Komein levyn kansi?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Iron Cross

Komein levyn kansi?

Post by Iron Cross »

Eli tällaista ajattelin kysyä. mukana kaikki viralliset Maiden julkaisut.
Paddy
Kisälli
Kisälli
Posts: 531
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:54
Location: Jyväskylä

Post by Paddy »

Somewhere In Time, ehdottomasti. Perässä tulevat Powerslave, 7th Son ja Virtual XI.
Child_of_the_damned
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 52
Joined: Tue Jan 06, 2004 12:13
Location: Rovaniemi Twilight Zone
Contact:

Post by Child_of_the_damned »

Somewhere in time ja Piece of mind. Somwhere in timessa on niin paljon kaikkia yksityiskohtia ja POM on vaan yksinkertaisesti siisti 8)
Full of this
Stranger
Roudari
Roudari
Posts: 446
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:05
Location: Finland

Post by Stranger »

Somewhere In Time ja 7th Son (mutta kyllähän nuo kaikki kannet ovat huolella tehtyä tavaraa)

SIT:ssa parhaimmat yksityiskohdat ja niitähän "hienouksia" siitä kannesta löytyy vaikka kuinka paljon. :)
-Was many years ago that I left home
and came this way-
Spawn
Wimp
Wimp
Posts: 44
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:21
Location: Rovaniemi

Post by Spawn »

Itse pidän ehkä eniten Live After Deathin kannesta. Ehkä sillä on minulle jotain historiallistakin arvoa, kun isoveljelläni oli kyseisestä kannesta seinälippu kun olin alle kouluikäinen. Kunnioitusta herätti myös upean kokoinen Holy Smoke -lippu, mutta se ei ollut kuitenkaan niin hieno. Kunnioitusta se herätti pituudellaan, sillä se oli melkein koko seinä korkuinen. Myös Killers-lippua tuli ihailtua usein. LAD-kansi on upean yksityiskohtainen ja mielestäni Riggsin parhaimpia töitä. Myös Somewhere in Time ja etenkin Powerslaven kannet mielyttävät yksityiskohdillaan.

PS. Nykyisin LAD ja Killers liput on minun. Minun minun minun! :D
Holy Smoke lipun isoveli meni myymään joskus kauan sitten.
Last edited by Spawn on Thu Jan 08, 2004 17:21, edited 1 time in total.
rockangel
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi
Posts: 291
Joined: Tue Jan 06, 2004 13:35
Location: Tampere
Contact:

Post by rockangel »

Somewhere In Time nimenomaan niiden yksityiskohtiensa takia.
Ei kovaa, mutta täysillä.
NightTrain
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi
Posts: 298
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:18
Location: Joensuu

Post by NightTrain »

Kaikki Maidenin kannet ovat omalla tavallaan hienoja, mutta tässä muutama joukosta erottuva (ei järjestyksessä).

Piece Of Mind - Mahtavan nostalginen kansi (kuten myös levykin). Näitä tuli joskus ala-aste-aikoina kauhisteltuna. Silloin mm. tämä kansi antoi hieman väärän kuvan Maidenin musiikisita (vaikea määritellä, jonkinlaisena saatanallisena mölynä kai sitä piti ennen syvempää tutustumista :oops: ).

Live After Death - Tätä pidän ainakin minä jo oikeasti taiteena. Jotenkin mahtavan dramaattinen kansi, mahtavat värit. Myös tällä nostalgiarvoa.

Brave New World - Hienoin kansi sitten LADin. Tällainen tietokonemanipulaatio/realismi sopii tähän kanteen paremmin kuin X Factoriin ja DODiin (joka sekin on kantena kyllä ihan hieno). Voisi luulla, että tämä lätty on päätynyt monen ihmisen levyhyllyyn jo ulkoasunsa takia. Ainakin minä pidän ja paljon. Hieno maailmanlopun meininki.
Kissa on isompi kuin päästäinen.
ewil
Vempare
Vempare
Posts: 11
Joined: Wed Jan 07, 2004 7:32
Location: Finland

Post by ewil »

Killersissä on todella upea Eddie, mutta Seventh son on taas toisella tavalla loistava... Somewhere in Time hätkähdyttää yksityiskohdillaan ja DOD hätkähdyttää muuten vaan :lol:
"Nothing lasts forever, but the certainty of change."
p2wox
Wimp
Wimp
Posts: 37
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:24
Location: Espoo, Finland

Post by p2wox »

Piece of Mind on todella hieno ja pidän myös X-factorista paljon. en noita kovin hyvin osaa perustella, ne vain ovat niin hienoja. Maiden Japanin kansi on todella hieno ja siitä pidän varmaankin siitä syystä että olen kiinnostúnut Japanin kulttuurista ja muistakin japaniin liittyvistä asioista ja tuo katana miekka eddiellä on hieno mielestäni
MeZ
Wimp
Wimp
Posts: 36
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:19
Location: Lähellä lahtea...

Post by MeZ »

Kyllä se n toi 7th Son...Se on vaan niin siisti kansi. Mutta kyllä melkein kaikki on hienoja, kuitenkin kaikkein hienoin on Metallican Master of puppets :twisted:
Iron Cross

Post by Iron Cross »

paras kansi on mielestäni Powerslave niin loistavia yksityiskohtia.
Lob(Otus)
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 109
Joined: Wed Jan 07, 2004 21:38
Location: Myllykoski
Contact:

Post by Lob(Otus) »

Kyllä se on tuo Somewhere In Time se tyylikkäin, em. yksityiskohtiensa ansiosta. The Number Of The Beastissäkin on kyllä "pirun" tyylikäs kansi.
Dance Of Deathin kannessa on minusta ideaa, toteutus vaan pikkasen tökkinyt.
Ruparuipakkaa
escudo
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 353
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:13
Location: Kuopio

Post by escudo »

The Number Of The Beastin kansi iskee jostain kumman syystä, ei sillä että siinä yksityiskohtia olisi hirveästi, mutta hienon näköinen se on silti. Se on ainakin väritykseltään mahtava, ja tuota katsoessa tulee aina kylmiä väreitä. Seventh Son Of A Seventh Son kuuluu parhaiden joukkoon lähes samoista syistä kuin edellinenkin.

Brave New World nappaa myös jotenkin kummasti otteeseensa, siinä on niin hienosti yhdistelty Eddie sen Lontoon yläpuolelle. Ja väritys on jälleen mahtava. :D

Somewhere In Timea en rankkaa parhaiden joukkoon vaikka myönnettäköön että yksityiskohtia on aivan sairaasti ja monesti sitä on tullut itsekin tarkemmin tutkailtua. Mutta jostain kumman syystä se ei kuitenkaan iske niin kovaa kuin nämä edellä mainitut...
"Get yourself together, drink 'till you drop
Forget about tomorrow and have another shot!"
-Ale Pupi, Kuopio-
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper
Posts: 2423
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:44
Location: Vantaa/Finland
Contact:

Post by The Prisoner »

SIT & LAD!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Killers, sen verran hieno että hakkaan sen kuva nahkaani ehkä jo ensi kuussa. Yksinkertaisen hieno, ja Eddie alkuperäisessä kuosissaan, niinkuin Eddien mielestäni tuleekin olla, ei mikään hirviö.
Spawn
Wimp
Wimp
Posts: 44
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:21
Location: Rovaniemi

Post by Spawn »

asa wrote:Killers, sen verran hieno että hakkaan sen kuva nahkaani ehkä jo ensi kuussa. Yksinkertaisen hieno, ja Eddie alkuperäisessä kuosissaan, niinkuin Eddien mielestäni tuleekin olla, ei mikään hirviö.
Tämä unohtuikin mainita aiemmassa viestissäni, eli juuri Killersin kannesta (tai ehkä oikeammin sanottuna kohdallani, seinälipusta) minulle iskeytyi mieleeni minkä näköinen Eddie on. Sen takia oikeastaan kyseenalaistankin esim. No Prayerin..., Fear of the...., X Factor ja Virtual XI kansien "Eddien". Fear of the Darkin Eddien hyväksyn vielä, koska tuotakin kantta tuli pienenä poikana ihailtua levykaupoissa (olin 4 vuotias kun ko. levy tuli kauppoihin). Mutta aina Eddiekään ei näytä Eddieltä, ei edes Riggsin piirtäminä.
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1253
Joined: Tue Jan 06, 2004 11:11
Location: Espoo

Post by Roskisdyykkari »

Hienoimpia on LaD, Edward The Great, NotB ja Piece of Mind. On BNW:lläkin hieno.
poolrules
Veriveli
Veriveli
Posts: 5443
Joined: Tue Jan 06, 2004 20:09
Location: Back in the Village

Post by poolrules »

Kiistaton ykkönen on LAD! Eddie parhaimmillaan ja muutenkin tunnelma kannessa on aivan upea! Muita huippuja on tietenkin SIT, SSOSS.
DejaWu
Berserkki
Berserkki
Posts: 861
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:16
Location: Beyond The Realms Of Ikaalinen
Contact:

Post by DejaWu »

Roskisdyykkari wrote:Hienoimpia on LaD, Edward The Great, NotB ja Piece of Mind. On BNW:lläkin hieno.
Matalalla profiililla!... Voittajn tie! :P
Brave New World hakkaa muut mennen tullen! Mutta LAD tulee heti kakkosena... :D
Guest

Post by Guest »

Live At Doningtonin alkuperäiset kannet :mrgreen: ....no ei sentään

FOTD iskee parhaiten.
aarzie
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 54
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:06
Location: Lievestuore

Post by aarzie »

Piece of mind on kyllä näyttävän näköinen ja myös Brave new world on hieno.. Somewhere in time on myös hyvä, koska siinä on paljon yksityiskohtia.
Hsu
Bändäri
Bändäri
Posts: 226
Joined: Wed Jan 07, 2004 8:17
Location: Nurmijärvi
Contact:

Post by Hsu »

Somewhere In Time, again :)
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa
Posts: 1421
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:16

Post by miinus »

Pidän eniten Live After Deathista. Siinä on niin loistavat värit ja mahtavan näköinen Eddie! Mun lempiväri nyt on muutenkin toi sininen, mut siitä huolimatta toi kansi iskee muhun eniten.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
UTI
Kirurgi
Kirurgi
Posts: 1942
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:37
Location: Kouvola

Post by UTI »

Seventh Son & Brave New World.Tuo sininen jotenkin iskee.POM on myös tyylikäs,sopivan karu.
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia
Posts: 845
Joined: Tue Jan 06, 2004 4:58
Location: Söörmarkku

Post by Starstruck »

Powerslave sykähdyttää teemansa ja yksityiskohtien vuoksi tällä hetkellä eniten. Myös Killers on täydellinen.

Singleistä upein on Killers-henkinen "Claw", joka kuvittaa joitain BYD...TTS-singlejen kansia. Stranger In A Strange Land ja tunnelmaltaan poikkeuksellisen vaikuttava Twilight Zone ovat listallani seuraavilla sijoilla.
Post Reply