Ärsyttävin Maiden biisi?
Moderator: The Killer Krew
Makukysymys sanoi koira kun...
Jos kerran joku on sitä mieltä, niin en ala väittämään vastaan, mutta jos oikeasti sävellyksen tasosta puhutaan, niin olen yllättynyt. Nothing more to say...
Jos kerran joku on sitä mieltä, niin en ala väittämään vastaan, mutta jos oikeasti sävellyksen tasosta puhutaan, niin olen yllättynyt. Nothing more to say...
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
- Bruce Dickinson on Ozzfest
Nyt on jo älähdettävä. Eihän tuosta saa huonoa tekemälläkään. Ja tarkoitit ilmeisesti laulusovitusta, et sanoja ainakin perustelujen mukaan? Ei perkele, tuo on Maidenin top 3 -biisejä.Battery wrote:Mun valintani on ärsyttävimmäksi biisiksi on Seventh son of a seventh son.Soitto ja sävellys on aivan huippuluokkaa, mutta ärsyttäväksi biisin tekee sanat.Siinähän hoetaan varmaan sata kertaa "Seventh son of a seventh son, seventh son of aseventh son..."

"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
No joo, taisin mä siinä sovitusta tarkottaa.No mutta mielipidehän se on mitä mieltä biisistä on, mutta mua ärsyttää kun koko ajan jauhetaan seventh son of a seventh sonia.Jukka wrote:Nyt on jo älähdettävä. Eihän tuosta saa huonoa tekemälläkään. Ja tarkoitit ilmeisesti laulusovitusta, et sanoja ainakin perustelujen mukaan? Ei perkele, tuo on Maidenin top 3 -biisejä.Battery wrote:Mun valintani on ärsyttävimmäksi biisiksi on Seventh son of a seventh son.Soitto ja sävellys on aivan huippuluokkaa, mutta ärsyttäväksi biisin tekee sanat.Siinähän hoetaan varmaan sata kertaa "Seventh son of a seventh son, seventh son of aseventh son..."
Maidenilla on muutama biisi jossa jauhetaan aika paljon samaa.Laitan tähän alas listan kappaleista ja mitä siinä hoetaan:
-Run to the hills:Run to the hills.Run for your lives...
-The evil that men do:The evil that men do lives on and on...
-The wicker man:Your time will come...
-Brave new world:A brave new world.In a brave new world...
-Blood brothers:We`re blood brothers...
-No more lies:No more lies...
Näissä kappaleissa on aika paljon saman jauhamista.Kaikki on kuitenkin huippukappaleita ja kuuluvat ehdottomasti maidenin parhaimmistoon.Ainakin kolme ekaa.Kappaleet on loistavia eikä jauhaminen haittaa niitä, mutta mun mielestä seventh son of a seventh sonissa se haittaa ja se alkaa ärsyttää.Se on ainakin mun mielipiteeni.Toivottavasti tästä asiasta ei syty meidän välille sotaa.Fanejahan me molemmat loppujen lopuks ollaan.
Sinä edeltä käsin,minä jaloilla perässä!
Hevaaminen kannattaa aina
UP THE IRONS!!!

UP THE IRONS!!!
^ No mitäs tässä nyt sotajalalle ruvettaisiin, ei sentään! Täälähän tappelisi koko foorumi keskenään jos näin olisi. Kyllä mielipide on aina mielipide ja sillä siisti.. Vaikka olenkin aina oikeassa 

Totta puhut, tosin väliosan jälkeen saakin jo pohtia hiukka enemmän.Lappis wrote:Eihän Seventh Son biisinä ole mikään mullistava sävellyksenä. C-D-E
Se on se tyylitaju ja tunnelma tässä biisissä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Hell Rat
No johan on taas eroavaisuuksia mielipiteissä!Yrms_ wrote:mother russia
Mother Russia on mun mielestäni ylivoimaisesti paras biisi No Prayerilta ja todellinen helmi kun tarkastellaan Maidenin koko tuotantoa. Kappaleen melodiat ja tunnelma uppoavat meikäläiseen loistavasti!
Age of Innocence sen sijaan on lähes hymiön:

-
- Hell Rat
Varsinaisesti ei tule mieleen mitään yli-huonoa Maiden-kappaletta.
Tosin olen aina ihmetellyt Fear Of The Dark-levyn jalkapallo-piisiä Weekend Warrior, ei oikein asetu tuohon levyllä luotuun tunnelmaan.
Ei kappale ole huono mutta olisi ehkä paremmin toiminut jollain muulla julkaisulla tai jotain...
Tosin olen aina ihmetellyt Fear Of The Dark-levyn jalkapallo-piisiä Weekend Warrior, ei oikein asetu tuohon levyllä luotuun tunnelmaan.
Ei kappale ole huono mutta olisi ehkä paremmin toiminut jollain muulla julkaisulla tai jotain...
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Itse en pysty hirveästi ärsyttäviä kappaleita sanomaan sillä henkilökohtaisesti on vielä ikäänkuin kuherruskuukausi Maidenin kanssa menossa.
Mutta yksi, jota en pysty rentoutuneena kuunteleemaan on tuo jo mainittu Stranger in a Strange Land. Niin kauan kun pystyn tietokoneella kelaan suoraan sooloon ja sen jälkeen pois tuo menee mutta koko kappaletta en kestä edes soolon takia. Tunnelma tuossa on jotenkin vastenmielinen, tulee esille varsinkin kertosäkeessä. Oikeastaan lähes koko Somewhere in Time levyssä on tuo hiukan vastenmielinen tunnelma, mutta tuossa nimenomaisessa kappaleessa se nousee parhaiten esille.
Mutta yksi, jota en pysty rentoutuneena kuunteleemaan on tuo jo mainittu Stranger in a Strange Land. Niin kauan kun pystyn tietokoneella kelaan suoraan sooloon ja sen jälkeen pois tuo menee mutta koko kappaletta en kestä edes soolon takia. Tunnelma tuossa on jotenkin vastenmielinen, tulee esille varsinkin kertosäkeessä. Oikeastaan lähes koko Somewhere in Time levyssä on tuo hiukan vastenmielinen tunnelma, mutta tuossa nimenomaisessa kappaleessa se nousee parhaiten esille.
Sekä Blood Brothers, että Brave New World on kyllä hyviä veisuja, mutta pistävät kyllä vituttamaan pidemmän päälle. Jotenki vaan niin pliisuplääsyjä.condemned wrote:Tästä varmaankin jotkut imasevat pusseittan herneitä nokkaansa, mutta itselläni Blood Brothers pistää suonet pullistumaan. En sitä pysty sietämään. Brave New Worldin ja muutenkin Maidenin yksi huonompia biisejä. Yleisestikin ne biisit missä on runsaasti toistoa niin pistävät ärsyttämään tietyn ajan jälkeen.
The Unbeliever on kyllä IMO huono ja ärsyttävä biisi.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
Tässä näkee kuinka paljon voi mielipiteet erota toisistaan. Mun mielestä tuo Somewhere in Time on yksi parhaista ellei jopa paras Maidenin levy. Siinä ei ole mielestäni yhtään heikkoa biisiä, kuunnellessa tuota levyä ei yhtään biisiä tarvii skipata. Mitä tarkoitat tuolla vastenmielisellä tunnelmalla? Haluaisin hiukan lissää perusteluja, koska tuo on todellakin yksi Maidenin parhaista lätyistä. Meneviä ralleja, ja väliin pitkiä erittäin hyviä eeposmaisia biisejä, parhaana esimerkkinä tietysti lopetusraita.Setsero wrote:Oikeastaan lähes koko Somewhere in Time levyssä on tuo hiukan vastenmielinen tunnelma, mutta tuossa nimenomaisessa kappaleessa se nousee parhaiten esille.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
but I´ll take your´s too!
Pidän myös itse Somewhere in Timeä todella hyvänä levynä, vaikka Maidenilla on mielestäni ainakin visi parempaakin. Enkä tarkoittanutkaan kommentillani musiikin tai yksittäisten kappaleitten tasoa.
Mitä tuohon vastenmieliseen tunnelmaan tulee, se saattaa johtua vahvoista syntikoista tai futuristisista soundeista, jotka eivät itselleni näytä sopivan. Toisaalta synat eivät häiritse esim. Seventh Sonissa ollenkaan. Mutta kuten sanottu häiritseväksi nuo eivät nouse muissa kuin SiaSL:ssä.
Mitä tuohon vastenmieliseen tunnelmaan tulee, se saattaa johtua vahvoista syntikoista tai futuristisista soundeista, jotka eivät itselleni näytä sopivan. Toisaalta synat eivät häiritse esim. Seventh Sonissa ollenkaan. Mutta kuten sanottu häiritseväksi nuo eivät nouse muissa kuin SiaSL:ssä.
-
- Peräruiske
Jos liveversio soitetaan nopeammin niin miksi se kestää sitten yhtä pitkään kuin studio versio eli about 7.10Unbeliever wrote:Olen samaa mieltä, että TNOTB:llä on vähän tunkkaiset soundit. Kuitenkin huomattavasti paremmat kuin debyytillä. Brucen lauluu toimii kuitenkin parhaiten tässä hitaassa versiossa. Livenä biisi soitetaan mielestäni liian nopeasti ja bändillä, varsinkin Brucella on vaikeuksia pysyä Nickon kyydissä.Starstruck wrote:
Hallowed Be Thy Name kärsii TNOTB:lle ominaisesta tunkkaisesta soundista ja hitaudesta. Tosi kankea esitys.
^Koska loppu on massiivisempi Nickon pelti- ja basarishown, Brucen venytyksen ja muun riehumisen takia.
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
-
- Vempare
-
- Rautakansleri