Elokuvista, kolmannen kerran
Moderator: The Killer Krew
Re: Elokuvista, kolmannen kerran
Wolverine 3D käytiin tsiigaamassa. En tiedä, jotenkin jätti kylmäksi. Samalla aikaa ihan ok-tasoa mutta kuitenkin...
Diggasin varmaankin enemmän siitä edellisestä Wolverinesta. Jotenkin oli Wolverine liian säyseä tai jotain. Wolverine viihdyttää silloin, kun sillä on raivarit päällä. Nyt noita raivareita ei oikein näkynyt. Seesteinen Wolverine= ketä kiinnostaa?
Diggasin varmaankin enemmän siitä edellisestä Wolverinesta. Jotenkin oli Wolverine liian säyseä tai jotain. Wolverine viihdyttää silloin, kun sillä on raivarit päällä. Nyt noita raivareita ei oikein näkynyt. Seesteinen Wolverine= ketä kiinnostaa?
"To be alive is more than just breathing"
-
- Taka-ampuja
^ Itseä harmitti edellisessä Wolverinessa se kuolemattomuus (lienenköhän täällä jo aiheesta valittanut...) ja nyt sitten koko uuden leffan idea on se että heebo saattaa jopa kuolla! Jotenkin alkuasetelma on jo mielestäni ihan väärä, eihän tuossa ole itään jännitettävää. Tuskin tulee lähdettyä tuota katsomaan kun paljon mielenkiintoisempiakin leffoja olisi tarjolla. Harmi sinänsä, Wolverine hahmona on kyllä kohtuullisen mielenkiintoinen, mutta eka leffa oli jo aikamoinen pettymys.
Ei sillä etteikö melkeinpä nuo kaikki Marvelin hahmoista tehdyt leffat olisi olleet enemmän tai vähemmän kehnoja.
Pako Alcatrazista oli ihan jees leffa, tosin Patrick McGoohanin ja Clint Eastwoodin takia lähinnä. Shawshank Redemption tosin oli samasta aiheesta ja melkeinpä sama pakokeinokin, joten vähän nurinkurisesti tuntui leffan idea jo tutulta.
Ei sillä etteikö melkeinpä nuo kaikki Marvelin hahmoista tehdyt leffat olisi olleet enemmän tai vähemmän kehnoja.
Pako Alcatrazista oli ihan jees leffa, tosin Patrick McGoohanin ja Clint Eastwoodin takia lähinnä. Shawshank Redemption tosin oli samasta aiheesta ja melkeinpä sama pakokeinokin, joten vähän nurinkurisesti tuntui leffan idea jo tutulta.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Et ilmeisesti osaa jättää aivoja narikaan leffaan mennessä? Iron Manin jälkeiset Marvel leffathan on ollut järjestään aivotonta viihdettä parhaimmillaan.IndianaJones wrote:Ei sillä etteikö melkeinpä nuo kaikki Marvelin hahmoista tehdyt leffat olisi olleet enemmän tai vähemmän kehnoja.

Siitä syystä varmaan tykkäsin viimeisimpänä nähdystä Pacific Rim:stäkin oikein paljon. Aivotonta mäiskettä kerrostalon kokoisten robottien ja alieneiden välillä. Voiko hyvältä kesäleffalta muuta toivoa?

-
- Taka-ampuja
En varmaan kovinkaan hyvin. Tosin harvat uudet leffat ovat oikeastaan kovinkaan hyvää vaikutusta meikäläiseen tehneet. Avengers oli kyllä hyvä, ei yritetty liikaa vääntää jotain pilipalidraamaa (miksi aina sankareilla on niin pirunmoisia nillityshetkiä elokuvissa? Liikaa yrittävät tunkea yleensä näihin sarjisleffoihin), vaan keskityttiin siihen että herrat vähän toisilleen naljaillen pistivät pikselimössöä palasiksi. Iron Manit sinänsä ihan ok, vaikka kakkosessa olikin liikaa "olenpas nyt ilkeä"-Tony Starkia. Samaten tosiaan se Hämähäkkimiehen rebootti, puolet leffasta sopivan minimalistista, mutta sitten piti hypätä taas teennäiseen maailmanpelastushuttuun, jossa tyttöystävät jäävät jostain mystisestä syystä syrjään, että saadaan päähenkilöstä traaginen soturi.poolrules wrote: Et ilmeisesti osaa jättää aivoja narikaan leffaan mennessä? Iron Manin jälkeiset Marvel leffathan on ollut järjestään aivotonta viihdettä parhaimmillaan.
Ehkä näiltä tulee odotettua liikaa kun on junnuna tosiaan lukenut sarjiksista tarinoita ja olettaa leffojen olevan sitä samaa?
Tuo vähän kiinnostaisi, mutta toisaalta niin kiinnostaisi Elysiumkin. Jotenkin nuo efektimörrikät vaan tuntuvat jo niin laimeilta... kyllä nekin maistuisivat varmaan paremmilta jos takana olisi ihan kelpo leffa, esimerkiksi vaikka Jurassic Park toimii muutenkin kuin vain isojen efektidinojen showna.poolrules wrote: Siitä syystä varmaan tykkäsin viimeisimpänä nähdystä Pacific Rim:stäkin oikein paljon. Aivotonta mäiskettä kerrostalon kokoisten robottien ja alieneiden välillä. Voiko hyvältä kesäleffalta muuta toivoa?
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
-
- Sateentekijä
Onko kukaan mennyt katsomaan Elysiumia? Kiinnostais tietää että onko rahan arvoinen.
Sen sijaan kaikille mustan huumorin ja äijä-meiningin ystäville suosittelen: PAIN & GAIN.
Unohtakaa Transformersit ja The Rockit, tämä on Michael Bayn tuotoksista kaikista eniten kieli poskessa. Kehonrakentajat (mm. Mark Wahlberg ja Dwayne Johnson) tavoittelevat amerikkalaista unelmaa... pakottamalla rikkaan liikemiehen antamaan omaisuutensa heille.
Elokuvan lopussa en enään meinannut uskoa, että elokuva pohjautuu tositapahtumiin. Vuoden härskein toimintakomedia. Suosittelen.
Sen sijaan kaikille mustan huumorin ja äijä-meiningin ystäville suosittelen: PAIN & GAIN.
Unohtakaa Transformersit ja The Rockit, tämä on Michael Bayn tuotoksista kaikista eniten kieli poskessa. Kehonrakentajat (mm. Mark Wahlberg ja Dwayne Johnson) tavoittelevat amerikkalaista unelmaa... pakottamalla rikkaan liikemiehen antamaan omaisuutensa heille.
Elokuvan lopussa en enään meinannut uskoa, että elokuva pohjautuu tositapahtumiin. Vuoden härskein toimintakomedia. Suosittelen.

"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Pain & Gain oli kyllä pirun mukava yllätys Michael Baylta. Transformerit ovat olleet aivan kaameeta paskaa, eikä jätkä ole koskaan tehnyt mitään kunnollista, mitä nyt The Rock on aika hauska, ja Armageddon on repeilyleffojen aatelia. Pain & Gain pääsi ihan hyvin perille siinä, mihin se pyrkikin, sillä huumori nauratti. Suurin miinus on periaatetasolla, että bodareista annettiin liian sympaattinen kuva. No, sitä elokuva vissiin vaatikin, että se pysyisi jonkinlaisena komediana.
Elysium oli ihan kiva. Toiminta oli hyvää, mutta juoni oli aika pintapuolinen. Draamakohtaukset olivat kaameaa paskaa. Siinäpä se. Näyttävä toimintapaketti jossa nyt on jonkunlainen ilmiselvä sanoma, mutta ei mikään kovinkaan älykäs elokuva.
Elysium oli ihan kiva. Toiminta oli hyvää, mutta juoni oli aika pintapuolinen. Draamakohtaukset olivat kaameaa paskaa. Siinäpä se. Näyttävä toimintapaketti jossa nyt on jonkunlainen ilmiselvä sanoma, mutta ei mikään kovinkaan älykäs elokuva.
-
- Tuhlaajapoika
Pain & Gain oli ihan semihyvä elokuva ja niin överi ettei tosikaan. Itseä kun nuo kehoiluhommat kiinnostavat enemmänkin niin tuo "I believe in fitness" -touhu oli kyllä sangen viihdyttävää.
Tänään kävin Wolverinen päivänäytöksessä katsomassa. Vakuuttava kondis Jackmanilta ja onhan se porukan pätkiminen kynsillä mukavaa äijäilyä. Hieman korkeampaa ikärajaa ja hivenen lisää verta olisin kaivannut leffalla. Ja taas sai nauraa kolmelle ensimmäiselle hätäiselle jotka ryntäsivät heti lopputekstien alkaessa ovelle. Viimeinen sentään tajusi jäädä valkokankaan nurkille katsomaan viimeisenkin pätkän elokuvasta.
Tänään kävin Wolverinen päivänäytöksessä katsomassa. Vakuuttava kondis Jackmanilta ja onhan se porukan pätkiminen kynsillä mukavaa äijäilyä. Hieman korkeampaa ikärajaa ja hivenen lisää verta olisin kaivannut leffalla. Ja taas sai nauraa kolmelle ensimmäiselle hätäiselle jotka ryntäsivät heti lopputekstien alkaessa ovelle. Viimeinen sentään tajusi jäädä valkokankaan nurkille katsomaan viimeisenkin pätkän elokuvasta.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Katso: Judge Dredd (2012)The_Air_Raid_Siren wrote:Hieman korkeampaa ikärajaa ja hivenen lisää verta olisin kaivannut leffalla.

Miksei kaikki toimintaelokuvat ole K18, olisiko se muka liian suuri kaupallinen harakiri, jos ne eivät pääse katsomaan jotka eniten haluaisivat

Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Dredd ei ollut puoltakaan niin väkivaltainen kuin olisin halunnut sen olevan. Itseasiassa ihmettelen, mistä se k-18 tuli? Rambo IV:n kohdalla se oli täysin selviö, Dreddin kohdalla K-16 olisi riittänyt. Mutta muuten samaa mieltä; Rahanhimo pilaa potentiaaliset actionleffat. Kuinka kovia olisi nämä uudet Batmanit olleet K-18-luokituksella? Dark knight rises-leffassa ei näy sekuntiakaan verta, mikä mun mielestä oli suuri miinus. Mutta teinit on saatava leffateatteriin ja siitä kärsii sit leffa.
Elysiumin kävin äsken tsiigaamassa ja kyllä mä diggasin. Mun mielestä kaikki nämä lapsuustakaumat toimivat oikein hyvin ja lopun draamanhaku toimi myös. Parempi kuin viime vuoden Looper. Elysiumissa muuten ihan nätisti räjähteli äijiä ja lenteli raajoja ja ihan K-16-luokituksella.
Mutta viime vuosien ainoa leffa, joka oikeasti ansaitsi K-18, oli juurikin Rambo. Vuosien vieriessä käy enemmän ja enemmän selväksi, että Rambo IV menikin heittämällä klassikoksi. Sen kyllä tajusi jo poistuessaan teatterista aikoinaan.
Elysiumin kävin äsken tsiigaamassa ja kyllä mä diggasin. Mun mielestä kaikki nämä lapsuustakaumat toimivat oikein hyvin ja lopun draamanhaku toimi myös. Parempi kuin viime vuoden Looper. Elysiumissa muuten ihan nätisti räjähteli äijiä ja lenteli raajoja ja ihan K-16-luokituksella.
Mutta viime vuosien ainoa leffa, joka oikeasti ansaitsi K-18, oli juurikin Rambo. Vuosien vieriessä käy enemmän ja enemmän selväksi, että Rambo IV menikin heittämällä klassikoksi. Sen kyllä tajusi jo poistuessaan teatterista aikoinaan.
Haa, Dredd tuli itseasiassa juuri pari päivää sitten ostettua viimein dvd:nä, ja diggasin kyllä. Tarpeeksi paljon hehkutusta lukeneena osasin kyllä odottaakin pitäväni rainasta. Mitä tulee K-18-merkintään, niin se alkupuolen slo-mo-räiskintä jengiläisten asunnossa lienee äkkiseltään ainoa kohtaus joka varsinaisesti mielestäni täytti kriteerit. Ja, no, käytännössä koko leffahan oli yksi pitkä toimintakohtaus jossa porukkaa lakosi lähes tauotta, joten taitaa se punkteeraamisen intensiteettiastekin vaikuttaa ikärajaan...
Mutta toivotaan että dvd- ja bluray-myynnit ovat pelastaneet elokuvan, aika floppihan tuo oli teatterikierroksellaan. Jatko-osa olisi kyllä enemmän kuin tervetullut.
"Judge Dredd...THE Judge Dredd...finally gets to the wrong end of the gun. And what he says...is wait."
"Wait for her to shoot you."
Mutta toivotaan että dvd- ja bluray-myynnit ovat pelastaneet elokuvan, aika floppihan tuo oli teatterikierroksellaan. Jatko-osa olisi kyllä enemmän kuin tervetullut.
"Judge Dredd...THE Judge Dredd...finally gets to the wrong end of the gun. And what he says...is wait."
"Wait for her to shoot you."
Four headed dragon for the four degrees of fire
Purify the insane, bring the solution ever higher
Bring me all the elements, spread them round my head
Bring me mad men's bodies, I will break them all like bread
Purify the insane, bring the solution ever higher
Bring me all the elements, spread them round my head
Bring me mad men's bodies, I will break them all like bread
Niin, se Dreddin teatterikierros...Mitäpä sitä voi odottaa, jos leffa pyörähtää 2230 lauantai-iltana yhden kerran, ilman minkäännäköistä mainostusta, ja vaihtaa sitten kaupunkia, missä sielläkin raina pyörähtää myöhäisillassa kerran?
Jenkkilän levityksestä en osaa sanoa mitään, miten siellä hoidettiin promootio ja niinpoispäin, mutta Suomen kohdalla toi kierros oli ihan vitsi. Pelkkä kädenojennus fanien suuntaan. Hurjaa tuuria oli, että satuin itse kuulemaan asiasta jotain kanavaa pitkin.
Jenkkilän levityksestä en osaa sanoa mitään, miten siellä hoidettiin promootio ja niinpoispäin, mutta Suomen kohdalla toi kierros oli ihan vitsi. Pelkkä kädenojennus fanien suuntaan. Hurjaa tuuria oli, että satuin itse kuulemaan asiasta jotain kanavaa pitkin.
Näkyy nopealla IMDB-tsekkauksen perusteella Suomi ollut siellä enemmän kukkahattutätien puoleen kallistuvassa joukossa mitä ikärajaan tulee. (heh, milloin nyt ei olisi...Bahamut wrote:Mitä tulee K-18-merkintään, niin se alkupuolen slo-mo-räiskintä jengiläisten asunnossa lienee äkkiseltään ainoa kohtaus joka varsinaisesti mielestäni täytti kriteerit. Ja, no, käytännössä koko leffahan oli yksi pitkä toimintakohtaus jossa porukkaa lakosi lähes tauotta, joten taitaa se punkteeraamisen intensiteettiastekin vaikuttaa ikärajaan...

Itse myös veikkaisin Suomen ikärajaan vaikuttaneen aika paljon nuo slo-mo-kohtaukset ja se ns. väkivallan estetisointi. Ja Ma-man hidastettu putoaminen ja osuminen maahan, anyone?

^ Totta. Leffassa nimenomaan 3D:nä noi edellämainitut hommat olivat todellista silmänkarkkia. Eli brutaalia väkivaltaa hidastettuna
.
Tulipa yhtäkkiä mieleen tuosta Wolverine-leffasta, että siinä nyt oli ehkä vuosituhannen epäuskottavin "rakkaus"tarina; Logan elikkäs selkeästi mua vanhempi Jackman rakastuu mitäänsanomattoman näköiseen, parikymppiseen pikku japsitypyyn?! Lueskelin Episodia ja tuli mieleen, että ainiin, nehän yritti tollastakin hiton loogista rakkaustarinaa tuohon leffaan tunkea...Mieli tekee omiaan, kai yritin blokata moisen juonijatkumon pois mielestäni. Tällaisten pedofiilijuonien suurin ystävä mä en ole. Vaimokkeen kanssa kyllä tästä käytiin keskustelu ja hän oli täysin samoilla linjoilla, noin niinkuin Jackmanin ulkonäön fanina. Meinasi ottaa naista aivoon
.
Mikä siinä on, että ei saada aikuista naista leffaan, jos Jackman itse on kuitenkin kohta viiskybänen äijä? Jos jonkun mielestä toi pikkutyttökuvio on uskottava, kannattaisi peiliin vilkaista ja miettiä, onko kaikki ok. Koulupuku vaan puuttuu.
Famke kuitenkin leffassa vilahtelee koko ajan Loganin muistoissa. Olisi edes sanonut, että älä nyt stana mitään pikkutyttöjä kattele...

Tulipa yhtäkkiä mieleen tuosta Wolverine-leffasta, että siinä nyt oli ehkä vuosituhannen epäuskottavin "rakkaus"tarina; Logan elikkäs selkeästi mua vanhempi Jackman rakastuu mitäänsanomattoman näköiseen, parikymppiseen pikku japsitypyyn?! Lueskelin Episodia ja tuli mieleen, että ainiin, nehän yritti tollastakin hiton loogista rakkaustarinaa tuohon leffaan tunkea...Mieli tekee omiaan, kai yritin blokata moisen juonijatkumon pois mielestäni. Tällaisten pedofiilijuonien suurin ystävä mä en ole. Vaimokkeen kanssa kyllä tästä käytiin keskustelu ja hän oli täysin samoilla linjoilla, noin niinkuin Jackmanin ulkonäön fanina. Meinasi ottaa naista aivoon

Mikä siinä on, että ei saada aikuista naista leffaan, jos Jackman itse on kuitenkin kohta viiskybänen äijä? Jos jonkun mielestä toi pikkutyttökuvio on uskottava, kannattaisi peiliin vilkaista ja miettiä, onko kaikki ok. Koulupuku vaan puuttuu.
Famke kuitenkin leffassa vilahtelee koko ajan Loganin muistoissa. Olisi edes sanonut, että älä nyt stana mitään pikkutyttöjä kattele...
-
- Sateentekijä
Lappis wrote: Jenkkilän levityksestä en osaa sanoa mitään, miten siellä hoidettiin promootio ja niinpoispäin, mutta Suomen kohdalla toi kierros oli ihan vitsi. Pelkkä kädenojennus fanien suuntaan. Hurjaa tuuria oli, että satuin itse kuulemaan asiasta jotain kanavaa pitkin.
Jenkkilän kierros oli aikamoinen fiasko kävijämäärien suhteen, mikä sitten tietenkin heijastui Suomen näytöksiin. Helvetin hyvä, että tuli edes parille näytökselle, koska tuo 3D oli helvetin nätti... 3D-telkkaria kun en meinaa ihan heti olla ostamassa

Aikamoinen sattuma, että hommasin Dreddin itseasiassa tänään Bluraylle.
Kai tuon Elysiumin voisi joka tapauksessa käydä katsomassa, samoin kuin Kick-Ass 2 voisi käydä katsomassa. Aika harmittavaa, että näin syksyä kohden nuo ensi-illat alkavat menemään taas niin laadussa kuin määrässä alaspäin. Eipä tässä ole oikein itselleni tärkeää tai mielenkiintoista leffaa Suomeen vähään aikaan tulossa. Onneksi kohta on kesä taas....
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Monesti saa lukea netistä tällaisia kommentteja, mutta täytyy sanoa, että itse en ole koskaan mitään elokuvaa katsoessa kiinnittänyt huomiota veren puutteeseen. Vasta näitä nettikirjoituksia lukiessa tulee asia tajuttua. Väkivaltaisia elokuvia tulee kyllä melko paljon katsottua, mutta ehkä sitten tuollainen graafisuus ei ole minulle niin tärkeää, vaan mielikuvat riittävät.Lappis wrote:Dredd ei ollut puoltakaan niin väkivaltainen kuin olisin halunnut sen olevan. Itseasiassa ihmettelen, mistä se k-18 tuli? Rambo IV:n kohdalla se oli täysin selviö, Dreddin kohdalla K-16 olisi riittänyt. Mutta muuten samaa mieltä; Rahanhimo pilaa potentiaaliset actionleffat. Kuinka kovia olisi nämä uudet Batmanit olleet K-18-luokituksella? Dark knight rises-leffassa ei näy sekuntiakaan verta, mikä mun mielestä oli suuri miinus. Mutta teinit on saatava leffateatteriin ja siitä kärsii sit leffa.
Toki noin muuten pieni korkeamman ikärajan tuova särmä on monesti ihan paikallaan.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
Näin. Harvoin minua verenpuute häirinnyt, enimmäkseen ehkä lähinnä taisteluissa teräaseilla, koska useimmiten aseet vedetään ruumiista täysin verettöminä pois. Ampuma-aseiden kanssa en ole edes tottunut siihen, että päät mossahtaisivat tai mitään, joten asia ei häiritse.Wasted wrote:Monesti saa lukea netistä tällaisia kommentteja, mutta täytyy sanoa, että itse en ole koskaan mitään elokuvaa katsoessa kiinnittänyt huomiota veren puutteeseen. Vasta näitä nettikirjoituksia lukiessa tulee asia tajuttua. Väkivaltaisia elokuvia tulee kyllä melko paljon katsottua, mutta ehkä sitten tuollainen graafisuus ei ole minulle niin tärkeää, vaan mielikuvat riittävät.
Mitään Dreddiin tulee, niin oiva leffa. Huomasi kyllä mukavasti, että oltiin edes perehdytty taustamateriaaliin ja sen tyyliin. Itse tuli junnuna Dreddejä luettua aika paljon, mutta nykyään ei juuri nimeksikään. Silti teos lämmitti mieltä, ja jos samalla tylillä tehtäisiin jatko-osa, en pistäisi lainkaan pahakseni.
Jos kelailee tuota veretöntä väkivaltaa hetken käänteispsykologisesti, niin eikö se ole huono juttu? Antaa "väärän" kuvan siitä, miten käy, jos it-konekiväärillä ammutaan ihmisiä.
Rambo IV:n loppukohtaus oli ja on niin pysäyttävä kaikessa raakuudessaan(ja oikeudenmukaisuudessaan!), että A; Se jää mieleen ikuiseksi ajaksi ja B: jopa väkivaltaa ihannoiva typeryskin voi hetken miettiä ennen fantasioidensa totetusta, kannattaako moisella aseella ihmistä ampua. Viitaten siis näihin ihmisiin, jotka menevät ostoskeskuksiin aseistettuna.
No, oli miten oli. Kyllä mua häiritsee edelleenkin viimeisen Batmanin lopputappelu, jossa oli paljon ihmisiä, ampumista, mutta ei yhtään ainoaa veripisaraa. Nyrkeillä hakataan kasvoihin ja kasvoissa ei ole edes naarmua.
Rambo IV:n loppukohtaus oli ja on niin pysäyttävä kaikessa raakuudessaan(ja oikeudenmukaisuudessaan!), että A; Se jää mieleen ikuiseksi ajaksi ja B: jopa väkivaltaa ihannoiva typeryskin voi hetken miettiä ennen fantasioidensa totetusta, kannattaako moisella aseella ihmistä ampua. Viitaten siis näihin ihmisiin, jotka menevät ostoskeskuksiin aseistettuna.
No, oli miten oli. Kyllä mua häiritsee edelleenkin viimeisen Batmanin lopputappelu, jossa oli paljon ihmisiä, ampumista, mutta ei yhtään ainoaa veripisaraa. Nyrkeillä hakataan kasvoihin ja kasvoissa ei ole edes naarmua.
Prismasta löytyi Herkules New Yorkissa.
Pitää pistää illalla vielä katseluun tämäkin huikea teos.
Eilen tuli katsottua Espoo Cinen ulkoilmanäytöksessä Rakkautta ennen aamua, joka nyt nimensäkin mukaan on romanttinen komedia, mutta aivan päättömän hyvin toimiva sellainen. Yleensä itseäni ottaa päähän romantiikkaan pyrkivissä elokuvissa, että niihin on väkisin tungettu joku taustajuoni, joka ei oikeasti kiinnosta yhtään ketään. Linklaterin elokuva ei kuitenkaan sisällä mitään juonta, vaan Ethan Hawken ja Julie Delpyn hahmot keskustelevat n. puolitoista tuntia Wienissä, kunnes pari erkanee. Leffa rakentuu kokonaan parin kemialle ja dialogille, ja se toimii aivan jäätävän hyvin. Pakko vissiin nähdä jatko-osat tälle, IMDB:ssä saaneet kuitenkin erittäin hyviä arvosanoja.

Eilen tuli katsottua Espoo Cinen ulkoilmanäytöksessä Rakkautta ennen aamua, joka nyt nimensäkin mukaan on romanttinen komedia, mutta aivan päättömän hyvin toimiva sellainen. Yleensä itseäni ottaa päähän romantiikkaan pyrkivissä elokuvissa, että niihin on väkisin tungettu joku taustajuoni, joka ei oikeasti kiinnosta yhtään ketään. Linklaterin elokuva ei kuitenkaan sisällä mitään juonta, vaan Ethan Hawken ja Julie Delpyn hahmot keskustelevat n. puolitoista tuntia Wienissä, kunnes pari erkanee. Leffa rakentuu kokonaan parin kemialle ja dialogille, ja se toimii aivan jäätävän hyvin. Pakko vissiin nähdä jatko-osat tälle, IMDB:ssä saaneet kuitenkin erittäin hyviä arvosanoja.
-
- Crusader
Dredd oli itselle kohtuullisen iso pettymys, kuten kai jo jossain totesinkin, en pitänyt minimalistisesta toteutuksesta tapahtumapaikan suhteen, olisin halunnut hieman laajempaa matkailua Mega-Cityn alueella, miksei ulkopuolella ja allakin. Ihan ok, mutta odotin paljon enemmän. Kaippa mulle tuo yrmyily ei pelkästään riitä, kyllähän Dredd oli sarjakuvan tunteville ihan asiallista kauraa, mutta moinen hahmo ansaitsisi kunnon kolmetuntisen eepoksen ja monipuolisemman kehystarinan.
Walking Deadin kolmoskausi on tulossa postissa, tietää ainakin mitä katsoo, kunhan saapuu
Walking Deadin kolmoskausi on tulossa postissa, tietää ainakin mitä katsoo, kunhan saapuu

Nykyään melkein kaikki on jännää.
Pain&Gainin kävin Stadissa tsiigaamassa vaimokkeen katellessa Elysiumia ja olihan kyllä, kuten jo mainittu, varsin överi leffa. Se, että kyseessä on tositapahtumiin perustuva leffa...En tiennyt leffan aikana, pitäisikö itkeä vai nauraa. Dwayne " The Rock" Johnson veti parhaimman roolin hivenen yksinkertaisena, Jeesustelevana lihaskimppuna. Mainittakoot, että mua jaksaa aina ihmetyttää ( Ihan vapaapainiajoista lähtien) Rockin fysiikka ja anatomia. Jos Arskan fysiikka oli aikoinaan ns. täydellinen, ei Rockin fysiikka kauas heitä. Lihasten koko nyt on miehellä tässä leffassa varsinkin täysin överiä, mutta joka tapauksessa; Uskomaton fysiikka, kertakaikkiaan. Respect.
Ok-tason leffa, mutta kertakäyttömateriaalia.
Ok-tason leffa, mutta kertakäyttömateriaalia.
-
- Crusader
Kolmen vuoden viiveellä katsoin juuri äsken Napapiirin Sankarit. Herranjestas, miesmuistiin paras suomalainen leffa, mitä olen nähnyt, toimi ihan kympillä alusta loppuun. Hyvää settiä Poronpurijat.
-
- Tuhlaajapoika
Se Jasper Pääkkösen kyyninen Kapu on kyllä aivan loistava hahmo. Äijä osaa ihan oikeasti näytellä nykyään, tai ainakin tuoda hahmoihin sen oman tatsinsa vaikkei ehkä hirveän monipuolinen näyttelijä loppujen lopuksi olekaan. Ehkä tuollainen Suomen Johnny Depp, eli homma toimii kun häröillään sillä omalla tontilla.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
Expendables 2 - Back for War
Ensimmäisen, mitään sanomattoman Expendablesin jälkeen minulla ei ollut mitään odotuksia tälle toiselle osalle. Ensimmäinen osa otti itsensä liian vakavasti eikä omannut kunnolla kasaritoimintaleffojen piirteitä. Se tärkeinkin, eli toimintakohtaukset, jäivät myös pliisuiksi. Tämä kakkososa sen sijaan iskee kovat kortit samantien pöytään, ja leffa paranee vain edetessään. Lopun lentokenttäkohtaus oli jotakuinkin jatkuvaa huutonaurua, kun Norris ja Schwarzenegger astuvat kuvioiksi hetkeksi.
Näyttelijät eivät ota itseään liian vakavasti, ja leffassa on jatkuvasti pientä sanailua ja kuittailua. Aivan mahtava leffa. Seuraava Expendables on nähtävä sitten ensi-illan tienoilla aikanaan.
Toimintaleffaskaalalla 4,5/5 (Commando on vitosen leffa)
Ensimmäisen, mitään sanomattoman Expendablesin jälkeen minulla ei ollut mitään odotuksia tälle toiselle osalle. Ensimmäinen osa otti itsensä liian vakavasti eikä omannut kunnolla kasaritoimintaleffojen piirteitä. Se tärkeinkin, eli toimintakohtaukset, jäivät myös pliisuiksi. Tämä kakkososa sen sijaan iskee kovat kortit samantien pöytään, ja leffa paranee vain edetessään. Lopun lentokenttäkohtaus oli jotakuinkin jatkuvaa huutonaurua, kun Norris ja Schwarzenegger astuvat kuvioiksi hetkeksi.

Toimintaleffaskaalalla 4,5/5 (Commando on vitosen leffa)
-
- Crusader
Walking Dead, season 3.
Tuli tuossa pari päivää sitten, toissapäivänä katsoin kaksi, eilen kolme jaksoa. Kohtapuoliin arvatenkin kaksi seuraavaa. Saakeli, kun homma toimii. Tykkään kuin hullu puurosta. Aika kova kato vaan käynyt jo alkujaksojen aikana, miten tässä vielä käykään. Zombiet ovat aina olleet meikäläisen juttu ja tämä sarja tekee kyllä tästä lajista taidetta, kaikin puolin. Bonuksena aika näppärää ihmissuhdedraamaa ja henkilöhahmojen rakentelua. Täydet pisteet ja puolet päälle.
Täst mie piän, tää ont hyvä ohjelma.
Tuli tuossa pari päivää sitten, toissapäivänä katsoin kaksi, eilen kolme jaksoa. Kohtapuoliin arvatenkin kaksi seuraavaa. Saakeli, kun homma toimii. Tykkään kuin hullu puurosta. Aika kova kato vaan käynyt jo alkujaksojen aikana, miten tässä vielä käykään. Zombiet ovat aina olleet meikäläisen juttu ja tämä sarja tekee kyllä tästä lajista taidetta, kaikin puolin. Bonuksena aika näppärää ihmissuhdedraamaa ja henkilöhahmojen rakentelua. Täydet pisteet ja puolet päälle.
Täst mie piän, tää ont hyvä ohjelma.
-
- Kisälli
Eraserheadin katsoin, ja oli lievästi pettymys
Arvosteluissa ylistettiin ahdistavaa ja masentavaa tunnelmaa, ja leffaa joka pistää miettimään elämän syvintä olemusta suunnilleen. Ja kaikki tämä loisti poissaolollaan. Outo leffa oli tietysti, mutta ahistavasta ja masentavasta tunnelmasta ei voida puhua. Parissa kohdassa oli kyllä kaikessa outoudessaan jopa pelottava (vika kohtaus ;_; ei väsyttäny sen jälkeen).
Noh, tulipa sekin katsottua vaikka sitten yleissivistyksen nimissä.

Noh, tulipa sekin katsottua vaikka sitten yleissivistyksen nimissä.