähteä Helloweenia livenä katsomaan. Kuuntelen siis vain wanhoja levyjä ja haikailen menneitä aikoja
Iron Constable wrote: Eikä mikään ihme, jos taso on luokkaa Readiness to Sacrifice, jonka erehdyin ostamaan. Kyllä minä rokkia ja poppiakin kuuntelen, jos se on hyvin tehtyä. Mutta kappalemateriaali tuollakin mainitulla Kisken soololla on ihan oikeasti pelkkää kuraa. Eikä mies kuulosta ollenkaan hyvältä laulaessaan puolella teholla paskoja biisejä. Kovaa ja korkealta, kiitos.
Tuokin on aikalailla makuasioita. Mielestäni Readiness to Sacrifice on erittäin laadukasta pop-musiikkia. Ei tule ainakaan mieleen yhtäkään poppislevyä josta pitäisin enemmän.
Music is like a sunrise for me
It`s joyful like a trip in a time machine
It`s like coming home