Menetkö molemmille Helsingin keikoille?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Menetkö molemmille Helsingin keikoille?

En mene kummallekkaan.
19
9%
Yksi keikka riittää.
116
58%
Molemmat on pakko nähdä.
66
33%

Total votes: 201

Migren
Hell Rat
Hell Rat

Post by Migren »

Jaahas...... Olen menossa yhdelle keikalle, toiselle ei tällä haavaa ole yksinkertaisesti varaa. Aika pitkälti kaikki raha mitä löytyy on jo menossa muihin, melkoisen välttämättömiin kohteisiin. Asiaa toki vielä harkitsen lähempänä keikkoja, josko vielä olisi mahdollista hankkia lippua toisellekin keikalle. Myönnettävä tosin on, että sama setti ja spiikit eivät nosta innostusta. Tosin baari/katsomopaikkakin olisi ihan mukava kokea hullun eturivintavoittelun vastapainoksi.
xapanthe
Wimp
Wimp

Post by xapanthe »

Tietysti menen molemmille keikoille, valitettavasti ekalle keikalle en saanut kenttäpaikkoja, niin sitten oli 7.7. keikalle pakko mennä kentälle.

Maiden käy suomessa suht harvoin (eli 1-2 vuoden välein).
Iron Maiden = Life
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

^ Mielestäni Maiden käy suht. usein isoksi yhtyeeksi. Jos vertaa nyt Black Sabbathiin, Purpleen ja muuhun. Eikä Metallicakaan kovin usein tietääkseni Suomessa keikkaile.

Nojoo, toki sitä voisi toivoa että Maiden vierailisi Suomessa jokapäivä mutta.. 8)
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

xapanthe wrote: Maiden käy suomessa suht harvoin (eli 1-2 vuoden välein).
Kyllä tuo on usein tuon kokoluokan bändille.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Nyt kun on saatu hommattua tiketti myös päivälle 6.6 vaikka suht tyyris olikin,niin totta mooses se on mentävä molemmille kun tälläistä harvinaista tupla keikka herkkua kerran tarjotaan!Mitäs sitä ei Maidenin takia tekisi :wink:
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Seer
Vempare
Vempare

Post by Seer »

Yhdelle keikalle (6.7) olen menossa. Mielelläänhän sitä toiseenkin menisi mutta ei viitsi kahteen keikkaan tuhlata, varsinkin jos on sama setti molempina iltoina.
Eddie^
Bändäri
Bändäri

Post by Eddie^ »

Yksi keikka riittää minulle vaikka olisihan se hieno nähdä Maiden kaksikin kertaa. 7.7 paikalla.
WhiteWorm
Kisälli
Kisälli

Post by WhiteWorm »

Ensimmäiselle keikalle vain menossa. Kiinnostusta toiseenkin keikkaan tietysti olisi, mutta lompakko sanoo toista. :wink:
Justice is lost
Justice is raped
Justice is gone
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Väitättekö ihmiset, että ette saisi säästettyä yli puolessa vuodessa rahaa tuolle toiselle keikalle? Jotenkin sorahtaa korvaan toi ei ole varaa laulu.
Jos sinne keikalle todella haluaa, niin rahaa säästöön ja ostelee lähempänä keikkaa huuto.netistä eienääniinriistohintaisen lipun. Ja vaikka joutuisikin vaikka 100 euroa maksamaan lipusta, niin eihän se tee kuin 10-15 euroa rahaa säästöön kuussa. eli jättää ostamatta yhden mäyräkoiran kuussa.

Tämä purkautuminen ei ole osoitettu kenellekään henkilökohtaisesti. Kunhan halusin nostaa pari pointtia esille. Majoittautuminen ulkopaikkakuntalaisille on toki ongelmallisempaa. Tosin Hostelleista saa huoneen alle 20 eurolla.
-Asa-
Last edited by asa on Wed Mar 23, 2005 18:05, edited 1 time in total.
Make
Kisälli
Kisälli

Post by Make »

^ Monille se asuminen on myös kynnyskysymys. Itse haluaisin Saunaan lähteä ja ehkä lähdenkin, mutta ongelmana on asuminen. Onko muuten suosituksia halvoista hotelleista Tampereella? Muutenkin meni rahaa jo Priestin lippuun ja Maidenin keikkalippuihin ja saattaa upota vielä rahaa Tuskan lippuun. Lisäkki tulee Kemi-Hellsinki-Kemi matkakulut (matkakulut vielä jos Saunaan lähden). Mulla on vielä siinä mielessä onnea, että on Hellsingissä kaksi varmaa kämppää, missä voin asua. Ja se syöminen, juominen jne. ei myöskään ole ilmaista.

Edit. Jos WhiteWormin kaltaiseen tapaukseen viittasit, niin siinä mielessä ei varmaankaan ole ongelmana matkat ja asuminen.
Wickerman
Wimp
Wimp

Post by Wickerman »

Menen katsomaan vain jälkimmäistä keikkaa, koska ensimmäiseen en saanut lippua. Rahatilanteen takia olisin muutenkin mennyt vain toiseen.
If that's my destiny, it'll have to be!
www.mikseri.net/rautaholvi
CharlotteTheHarlot
Kisälli
Kisälli

Post by CharlotteTheHarlot »

Make wrote:^ Monille se asuminen on myös kynnyskysymys. Itse haluaisin Saunaan lähteä ja ehkä lähdenkin, mutta ongelmana on asuminen. Onko muuten suosituksia halvoista hotelleista Tampereella?
Testaas Omenahotellia: 50 eur/yö 1-4 ihmistä. Jos sinne neljäkin lähtee, niin se on vähän päälle kymppi per lärvi. :) Huoneet on vähän pieniä, mut kyl niissä pari yötä kestää! Se on siinä ihan keskustassa, Ratinaan kävelee max. 20 minsaa.

Se on kyl totta, että sitä rahaa pitäis saada puolen vuoden aikana kasaan sen verta, että sen lipun sais, mut toi "tosi fani"-hässäkkä ei oo kyl mistään kotosin. Fani on jo se, joka edes LÄHTEE keikalle. Eihän sitä välttämättä toiselle keikalle pääse jos on esmes. töitä, joku meno tai matsi tai jotain muuta hämärää. Kaks keikkaa on vaan sen takia, että kaikki halukkaat tosiaan pääse. Yöpyminen on aina ongelma, ja mäkin pääsisin kyl broidille yöks sen ekan keikan jälkeen (Hämeenlinnaan), mut sit tarvis maksaa junat ja kaikki takas Stadiin, että kyllä mäkin johkin hostelliin änkeen. Ei vaan yhtään mitään tietoo mihin niistä, enkä osaa liikkua yhtään Stadis, mut johkin keskustaan kai... :?
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

asa wrote:Väitättekö ihmiset, että ette saisi säästettyä yli puolessa vuodessa rahaa tuolle toiselle keikalle? Jotenkin sorahtaa korvaan toi ei ole varaa laulu.
Jos sinne keikalle todella haluaa, niin rahaa säästöön ja ostelee lähempänä keikkaa huuto.netistä eienääniinriistohintaisen lipun. Ja vaikka joutuisikin vaikka 100 euroa maksamaan lipusta, niin eihän se tee kuin 10-15 euroa rahaa säästöön kuussa. eli jättää ostamatta yhden mäyräkoiran kuussa.

Tämä purkautuminen ei ole osoitettu kenellekään henkilökohtaisesti. Kunhan halusin nostaa pari pointtia esille. Majoittautuminen ulkopaikkakuntalaisille on toki ongelmallisempaa. Tosin Hostelleista saa huoneen alle 20 eurolla.
-Asa-
Olen aika pitkälti samoilla linjoilla. Jos muut asiat (=perhe & työ) antaisivat periksi, lähtisin katsomaan Maidenia useammalle keikalle ja tuo Islannin keikka Brucen kyydissä olisi aivan pakollinen. Loppujen lopuksi näin pitkällä aikavälillä ajateltuna ja säästettynä en ymmärrä rahasyytä esteenä Helsingin keikoille. Tekisin enemmän duunia ja säästäisin keikkalippujen eteen, kuten tällä hetkellä teen Prahan suhteen.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
The Clairvoyant
Hang-Around
Hang-Around

Post by The Clairvoyant »

CharlotteTheHarlot wrote: Fani on jo se, joka edes LÄHTEE keikalle.
En koita tässä piruilla, mutta keikalle lähteminen ei välttämättä merkitse faniutta. Erääthän menevät keikoille, koska saavat sinne ilmaiseksi lippuja työpaika nkautta (tunnen tällaisia henkilöitä).

Päädytäänkö täten siihen, että fani on se, joka maksaa itse lippunsa?
Valtra
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Valtra »

En ala määrittelemään "tosi" fania,
mutta itse menen keikoille kun sinne rahalla
pääsee..
"Led Zeppelin on lähes yhtä huono kuin Oasis"
CharlotteTheHarlot
Kisälli
Kisälli

The Clairvoyant wrote:En koita tässä piruilla, mutta keikalle lähteminen ei välttämättä merkitse faniutta. Erääthän menevät keikoille, koska saavat sinne ilmaiseksi lippuja työpaika nkautta (tunnen tällaisia henkilöitä).
Nyt mä tarkotin sitä, että joka edes vaivautuu lähteen sinne keikalle, on fani, eli ei siihen välttämättä kahta keikkaa tarvi. Mutta en siis tarkottanu sitä, että se joka sieltä pois jää, ei olis fani. Ihan ymmärrettävää se totta kai on, että jos on joku työ-, perhe-, tms. este.
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
WhiteWorm
Kisälli
Kisälli

Post by WhiteWorm »

Make wrote: Jos WhiteWormin kaltaiseen tapaukseen viittasit, niin siinä mielessä ei varmaankaan ole ongelmana matkat ja asuminen.
Ei matkat eikä asuminen ole ongelmana todellakaan vaan se raha. Köyhällä opiskelijalla kun ei ole varaa repästä reilua 50 euroa tuosta vaan. Mieluummin katson Maidenin kerran ja syön loppukuukauden kunnolla, kuin menen Maideniin kaksi kertaa ja kituutan itseäni vähällä ruualla rahanpuutteen takia.

Kirjoituksestani huomaa varmaan, että Iron Maidenin näkeminen kaksi kertaa EI ole minulle elämän ja kuoleman kysymys. Maailmasta löytyy minulle tärkeämpiä bändejä/asioita todella paljon. Asiat tärkeysjärjestykseen! :wink:

Älkää ottako kukaan tästä hernettä nenään :)
Justice is lost
Justice is raped
Justice is gone
Make
Kisälli
Kisälli

Post by Make »

CharlotteTheHarlot wrote:
Make wrote:^ Monille se asuminen on myös kynnyskysymys. Itse haluaisin Saunaan lähteä ja ehkä lähdenkin, mutta ongelmana on asuminen. Onko muuten suosituksia halvoista hotelleista Tampereella?
Testaas Omenahotellia: 50 eur/yö 1-4 ihmistä. Jos sinne neljäkin lähtee, niin se on vähän päälle kymppi per lärvi. :) Huoneet on vähän pieniä, mut kyl niissä pari yötä kestää! Se on siinä ihan keskustassa, Ratinaan kävelee max. 20 minsaa.
Offtopiciksi menee, mutta se hotelli on kait varattu jo loppuun? Muuten sinne olisin varmaan mennykkin. Kavereitakin kiinnostaa enemmän Tuska pelkän meiningin takia, eikä yksin välttämättä kiinnostais lähteä Saunaan. Eräs tyyppi on kait lähössä, mutta on niin mulkku tyyppi, että oikein vituttaa. Sillä on vielä ilmanen asua siellä. Just semmonen teinihevari. Sen tuurilla se varmaan litistyy Slayerin aikana, on sen verran paskaa mäihää ollu.
CharlotteTheHarlot
Kisälli
Kisälli

Make wrote:Offtopiciksi menee, mutta se hotelli on kait varattu jo loppuun? Muuten sinne olisin varmaan mennykkin. Kavereitakin kiinnostaa enemmän Tuska pelkän meiningin takia, eikä yksin välttämättä kiinnostais lähteä Saunaan. Eräs tyyppi on kait lähössä, mutta on niin mulkku tyyppi, että oikein vituttaa. Sillä on vielä ilmanen asua siellä. Just semmonen teinihevari. Sen tuurilla se varmaan litistyy Slayerin aikana, on sen verran paskaa mäihää ollu.
Ai se on nyt jo varattu loppuun? No sit olis vielä ainakin viis erilaista Cumulusta, Scandic, Ramada, Ilves... Mut ne on kaikki paaaaljon kalliimpia. :? Sit on olemassa kai joku NNKY:n Hostelli, mut siitä en tiedä yhtään mitään.

Sorry off-topic.
-Iron-
Paholainen
Paholainen

Post by -Iron- »

Eli 6.7 keikalle olen menossa. Sitä tässä nyt innolla odotetaan, vielä 100 päivää :shock:
13.6 Metallica 13.11 Unholy Alliance 14.11 Iron maiden...
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^^Kalliita ovat, hotellit. Victoria on ihan keskustassa pienen kävelymatkan päässä, mutta meidänkin poppoolle (5 henk.) olisi kaksi yötä 80 e/kärsä ja tuokin hotelli oli melkein täyteen buukattu. Itse olen tilailemassa mökkiä Härmälän leirintäalueelta, sijainti n. 4 km Ratinasta. Kymppi per äijä yö ja eiköhän se viidelle hullulle humalaiselle vältä. Paikassa on kuitenkin aika hyvä taso ja Pyhäjärven rannalla.

Mitä itse aiheeseen tulee, mielestäni tuo tosifani tms. ajattelu on aika kaukaa haettua ja turhaa. Kuten jo aikaisemmin totesin, ainakin itselle tätä fanittamista rajoittaa eniten perhe ja työ, kyllähän harrastukset jäävät vasta kolmannelle sijalle kun ruvetaan oikein asioita puntaroimaan. Vaikka melkoisen vannoutunut fani olenkin, täytyy aina miettiä kuinka moni ihminen joutuu asiansa järjestämään, että minä pääsen heilumaan hevin tahtiin. Ei sitä järjestelyrumbaa jaksa kovin usein tehdä. Vain kovimmat nimet saavat meikäläisen liikkeelle nykyään. Tuleehan niitä sittenkin ainakin muijan mielestä ihan tarpeeksi :evil:
Nykyään melkein kaikki on jännää.
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

^Meidänkin tiimi, (6-8 henkeä) yöpyy tuolla. Ihan asialliselta paikka vaikuttaa, ja edullinen.
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
NoMoreLies
Hang-Around
Hang-Around

Post by NoMoreLies »

Tuleeko molemmat History of Iron Maiden DVD:lle? Itse minulla on 7.7 lippu hylyllä.
Im Back in Black!!
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

NoMoreLies wrote:Tuleeko molemmat History of Iron Maiden DVD:lle?
Siis mitä ihmettä?
KingOfTwilight
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by KingOfTwilight »

NoMoreLies wrote:Tuleeko molemmat History of Iron Maiden DVD:lle? Itse minulla on 7.7 lippu hylyllä.
Keikkojen filmaamisesta ei ole mitään tietoa.
Locked