Genesis-helmi on ennakkoluulojeni mukaisesti parasta antia Ecliptica revisitedillä

Moderator: The Killer Krew
Juuri näin oli täälläkin keskiviikkona, mitä nyt bonari(!) In The Dark jätetty pois. Vitun Sonata, mutta Burning Pointia Nitte Valon kanssa olin enemmän katsomassakin.Wasted wrote:Settilista Hämeenlinnasta
Tuollaista siis kuullaan varmaan myös muilla Suomen keikoilla. Paino on uudessa levyssä ja Eclipticassa. Ei tuossa mitään niin kovin ihmeellistä ole. Letter to Dana taitaa olla suurin erikoisuus.
* wrote:Vielä 2010 perjantain pääesiintyjänä ollut Sonata Arctica sai tällä kertaa tyytyä päälavan toiseen slottiin. Se ei välttämättä ollut mikään huono asia, sillä niin komeassa auringonpaahteessa ja hyvässä nousussa olevan yleisön edessä kemiläiset saivat iltaseiskalta tunteroisensa vetää.
Bändi on kuulunut muun muassa tämänkin festivaalin vakiokalustoon ja tämä olikin kaikkiaan yhtyen kuudes keikka Qstockissa. Olen oikeastaan joka toisena vuotena itsekin soimannut kemiläisiä muuttumattomuudesta ja suoranaisesta haluttomuudesta uudistaa lavarepertuaariaan.
Onneksi nyt oli kelin lisäksi myös lavalla valoisia merkkejä, sillä bändi on, harvinaista kyllä, vaihdellut kesän festivaaleilla vanhempien kappalevalintojen kohteita, esimerkiksi monenlaista suhtautumista osakseen saavien balladiensa suhteen. Itse olin hyvin tyytyväinen kuultuani ensimmäisen levytysvuotensa 1999-2000 mielestäni kaksi parhaimman pään biisiä, San Sebastianin ja My Landin. Sing In Silence on myös harvinainen pala, ja rauhallisuudestaan huolimatta se nostatti jo pelkällä nostalgisuudellaan fiiliksiä, kun se yllätyksekseni lähti setin alkupäässä käyntiin. Bändin uusin albumin Pariah's Child oli edustettuna myös varsin hyvillä valinnoilla, jotka kenties eniten alleviivaavat sille ennakkoon luvattua osittaista juurille palaamista ja yksinkertaisempia sovituksia. Eikä se Tallulahkaan ollut niin kamalaa kuulla, eihän? Ainakin yleisö osasi sanat esimerkillisen hyvin!
Setti: Wolves Die Young / Losing My Insanity / My Land / Sing In Silence / Cloud Factory / San Sebastian / Tallulah / Blood / FullMoon / I Have a Right / Don't Say a Word
Helsingissä kyllä X Marks the Spot innosti hyvin yleisöä. Sai minusta suurimpien hittien jälkeen (ansaitusti) parhaan vastaanoton, ainakin lavan edestä katsoen.Jussi K wrote: Letter To Danan lisäksi San Sebastian lämmitti, kuten Qstockissa* ja hassua kyllä, uuden levyn slovari Love oli levyn tylsyyttä vastoin livenä ihan jees. Ai niin, Paid In Full yhtenä Unian 3 parhaasta oli ehkä tuon dropatun tilalla, mikä meni myös. Mutta muuten nuo uuden levyn biisit eivät oikein lähteneet tai tarttuneet yleisöön parasta, Clould Factoryä lukuunottamatta.