Yleistä power-melodinen-kikkelimetallijutustelua.

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Kikkeli metalli miehillä on isoimmat kikkelit?

Tottakai
64
34%
Eihän koolla pitänyt olla väliä
46
24%
Nyt on poolilla pää seonnut lopullisesti
81
42%

Total votes: 191

Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Re: Yleistä power-melodinen-kikkelimetallijutustelua.

Post by Karpaasi »

Itseäni ei henkilökohtaisesti Jesse-lyriikat liikuta, yleensä ne osataan jopa muotoilla musatyyliin sopivan mahtipontiseksi, ja kikkelimetalliin Jeesus-lyriikka sopii jopa aika hyvinkin tyylillisesti. Jeesustelu-lyriikat on parhaimmillaan, jos ne kertovat joistain raamatullisista tapahtumista tai oman uskon vahvuudesta. Sen sijaan lyriikat, jossa toivotetaan vääräoppiset, homot, avoliittolaiset ja vaikkapa bonuksena kanaanilaiset helvettiin tekojensa vuoksi, on aggressiivista junttipaskaa, jota ei kiinnosta lainkaan kuunnella. Itselleni jeesustelu siis on usein aika neutraalia, ja useimmiten silläkin haetaan vain positiivisia viboja uskovien oman porukan sisällä.

Toista taas minulle on Dave Mustainen ja Jon Schafferin lyriikoiden kanssa, kun omasta mielestä kyseiset miehet on sellaisia republikaaniääliöitä, ettei heidän lyriikoita kiinnosta kuunnella paskan vertaakaan. Onneksi miesten musiikillinenkin laatu on ollut pitkälti täyttä paskaa viimeiset vuodet, eli hirveästi ei ole tullut menetettyä. Sen sijaan vanhat levyt rokkaavat vieläkin.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Yksi viime vuosien kovimpia tuotoksia itselle on ollut eittämättä Stargazery ja Eye On The Sky. Siksipä tulikin mieleeni, että mitä veikoille kuuluu. Pikaisen tutkiskelun tuloksena totesin, että ensimmäinen info uuden levyn teosta on niinkin kaukaa kuin 1½ vuoden takaa. Vaan, kas kas, Tuubin syövereistä löytyi uusi biisi, Voodoo, tulevalta Stars Aligned-levyltä.

Biisi on oikein lupaava, lyriikat, kun sattuu olemaan nekin tuossa videossa, ovat hirveätä kliseehuttua, mutta musa ja laulu toimii, kuten pitääkin. Kovasti odotan uutta levyä, siksi paljon pidän tuosta debyytistä.

Tuossapa Voodoo https://www.youtube.com/watch?v=qdNBsrzbU-s
Nykyään melkein kaikki on jännää.
pale83
Peräruiske
Peräruiske

Post by pale83 »

Persuader - The Fiction Maze

Aika hurjaa alkaa tässä vaiheessa vuotta nimeämään tän vuoden kovimpia julkaisuja mutta mie niin rakastan tätä albumia. Tähtitieteelliset odotukset (2006 alkaen odottanut tätä) lunastettiin ja niistä mentiin jopa yli jos mahdollista. Melodiat, biisit, lyriikat, soitto ja ennenkaikkea Jens Carlssonin vokaalit toimii kaikki niin mahtavasti ettei voi kun painaa aina levy repeatillä soimaan. Nyt varmaan 20 kertaa kuunnellut kolmeen päivään ja totean että tämä on kuin juuri minulle kirjoitettua musiikkia. 10+ arvosana napsahtaa kevyesti.

https://www.youtube.com/watch?v=YrxuLUz_pKQ

^Tuosta nimibiisi soimaan ja niskat repeää hartioista irti kun alkaa blastbeat jauhaa.

T. Fani-Jani
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Iron Constable wrote:Täällähän oli syvää tajunnanvirtaa kikkelitopikissa :shock: Onneksi ei ole koskaan tarvinnut lokeroida tai tuota puolta enempiä miettiä, välillä tulee ihan puun takaa esim. nuo uskonnolliset taustat, kun niitä ei musasta nimeksikään huomaa. Mulle on ihan sama, vaikka bändissä laulaisi itse antikristus, jos musa miellyttää. Sitä en siis ymmärrä, jos asa ensin kehuu Sinbreedin biisiä ja kun tajuaa, että kyseessä on "jeesusbändi", ei enää voi kuunnella musaa. Tuossahan ei sitten ole mitään järkeä ! Eihän se hyvä musa siitä miksikään muutu ? No, se siitä, en ymmärrä, eikä mun tarvitsekaan.
Kyllähän tuo kieltämättä hemmetin typerältä kuulostaa :lol: . Sellaista "olen viisitoistavuotias ja minulla on periaatteeni!"-kamaahan tuo on.

Varsinkaan, kun mulle toi blackiksen lyyrinen puoli on lapsellisuudessaan ihan samaa scheissea ku Jeesustelukin. Ehkä jopa lapsellisempaakin. Kelaa nyt, aikuiset miehet huutaa jotain yhtä lailla keksittyä "pahuutta/saatanaa" ja siinä sivussa kieltää kaiken muun. Tuomitsee kaiken, joka ei ole yhtä oman ajattelumaailman kanssa, täysin vääräksi. Lyödään maskit naamaan ja ollaan todella evil olevinaan ja kuitenkin samaan aikaan, ollaan ensimmäisiä, jotka karkuun luikkii, jos snägärin tunnelma hieman kiristyy ja tappelun uhka on todellinen. Huudetaan sodan ihanuudesta ja samaan aikaan itse ollaan ylipainoisia siviilipalvelusmiehiä/intin keskeyttäneitä, jotka soittelee joka toinen päivä äidilleen. Ehkä jopa asuukin äitinsä luona 30-vuotiaana. Muutenkin tuollainen sodan glorifisointi on nyt niin älytöntä, että sitä ei viitsi edes sen enempää kommentoida kommentoida. Vajakkien toimintaa.

Kuten huomata ehkä voi, minun kunnioitus näitä arkielämän bläkkissankareita kohtaan on järisyttävän suuri. Musallisesti valtaosa vetelee niitä genren keksijöiden tekemiä latuja pitkin vuodesta toiseen. Kolme barrioteriffiä, sahaus, blast ja meillä on tyypillinen genren biisi.
Valinta jos olisi tehtävä, kuuntelen huomattavasti ennemmin Jesseheviä kuin tusinabläkkistä(mitä 99,9% genren bändeistä on). Tosin mieluummin olen kuuntelematta kumpaakaan. Emperor on ainoa poikkeus, mutta Emperor olikin se bändi, mikä kehitti koko genren ja toi sinne myös sitä paljon vihattua soittotaitoa. Typerä genre, joka typerine sääntöineen tukahduttaa oman itsensä ennen pitkää.
Jahas, sorry. Häivyn muualle.
"To be alive is more than just breathing"
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Lappis wrote:blackiksen lyyrinen puoli on lapsellisuudessaan ihan samaa scheissea ku Jeesustelukin. Ehkä jopa lapsellisempaakin. Kelaa nyt, aikuiset miehet huutaa jotain yhtä lailla keksittyä "pahuutta/saatanaa" ja siinä sivussa kieltää kaiken muun.
Tähän kyllä mahdollisimman iso sama. Muutenkin fiksua asiaa, toki hieman kärkkäästi ilmaistuna. :)
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Iron Constable wrote:Eihän se hyvä musa siitä miksikään muutu ?
Ei muutu, ei. Edelleenkin tuo on hyvää musiikkia, en minä muuta ole väittänytkään. Painotan edelleen, että aihepiiri on minulle vastenmielistä, enkä siksi halua sellaista kuunnella, vaikka musiikillisesti olisikin kuinka hyvää. Kukaan tuskin täällä edistäisi tai tukisi vaikka pedofiilibändiä, joka laulaa lasten raiskaamisesta, niin miten tämä on eri asia? Enkä viitannut tällä nyt kirkonmiesten raiskauspuuhiin, vaikka analogia onkin herkullinen, vaan siihen että kaikilla meistä on joku asia/juttu, mitä ei voi hyväksyä.

Maailmassa on kuitenkin niin paljon hyvää musaa, että jos yksi osa-alue (varsinkin erittäin oleellinen sellainen) ei nappaa, niin kuuntelen sitten jotain muuta, joka miellyttää kaikilta osa-alueilta. Erittäin yksinkertaista.

Vaikka ymmärrän ja osittain allekirjoitankin Lappiksen kirjoituksen, niin silti ihmettelen että edes Lappis ei ymmärrä tätä no compromise-linjaa. Minun kokemusten mukaan Lappis on no compromise-linjan henkilöitymä :twisted: . Tai ainakin oli aikanaan.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Vaikken yleensä samaa mieltä juuri olekaan, niin
Lappis wrote:Sellaista "olen viisitoistavuotias ja minulla on periaatteeni!"-kamaahan tuo on.
"Aikuisena" sitä on huomannut, miten noista kannattaa useimmiten h ö l l ä t ä :idea:

Muuten olet vain koominen vänkääjä (näitäkin tunnen sekä IRL- että virtuaalimaailmassa, missä jälkimmäinen toki on helpompaa) ahdasmielisyydessäsi, tai muuten vain kylähullu. Mutta onneksi suomesta eivät nämä reijot ja sepet heti lopu, joista (muinaisia asiakaspalveluammatin kokemuksia muistellen) ne henkilöityvät vänkäämällä sen 3 centin hintaeron perään (koska "PERIAATE!") jonotettuaan kuitti kourassa 20 min takaisin tiskille, tai suttaavat jokerinumeron lottolapustaan heti kun sen kouraan saavat, ettei "EI" -merkinnöillä varustettuna pääse vituttamaan sitten myöhemmin :lol:

Sellaista näin vanhemmin heltyneeltä pohjoiskalotin vihaisimmalta teiniltä, antakaa kaikkien -Asan pedollisten fiilistenkin- kukkien kukkia! :finger:
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Vaikka ymmärrän ja osittain allekirjoitankin Lappiksen kirjoituksen, niin silti ihmettelen että edes Lappis ei ymmärrä tätä no compromise-linjaa. Minun kokemusten mukaan Lappis on no compromise-linjan henkilöitymä :twisted: . Tai ainakin oli aikanaan.
Viimeinen lause meni oikein. Nuorempana olin monenkin asian suhteen niin ehdoton, että hävettää muistellakkin. Mua ei yksinkertaisesti enää kiinnosta mitkään tuollaiset asiat, ei sekunnin vertaa. Mulle nämä black/Jesset ovat ihan samaa sakkia, eri puolilla kolikkoa vaan. Vedätettäviä laumasieluja, kummatkin "uskomukset".

Edit: Lyhennetty turhat sepustelut
"To be alive is more than just breathing"
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Vs: Yleistä power-melodinen-kikkelimetallijutustelua.

Post by Hese »

Uutta Iron Savioria, taattua laatua!
Iron Savior - Burning Heart

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Hese wrote:Thunderstonen rumpalihaussa on valittu nyt finalistit, Paananen soitellut ainakin Malpracticessa ja Palokangas vastaavasti Before The Dawnissa ja Agonizerissa eli ihan osaavia heppua. Tuo kolmas heppu ei kyllä sano yhtään mitään.

Thunderstoners! We’re one step closer to solving the mystery of the THUNDERSTONE line-up!

But first: We want to thank everyone who submitted their auditions to us. We can honestly say that it would have been an honour to work with any of you. Keep up the good work and stay metal!

Second: We do apologise for taking much longer than we anticipated. If you listened to all the submissions carefully—like we did, dozens of times—you’ll know how difficult the choice was.

Yet, a choice has been made. We are proud to announce that we have asked three people to come and jam with us live so that we can make the final decision. We want to find a person who is not only a great drummer but also a filthy drunk bastard—erm, nice person—like the rest of us. The three people are, in alphabetical order: TONI PAANANEN, ATTE PALOKANGAS, and TUOMAS VUORIO.

Congrats to the three and thank you all for your patience. The live auditions will be held at the end of the month and we hope to have a decision some time in the beginning of February. STAY TUNED AND SPREAD THE WORD!

Nino, Pasi, Titus & Jukka
Palokangas tuo pestin sai, joskohan saisivat vielä tänä vuonna uutta levyä ulos.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

FREEDOM CALLin uusi video Union Of The Strong.

Hyvältä vaikuttaa; ihan kuin edellisen RokkiRadioita ei olisi ollutkaan. Poissa on myös lipps-Sterling ja tämä Ramy Ali laulattaa rideä melkein kuin itse Zimmermann. Vanhasta muistuttaa biisin lisäksi myös Ilker Ersinin paluu bassoon. Saatana, miten hyvä kohta lähtee vielä 3:38 aikaan!
Journeyson
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Journeyson »

^ Kyllä toimii... Edellislevyn ensisinkku Hero on Radio oli ainakin mun mielestä helvetin hyvä biisi, ja pari muutakin varsin hyvää löytyi (Sun in the Dark, Age of the Phoenix, Rockstars, Valley of the Kingdom, Killer Gear) mutta muuten kyseessä oli valitettavan kasvoton ja epätasainen levy. Jospa tästä saataisiin parempi...?
80srocks.net – Kasari On Parasta!
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Journeyson wrote:Edellislevyn ensisinkku Hero on Radio oli ainakin mun mielestä helvetin hyvä biisi
Helvetin paska pikemminkin, ja se oli Hero On Video. Rockin' Radio taas oli 500% parempi, jota sinällään (tuohon videobiisiin verrattuna) turhaan mollasin. Mestariteos, jos noiden kahden välillä katsotaan!
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Uusi video biisi hyvä, nuo yllämainitut edellisen levyn biisit paskoja. Muuten minusta edellinen levy oli erittäin hyvä, parempi kuin Shadowking.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Hese wrote: parempi kuin Shadowking.
Koiran dentasticks-mainosta lainaten: et oo tosissas :shock: -milloin 5 on parempi kuin 10? "Liikaa tarttuvia melodioita ja tuplabasareita", ehkä? Tosin täysi mahdottomuus mulle. :D
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

:D Mulle Shadowking oli muutamaa loistavaa rallia lukuunottamatta sillisalaatti joka ei kyllä kokonaisuutena maistunut. Crimson dawnilla oli enemmän sellasia vanhempaan Freedom Callin tyyliin vedettyjä ralleja enemmän mitkä maistui paremmin.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Hese wrote::D Mulle Shadowking oli muutamaa loistavaa rallia lukuunottamatta sillisalaatti joka ei kyllä kokonaisuutena maistunut. Crimson dawnilla oli enemmän sellasia vanhempaan Freedom Callin tyyliin vedettyjä ralleja enemmän mitkä maistui paremmin.
No jo. Ite löydän tuollaisia mainitsemiasi korkeintaan 3-4 LOTCD:lta ja edellisen 12-13 (katsantokannasta riippuen) vars. kappaleesta en heittäisi varmuudella pois kuin vain yhden (1).

Mitä esim. Thunder God, a Perfect Day & Remember! muka muuta ovat, kuin klassista FC:ia?
Journeyson
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Journeyson »

Mullekin Shadowking maistui, oikeastaan Dark Obsession, the Darkness ja "nimibiisi" ei tipahtanut, muuten hyvää/todella hyvää/mahtavaa kamaa.. yllämainittujen ohella pakko mainita Out of the Ruins joka muuten soikin parhaillaan, ai että mitä herkkua :D !
80srocks.net – Kasari On Parasta!
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Messenger - The Spectre -hieno biisi Saksalaisilta, kuinkas muutoin!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Törmäsin pariin mielenkiintoiseen uuteen tuttavuuteen:

Orphaned Land
http://www.youtube.com/watch?v=Bds3FALcR7M

Vanha bändi Israelista, nimen olen tiennyt vaikka kuinka pitkään, mutta vasta nyt tsekannut mistä on kyse. All is One levy vuodelta 2013 kuullostaa pirun hyvälle, täytyy tutustua vanhempiinkin tuotoksiin.

Toinen uusi tuttavuus on MYRATH, Tunisiasta.

http://www.youtube.com/watch?v=eS1cfe7ru4c

Tales of the Sands on niiden viimeisin tuotos vuodelta 2011, vaikuttaisi aika hyvälle levylle. Molempien bändien itämaiset kebabmelodiat uppoaa kyllä tähän osoitteeseen. Täytyy ottaa molemmat bändit tarkempaan tutkailuun.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Re: Vs: Yleistä power-melodinen-kikkelimetallijutustelua.

Post by Iron Constable »

Hese wrote:Uutta Iron Savioria, taattua laatua!
Iron Savior - Burning Heart

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
Tuli kurkattua ja 10 pojoa, ehdottomasti. Todella menevä ralli, loistava skittasoolo. Korni sanoma biisissä, mutta kyllä mä vaan aina näihin uhoiluihin lankean. Tätä lisää !
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Uutta poweria Suomesta, vokaaleissa erinäisistä projekteista tuttu Riku Turunen ja muitakin osaavia sankareita:

ENFARCE - I'm a Hero (Official single release)
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Hese wrote:Uutta poweria Suomesta, vokaaleissa erinäisistä projekteista tuttu Riku Turunen ja muitakin osaavia sankareita:

ENFARCE - I'm a Hero (Official single release)
Aika turhaa, ajanhukkaa puurosoundeilla. Missä koukut ja idea? Rumputöpinää vain piisaa.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Tätäkään ei oltu täällä vielä mainittu, kirkkonummelta ponnistaa Astralion.

(tooooodella pitkä alku videossa, hypätkään suoraan sinne 3min hujakoille jos/kun ei jaksa katsoa)
Astralion - At the Edge of the World (Official Music Video)
Heikunkeiku
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Heikunkeiku »

Tuo Freedom Callin tulevalla viikolla (levykauppax mukaan) ilmestyvä levy löytyy jo Spotifystä.
Post Reply