sjheikki wrote:Kyllä pahoin pelkään, että oikeasti hyvien ideoiden loputtua luotetaan "jammailun" voimaan viimeisten parin surkean levyn tyyliin. Kyllähän IRMA on tehnyt loistavia pitkiä biisejä ennekin tyyliin Mariner ja Fear of the Dark, mutta ne ovat olleet levyjen eepoksia muiden kappelaiden pysyessä järkevissä mitoissa. Nyt levyllä on kolme yli kymmenminuuttista ja vielä useita yli seiskaminuuttisia päälle. Vaikka taitavia muusikoita ovatkin, kuka jaksaa kuunnella biisistä toiseen loputonta tiluttelua vailla varsinaisia koukkuja. Luulin, että Malmsteenin aika meni jo parikymmentä vuotta sitten. Less is todellakin More.
MetalliOn!
Aika jännä viesti, etenkin jos otetaan huomioon tuo "jammailu" ja "tiluttaminen" sekä A Matter of Life and Deathin hyvät sävellykset. Eipä Maidenilla paljoa noita sooloilubiisejäkään ole, ja vaikka parilla viimeisellä soolojen taso on mennyt alaspäin, niin en kyllä ymmärrä tuota Malmsteen-täkyä tuossa. Varsinkin jos otetaan verrakiksi, noh, melkein mikä tahansa muu heavybändi, joilla ne soolot tuppaavat nykyään menemään helposti tekniikkaesittelyksi. Maidenin ukoilla ei, luojan kiitos, taidot edes riitä noihin Dream Theater-tilutteluihin. Ja oikeastaan mulle ne eivät edes niin suuri punainen vaate ole, ovatpahan yleensä nykyajan nopeuskilpailusoolot helpommin unohtuvaisia kuin Maidenin vähän iisimmät.
Biisien pituus ei sinänsä mielestäni kerro yhtään mistään. Eipä se Alchemist ole mikään edellisen levyn valopilkku, vaikka lyhkäsempi onkin, enemmän diggaan Isle of Avalonista tai The Talismanista biiseinä. Edelleen olen sitä mieltä itse, että Maidenilla löytyy hyviä melodioita ja ideoita biiseistä, myös The Final Frontierilla, vaikka en siitä niin erityisesti pidäkään. Niitä pitäisi vaan jaksaa hioa entiseen malliin ja soittaa biisit hyvin narulle.
Pointti kuitenkin se, että en ole kanssasi samaa mieltä noista jutuista, etenkin kun otetaan Malmsteen esille. En näe yhteyttä

Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...