Q/A - Kysy asiantuntijoilta

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Migren
Hell Rat
Hell Rat

Post by Migren »

^Kuuntelin kappaleen (noh, ainakin vähän matkaa), ja minulle siitä tuli mieleen Wasting Loven alun leadkitarat. Hieman samantapainen.
NediaM NorI
Vempare
Vempare

Post by NediaM NorI »

Kaveri toi duuniin vanhan c-kasetin näytille ja kysyi että kiinnostaisiko se minua. Kyseessä on maidenin ensimmäinen studioalbumi, eli Iron Maiden. Kannessa on teksti Fame, eli eikös kyseessä ole uusintapainos jostain 80-luvun alkupuolelta? Paljonko tuosta tohtii maksaa? Missä nuo vanhojen c-kasettien hinnat pyörivät ylipäätään? Itsellä on sellainen perstuntuma, että siinä 5e nurkilla.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Tuonne sivuille on pian tulossa alustavaa tietoa noiden kassujen, LP:eiden ja yleisestikin levyjen hinnoista. Ja tosiaan kassujen hinnat ei ole kuin siinä 5-15€ tienoilla.

Ja tuo FAME on kyllä mitä ilmeisemmin tämä:

UK 1985 FA 4131214 EMI Fame re-issue

Eli reissue kyllä.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

condemned wrote:Tuonne sivuille on pian tulossa alustavaa tietoa noiden kassujen, LP:eiden ja yleisestikin levyjen hinnoista. Ja tosiaan kassujen hinnat ei ole kuin siinä 5-15€ tienoilla.

Ja tuo FAME on kyllä mitä ilmeisemmin tämä:

UK 1985 FA 4131214 EMI Fame re-issue

Eli reissue kyllä.
Itselläni on Iron Maiden ja Killers samasta reissue-sarjasta, taisin ostaa vuosia sitten tamperelaisesta divarista.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Black Abyss
Peräruiske
Peräruiske

Post by Black Abyss »

Kyselisin, että mitä mieltä ihmeiset ovat tästä Steven "diktaattori" asemasta bändissä...Tuosta Run to the hills kirjasta sai semmosen kuvan, ettei muilla jäsenilla ynm. juurikaan ole sanomista bändin asioissa. Eihän tuo minua erityisesti häiritse, mutta olisiko yhtye saanut parempia kappaleita/kokonaisuuksia, jos herra Harris olisi sallinut muille enemmän vapauksia mm. biisienteossa :?:
Kattoka poja! Mää ole lentokone!
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

^Koko yhtyettä ei välttämättä edes olisi, jos Steve ei olisi pitänyt naruja omissa käsissään.
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
Black Abyss
Peräruiske
Peräruiske

Post by Black Abyss »

UTI wrote:^Koko yhtyettä ei välttämättä edes olisi, jos Steve ei olisi pitänyt naruja omissa käsissään.
Tottahan tuokin, mutta varsinki sitä kirjaa lukiessa tuli monesti mieleen, että olisiko Steve ollut joissain kohtaa liian määräilevä...Ei minulla mitään Harrisia vastaan ole, loistava "bloke", kunhan vain ajattelin
Kattoka poja! Mää ole lentokone!
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

Kaikessa yksinkertaisuudessaan Steve Harris = Iron Maiden
stiflat
Bändäri
Bändäri

Post by stiflat »

Nimenomaan siitä kirjastahan sai kuvan että kun itse (=Steve) uskoo johonkin kovin, se onnistuu. Ei sillä tyylillä että kaikille jotain.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Niin. Maidenhan ei ole koskaan ollut mikään demokratia ja tuskin tulee olemaankaan, ellei chairman Harris saa tilapäistä mielenhäiriötä. Mutta väliäkö sillä, kun jälki on laadukasta.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Jep. Kun katsoo mennyttä uraa, niin ei mua ainakaan harmita, että hommat on mennyt kuten on mennyt. Harmittaako jotain kenties?
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Benighted
Peräruiske
Peräruiske

Post by Benighted »

Benighted wrote:Pistänpä tänne.

Elikkä. Jos teillä ei satu olemaan, niin hakekaa vaikka netistä Dark Tranquillityn - Crimson winds(Skydancer albumilla) ja kuunnelkaa siitä kohdat 0-5sek ja 12-18sek(tuo sama riffi toistuu kyllä pitkin biisiä).

Onko tuo riffi jossain Maidenin biisissä? Kuunneltuani tuon biisin yhdistin sen välittömästi johonkin Maidenin biisiin, ja nyt olen tässä kuunnellut, mutta en mistään löydä Maidenilta biisiä, mikä muistuttaisi tuota. Eli jos teille tulee joku Maidenin biisi mieleen, niin kertokaa. Häiritsee, ku en saa mieleen, että mikä biisi mulla tuosta tulee mieleen(vai tuleeko yhtään mikään).

kiitos
Hahaa... löysinpäs sen. Iron Maiden - Fear is the Key 3:07-3:12 <- Tuossa on se kohta, mikä tuli mieleen siitä Crimson Windsistä=) ei tuo tosiaan kyllä identtinen ole, mutta tuli heti mieleen siitä Crimson Windsistä, ku kuuntelin sitä.
Morre
Wimp
Wimp

Post by Morre »

Perustavanlaatuinen pikku kysymys. Mistä mä aloitan?
Yleissivistyksen kannalta olisi oikeasti tutustuttava Maideniin paremmin. Kuten esittelyssäni kerroin, Brucen soolotuotanto on jo kolahtanut kokoelmalevyn verran.
Lainassa on nyt ollut Brave New World -levy, johon olen varsin mieltynyt.
Mitä siis seuraavaksi?

Helsingin keikalle juuri houkuteltiin, mutta en oikein tiedä... Tulee hölmö olo jos ei tunne yhtäkään biisiä :roll:
Kuka haluaa tai tarvitsee mitään jumalia? En minä ainakaan. Mikään jumalallinen voima ei säätele elämääni, enkä sellaista haluakaan.
Valitsen itse oman kohtaloni. En ole kenenkään ihmisen orja.
-Kitiara uth Matar-
Maso
Roudari
Roudari

Post by Maso »

^ Keikkaa varten kannattaa käydä läpi Best of the Beast kokoelma, jolla on ne vanhat hitit jotka taatusti tulee tälläkin keikalla. Sitten lisäksi vaikka pari uusinta eli se sulla jo oleva Brave New World ja viimeisin eli Dance of Death.

Syväluotaavampaa vastausta varten varaa aikaa pari vuorokautta niin mä tulen pitämään kalvosulkeiset :D

EDTI: Joo unohtakaa. Vittu se siitä mun asiantuntemuksesta kun edes muistanut että tällä kiertueella tulee vain vanhaa materiaalia.
Last edited by Maso on Fri Apr 29, 2005 11:51, edited 1 time in total.
I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^^ Niin keikallahan soitetaan suurinosa ensimmäisen ja neljännen levyn välistä materiaalia. Eli Iron Maiden - Killers - Number of The Beast ja Piece of Mind lätyiltä.
KuoliO
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by KuoliO »

^^Ja ehdottomasti Best Of The Beastin 2 CD versio. Siitä on hyvä lähteä. 32 tiukkaa Maiden klassikkoa. Ellen nyt aivan väärin muista kokonaisbiisimäärää.
Levyistä suosittelisin jotain tyyliin The Number Of The Beast, Piece Of Mind, Somewhere In Time ja Seventh Son Of A Seventh Son.
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

Piece of Mind- ja Powerslave- levyt ovat mielestäni juuri sitä Maidenia, joten eiköhän niistä saa sen kuvan mikä on homman nimi.

Seventh son ja Somewhere in time- levyt ovat myös loistavia, mutta poikkeavat hieman aikaisemmista.

Mikäli tykkäät yhtään Di'Annon äänestä, Iron Maiden on ainakin minusta se parempi Di'Anno- levy. Soundit nyt eivät ole mitään parhaimmistoa.

No prayer, X-factor ja kumppanit jakavat niin täydellisesti mielipiteet että niistä en sano mitään, paitsi että Prayerillä on lähinnä rokkimeininki ja X-factorilla kummitusmainen ja synkkä tunnelma. Riippuu myös siitä kuinka paljon tykkäät Blazen äänestä tai Brucen ei-niin-puhtaasta äänestä.

Uusimmat levyt ovat toki myös kovia, mutta en vain pysty vertaamaan niitä esim Piece of Mindiin ja muihin.

Aijoo. Vielä oli jäljellä Number of the Beast- niminen tekele. Tunkkaisita soundeista huolimatta ihan kelpo lätty. Jotkut biiseistä ovat (huom. IMO :D ) hyvin kehnoja, jotkut taas aivan täydellisiä. Että ei siis ihan tasainen kokonaisuus...

Pistetään vielä varmuudeksi oma Maiden- top- lista:
1. Piece of Mind
2. Powerslave
3. Seventh son of the seventh son
4. Iron Maiden
5. Somewhere in time
6. Brave new world
7. The number of the beast
8. No Prayer for the dying
9. Dance of the death
10. Killers
11. Fear of the dark
12. Virtual XI

Livelevyt ja kokoelmalevyt ovat asia erikseen. Kokoelmista suosittelisin minäkin Best of the beastia. Siihen on hyvin tiivistetty Maidenin- parhaimmisto.

Mutta studiolevyistä siis Piece of Mindia kannatan minä, se jos joku on Maidenia.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

^ :?: Mihin väliin X FACTOR sijoittuu? :?:
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Tätä olen jo jonkin aikaa miettinyt, eli mistä tarkalleen ottaen kertoo laulu The Number Of The Beast? Olen saanut sellaisen käsityksen, että se kertoo Harriksen näkemästä unesta, mutta miten siihen liittyy se 666?
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Maso
Roudari
Roudari

Post by Maso »

* "The Number Of The Beast" was inspired by the movie "Omen II." It's about
a dream/nightmare that Steve Harris supposedly had (not devil worship!).
The scream at the end was originally a sort of attempt to get a great
blood-curdling scream at the end like on THE WHO's "You Won't Get Fooled
Again."

Eli eiköhän ton leffan 666-yhteydet vaikuttanut Steven uneen jne. jne.
Lähde: Iron Maiden FAQ
I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
Iron Snake
Vempare
Vempare

Kysymys

Post by Iron Snake »

Mitä noi pääkallot tossa vasemmassa reunassa on? :roll:
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Niitä kertyy sitä mukaa kun viestejäkin on kirjoittanut. Moderaattoreilla tai muilla "työntekijöillä" niitä on täydet.
Kaukkis
Hell Rat
Hell Rat

Post by Kaukkis »

Kertokaas, minua fiksummat:
Miten nuo '98 remasterit tulisi järjestellä, jotta Eddien saa näkymään kunnollisena? (kun noissahan on jonkinlainen virhe, että sama palanen on parissa levyssä)
Ehkä hiukan tyhmä kysymys, so shoot me :wink:
Päärynähhh!
Bootleglista
Limelight
Hang-Around
Hang-Around

Post by Limelight »

^Ihan hyvältä nuo minun mielestä näyttää kun laittaa uusimman (Live At Donington) vasemmalle ja vanhimman (Iron Maiden) oikealle. Ja siis niin, että tuijotetaan sitä puolta levystä, jolta se levy EI aukea. Taijotainihansamaemminätiedä.
"Soita niin että niiltä menee korvat!"
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Aivan niin, ihan aikajärjestyksessä niin että ensimmäinen jää oikealle ja viimeinen on vasemmalla. Aivan kuten Lime asian tuossa yllä jo sanoi.
Post Reply