Tyranny of Souls

Keskustelua nykyisten ja entisten Maiden jäsenten soolotuotannoista.

Moderator: The Killer Krew

Kiinnostaako Tyranny of Souls?

Yep, vuoden odotetuin levy, jonka ostan heti ilmestymispäivänä!
161
60%
Ostan, jos kovasti kehutaan.
83
31%
Kuka enää levyjä ostaa, poltan kaverilta tai imutan netistä.
11
4%
Ei kiinnosta Brucen soolomatsku paskan vertaa.
14
5%

Total votes: 269

Ironfan
Vempare
Vempare

Post by Ironfan »

trooper wrote:Ei? Ei lähelläkään ainakaan omiin korviini. Ja ihan eri sävellajistahan koko biisi menee.
Eikö? :shock: Mielestäni se on lähes sama hieman eri rytmillä johtuen eri sanoista, mutta ehkä olen tavallista enemmän sekaisin tänään :roll: . Ja sävellajit ovat tietenkin asia erikseen, lähinnä melodiakulkua tarkoitin.

Edit: Minulla taisi mennä biisit sekaisin, eli King in Crimsoniltahan se kovasti kuulostaa. Ei pitäisi ulkomuistista mennä pätemään.
Last edited by Ironfan on Mon Apr 04, 2005 14:33, edited 1 time in total.
"When you know that your time is close at hand.
Maybe then you´ll begin to understand.
Life down here is just a strange illusion."
-Steve Harris-
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Taidan joutua sittenkin ryntäämään kauppaan heti levyn ilmestymispäivänä. Uteliaisuus voitti Keinosen ja trooperin arviot luettuani ja oli pakko hakea levy koneelle. Yhden kerran olen kerennyt kuuntelemaan lävitse ja erittäin hyvältähän tämä kuulostaa. Etenkin Brucen ääni on kovassa tikissä. :wink:
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

On se nyt kumma jos ei muutamaa viikkoa jaksa odotella tulevaa levyä... en ole kuullut sekuntiakaan, enkä aio ennen kuin levy on karvaisessa kourassa.
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

Kyllä täälläkin odotetaan kärsivällisesti, vaikkei helppoa olekaan. Olen jopa poistanut koneelta kaikki P2P-ohjelmat, joskus viime vuoden puolella. Eipä ole mun juttu toi ilmaseksi latailu koskaan ollutkaan..
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

En ala kinastelemaan täällä imuroinnista, koska olen ensimmäisenä päivänä kaupan oven kahvassa kiinni, kun tämä nami sinne ilmestyy. Normaalisti ei kiinnosta mp3 enää lainkaan, mutta jos ircissä kaveri tarjoaa koko levyn kattavaa zip tiedostoa, niin vaikeaa oli kieltäytyä, vaikka kova tarkoitus oli. Selkärankaa ei löydy yhtään, kun vuodesta ´98 asti olen tätä odottanut.

On edelleen hienoa huomata, että koko ajan kuuntelukertojen lisääntyessä levystä löytyy monenlaisia uusia asioita ja sanoituksetkin alkavat pikku hiljaa avautua. Pieni teoria pyörii jo mielessä, mutta en uskalla sitä kakaista. Minusta kyseessä on sanoitusten puolesta konseptilevy.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by trooper »

Jep jep. Heikko ja malttamaton luonne, ei mahda mitään. Mutta ihan kuin ihmisiä oikeasti kiinnostaisi mitä toiset puuhaa. En ole ylpeä siitä, että sorruin tällaisen mestariteoksen lataamiseen jo nyt, mutta kun kerta levy ostetaan 666%:lla varmuudella, niin asia on siinä vaiheessa mun puolesta sovitettu ja ei auta muiden marmattaa.

PS. Accident of Birth loistava, Chemical Wedding mahtava, Tyranny of Souls paras.

PSS. Kill Devil Hillin loppu on muuten jotain aivan käsittämättömän kaunista.
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

trooper wrote:Jep jep. Heikko ja malttamaton luonne, ei mahda mitään. Mutta ihan kuin ihmisiä oikeasti kiinnostaisi mitä toiset puuhaa. En ole ylpeä siitä, että sorruin tällaisen mestariteoksen lataamiseen jo nyt, mutta kun kerta levy ostetaan 666%:lla varmuudella, niin asia on siinä vaiheessa mun puolesta sovitettu ja ei auta muiden marmattaa.
Samoilla linjoilla olen itsekin. En ole ylpeä koska latasin levyn, mutta ajattelin vähän koekuunnella että tiedän mihin vähäiset rahani sijoitan. Vielä en uskalla sanoa onko kyseessä Brucen paras soolo-levy, mutta ainakin lähellä sitä. Kyllähän levy kuulostaa parhaimmalta vasta sitten, kun sen saa aitona ja kansivihkon kanssa.
KURRE

Post by KURRE »

trooper wrote:Jep jep. Heikko ja malttamaton luonne, ei mahda mitään. Mutta ihan kuin ihmisiä oikeasti kiinnostaisi mitä toiset puuhaa.
Sehän on vai kivaa kun niinostusta ja keskustelua riittää asioiden tiimoilta, turhaa noista ressiä ottaa, vaikka olen siihen ressiin sortunut itsekin :oops: .
Tämähän on juuri laudan parasta antia, että pystytään avautumaan ja keskustelemaan/väittelemään asioista perskele.
Mielipide eroillehan emme voi mitään.
:wink:
The_Assassin
Bändäri
Bändäri

Post by The_Assassin »

Itselläkin tuli levy kovana Bruce-diggarina ladattua ja olen muutaman yksittäisen kappaleen kuunnellut. On kyllä hemmetin lupaavan oloista matskua, saapa nähdä malttaako sitä odottaa julkaisua ennen koko levyn kuuntelua. Vaikeaa tulee ainakin olemaan, mutta katsotaan. Kuuntelemani perusteella levy on parempi kuin Dance Of Death tai Brave New World (niin olivat tosin AOB ja CW:kin).
"Brother will kill brother
Spilling blood across the land
Killing for religion
Something I don't understand"
Unbeliever
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Unbeliever »

Devil On A Hog ei tunnu oikein sopivan levyn linjaan. Ei todellakaan huono biisi, mutta enemmän B-puoli materiaalia.

Tähän biisiin ei muuten pysty olla kuvittelematta Tony Iommia riffittelemään :)
Guest

Post by Guest »

Yksi kaveri oli ton netistä hakenut ja hehkutti sitä viikonloppuna. Itse odotan vaikka väkisin siihen asti, että levy on kaupoissa. Pilaa mielestäni sen taian, jos kuuntelen sen jo etukäteen. Silloin en varmasti enää levyn ostamisen jälkeen tule sitä hirveästi kuuntelemaan kun levyssä ei enää ole mitään uutta.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Graveheart wrote:Pilaa mielestäni sen taian, jos kuuntelen sen jo etukäteen. Silloin en varmasti enää levyn ostamisen jälkeen tule sitä hirveästi kuuntelemaan kun levyssä ei enää ole mitään uutta.
Osa taiasta tosiaan on poissa, mutta materiaali on niin vahvaa, että siitä on jopa varaa ottaa hiukan pois. Se logiikka, että levyä ei tule enää kuunneltua, kun se aito versio on käsissä, ei mene kaaliini ollenkaan. Jos levy on hyvä, niin sitähän kuunnellaan loppuelämä, kuten Maidenia ihan vaan esimerkkinä. Valaisetko vähän, että miten se ostamisen jälkeen ei enää eksy soittimeen?
Alex Machine
Bad Ass MotherFucker
Bad Ass MotherFucker

Post by Alex Machine »

Kuuntelin Abductionin nyt sitten periaatepäätöksestäni huolimatta. Kertsi on pirun hyvä, mutta muutoin biisistä tulee semmoinen olo, että tämä on kuultu jo ennenkin. Kyllä se Brucekin näköjään kierrättää osaa, jos tästä toki Maideniäkin syytetään.
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

Pertti Keinonen wrote: Kertosäettä ei voi liikaa kehua. Mitä muuten tarkoittaa pentacost?
Pentacost on Helluntai.

"It is commemorative of the descent of the Holy Ghost on the apostles. It is fifty days after Easter and ten days after Christ's ascension. The Jews also celebrated fifty days after passover in a feast called Pentecost."
Lähde: http://www.holidayorigins.com/html/pentacost.html

Kertsin lause: "Speaking tongues of fire, enslaving our desires
Watching as we die on our own cross" viittaa raamattuun:

” Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.” (Ap.t 2:3-4).

EDIT: Lisäyksiä
Last edited by Iivis on Mon Apr 04, 2005 14:31, edited 2 times in total.
"Life goes on....until it doesn't"
The_Assassin
Bändäri
Bändäri

Post by The_Assassin »

Pertti Keinonen wrote:
Graveheart wrote:Pilaa mielestäni sen taian, jos kuuntelen sen jo etukäteen. Silloin en varmasti enää levyn ostamisen jälkeen tule sitä hirveästi kuuntelemaan kun levyssä ei enää ole mitään uutta.
Osa taiasta tosiaan on poissa, mutta materiaali on niin vahvaa, että siitä on jopa varaa ottaa hiukan pois. Se logiikka, että levyä ei tule enää kuunneltua, kun se aito versio on käsissä, ei mene kaaliini ollenkaan. Jos levy on hyvä, niin sitähän kuunnellaan loppuelämä, kuten Maidenia ihan vaan esimerkkinä. Valaisetko vähän, että miten se ostamisen jälkeen ei enää eksy soittimeen?
Joillekin musiikki on ilmeisesti kertakäyttökamaa, joka kuunnellaan kerran ja heitetään pois :D. Ei kai tuota kommenttia muutenkaan voi ymmärtää :?. Itse kyllä kuuntelen hyviä levyjä jatkuvasti, uudelleen ja uudelleen.
Killing for religion
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Tuhannet kiitokset Iivikselle. Juuri näitä pieniä nippelitietoja sanoitukset pursuavat ja niissä riittää tutkimista ja selvittämistä vielä pitkäksi aikaa.
ruohonjuuritaso
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by ruohonjuuritaso »

Alex Machine wrote:Kuuntelin Abductionin nyt sitten periaatepäätöksestäni huolimatta. Kertsi on pirun hyvä, mutta muutoin biisistä tulee semmoinen olo, että tämä on kuultu jo ennenkin. Kyllä se Brucekin näköjään kierrättää osaa, jos tästä toki Maideniäkin syytetään.
Tein Alexin esimerkkiä seuraten, vaikka ei pitänyt latailla mitään. Abduction on nyt pyörinyt muutaman kerran putkeen. Muut biisit poistin heti kuuntelematta. Kyllä näin kovan biisin voimalla jaksaa odottaa, että sen levyn saa käteensä.
Benighted
Peräruiske
Peräruiske

Post by Benighted »

Pertti Keinonen wrote:
No näinhän se on, että kun kuuntelee levyn tarpeeksi monta kertaa ei sitä enää jaksa vähään aikaan kuunnella. Graveheart tässä tarkotti varmaan sitä, että jos nyt kuuntelee levyn "puhki", ei sitä levyn ostettuaan jaksa kuunnella, vaan vasta sitten ehkä muutaman kuukauden - vuoden päästä.

Olen ollut aika ylpeä, että olen pystynyt olla imuttamatta levyä, varsinkin kun lukee näitä lupaavia kommentteja, mitä täällä on tullut. Kyllä nyt on odotukset korkealla, kuhan pääsen levyn kaupasta hakemaan :)
Guest

Post by Guest »

[quote="The_Assassin"][quote="Pertti Keinonen"][quote="Graveheart"]Pilaa mielestäni sen taian, jos kuuntelen sen jo etukäteen. Silloin en varmasti enää levyn ostamisen jälkeen tule sitä hirveästi kuuntelemaan kun levyssä ei enää ole mitään uutta.[/quote]
Osa taiasta tosiaan on poissa, mutta materiaali on niin vahvaa, että siitä on jopa varaa ottaa hiukan pois. Se logiikka, että levyä ei tule enää kuunneltua, kun se aito versio on käsissä, ei mene kaaliini ollenkaan. Jos levy on hyvä, niin sitähän kuunnellaan loppuelämä, kuten Maidenia ihan vaan esimerkkinä. Valaisetko vähän, että miten se ostamisen jälkeen ei enää eksy soittimeen?[/quote]

Joillekin musiikki on ilmeisesti kertakäyttökamaa, joka kuunnellaan kerran ja heitetään pois :D. Ei kai tuota kommenttia muutenkaan voi ymmärtää :?. Itse kyllä kuuntelen hyviä levyjä jatkuvasti, uudelleen ja uudelleen.[/quote]

En todellakaan tarkoittanut sitä, että musiikki olisi minulle kertakäyttökamaa. Jos imen levyn netistä pari kuukautta ennen julkaisua, niin todennäköisesti käy niin, että kun olen levyn ostanut niin ei tule enää sitä intensiivistä parin kuukauden aikaa jolloin levy pyörii soittimessa lähes koko ajan. Varmasti sitä siltikin tulisi kuunneltua, mutta mielestäni on vain mukavampaa kuunnella levyä, jolta ei ole kuullut vielä kaikkia biisejä ja samalla pläräillä kansivihkoa. Ainakin minuun musiikki iskee paremmin sillä tavalla. Tottakai musiikki on yhtä hyvää on se sitten mitä tahansa kautta hankittu, mutta netistä etukäteen ladattuna se vie ainakin minulta osan siitä viehätyksestä. En tosin ajattele, että olisi kovin paha juttu imeä levy etukäteen netistä, jos myöhemmin oikeasti ostaa sen. Epäilen vaan, että aika monelta kuitenkin jää sen jälkeen levy ostamatta. Enkä nyt tarkoita ketään teistä.

Mutta jokatapauksessa en itse halua kuulla mitään levyn biisejä ennen kuin olen sen itselleni hankkinut.
Make
Kisälli
Kisälli

Post by Make »

Äsken sen kerran kuuntelin, jonka jälkeen poistin sen. Ei se VIELÄ mitään suuria tunteita herättäny, lukuun ottamatta Abductionia ja Soul Intruderissia vai mikä se nyt olikaan. Voi tietenkin johtua siitä, että monet levyt vaativat mulle useita kuuntelikertoja toimiakseen, kuten vaikkapa Somewhere In Time ja Piece Of Mind. Meinasin muutenkin nukahtaa, viikonloppu takana ja mp3-soittimen kuulokkeet ei oo parhaat mahdolliset.
The_Assassin
Bändäri
Bändäri

Post by The_Assassin »

Graveheart wrote: Epäilen vaan, että aika monelta kuitenkin jää sen jälkeen levy ostamatta. Enkä nyt tarkoita ketään teistä.
No tuo on kyllä varmasti totta. Tosin epäilen, että suurimmalla osalla niistä jotka levyjä netistä imuttavat ei ole minkäänlaista aikomusta niitä hankkia (tunnen monia tällaisia tapauksia). Itse pääasiassa ostelen levyjä. Saatan tosin ladata ensin muutaman kappaleen tai jopa koko levyn ja kuuntelen hiukan etukäteen, jottei tule ostettua sikaa säkissä. Mikään ei ole paskamaisempaa kuin ostaa huono levy, joka sitten täytyy myydä pilkkahintaan.
Killing for religion
Prodical Son

Post by Prodical Son »

Make wrote:Äsken sen kerran kuuntelin, jonka jälkeen poistin sen. Ei se VIELÄ mitään suuria tunteita herättäny, lukuun ottamatta Abductionia ja Soul Intruderissia vai mikä se nyt olikaan. Voi tietenkin johtua siitä, että monet levyt vaativat mulle useita kuuntelikertoja toimiakseen, kuten vaikkapa Somewhere In Time ja Piece Of Mind. Meinasin muutenkin nukahtaa, viikonloppu takana ja mp3-soittimen kuulokkeet ei oo parhaat mahdolliset.

Mulle tuo Piece of mind ei tarvinnut kuin yhden kuuntelukerran silloin -83, ja peli oli heti selvä...

Tosin Powerslave, SIT ja SSOTSS tarvivat jo muutaman kerran avautuakaseen.

Niin tästä uudesta Brucesta senverran, että parin kuuntelukerran jälkeen iskee jo todella kovaa, kyllä tuo on pakko ostaa aluperäisenä kun kauppaan ilmestyy, ei näitä kopioita kehtaa levyhyllyssä pitää.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Graveheart wrote:En todellakaan tarkoittanut sitä, että musiikki olisi minulle kertakäyttökamaa. Jos imen levyn netistä pari kuukautta ennen julkaisua, niin todennäköisesti käy niin, että kun olen levyn ostanut niin ei tule enää sitä intensiivistä parin kuukauden aikaa jolloin levy pyörii soittimessa lähes koko ajan. Varmasti sitä siltikin tulisi kuunneltua, mutta mielestäni on vain mukavampaa kuunnella levyä, jolta ei ole kuullut vielä kaikkia biisejä ja samalla pläräillä kansivihkoa. Ainakin minuun musiikki iskee paremmin sillä tavalla. Tottakai musiikki on yhtä hyvää on se sitten mitä tahansa kautta hankittu, mutta netistä etukäteen ladattuna se vie ainakin minulta osan siitä viehätyksestä. En tosin ajattele, että olisi kovin paha juttu imeä levy etukäteen netistä, jos myöhemmin oikeasti ostaa sen. Epäilen vaan, että aika monelta kuitenkin jää sen jälkeen levy ostamatta. Enkä nyt tarkoita ketään teistä.

Mutta jokatapauksessa en itse halua kuulla mitään levyn biisejä ennen kuin olen sen itselleni hankkinut.
Olinkin pitänyt sinua aina järjen miehenä. Totta joka sana yllä.

Muutamia lisähavaintoja:

Navigating The Seas Of The Sunin alussa kuuluu vasemmasta kaiuttimesta selviä aaltojen ääniä. Alkuun ihmettelin, että mitäs helvetin sihinää sieltä tulee, mutta vähän sanoihin tutustumalla sekin selvisi.

Kuka on Professor Quatermass, jota introssa huhuillaan?

Sanat ovat kyllä taas niiiiin brucemaiset. Mystiset, kiehtovat ja melkoista tutkimustyötä vaativat.

Minun on helvetin vaikeaa pidätellä todellista fanipoika tilitystä tästä levystä, mutta yritetään… Myös vertailua Maideniin on tullut mietittyä. Sehän on periaatteessa täysin turhaa, mutta koska Maidenilta nykyisessä kokoonpanossaan vielä puuttuu napakymppi, niin tällaiset tyrannyofsoulsit laittavat ajattelemaan kaikenlaista.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

^
alkaa kyllä vatsaa kutittaa, kun lukee ylistäviä lausuntaja (varsinkin keinosen). Itse omaan myös tuota analysaattorin ja tutkijan luonnetta melkoisesti, että voipi olla kansilehti käppyrällä ekan viikon kuluessa :lol:

Onhan lättyä odotettu tosi hartaasti ja meinasin odottaakin ihan graveheartin malliin levyn ilmestymiseen asti. Koska mikään ei ole ihanampaa kuin ostaa levy kaupasta ja odottaa se sopiva hetki (perheellinen kun olen) ja lyödä kuulokkeet korville, samalla plarailla kansilehteä ensi kuuntelun aikana. Olla sitten niin levyn lumoissa kuin fani vaan voi olla.
Tämän toteutin dance of the deathin kanssa ja kyytipoikana maukas punaviini, ihan nirvana ja nannaolotila siitä tuli..... haluun kokee uudestaan 8)

I LOVE IT
Into Iron Maiden Since 1983
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Kannattaapi tsekata vähän infoa levyn teemoista ja itse tekoprosessista Maidenfansista.

Bruce and Roy had exchanged ideas in demo form before commencing work at Roy’s Los Angeles home in February 2004. Guitar and bass parts had already been cut by Z, with David Moreno contributing some incredible drumming. Keyboards would later be added by a shady individual known only as Maestro Mistheria. “He’s Italian,” exclaims Bruce enthusiastically, “but nobody’s met him. We email him the tracks, and he sends them back overlain with millions of ideas. They’re all fantastic, and we just chose the ones that we want!”

Missä bändissä David Moreno on soittanut, kun nimi tuntuu tutulta, mutta ei silti oikein yhdistä?

EDIT: justHerbin mukaan eka sinkku on siis Abduction ja se julkaistaan 9.5. ja biisistä tulee myös video.
Post Reply