Death On The Road - 2CD 26.8.2005

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by trooper »

Kyllä! Kyllä!

Arvatkaa vaan kustaanko täällä suuntaa hunajaa ja paskotaanko manteleita! Tuollainen paketti ja dokumentti bändin DoD nauhoitussessioista! Aijjaijjai, kylläpä meitä taas hemmotellaan!
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Juu kyllä on täälläkin päin ooteltu tätä kieli pitkällä! On pitkä odotus mutta onneksi pääsee kesällä seuraamaan niitä vanhoja klassikoita niin ei odotus tunnu niin pitkältä.
Alex Machine
Bad Ass MotherFucker
Bad Ass MotherFucker

Post by Alex Machine »

No tämäpä helvetin hienoa. Johan tätä on odoteltukin.

Ei maar, vakavoitukaamme. Editointi ja miksaus tulee olemaan varmasti surkeaa. Eikä se riitä, että Shirley siellä sählää, mutta että Harriskin, tuo vanha anti-Midas. Pilalla jo valmiiksi. :twisted:
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

QazKFD wrote: Ja ellen aivan väärin muista, niin tuostahan puuttuu keikan helmet kuten Dance of Death, Paschendale? Eli nyt kun sanoit Pertti, niin eihän sitä tiedä vaikka jos loppukeikka olisikin tallessa ja sitä ehkä myyntiinkin suunniteltaisiin. Ihan puhdasta MuTua, älkää ottako vakavasti.
Pakko oikeen omaa tekstiä lainata kun kerran mutut oikeaksi ilmenivät :lol:

Tiedä sitten, kyllähän noi TV-lähetyksestä puuttuvat biisit nostavat keikan tason uudelle tasolle, mutta ei tuo nyt siltikään liikaa tarjoa, että hyppisin riemusta. Mutta tuleehan tuohon tuo dokkari messiin, eli ei ihan turha hankinta. Ja hankintahan se kuitenkin olisi vaikka ei niin uutta tarjoaisikaan ;)
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Kyllä tuleva DVD on just sitä mitä voi vaan tällainen fanipoika toivoa. Saksalaisyleisökään ei tunnetusti ole sitä hiljaisinta, joten toivottavasti Steve ei ole käyttänyt monistuskonetta tällä kertaa.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
KuoliO
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by KuoliO »

Ou jee. Kyllä tämä on yllättäen aivan pakko-ostos. Ja taas saadaan lisää Maidenia hyllyyn, mikä on vain ja ainoastaan hyvä asia. Erittäin suurella mielenkiinnolla odotan kyllä ehdottomasti DOD:in biisejä livetilanteessa plus Lord Of The Fliesin. Ai että kyllä nyt meitä taas hemmotellaan. Up The Irons!
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Toivottavasti tulee laatu-julkaisu sitten lopulta, hieno homma koska en nähnyt bändiä DoD-kiertueella livenä.

No jos kuvaus on yhtään lähempänä tasoa Maiden England kuin Rock In Rio niin toimii täysin, ei sitä tarvitse kummemmin edes editoida/leikata.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Black_Adder
Roudari
Roudari

Post by Black_Adder »

No nyt mä uskon ton itekin kun kävin oikeen viralliselta saitilta lukemassa. Kyllä meinaa jo pissat tulla housuun kun tuota tekstiä luki. Odotetuti live on Dortmundin keikalta, mutta että vielä dokkari DoD:in valmistumisesta... aah kyllä meitä nyt hemmotellaan. Tosiaan toivottavasti tossa livessä kuvaus/leikkaus on hoidettu paremmin kuin RiR:lla. Ei muuta kuin odottamaan, ensin Brucen soolo sitten Maiden livenä ja sen jälkeen vielä pukkaa DVD:tä... Musta Kyy on ainakin aivan onnesta soikeena :D
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
Late
Hell Rat
Hell Rat

Post by Late »

Ite oon ottanut tän vielä aikas rennosti, kun en ite ole esim. Rion paras ystävä. Jotenkin vaan tuntuu, että nyt tulee vähän liikaa jo näitä livehommia ja nyt kun Steve on taas editoimassa tätä, niin tulee taas samanlaista häslinkiä kuvan kanssa. Kuitenkin settilista on parempi kuin Riossa, lähinnä kappalevalinnoiltaan, toisaalta olis voinut laittaa plussaksi vähän GME...TID kamaa, niin oltais saatu enemmänkin noita harvinaisempia kappaleita ainaisten hittien sijaan.

Kyllä mä ton silti hommaan, Maiden livenä on kuitenkin Maiden livenä. Toivottavasti on kokonainen show tällä kertaa, niin pääsee spiikkeihinkin mukaan ym. Ja onhan toi dokkarikin varmaan mielenkiintoista kattottavaa...
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

JESJESJES!! Lopultakin. Menee kesä nopeasti kun tuota odottaa. Tosi mahtava juttu! Kyllä löytyi rahoille taas käyttöä. Uskoisin että tulee loisto paketti. Ei ole Maiden ikinä pettänyt noiden dvd-julkaisujen kanssa, aina on saanut rahoilleen vastinetta.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by trooper »

^^Vähän liikaa livehommia? Eihän siitä Rock In Rion ilmestymisestä olekaan vasta kuin 3 vuotta. :wink:
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Black_Adder
Roudari
Roudari

Post by Black_Adder »

^No ei noita tarvitse ostaa jos ei halua :)
Itse en ainakaan saa Maidenista tarpeekseni, mun puolesta vois tulla DVD vaikka jokaiselta kiertueelta (meni vähä offtopikiks, sorry).
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
Late
Hell Rat
Hell Rat

Post by Late »

trooper wrote:^^Vähän liikaa livehommia? Eihän siitä Rock In Rion ilmestymisestä olekaan vasta kuin 3 vuotta. :wink:
Ymmärrän kyllä vitsin ja hyvä toki on, että ostajia riittää. Kyllä minäkin ostan tuon. Olisin odottanut enemmän sitä toista osaa tolle history-sarjalle, siitäkin saattaa johtua todellakin pienoinen pettymykseni. Sitten myös se, että Riolla ja tällä uudella on kuitenkin samat kokoonpanot ja liikaa samoja biisejä minun makuuni ja niitä biisejä, joita Riolla ei ole, ei tälläkään ole tarpeeksi.

Annan kyllä nyt itsestäni kuvan, etten ollenkaan halua tota, päinvastoin. Mutta ihan kaikkea en kuitenkaan purematta niele, varsinkin kun on Maiden-lasitkin alkanut pikkuhiljaa murentumaan, vaikka se silti onkin lempibändini.

EDIT: niin, kyllähän joka turneesta vois tehä DVD:n, mutta vähän laajemmassa paketissa kuin niin, että yksi turnee menee yhdelle DVD:lle.Tää on todellakin hieman turhaa nillitystä, mutta vaikenen nyt.
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Vähän komeeta oon odottanut tota uudempaa livemateriaalia jo "jonkin aikaa" ja elokuulla se hetki koittaa 10-päivää synttäreitten jälkeen.
Tosi mielenkiintoista nähdä vähän lähempää tota DOD touria ja päästä sisään konserttien saloihin, kun Helsingissä 21.12.2003 olis viimeksi tarvittu vähintääkin kaukoputki, jos olis jotain meinannut nähdä, olin meinaan sen verran kaukana lavasta. No ääntä kyllä riitti.
Ja muutenkin tosi mielenkiintoista nähädä kysesistä kiertuetta, ihan lavasteiden ja muiden yksityikohtienkin takia. Ja tärkeintä tietysti settilista, joka oli tällä kertaa aivan loistava, muita vuosia aliarvioimatta.

Heinäkuuta / elokuuta odotellessa... :wink:
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Pyros
Peräruiske
Peräruiske

Post by Pyros »

Jees, meikäläinen ostaisi vaikka tuon dokkarin pelkästään, sen verran mielenkiintoinen aihe. Vakkaritouhuihini kaljaa kittaillessa kuuluu pistää RiR ruutuun pyörimään, joten tuota uutta livelevyä tulen varmasti myös katsomaan toistuvasti. :D
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Kylläkyllä. Juuri tämmöisestä haaveilin. Bootleg-videoita kyllä DoD- tourilta on, mutta virallinen dvd tietysti on kova sana. Vähän arveluttaa ton liven Harris-leikkaus, mutta ei se Rock in Rio nyt niin kauhea kuitenkaan ollut... :wink:
What we do in life, echoes in eternity
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

^Live at Donington on jotain sanoin kuvailettoman hirveetä leikkausta. Meinaa tulla Epilepsiakohtaus vaikka en olekkaan epileptikko.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
tailgunner
Hang-Around
Hang-Around

Post by tailgunner »

^^Jokseenkin samaa mieltä. Tuohan video ei ole vain ja ainoastaan Doningtonista kuvattu vaan about puolet leffasta on kuvattu jostain sisähallista (mistä lieneekin), se ei vielä ole sinällään vika, mutta paketti sisältää järkyttävän paljon hidastuksia, mustavalkokuvaa ja muuta Scheissea.
Eihän lavamenossa pysy välillä alkuunkaan mukana. Todella epäselvää menoa siis.

Itse pidän leffoista tyyliin Maiden england ja Live after death, jota ei ole "pilattu" näillä hidastuksilla sun muilla efekteillä, vaan on suora kuvaus siitä, mitä lavalla tapahtuu ja missä mennään.
Tämä siis minun mielipiteeni tästä asiasta.

Ja itse aiheeseen. Mielenkiintoisen tuntuinen paketti ja tulee ostettua jos ylimääräistä rahaa löytyy (jota ei näillä näkymin ole..).
Ostoslista on käynyt muutenkin jo niin pitkäksi musiikin ja levyjen suhteen, että jotta saattaa kestää kauemmas tulevaisuuteen tämän paketin hankkiminen.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Pelkästään Paschendalen saaminen Dvd:lle riittää tuon ostoon. On siellä ihan tarpeeksi eroa RIR:n settiin. Mikäs porukkaa RIR:n leikkauksessa häiritsee. Mua ei häiritse mikään, toimii ihan yhdellätoista.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Pyros
Peräruiske
Peräruiske

Post by Pyros »

^ Niin, monella on alkanut epilepsiakohtaus lähestyä siinä sarjatulileikkaustahdissa jolla RiR-vaihtaa kamerakulmasta toiseen... :lol:
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

Mä oon kyllä vähän samoilla linjoilla Laten kanssa, joskin ehkä vieläkin pessimistisemmällä kannalla. Vaikka nyt DOD-tourin keikalla tuli käytyä, niin hienohan siitä olisi katsella dvd:täkin, mutta... Mun mielestä Maidenin uskottavuus (ainakin mun silmissä) murenee joka live-levyn ja kokoelman jälkeen. Onhan tämä tietysti faneille kova juttu - joihin itsekkin luulisin lukeutuvan - , mutta ei multa ainakaan löydy rahaa tai kiinnostusta ostaa Maidenin videomateriaalia näin tiuhaan tahtiin. Rahaa on rajallinen määrä ja nekin haluaisin käyttää muuhun ku Maideniin. Mutta eiköhän se kuitenkin ole niin, että halukkaat ostaa ja haluttomat ruikuttaa.

Mutta History pt II odotellessa. Sitä mä ainakin odotan, Maiden parhaimmillaaj ja parmmat settilistat. :wink:
Dunadan
Roudari
Roudari

Post by Dunadan »

DejaWu wrote:Mä oon kyllä vähän samoilla linjoilla Laten kanssa, joskin ehkä vieläkin pessimistisemmällä kannalla. Vaikka nyt DOD-tourin keikalla tuli käytyä, niin hienohan siitä olisi katsella dvd:täkin, mutta... Mun mielestä Maidenin uskottavuus (ainakin mun silmissä) murenee joka live-levyn ja kokoelman jälkeen. Onhan tämä tietysti faneille kova juttu - joihin itsekkin luulisin lukeutuvan - , mutta ei multa ainakaan löydy rahaa tai kiinnostusta ostaa Maidenin videomateriaalia näin tiuhaan tahtiin. Rahaa on rajallinen määrä ja nekin haluaisin käyttää muuhun ku Maideniin. Mutta eiköhän se kuitenkin ole niin, että halukkaat ostaa ja haluttomat ruikuttaa.
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että miten livelevyjen tai kokoelmien julkaiseminen vaikuttaa Maidenin uskottavuuteen? Jos äijät haluavat tehdä jokaisen kiertueen jälkeen koosteen mennestä rundista, en minä näe siinä mitään pahaa, varsinkin kun Maiden vielä tänä päivänä on liveaktinakin uskottava ja soittaa myös uusia biisejä, eikä pelkkää nostalgiaa monien muiden tavoin. Kokoelmalevyillä ei ymmärtääkseni ole paljoakaan tekemistä itse bändin kanssa, vaan ovat levy-yhtiön proggiksia (tai ainakin niin virallisesti ilmoitetaan).

Itse aion ilman muuta ostaa kaiken, mitä tuon CD/DVD:n tiimoilta ulos suolletaan, mutta ymmärrän kyllä vastakkaisetkin mielipiteet.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

DejaWu wrote:...Mun mielestä Maidenin uskottavuus (ainakin mun silmissä) murenee joka live-levyn ja kokoelman jälkeen. Onhan tämä tietysti faneille kova juttu - joihin itsekkin luulisin lukeutuvan - , mutta ei multa ainakaan löydy rahaa tai kiinnostusta ostaa Maidenin videomateriaalia näin tiuhaan tahtiin.
Nyt olisi perustelujen paikka, nimittäin aikamoinen sammakko pääsi suustasi. Miten Death On The Road tyylinen DVD pläjäys keikkoineen, dokkareineen ja videoineen murentaa Maidenin uskottavuutta?
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by trooper »

^Se (Maiden) osoittaa toiminnallaan olevansa pelkkää rahastusta? :roll:

Minä en voi tehdä muutakuin ihmetellä tällaisia kommentteja.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Pertti Keinonen wrote:
DejaWu wrote:...Mun mielestä Maidenin uskottavuus (ainakin mun silmissä) murenee joka live-levyn ja kokoelman jälkeen. Onhan tämä tietysti faneille kova juttu - joihin itsekkin luulisin lukeutuvan - , mutta ei multa ainakaan löydy rahaa tai kiinnostusta ostaa Maidenin videomateriaalia näin tiuhaan tahtiin.
Nyt olisi perustelujen paikka, nimittäin aikamoinen sammakko pääsi suustasi. Miten Death On The Road tyylinen DVD pläjäys keikkoineen, dokkareineen ja videoineen murentaa Maidenin uskottavuutta?
Niin. Eli tuon argumentin perusteella jokainen livelevy/video on rahastusta? Myös vaikkapa Live After Death? En ymmärrä. Materiaalihan on täysin uutta ja ennenjulkaisematonta, jota ei mistään muualta ole aikaisemmin ollut saatavilla? UUSINTAJULKAISUISTA voidaan kyllä olla montaa mieltä, mutta en oikein ole samaa mieltä täysin uuden materiaalin julkaisusta.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Post Reply