Q/A - Kysy asiantuntijoilta
Moderator: The Killer Krew
Ei ole mikään ylijäämä biisi, vaan ensimmäinen biisi minkä Blaze kirjoitti Maidenille. Löytyy juuri tuolta condemnedin mainitsemalta lätyltä. Ei mikään erikoinen biisi kyllä ole. Ei lähellekään että olisi mahtunut X-factorille. Hyvät skittamelodiat kuitenkin löytyy.The Clairvoyant wrote:Osaattekos kertoa minulle Maidenin kappaleesta I Live My Way? Jäikö kyseinen biisi yli Virtual XI:ltä, vai mikä on homman nimi? Se nimittäin kuulostaa varsin samalta kuin Virtual XI:n biisit yleensä ottaen.
Tästä on tainnut olla puhetta muissakin topiceissa mutta en nyt tarkkaa kuvaa ole saanut tilanteesta eli kyselisin tuosta Maiden England VHS+CD paketista. Lähinnä että onko miten harvinainen ja onko keräilyarvoa? Myymässä en aikonut tätä olla mutta ihan silkasta mielenkiinnosta kyselen että paljonko tällä voisi olla rahallista myyntiarvoa? Riippuu tietysti henkilöstä.
"Get yourself together, drink 'till you drop
Forget about tomorrow and have another shot!"
-Ale Pupi, Kuopio-
Forget about tomorrow and have another shot!"
-Ale Pupi, Kuopio-
^
^
^
Tulipa itsekin katsottua pitkästä aikaa Maiden England-videota, hyvä keikka. Hyvin kuvattu keikka jota ei ole pilattu millään efekteillä tai muulla suuremmalla kuvan muokkauksella.
Eikä haittaa että muutamat oleelliset piisit puuttuvat setistä vaan hyvä kuulla joitain kappaleita joita ei liian usein näe.
Sain itse tuon kyseisen video+cd:n paketin joskus muinoin lahjaksi.
^
^
Tulipa itsekin katsottua pitkästä aikaa Maiden England-videota, hyvä keikka. Hyvin kuvattu keikka jota ei ole pilattu millään efekteillä tai muulla suuremmalla kuvan muokkauksella.
Eikä haittaa että muutamat oleelliset piisit puuttuvat setistä vaan hyvä kuulla joitain kappaleita joita ei liian usein näe.
Sain itse tuon kyseisen video+cd:n paketin joskus muinoin lahjaksi.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Peräruiske
Jos oikein muistan, niin Rock in Riossa olisi ollut n. 250 000. Live After Death on koottu monelta eri illalta, ja olen ymmärtänyt, että jokaisella (Long Beachin) keikalla olisi ollut n. 12 000 henkeä. Doningtonissa 1992 oli maidenfans.comin mukaan paikalla n. 70 000 henkeä.raatavaneitokainen wrote:Olen aina miettinyt paljonko Maidenin konserteissa on ollut porukkaa. Mistään en ole tarkkaa tietoa löytänyt, mutta ilmeisesti Rock in Rio:ssa oli noin 300 000 ihmistä(olenko oikeassa). Paljonkos näillä livelevyilla on ollut porukkaa(esim donington ja live after death). Kiitokset etukäteen
Tuo Long Beach -veikkaus on aika kohdallaan, itseltäni löytyvältä Judas Priest -bootilla on 13.000 katsojaa ja paikka on loppuunmyyty. Kerrassaan mainio bootti, nauhoitettu DOTF -rundilta.Dunadan wrote:Jos oikein muistan, niin Rock in Riossa olisi ollut n. 250 000. Live After Death on koottu monelta eri illalta, ja olen ymmärtänyt, että jokaisella (Long Beachin) keikalla olisi ollut n. 12 000 henkeä. Doningtonissa 1992 oli maidenfans.comin mukaan paikalla n. 70 000 henkeä.raatavaneitokainen wrote:Olen aina miettinyt paljonko Maidenin konserteissa on ollut porukkaa. Mistään en ole tarkkaa tietoa löytänyt, mutta ilmeisesti Rock in Rio:ssa oli noin 300 000 ihmistä(olenko oikeassa). Paljonkos näillä livelevyilla on ollut porukkaa(esim donington ja live after death). Kiitokset etukäteen
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Jep, bootin nimi taisi olla Live Defenders. Tullut muistaakseni '84 radiosta USA:ssa ja näissä 2001-remastereissa on jotain biisejä napattu tuolta keikalta, ainakin Grinder ja Heavy Duty/DotF. Halford tosinaan mainitsee "thirteen thousand heavy metal maniacs here tonight".Jukka wrote:Tuo Long Beach -veikkaus on aika kohdallaan, itseltäni löytyvältä Judas Priest -bootilla on 13.000 katsojaa ja paikka on loppuunmyyty. Kerrassaan mainio bootti, nauhoitettu DOTF -rundilta.Dunadan wrote:Jos oikein muistan, niin Rock in Riossa olisi ollut n. 250 000. Live After Death on koottu monelta eri illalta, ja olen ymmärtänyt, että jokaisella (Long Beachin) keikalla olisi ollut n. 12 000 henkeä. Doningtonissa 1992 oli maidenfans.comin mukaan paikalla n. 70 000 henkeä.raatavaneitokainen wrote:Olen aina miettinyt paljonko Maidenin konserteissa on ollut porukkaa. Mistään en ole tarkkaa tietoa löytänyt, mutta ilmeisesti Rock in Rio:ssa oli noin 300 000 ihmistä(olenko oikeassa). Paljonkos näillä livelevyilla on ollut porukkaa(esim donington ja live after death). Kiitokset etukäteen
Jukka wrote:Tuo Long Beach -veikkaus on aika kohdallaan, itseltäni löytyvältä Judas Priest -bootilla on 13.000 katsojaa ja paikka on loppuunmyyty. Kerrassaan mainio bootti, nauhoitettu DOTF -rundilta.Dunadan wrote:Jos oikein muistan, niin Rock in Riossa olisi ollut n. 250 000. Live After Death on koottu monelta eri illalta, ja olen ymmärtänyt, että jokaisella (Long Beachin) keikalla olisi ollut n. 12 000 henkeä. Doningtonissa 1992 oli maidenfans.comin mukaan paikalla n. 70 000 henkeä.raatavaneitokainen wrote:Olen aina miettinyt paljonko Maidenin konserteissa on ollut porukkaa. Mistään en ole tarkkaa tietoa löytänyt, mutta ilmeisesti Rock in Rio:ssa oli noin 300 000 ihmistä(olenko oikeassa). Paljonkos näillä livelevyilla on ollut porukkaa(esim donington ja live after death). Kiitokset etukäteen
Ainakin LAD videon takakannessa mainitaan yleisömääräksi 4 x 13000.
Doningtoniin myytiin 72500 lippua v. 1992. Tuo tuli rajaksi sen jälkeen kun 1988 vuonna pari fania kuoli eturivissä.
-
- Hell Rat
Minä muistelin että Run to the hills -kirjassa ois sanottu, että sinne myytiin 68500 lippua ennakkoon, eikä paikanpäältä niitä enää saanut tiukennettujen turvamääräysten takia ostaa.Finnarry wrote:Ainakin LAD videon takakannessa mainitaan yleisömääräksi 4 x 13000.Jukka wrote:Tuo Long Beach -veikkaus on aika kohdallaan, itseltäni löytyvältä Judas Priest -bootilla on 13.000 katsojaa ja paikka on loppuunmyyty. Kerrassaan mainio bootti, nauhoitettu DOTF -rundilta.Dunadan wrote:Jos oikein muistan, niin Rock in Riossa olisi ollut n. 250 000. Live After Death on koottu monelta eri illalta, ja olen ymmärtänyt, että jokaisella (Long Beachin) keikalla olisi ollut n. 12 000 henkeä. Doningtonissa 1992 oli maidenfans.comin mukaan paikalla n. 70 000 henkeä.raatavaneitokainen wrote:Olen aina miettinyt paljonko Maidenin konserteissa on ollut porukkaa. Mistään en ole tarkkaa tietoa löytänyt, mutta ilmeisesti Rock in Rio:ssa oli noin 300 000 ihmistä(olenko oikeassa). Paljonkos näillä livelevyilla on ollut porukkaa(esim donington ja live after death). Kiitokset etukäteen
Doningtoniin myytiin 72500 lippua v. 1992. Tuo tuli rajaksi sen jälkeen kun 1988 vuonna pari fania kuoli eturivissä.
Mutta 4000 sinne tai tänne...
Eikös suberb yksinkertaisesti tarkoita vain erinomainen tai loistava. Niin ainakin itse sen tuosta ymmärsin. Rumpalit varmaan sitten korjaa, jos se todellakin tarkoittaa myös jotain erilaisia rumpuja.-Ossi- wrote:Nicko kertoo uusimmasaa Drummer-lehdessä, että pitää Brave New World-levystä koska siinä käytettiin superb rumpuja.Mitkä ovat superb rummut?
Superb drums = loistavat rummut. Eiköhän siinä ole selvennystä tarpeeksi, veikkaan mapoolrules wrote:Eikös suberb yksinkertaisesti tarkoita vain erinomainen tai loistava. Niin ainakin itse sen tuosta ymmärsin. Rumpalit varmaan sitten korjaa, jos se todellakin tarkoittaa myös jotain erilaisia rumpuja.-Ossi- wrote:Nicko kertoo uusimmasaa Drummer-lehdessä, että pitää Brave New World-levystä koska siinä käytettiin superb rumpuja.Mitkä ovat superb rummut?

"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Viikonloppusoturi
Tuossa viimeisimpien levyostosten topicissa jo kysyinkin, mutta laitan tänne myös, kun ei vastattu.
Miten yleisesti vielä on kaupan tuo legendaarinen metal for muthas vinyyli? Tavastian levymessuilta sen viikonloppuna 8 eurolla nappasin mukaani joltain ruotsalaismyyjältä.
Eipä siinä mitään vaikkei harvinainen olisikaan. Pidän kuitenkin hyvänä ostoksena kokoelmiini.
edit. Kuullostaa Keinonen muuten hyvältä tuo tuleva osio. (Koskien alla olevaa viestiä.)
Miten yleisesti vielä on kaupan tuo legendaarinen metal for muthas vinyyli? Tavastian levymessuilta sen viikonloppuna 8 eurolla nappasin mukaani joltain ruotsalaismyyjältä.
Eipä siinä mitään vaikkei harvinainen olisikaan. Pidän kuitenkin hyvänä ostoksena kokoelmiini.
edit. Kuullostaa Keinonen muuten hyvältä tuo tuleva osio. (Koskien alla olevaa viestiä.)
Last edited by ruohonjuuritaso on Wed Mar 09, 2005 14:00, edited 1 time in total.
-
- Rautakansleri
Kysyisin Early Days-DVD:stä erästä asiaa. Katselin tuossa muutama tunti sitten sitä kakkoslevyllä olevaa pitkää dokumenttia, ja huomasin, että siinä vaiheessa, kun aletaan puhumaan Brucesta ja hänen liittymisestään bändiin taustalla soi Iron Maiden-biisi. Mikä versio tämä on, kun en mielestäni ole sitä aikaisemmin missään kuullut. Ei, tämä ei ole Soundhousella tai ekalla levyllä oleva versio, vaan Bruce laulaa sen ja soitanta kuullostaa myös erilaiselta verrattuna kahteen ensiksi mainittuun. Vaikka musiikki on melko hiljaisella, niin olen melko varma, ettei se ole myöskään miltään live-taltioinnilta napattu.
Voisiko tämä kenties olla nauhoitettu samoihin aikoihin kuin Prowlerin ja Charlotte the Harlotin uusintaversiot?
Voisiko tämä kenties olla nauhoitettu samoihin aikoihin kuin Prowlerin ja Charlotte the Harlotin uusintaversiot?
^Maailman nykytilaa; Kaikki on "pimeää", millään ei ole mitään väliä, kaikki on myytävissä jos vain hinnasta sovitaan, oppaanamme toimii Juudas = petturi... Noin niinkuin pähkinänkuoressa.
Edit: Siis minun tulkintani, runoissa ja lyriikoissahan on se hieno puoli että jokainen voi käsittää ne haluamallaan tavalla.
Edit: Siis minun tulkintani, runoissa ja lyriikoissahan on se hieno puoli että jokainen voi käsittää ne haluamallaan tavalla.
"Soita niin että niiltä menee korvat!"