Yleistopic a la Maiden
Moderator: The Killer Krew
-
- Viikonloppusoturi
Mielestäni Can I Play With Madnesissä ei ole muuta vikaa, kuin että se on väärällä levyllä. Muut biisit on niin ylivoimaisia siihen verrattuna, mielestäni CIPWM sopisi loistavasti No Prayerille.
Mulle ei ole oikein koskaan auennut 2 minutes to Midnight. Pitäisi melkein taas kuunnella pitkästä aikaa..
Mulle ei ole oikein koskaan auennut 2 minutes to Midnight. Pitäisi melkein taas kuunnella pitkästä aikaa..
"I'd like to fly, but my wings have been so denied."
Alice in Chains - Down in a Hole
Alice in Chains - Down in a Hole
-
- Hang-Around
^^Minun mielestä Can i play with madness sopii kaikin puolin parhaiten juuri 7th son albumille, vaikka ei maidenia parhaasta päästä olekkaan.
Minulle ei 2 minutes to midnight auennut aikaisemmin kovinkaan hyvin, en kuunnellut biisiä muutamaan kuukauteen ja päätin lopulta kuunnella sen, tätä nykyä biisi iskee kuin salama. Olen huomannut, että mielipiteet voivat muuttua paljonkin jos pitää pidemmän aikaa taukoa jonkin biisin/bändin kuuntelusta. Ei tämä kuitenkaan kaikissa tapauksissa päde
Minulle ei 2 minutes to midnight auennut aikaisemmin kovinkaan hyvin, en kuunnellut biisiä muutamaan kuukauteen ja päätin lopulta kuunnella sen, tätä nykyä biisi iskee kuin salama. Olen huomannut, että mielipiteet voivat muuttua paljonkin jos pitää pidemmän aikaa taukoa jonkin biisin/bändin kuuntelusta. Ei tämä kuitenkaan kaikissa tapauksissa päde
^Enkä minä ole ymmärtänyt sinun viestejäsi. Mitä vaikeaa on ymmärtää Dunadanin viestissä? Puhdas mielipide.
Weekend Warrior on ollut mulle sellainen biisi, että aluksi se ei napannu juuri ollenkaan ja monen, monen kuuntelun jälkeen biisi avautui. Mainio ralli. Tykkään paljon säkeistö osuuksista ja siellä välissä olevasta melodia osuudesta.
Weekend Warrior on ollut mulle sellainen biisi, että aluksi se ei napannu juuri ollenkaan ja monen, monen kuuntelun jälkeen biisi avautui. Mainio ralli. Tykkään paljon säkeistö osuuksista ja siellä välissä olevasta melodia osuudesta.
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
-
- Berserkki
Ja Maiden fiilistely jatkuu... Tuli kuunneltua debyytti kiekko alusta loppuun, ja täytyy sanoa että se teki terää. Ja koitin siinä sivussa myös syventyä niihin biiseihin, mitkä eivät ole erikoisesti minuun iskeneet.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
-
- Kärpästen Herra
ou jeePiece Of My Mind wrote:Ja Maiden fiilistely jatkuu... Tuli kuunneltua debyytti kiekko alusta loppuun, ja täytyy sanoa että se teki terää. Ja koitin siinä sivussa myös syventyä niihin biiseihin, mitkä eivät ole erikoisesti minuun iskeneet.

muutamaan debyytti arvosteluun kiinnitin huomiota, kun oli dissattu remember tommorrow ja strange world biisiä, jotka mun mielestä on maidenin parhaimmistoa.... mutta vapaus kaikilla

Dennis Stratton kuitenkin tyylillään veti ihan kelpo stemmat ja soolot

Mitä muuten SAMSON sanoo lautalaisille?
Mulla ei ole kuin Live at reading ´81 CD ja Biceps of steel DVD.
Tosta live tallenteesta on tiedossa sellainen maukas yksityiskohta, että kyseisellä keikalla Steve ja Rod rekrytoi Brucen maideniin

Kyll Bruce vetää hyvin, todella hyvin. Suosikkejanin Riding with the angels, Vice Versa, earth mother ja on muitakin ihan kovii kappaleita livellä
Varmaan jossain vaiheessa tulee hankittua kaikki samson studiot
Into Iron Maiden Since 1983
Mielipiteitä on monia. Väärällä levyllä CIPWM on, mutta No Prayerille en menisi sitä siirtämään mistään hinnasta. Minulle No Prayer For The Dying tulee aina olemaan kolmen parhaan Maiden levyn joukossa ja tällä hetkellä pidän kyseistä albumia Maidenin parhaana.StormTrooper wrote:Mielestäni Can I Play With Madnesissä ei ole muuta vikaa, kuin että se on väärällä levyllä. Muut biisit on niin ylivoimaisia siihen verrattuna, mielestäni CIPWM sopisi loistavasti No Prayerille.
Paddy wrote:Enemmän se The Evil That Men Do kuulostaa väärältä biisiltä väärällä levyllä.

Jep, kova biisi se on, mutta ei kuulosta minun korvaani niin täydelliseltä 7th Son levyllä muiden biisien seassa. Esimerkiksi Somewhere In Timellä tuo biisi pääsisi paljon paremmin oikeuksiinsa.Hammer wrote:Paddy wrote:Enemmän se The Evil That Men Do kuulostaa väärältä biisiltä väärällä levyllä.Kyllä The Evil That Men Do kuuluu levyn parempaan puoliskoon...

-
- Berserkki
Siinä kuunnellessa tuli pistettyä ylös hieman omia pisteytyksiäkin, ihan vaan omaksi ilokseni mietiskelin.Peke wrote:ou jeePiece Of My Mind wrote:Ja Maiden fiilistely jatkuu... Tuli kuunneltua debyytti kiekko alusta loppuun, ja täytyy sanoa että se teki terää. Ja koitin siinä sivussa myös syventyä niihin biiseihin, mitkä eivät ole erikoisesti minuun iskeneet.![]()
muutamaan debyytti arvosteluun kiinnitin huomiota, kun oli dissattu remember tommorrow ja strange world biisiä, jotka mun mielestä on maidenin parhaimmistoa.... mutta vapaus kaikilla![]()
Remember Tomorrow ja Strange World kumpainenkin kolmen pojon biisejä, näin 1 - 5 haarukassa. Eli eivät nuo biisit mitenkään eritoten minunkaan kohdallani iske, ihan kelvollisia biisejä kumpainenkin, mutta jotain jää puuttumaan... Di'annon ääni kyllä sopii kyseisiin biiseihin kuin nyrkki silmään, mutta silti jää pisteytys kolmeen.
Pitääpi kattoa, jos vaikka jaksaisi jossain välissä kirjoitella tuonne albumin arvostelu topiskiin täys mittaisen arvostelun. Meinaan on sen verran kova lätty tuo debyytti, ainoastaan Murrayn kyhäämä biisi jäi 2,5 pojoon. Keskiarvoksi kertyi peräti 3,6 pojoa.
-
- Kärpästen Herra
Oletkos nyt tosissassi......?Paddy wrote:Väärällä levyllä ja väärällä levyllä. Jos joku 7th Sonilta on väärällä levyllä niin... ei mikään. Can I Play With Madness sopii mielestäni todella maukkaasti sinne väliin. Enemmän se The Evil That Men Do kuulostaa väärältä biisiltä väärällä levyllä.

Evil that men do melodioineen ja fiiliksineen on mulle kyll maiden TOP5 laatunen biisi, ihan helpoist

Into Iron Maiden Since 1983
lehtomaki wrote:Wasting Love on väärällä levyllä.
Se kuuluisi Scorpionssin Best Of Rockers And Ballads
kokoelmalle boonus biisiksi.
Ylivoimaisesti turhin biisi Fearilla.
Mun mielestä se sopii täydellisesti sille levylle, koska Fear Of The Darkilta löytyy suhteellisen munipuolista biisimateriaalia niin yksi balladi-biisi mahtuu kuvioihin oikein hyvin. Mun mielestä Wasting Love on muutenkin helvetin hyvä ja kaunis biisi. Fear of The Darkilta löytyy monta huonompaakin kuten The Fugitive.
-
- Berserkki
Täysin samaa mieltä...Graveheart wrote:lehtomaki wrote:Wasting Love on väärällä levyllä.
Mun mielestä se sopii täydellisesti sille levylle, koska Fear Of The Darkilta löytyy suhteellisen munipuolista biisimateriaalia niin yksi balladi-biisi mahtuu kuvioihin oikein hyvin. Mun mielestä Wasting Love on muutenkin helvetin hyvä ja kaunis biisi. Fear of The Darkilta löytyy monta huonompaakin kuten The Fugitive.
Biisi jos johonkin pitäis lykätä, ni ehrottomasti FOTD:kille.
Muuten samoilla linjoilla, paitsi että The Fugitive on ihan hyvä biisi. Sen sijaan Chains Of Misery, The Apparition ja Weekend Warrior ovat mitäänsanomatonta tuubaa. Fear Of The Dark on ehkä Maidenin epätasaisin levykokonaisuus, hyviä biisejä löytyy mutta on liikaa ns. täytekamaa. Mielestäni FoTD on Maidenin heikoin albumi Brucen kanssa. Virtual XI siis minun listallani selkeästi heikoin.Graveheart wrote:lehtomaki wrote:Wasting Love on väärällä levyllä.
-
- Hang-Around
Mitäs vittua...Fortunes of Warin intro on iha samanlainen ku Dance of Deathin vastaava
Saakeli kun alko hämäämää ni pirusti ni päätin jakaa tän muidenki kanssa!

Saakeli kun alko hämäämää ni pirusti ni päätin jakaa tän muidenki kanssa!

"Näin Seppo Rädyn kerran Kiteen Nesteellä hakkaamassa hedelmäpeliä.
Vittu, mie en pystynyt puhumaan sanaakaan, se oli niin vakuuttava."
- Jouni Hynynen
Ei oikein minunkaan. Jo pelkästään sen takia, että FoW:ssa näppäillään se vitossoinnun oktaavikin sinne mukaan, toisin kuin DoD:ssa.condemned wrote:Mun mielestä noi kaksi ei ole edes lähelläkään toisiaan.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Hang-Around
Jooh, itse rimpauttelin tossa kitaraa ja jostai mielen syövereistä alkoi tuo FoW:n intro puskea esiin...oli pakko tosiaan tarkastaa ja hyvin samanlaisethan nuo ovat (vaikka FoW:ssa soitetaan myös ensimmäisen C:n sijasta B).
Mutta mutta....kyseessä onkin Maiden
Reilut sata biisiä ja kyllä ne E-C-D, E-D-B-C- tai E-G-C-D - kuviot siellä biiseissä aika tiuhaan viheltävät 
Kyse onkin siitä kuinka niistä saadaan jokaisesta oma uusi biisinsä..ja senhän Harris & Co. osaavat
Mutta mutta....kyseessä onkin Maiden

Kyse onkin siitä kuinka niistä saadaan jokaisesta oma uusi biisinsä..ja senhän Harris & Co. osaavat

"Näin Seppo Rädyn kerran Kiteen Nesteellä hakkaamassa hedelmäpeliä.
Vittu, mie en pystynyt puhumaan sanaakaan, se oli niin vakuuttava."
- Jouni Hynynen