Iron Maiden @ Helsingin Olympiastadion 20.7.2013

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Re: Iron Maiden @ Helsingin Olympiastadion 20.7.2013

Post by IndianaJones »

^ Aika monelle perustallaajalle tuolla settilistalla ei ole mitään väliä, ainoastaan enemmän bändiä kuunnelleille. Noin isoilla keikoilla kun kuitenkin on paljon sellaista sunnuntaikuuntelijaa, jotka nyt varmasti rupeavat pikkuhiljaa vähenemään kun Maiden on kiertänyt suhteellisen ahkerasti täällä. Samoin varmaan jos hevibuumi on menossa ohi, niin ei ole niin "muodikasta" käydä hevimpiä yhtyeitä enää edes katsomassa. Sitä vähän ihmettelen että Maiden piti fiksuna ratkaisuna lähteä taas stadikalle viime kerran ennusmerkeistä huolimatta.

Toivotaan parasta.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

rockinrio wrote:Jos settilistaltaan suht paskaa Final Frontieriä raahautui katselemaan se ~ 30k niin miksi jättäisivät tälle - ainakin ennakkoon selvästi lupaavampaan keikkaan - tulematta.
Sie itse asiassa vastasit tähän jo itse, ainakin melkoisen varmasti omalta kohdaltani:
rockinrio wrote:Varmasti tuo viimeisimmän visiitin vaisu settilista yhdistettynä vaisuun lavaenergiaan karkoittaa jotkut, mutta vaikea kuvitella että kymmentätuhatta sentään.
Mutta siinäkin olet oikeassa, taas omalla kohdallani, että saattaa se mieli ehkä sille päälle sattuessa muuttuakin kesän tullen. Olisi siellä kuitenkin The Prisoner, Afraid To Shoot Strangers, Phantom Of The Opera, The Clairvoyant & Aces High "uusina" kivoina biiseinä :?
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Maiden Fan vuodesta-83
Vempare
Vempare

Post by Maiden Fan vuodesta-83 »

Ihme vehtaamist.. Mä olin viimeks kattoo Maidenii 2008 ja sen jälkeen ei oo taas vaan ehtinyt jne. Mua ei sinänsä kiinnosta mitkää settilistat tai onko keikka stadikalla tai kenties Puutorinvessassa. Mulle on tärkeet et saan viettää hyvän illan maailmanparhaan bändin kanssa ja kietasta siitä syystä muutamat oluet. =)
Trust me I'm know what I am doing
Malarkey
Hang-Around
Hang-Around

Post by Malarkey »

Maiden Fan vuodesta-83 wrote:Ihme vehtaamist.. Mä olin viimeks kattoo Maidenii 2008 ja sen jälkeen ei oo taas vaan ehtinyt jne. Mua ei sinänsä kiinnosta mitkää settilistat tai onko keikka stadikalla tai kenties Puutorinvessassa. Mulle on tärkeet et saan viettää hyvän illan maailmanparhaan bändin kanssa ja kietasta siitä syystä muutamat oluet. =)
Aamen!
The sheaf of the corn is broken, End the harvest
Throw the dead on the pyre

Iron Maiden - Infinite Dreams Cover *Both guitars* HD
Weikkonen
Peräruiske
Peräruiske

Post by Weikkonen »

Kimsor wrote: Outoa miten musiikista voi kasvaa yli. Ehkä sen itsekkin sitten joskus käsitän tai sitten en.
Okei, vähän ylimielinen ilmaisu tuo yli kasvaminen, otanpa sen takaisin. Mutta tuo settilista ei vain herätä oikein tunteita, liikaa jo livenä nähtyjä ja kuultuja biisejä stadikan aurinkoisessa illassa ei vain enää sytytä. Jos settilista olisi ollut omalta kannalta parempi ja paikka sisätiloissa niin olisin lähtenyt mielelläni :finger: .
Helsinki 7.7.05.
Tampere 12.11.06.
Helsinki 18.7.08.
Pori 8.8.10
Helsinki 8.7.11.
Tampere 3.6.23
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Myös Indianalla minusta aika ylimielistä puhetta. "Perustallaajalle settilistalla ei ole väliä, vain enemmän kuunnennelleelle". Minulle settilistalla ei ole niin suurta väliä, mutta en pidä itseäni kuitenkaan perustallaajana. Maidenia olen kuitenkin kuunnellut 1994 alkaen. Keikoille menen viihtymään ja nauttimaan kunnon musiikista sekä tunnelmasta. En mene sinne Jukka Virtanen ja Levyraati -asenne päällä Pirkko Liimanaaman kanssa arvostelemaan joka koukeroa ja riffiä sekä etsimään jokaista virhettä jonka rumpali tai kitaristi tekee. Toisaalta settilistaa on hyvä kritisoida siinä vaiheessa kun näkee Maidenin parikyt kertaa per kiertue, eikä Maiden ole niitä hanakoimpia muuttamaan biisejä kiertueen aikana.
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Jazz78 wrote:Myös Indianalla minusta aika ylimielistä puhetta. "Perustallaajalle settilistalla ei ole väliä, vain enemmän kuunnennelleelle". Minulle settilistalla ei ole niin suurta väliä, mutta en pidä itseäni kuitenkaan perustallaajana. Maidenia olen kuitenkin kuunnellut 1994 alkaen. Keikoille menen viihtymään ja nauttimaan kunnon musiikista sekä tunnelmasta. En mene sinne Jukka Virtanen ja Levyraati -asenne päällä Pirkko Liimanaaman kanssa arvostelemaan joka koukeroa ja riffiä sekä etsimään jokaista virhettä jonka rumpali tai kitaristi tekee. Toisaalta settilistaa on hyvä kritisoida siinä vaiheessa kun näkee Maidenin parikyt kertaa per kiertue, eikä Maiden ole niitä hanakoimpia muuttamaan biisejä kiertueen aikana.
Ylimielistä? Eikö se nyt ole aika fakta, että jos tiedät bändiltä vain biisit The Trooper ja Fear of the Dark, olet näihin teoksiin tutustunut radion kautta ja ajattelet että mennään nyt sitten keikalle, niin ei kovin paljoa paina soittaako bändi Seventh Sonin ja Somewhere in Timen kokonään läpi näiden lisäksi, vai sen tavanomaisen ja kuluneemman version hittejä. Vähän enemmän bändiä diggailevalle tuskin sentään on ihan se ja sama kuuleeko vuodesta toiseen samat vedot, vai jotain harvinaista ja kenties parhaassa tapauksessa jopa niitä omia suosikkeja. Mun käsityksen mukaan noita tavan tallaajia vain tarvitaan näin isojen keikkojen täyttämiseen, ja heille en uskoisi olevan väliä 90% settilistasta. Paikalle saavutaan koska Maiden on iso nimi ja se saattaa joskus jopa soida radiossa.

Korostetaan nyt, jos pointti meni ohi, että en missään vaiheessa tarkoittanut, että kaikki jotka eivät settilistasta täällä inise olisivat perustallaajia. Mieltymyksiä on erilaisia, toisille settilistalla ei ole niin suurta painoarvoa kuin toisille, eivätkä kaikki kovatkaan fanit juokse bändin keikoilla joka ikinen kerta. Hyvähän se vain on jos pystyy nauttimaan jostain Wrathchildista joka kerta täysin rinnoin, vaikka se joka ikisellä keikalla tulisikin, itse en valitettavasti tähän pysty. Ei se benjihyppykään varmaan tuhannennella kerralla tunnu enää niin hohdokkaalta. Kö?
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

IndianaJones wrote:
Jazz78 wrote:Myös Indianalla minusta aika ylimielistä puhetta. "Perustallaajalle settilistalla ei ole väliä, vain enemmän kuunnennelleelle". Minulle settilistalla ei ole niin suurta väliä, mutta en pidä itseäni kuitenkaan perustallaajana. Maidenia olen kuitenkin kuunnellut 1994 alkaen. Keikoille menen viihtymään ja nauttimaan kunnon musiikista sekä tunnelmasta. En mene sinne Jukka Virtanen ja Levyraati -asenne päällä Pirkko Liimanaaman kanssa arvostelemaan joka koukeroa ja riffiä sekä etsimään jokaista virhettä jonka rumpali tai kitaristi tekee. Toisaalta settilistaa on hyvä kritisoida siinä vaiheessa kun näkee Maidenin parikyt kertaa per kiertue, eikä Maiden ole niitä hanakoimpia muuttamaan biisejä kiertueen aikana.
Ylimielistä? Eikö se nyt ole aika fakta, että jos tiedät bändiltä vain biisit The Trooper ja Fear of the Dark, olet näihin teoksiin tutustunut radion kautta ja ajattelet että mennään nyt sitten keikalle, niin ei kovin paljoa paina soittaako bändi Seventh Sonin ja Somewhere in Timen kokonään läpi näiden lisäksi, vai sen tavanomaisen ja kuluneemman version hittejä. Vähän enemmän bändiä diggailevalle tuskin sentään on ihan se ja sama kuuleeko vuodesta toiseen samat vedot, vai jotain harvinaista ja kenties parhaassa tapauksessa jopa niitä omia suosikkeja. Mun käsityksen mukaan noita tavan tallaajia vain tarvitaan näin isojen keikkojen täyttämiseen, ja heille en uskoisi olevan väliä 90% settilistasta. Paikalle saavutaan koska Maiden on iso nimi ja se saattaa joskus jopa soida radiossa.

Korostetaan nyt, jos pointti meni ohi, että en missään vaiheessa tarkoittanut, että kaikki jotka eivät settilistasta täällä inise olisivat perustallaajia. Mieltymyksiä on erilaisia, toisille settilistalla ei ole niin suurta painoarvoa kuin toisille, eivätkä kaikki kovatkaan fanit juokse bändin keikoilla joka ikinen kerta. Hyvähän se vain on jos pystyy nauttimaan jostain Wrathchildista joka kerta täysin rinnoin, vaikka se joka ikisellä keikalla tulisikin, itse en valitettavasti tähän pysty. Ei se benjihyppykään varmaan tuhannennella kerralla tunnu enää niin hohdokkaalta. Kö?
Hyvä että hiukan oikasit, koska alkuperäisen viestin pointti oli vahvasti siihen suuntaan, että jos pystyy nauttimaan esim. FOTD:sta joka keikalla on vain perustallaaja. Itsekään en ole nähnyt Maidenin kuin alle kymmenen kertaa, koska ei ole mahdollista lähteä ulkomaan keikoille.

En osaa sanoa benjí-hypystä 1000. kerran jälkeen, kun en ole ekaakaan kertaa hypännyt.
rockinrio
Bändäri
Bändäri

Post by rockinrio »

Näyttäisi tulleen nyt Lippupalveluun se mahdollisuus että pystyy itse valitsemaan paikkansa katsomossa. Eipä ollut tätä mahdollisuutta vielä silloin kun itse liput hankin. Samallahan tämä on siitäkin kätevää että pystyy arvioimaan (tai miksei laskemaankin mikäli on elämässä todella paljon luppoaikaa :) ) minkä verran on katsomolippuja mennyt kaupaksi. Ja mikä hienointa, todella vähän näyttäisi enää olevan lippuja kaupan. Tulee kyllä takuulla siten olemaan heinäkuussa loppuunmyyty ainakin katsomoiden osalta. Ja eiköhän kentänkin. Hienoa!
p_perkele
Peräruiske
Peräruiske

Post by p_perkele »

rockinrio wrote:Näyttäisi tulleen nyt Lippupalveluun se mahdollisuus että pystyy itse valitsemaan paikkansa katsomossa. Eipä ollut tätä mahdollisuutta vielä silloin kun itse liput hankin. Samallahan tämä on siitäkin kätevää että pystyy arvioimaan (tai miksei laskemaankin mikäli on elämässä todella paljon luppoaikaa :) ) minkä verran on katsomolippuja mennyt kaupaksi. Ja mikä hienointa, todella vähän näyttäisi enää olevan lippuja kaupan. Tulee kyllä takuulla siten olemaan heinäkuussa loppuunmyyty ainakin katsomoiden osalta. Ja eiköhän kentänkin. Hienoa!
Tämä on hieno tieto kyllä! :)

Jos vaikka vanhat klassikot herättävätkin vanhat fanit taas katsomoihin. Jos vaikka saatais saman tyylinen meno päälle kuin 2008 :)
rokkariarvid
Kisälli
Kisälli

Post by rokkariarvid »

p_perkele wrote:
rockinrio wrote:
Jos vaikka vanhat klassikot herättävätkin vanhat fanit taas katsomoihin. Jos vaikka saatais saman tyylinen meno päälle kuin 2008 :)
Ja se meininkihän laitetaan toimimaan! :wink:
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
mikkemies
Wimp
Wimp

Post by mikkemies »

rockinrio wrote:Näyttäisi tulleen nyt Lippupalveluun se mahdollisuus että pystyy itse valitsemaan paikkansa katsomossa. Eipä ollut tätä mahdollisuutta vielä silloin kun itse liput hankin. Samallahan tämä on siitäkin kätevää että pystyy arvioimaan (tai miksei laskemaankin mikäli on elämässä todella paljon luppoaikaa :) ) minkä verran on katsomolippuja mennyt kaupaksi. Ja mikä hienointa, todella vähän näyttäisi enää olevan lippuja kaupan. Tulee kyllä takuulla siten olemaan heinäkuussa loppuunmyyty ainakin katsomoiden osalta. Ja eiköhän kentänkin. Hienoa!
Osa katsomolohkoista lienee "sidottu" eli niihin ei tällä hetkellä pysty edes varaamaan lippuja, ja siksi varaustilanne näyttää täydemmältä kuin mitä stadion todellisuudessa vetää.

Korjatkaa jos olen väärässä?
maidenisti74
Hang-Around
Hang-Around

Post by maidenisti74 »

Ainakin kentän osalta Tiketissä näyttää edelleen vihreää,eli lippuja on hyvin jäljellä.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Ja lippu kentälle plakkarissa. First time since -03 so hopefully the band will be on fire! Moonchild ja Seventh Son, here I come!
"To be alive is more than just breathing"
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Voit olla varma että noi toimii. Toivottavasti ilta hämärtyy Sevent Soniin mennessä. On muuten niin herkkua että ;-)
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
rockinrio
Bändäri
Bändäri

Post by rockinrio »

Jahans, näyttäisi Amorphis korvanneen BFMW:n kolmantena lämppärinä. Kelpaa ainakin mulle!
makkeus97
Peräruiske
Peräruiske

Post by makkeus97 »

Olisi bulletti kyllä ollut ihan mukava nähdä mutta on amorphis kyllä tajuttoman kova!! Ja livenä varmasti mahtava!!
After all it's only a game... isn't it?
And after all the adrenalin's gone
What you gonna do on Monday?
Mariner
Wimp
Wimp

Post by Mariner »

Kelpaa kyllä meikäläisellekin paremmin tuo Amorphis lämppäriksi. Ja tämä asia, että lippuja on vielä jäljellä, oli jo ihan arvioitavissa sillon kun tieto tästä Suomenkeikasta tuli. Maiden on ravannut Suomessakin siihen tahtiin, että on tosiaan tullut yliannostusta osalle porukasta. Jä näyttäs, että sama on käynyt ympäri Eurooppaa muutenkin. Jos katsoo Maidenin omilta sivuilta niin harvoilla keikoilla siellä on Sold Out -läpyskä, vaikka ovat olleet myynnissä jo vaikka kuinka kauan. Ja tietysti, tuleehan se rahassakin toi asia joskus vastaan. Ku alkaa liput lähennellä 100egeä ja talouslamaa pukkaa ovista ja ikkunoista niin joskus sitä alkaa miettiä, että ostaakko leipää vai lähteäkö keikalle. Mutta nyt kun nämä keikat on vetäny tuohon malliin kun on, eli aika paljon hitaammin ku viime vuosina niin tästä seuraa se, että seuraavaksi tuleekin sitten pitempi tauko ennen ku Maiden on taas keikalla. Tai toisena vaihtoehtona, että tekevät hieman pienemmän kiertueen seuraavaksi. Ja eikös tuossa oliski pelkästään järkeä, että ei ravattais kokoaikaa ympäri Eurooppaa niinku metallicat ja vastaavat. Sinne askeleen "isompaan" sarjaan pääsee sitten kun bändillä on toiminta-aikaa tämän verran niinku on, että keikkailua ei enää edes samaan tahtiin kestä. Kun sillon pidetään vaikka 4v taukoa ilman keikkoja ja lanseerataan taas kiertuetta niin VARMASTI saa ne lippujen hinnat olla siellä satasen pinnassa ja on stadionit täynnä. Jos ny vertaa vaikka AC/DC, Rolling Stones, U2... mitä näitä nyt on, joilla ei kiertuetta pukkaa edes joka 5.vuosi. Mä en edes ymmärrä sitä miten nämä jotku bändit voi jaksaa vuodesta toiseen tota samaa kaavaa lähes samassa mittakaavassa. On varmasti kohtuu rankkaa meininkiä pitemmän päälle toi rundaaminen. Mutta kelpaahan se mulle tottakai, että bändiä pääsee näkemään mahdollisimman usein :) Mut jos tästä tahti tihenee niin siitäpä siirrytäänki sitten seuraavaks pienemmillä areenoille, elikkäs halleihin :) Ja miksihän ei vois vaikka lanseerata ihan sellasta hallikiertuetta muutenki? Ei pääsis kaikki kahtomaan mutta olis hommassa taistelunmakua taas kun lippuja pitäs oikeesti metästää ja hinnatki sais olla varmaan siellä satasessa niin tulis esim. Hartwall areena täyteen. Eikös ne bänditki aina puhu sitä, että mukavampi soittaa pienemmissä paikoissa kun kosketus yleisöön on sitä kautta mahtavampi. Miksi siihen ei sitten ajoittain pyritä? Saa rundin tehä pienemmällä organisaatiolla -> pienemmät kulut, tosin myös vähemmän tuloja mutta myös vähemmän keikkoja ja säilyy järki, eikä oo niin fyysisesti verottavaa. No, ku en areenabändissä ite soita niin ehkä en yhtälöä siksi täysin ymmärrä mutta kuulostais kyllä asialliselta jos tuommosen sais ite määrittää. Ja Maidenin kokoset bändit kyllä saa.
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Minullekin sopii Amorphis huomattavasti Bullettia paremmin. Näin Amorphisin viime kesänä Sonispheressä ja iski kyllä aika lujaa. Ghost´kin hieman kiinnostaa.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Mä oisin ottanut tuon BFMV:n mieluummin. Amorphiksen olen nähnyt useasti, BFMV:a en kertaakaan. Plus Amorphis on järjettömän tylsä livebändi. Ollut sellainen aina. Eikä muutenkaan ole napannut noi Amorphiksen tekemiset sit House of Sleep-sinkun. Samaa biisiä ovat toistaneet sen jälkeen. Mutta; samapa tuo lämppärille
"To be alive is more than just breathing"
BiteTheBullet
Vempare
Vempare

Post by BiteTheBullet »

Kertakaikkisen hyvät lämppärit tälläkertaa. Saa lippuhinnalle katetta oikein kunnolla.
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Lappis wrote:Mä oisin ottanut tuon BFMV:n mieluummin. Amorphiksen olen nähnyt useasti, BFMV:a en kertaakaan. Plus Amorphis on järjettömän tylsä livebändi. Ollut sellainen aina.
Juurikin näin.

Taitaa mennä kaljoitteluksi koko Hesan keikka. On sentäs ihan ookoo taustamusaa.
maidenisti74
Hang-Around
Hang-Around

Post by maidenisti74 »

Mulle kelpaa kyllä myös Amorphis :finger: Hemmetin kova bändi,joka kuuluu suurimpiin suosikkeihini.
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Edward Mannerheim wrote:
Lappis wrote:Mä oisin ottanut tuon BFMV:n mieluummin. Amorphiksen olen nähnyt useasti, BFMV:a en kertaakaan. Plus Amorphis on järjettömän tylsä livebändi. Ollut sellainen aina.
Juurikin näin.

Taitaa mennä kaljoitteluksi koko Hesan keikka. On sentäs ihan ookoo taustamusaa.
Kannattaisiko sitten vetää kalsarikännit kotona ja laittaa haluamaasi taustamusaa levyltä? Olisin hiukan inhimillisemmän hintasta ja ei kai pakko ole juuri Stadikalla tulla kaljottelemaan? :lol: :lol:
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Jazz78 wrote:
Edward Mannerheim wrote:
Juurikin näin.

Kannattaisiko sitten vetää kalsarikännit kotona ja laittaa haluamaasi taustamusaa levyltä? Olisin hiukan inhimillisemmän hintasta ja ei kai pakko ole juuri Stadikalla tulla kaljottelemaan? :lol: :lol:
Ei tietenkään! Toivottavasti hieno kesäpäivä ja -yö maan pääkaupungissa hyvässä seurassa, kaksi mielenkiintoista lämppäriä ja Irmeli Maiden England -kiertueella. Ihan jees mielestäni. Sitä paitsi 7 jörön olut lötköstä muovimukista maistuu aina hyvältä.
Post Reply