Seven ways to win - levyostokset part 7
Moderator: The Killer Krew
Re: Seven ways to win - levyostokset part 7
Divarista löytyi alkuperäinen painos;
Sodom-Agent Orange LP
Äxästä on tiettyjä levyjä odoteltu jo kuukauden päivät. Voisivat kohtapuoliin saapua tänne mun hellään huomaan
Sodom-Agent Orange LP
Äxästä on tiettyjä levyjä odoteltu jo kuukauden päivät. Voisivat kohtapuoliin saapua tänne mun hellään huomaan
"To be alive is more than just breathing"
Ария - In the Yellow Circle of Arena DVD+2cd digi
Ария - Live In Studio
Ария - Live In Studio
Last edited by Hese on Sat Feb 02, 2013 2:36, edited 1 time in total.
Itse olen odottanut yhtä levyä kyseisestä firmasta kohta neljä kuukautta... Miten kauan siinä oikein voi kestää? Eipä ole ikinä tarvinnut netistä tilattua levyä odottaa noin kauaa, oli firma mikä tahansa. Parin kuukauden jälkeen on asia selvinnyt, että joko levyä saa tai ei.Lappis wrote:Äxästä on tiettyjä levyjä odoteltu jo kuukauden päivät. Voisivat kohtapuoliin saapua tänne mun hellään huomaan
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
IRON MAIDEN FOREVER!!
Aika kauan kyllä, itselläni ei ole kyllä koskaan noin kauan mennyt (tulevat julkaisut toki asia erikseen). Jos ei ole varastossa ollut niin reilu viikko yleensä mennyt että on postilaatikkoon tullut.reptile wrote:Itse olen odottanut yhtä levyä kyseisestä firmasta kohta neljä kuukautta... Miten kauan siinä oikein voi kestää? Eipä ole ikinä tarvinnut netistä tilattua levyä odottaa noin kauaa, oli firma mikä tahansa. Parin kuukauden jälkeen on asia selvinnyt, että joko levyä saa tai ei.Lappis wrote:Äxästä on tiettyjä levyjä odoteltu jo kuukauden päivät. Voisivat kohtapuoliin saapua tänne mun hellään huomaan
-
- Kisälli
Ittellä kanssa joskus kestänyt sata vuotta tilaus, ja kun vihdoin otin yhteyttä Äxään, niin ilmoittivat että koko levyn painatus on lopetettuHese wrote:Aika kauan kyllä, itselläni ei ole kyllä koskaan noin kauan mennyt (tulevat julkaisut toki asia erikseen). Jos ei ole varastossa ollut niin reilu viikko yleensä mennyt että on postilaatikkoon tullut.reptile wrote:Itse olen odottanut yhtä levyä kyseisestä firmasta kohta neljä kuukautta... Miten kauan siinä oikein voi kestää? Eipä ole ikinä tarvinnut netistä tilattua levyä odottaa noin kauaa, oli firma mikä tahansa. Parin kuukauden jälkeen on asia selvinnyt, että joko levyä saa tai ei.Lappis wrote:Äxästä on tiettyjä levyjä odoteltu jo kuukauden päivät. Voisivat kohtapuoliin saapua tänne mun hellään huomaan

-
- Crusader
Hesen putiikista tuli taas parissa päivässä
Helloween - Straight Out Of Hell
Oikein tikipäkki. Huomenna laitetaan se auton soittimeen heavy-rotaatioon. Sittenpähän tietää, mitä Hellot tällä kertaa ulostivat.

Helloween - Straight Out Of Hell
Oikein tikipäkki. Huomenna laitetaan se auton soittimeen heavy-rotaatioon. Sittenpähän tietää, mitä Hellot tällä kertaa ulostivat.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Taka-ampuja
Hups. Tulipahan taas rykästyä tilausta menemään ulkomaille, enimmäkseen nwobhm-kamaa ja jenkkiheviä + parit punkit mukana. Näitä odotellessa sit. LP:tä kaikki. Tais muuten olla tän vuoden eka levytilaus. Jos nyt rauhassa sulattelis näitä, ennen kuin alkaa lisää tilailemaan/ostelemaan...
Blade Runner - Warriors of Rock
Bronz - Taken By Storm
Chastain - The Voice of the Cult
Chateaux - Fire Power
Chateaux - Highly Strung
Girl - Sheer Greed
Lizzy Borden - Visual Lies
Malice - License to Kill
Ramones - Road to Ruin
Sanctuary - Refuge Denied
Stiff Little Fingers - Inflammable Material
Vardis - 100 MPH
War Machine - Unknown Soldier
Blade Runner - Warriors of Rock
Bronz - Taken By Storm
Chastain - The Voice of the Cult
Chateaux - Fire Power
Chateaux - Highly Strung
Girl - Sheer Greed
Lizzy Borden - Visual Lies
Malice - License to Kill
Ramones - Road to Ruin
Sanctuary - Refuge Denied
Stiff Little Fingers - Inflammable Material
Vardis - 100 MPH
War Machine - Unknown Soldier
Through the darkness of future past, the magician longs to see. One chants out between two worlds: Fire walk with me.
-
- The King of Luvia
Eilen oli vuorossa paikallisen lopettaneen levykaupan totaalinen putsaus. Kauppias lupasi myydä 50 artikkelia 100 €:lla (kävin jo aikaisemmin ostamassa kahteen otteeseen vitosen kappalehintaan isot läjät). Tarjoukseen sisältyi myös spessut ja boksit.
Ostin yht. 132 kpl cd-levyjä, 3 dvd:tä ja yhden dvd-boksin. En jaksa listata. Muutaman ostin muiden puolesta, joululahjoja erinäisille ihmisille pariksi vuodeksi, noin kolmasosa jälleenmyyntiin (pitäisi jo noilla saada rahat 1,5 kertaisesti takaisin...) ja loput omaan hyllyyn. Joskus sitä osaa olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan! Jos ovh-hintoja katsotaan, niin koko setin arvo oli jossain 2500 €:n hujakoilla!
Ostin yht. 132 kpl cd-levyjä, 3 dvd:tä ja yhden dvd-boksin. En jaksa listata. Muutaman ostin muiden puolesta, joululahjoja erinäisille ihmisille pariksi vuodeksi, noin kolmasosa jälleenmyyntiin (pitäisi jo noilla saada rahat 1,5 kertaisesti takaisin...) ja loput omaan hyllyyn. Joskus sitä osaa olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan! Jos ovh-hintoja katsotaan, niin koko setin arvo oli jossain 2500 €:n hujakoilla!

Kuullostaa hyvältä setiltä, laittelehan tännekin sitten myyntiin.Starstruck wrote:Eilen oli vuorossa paikallisen lopettaneen levykaupan totaalinen putsaus. Kauppias lupasi myydä 50 artikkelia 100 €:lla (kävin jo aikaisemmin ostamassa kahteen otteeseen vitosen kappalehintaan isot läjät). Tarjoukseen sisältyi myös spessut ja boksit.
-
- The King of Luvia
Laudalle päivitin jo listan. Tänne ehkä jaksan huomenna kopioidun kokonaan päivitetyn setin...Hese wrote:Kuullostaa hyvältä setiltä, laittelehan tännekin sitten myyntiin.Starstruck wrote:Eilen oli vuorossa paikallisen lopettaneen levykaupan totaalinen putsaus. Kauppias lupasi myydä 50 artikkelia 100 €:lla (kävin jo aikaisemmin ostamassa kahteen otteeseen vitosen kappalehintaan isot läjät). Tarjoukseen sisältyi myös spessut ja boksit.
Oli tosiaan sellainen tyhjennys, että ostin kaiken edes etäisesti metalliksi luokiteltavan, kaiken kiinnostavan rockmusiikin ylipäänsä + ison läjän lähinnä ECM:n julkaisemaa jazzia ja klasaria. Suurin osa jotain muuta kuin ensin mainittua. Liikkeeseen ei käytännössä jäänyt mitään kiinnostavaa, paitsi viimeksi mainittua.
-
- Kapteeni Saigonissa
Belisanko tyhjensit?Starstruck wrote:Laudalle päivitin jo listan. Tänne ehkä jaksan huomenna kopioidun kokonaan päivitetyn setin...Hese wrote:Kuullostaa hyvältä setiltä, laittelehan tännekin sitten myyntiin.Starstruck wrote:Eilen oli vuorossa paikallisen lopettaneen levykaupan totaalinen putsaus. Kauppias lupasi myydä 50 artikkelia 100 €:lla (kävin jo aikaisemmin ostamassa kahteen otteeseen vitosen kappalehintaan isot läjät). Tarjoukseen sisältyi myös spessut ja boksit.
Oli tosiaan sellainen tyhjennys, että ostin kaiken edes etäisesti metalliksi luokiteltavan, kaiken kiinnostavan rockmusiikin ylipäänsä + ison läjän lähinnä ECM:n julkaisemaa jazzia ja klasaria. Suurin osa jotain muuta kuin ensin mainittua. Liikkeeseen ei käytännössä jäänyt mitään kiinnostavaa, paitsi viimeksi mainittua.
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Tuli laudalta vilkaistua mutta päivitä toki tännekin.Starstruck wrote: Laudalle päivitin jo listan. Tänne ehkä jaksan huomenna kopioidun kokonaan päivitetyn setin...
Tuota levyn painamisen lopettamista olen jo epäillyt, mutta ihmettelen vain, että eivät ole asiasta ilmoittaneet. No, virheitähän sattuu.Hatebreeder wrote:Ittellä kanssa joskus kestänyt sata vuotta tilaus, ja kun vihdoin otin yhteyttä Äxään, niin ilmoittivat että koko levyn painatus on lopetettuHese wrote:Aika kauan kyllä, itselläni ei ole kyllä koskaan noin kauan mennyt (tulevat julkaisut toki asia erikseen). Jos ei ole varastossa ollut niin reilu viikko yleensä mennyt että on postilaatikkoon tullut.reptile wrote:Itse olen odottanut yhtä levyä kyseisestä firmasta kohta neljä kuukautta... Miten kauan siinä oikein voi kestää? Eipä ole ikinä tarvinnut netistä tilattua levyä odottaa noin kauaa, oli firma mikä tahansa. Parin kuukauden jälkeen on asia selvinnyt, että joko levyä saa tai ei.Lappis wrote:Äxästä on tiettyjä levyjä odoteltu jo kuukauden päivät. Voisivat kohtapuoliin saapua tänne mun hellään huomaan
Try to hold some faith
IRON MAIDEN FOREVER!!
IRON MAIDEN FOREVER!!
-
- The King of Luvia
Kyllä! Tulikin käytettyä varmaan enemmän rahaa tällä kertaa kuin yhteensä koko sen 15-20 vuoden aikana, mitä putiikki siinä paikalla toimi.Jazz78 wrote:Belisanko tyhjensit?
Rytmihäiriö - Surman Siipien Havinaa
Rytmihäiriö - Sarvet, Sorkat, Salatieteet
Rytmihäiriö - Sarvet, Sorkat, Salatieteet
Huuto.net:
Gamma Ray - Hell Yeah!!! The Awesome Foursome DVD
Gamma Ray - Hell Yeah!!! The Awesome Foursome DVD
-
- Kisälli
Ei ne mulle ainakaan mitään koskaan ilmottanut. Ite piti kysyäreptile wrote:Tuota levyn painamisen lopettamista olen jo epäillyt, mutta ihmettelen vain, että eivät ole asiasta ilmoittaneet. No, virheitähän sattuu.Hatebreeder wrote:Ittellä kanssa joskus kestänyt sata vuotta tilaus, ja kun vihdoin otin yhteyttä Äxään, niin ilmoittivat että koko levyn painatus on lopetettuHese wrote:Aika kauan kyllä, itselläni ei ole kyllä koskaan noin kauan mennyt (tulevat julkaisut toki asia erikseen). Jos ei ole varastossa ollut niin reilu viikko yleensä mennyt että on postilaatikkoon tullut.reptile wrote:Itse olen odottanut yhtä levyä kyseisestä firmasta kohta neljä kuukautta... Miten kauan siinä oikein voi kestää? Eipä ole ikinä tarvinnut netistä tilattua levyä odottaa noin kauaa, oli firma mikä tahansa. Parin kuukauden jälkeen on asia selvinnyt, että joko levyä saa tai ei.Lappis wrote:Äxästä on tiettyjä levyjä odoteltu jo kuukauden päivät. Voisivat kohtapuoliin saapua tänne mun hellään huomaan

^Minulle ovat ilmoittaneet aina, jos levyä ei ole ollut saatavilla. Siksi olenkin odottanut tuosta jotain tietoa, mutta pitää laittaa lopultakin viestiä, että saa jotain selvyyttä.
Try to hold some faith
IRON MAIDEN FOREVER!!
IRON MAIDEN FOREVER!!
^^ pari kertaa käyny itelle niin että levyn status tilaustiedoissa on ollut "jälkitoimituksessa" monta kuukautta ja kun olen kyselly perään niin ovat sanoneet että sullehan on jo ilmoitettu että tätä ei enää saa, vaikka mitään tietoa ei ole tullut mulle perille.
-
- Kapteeni Saigonissa
Mä en ole sieltä montaakaan levyä ostanut. Ehkä viisi albumia tai alle... Ensin ostin kaiken TNT Recordsista, sitten Moe´s Music´sta, ja nyt kun ei kumpaakaan enää ole, ostan valtaosan, mitä en netin kautta, Jungle Recordsista.Starstruck wrote:Kyllä! Tulikin käytettyä varmaan enemmän rahaa tällä kertaa kuin yhteensä koko sen 15-20 vuoden aikana, mitä putiikki siinä paikalla toimi.Jazz78 wrote:Belisanko tyhjensit?
-
- The King of Luvia
Sama kuvio mulla. TNT vaihtui Moe'siin oikeastaan heti jälkimmäisen aloitettua, kun Turoa ei oikein kiinnostanut siinä vaiheessa enää seurata aikaansa. Lehtisalon proge/avant/kraut-hylly tietysti edelleen houkutteli silloin tällöin poikkeamaan. Jungle on monessa mielessä paras paikka tällä hetkellä, mutta Green Riverin käytetyt cd:t tulee välillä plärättyä ja joskus myös jotain mukavia löytöjä osuu kohdalle. Esim. heti joulun jälkeen ostin vinon pinon 80-90-luvun taitteen alkuperäisiä hard rock/hair metal cd:itä, esim. Phantom Bluen eka, Battle Brattin debyytti, muutama Anthem ja Victory jne.Jazz78 wrote:Mä en ole sieltä montaakaan levyä ostanut. Ehkä viisi albumia tai alle... Ensin ostin kaiken TNT Recordsista, sitten Moe´s Music´sta, ja nyt kun ei kumpaakaan enää ole, ostan valtaosan, mitä en netin kautta, Jungle Recordsista.Starstruck wrote:Kyllä! Tulikin käytettyä varmaan enemmän rahaa tällä kertaa kuin yhteensä koko sen 15-20 vuoden aikana, mitä putiikki siinä paikalla toimi.Jazz78 wrote:Belisanko tyhjensit?
Yksi hyvä levykauppa löytyy myös tällä hetkellä Kirppis Satakunnasta (vanha Lipsasen rakennus) - pöytä #156. Juuri nyt kaikki -50%! Tosin parhaimmiston otin ennen alennuksia pois ja laitoin tännä ja Imperiumin Laudalle...
-
- Kapteeni Saigonissa
Juu itse kävin jo Moe´sia edeltäneessä Keskusaukion Divarissa, joka sitten muuntautui Moe´siksi jo siellä Keskusaukiolla ennen Isokarhua ja Herttuantoria. GreenRiverissä kävin myös melkein sen aloittamisesta alkaen. Nyt en ole siellä paljoakaan käynyt. Käytetyt LP´t siellä tuli usein selailtua. Nyt luulen omistavani suht kaiken mitä Riveriin voisi tulla... Ei sitä koskaan tiedä. Voisi oikeastaan joskus Jukkaa taas poiketa moikkaamaan...Starstruck wrote:Sama kuvio mulla. TNT vaihtui Moe'siin oikeastaan heti jälkimmäisen aloitettua, kun Turoa ei oikein kiinnostanut siinä vaiheessa enää seurata aikaansa. Lehtisalon proge/avant/kraut-hylly tietysti edelleen houkutteli silloin tällöin poikkeamaan. Jungle on monessa mielessä paras paikka tällä hetkellä, mutta Green Riverin käytetyt cd:t tulee välillä plärättyä ja joskus myös jotain mukavia löytöjä osuu kohdalle. Esim. heti joulun jälkeen ostin vinon pinon 80-90-luvun taitteen alkuperäisiä hard rock/hair metal cd:itä, esim. Phantom Bluen eka, Battle Brattin debyytti, muutama Anthem ja Victory jne.Jazz78 wrote:Mä en ole sieltä montaakaan levyä ostanut. Ehkä viisi albumia tai alle... Ensin ostin kaiken TNT Recordsista, sitten Moe´s Music´sta, ja nyt kun ei kumpaakaan enää ole, ostan valtaosan, mitä en netin kautta, Jungle Recordsista.Starstruck wrote:Kyllä! Tulikin käytettyä varmaan enemmän rahaa tällä kertaa kuin yhteensä koko sen 15-20 vuoden aikana, mitä putiikki siinä paikalla toimi.Jazz78 wrote:Belisanko tyhjensit?
Yksi hyvä levykauppa löytyy myös tällä hetkellä Kirppis Satakunnasta (vanha Lipsasen rakennus) - pöytä #156. Juuri nyt kaikki -50%! Tosin parhaimmiston otin ennen alennuksia pois ja laitoin tännä ja Imperiumin Laudalle...
Kuinka hiton monta levykauppaa Porissa on parhaimmillaan ollut
-meikäläisen konkurssi!
Rollosta hävisi toistakymmentä vuotta sitten ja Oulussa on ollut mukamas hyvä tilanne, suht samankokoisiin kaupunkeihin verrattuna, kun on ollut ihan Äxä ja Keskustan Antikvariaatti + Musiikki Kullas tietysti, mutta sieltä en kalliiden hintojen vuoksi ole koskaan kauheasti ostellut mitään. Paitsi jämälaarista

Rollosta hävisi toistakymmentä vuotta sitten ja Oulussa on ollut mukamas hyvä tilanne, suht samankokoisiin kaupunkeihin verrattuna, kun on ollut ihan Äxä ja Keskustan Antikvariaatti + Musiikki Kullas tietysti, mutta sieltä en kalliiden hintojen vuoksi ole koskaan kauheasti ostellut mitään. Paitsi jämälaarista

Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
-
- The King of Luvia
Varsinaisia levykauppoja on yleensä ollut kolme, vielä tänäkin päivänä. Eli ei nyt mitään älyttömästi. TNT palveli pitkään, laittaen lapun luukulle vuosituhannen alkupuolella. Moe's Music toimi tuolla nimellä, varsinaisena levykauppana n. 1994-2008, jos oikein muistan. Jungle Recordsin varsinainen fyysinen liike avattiin jonkin verran ennen edellisen lopettamista. Green River on toiminut 1997 alkaen. Nyt levykaupan lopettanut Musiikki-Belisa taisi aloittaa 1990-luvun alkupuolella, jos en väärin muista. Olikohan se muuten alunperin Fazer?Jussi K wrote:Kuinka hiton monta levykauppaa Porissa on parhaimmillaan ollut-meikäläisen konkurssi!
Eli kaiken kaikkiaan näköjään parhaaseen aikaan (1997-2003) oli 4 levykauppaa + tietysti jokunen käytettyjä levyjä myynyt divari. Taisi muuten Satakunnan Soitinkauppa sinnitellä juuri ja juuri tuohon 1997 vuoteen saakka, pitäen pientä levyosastoa. Sieltä ostin ainakin Forbiddenin Twisted into Form -vinyylin jollain viidellä markalla...
Vai olikohan vielä muitakin. Ihan kuin siinä Videodivaria vastapäätäkin olisi ollut joku pulju vanhassa puutalossa vähän aikaa? Hämärät muistikuvat Ostrogothin Too Hot -vinyylistä on olemassa. Ai niin, ostin sieltä Saxonin Solid Ball of Rockin, jossa lukee Radio Pori kannessa. Olisiko ollut joku kirppari sittenkin? Tämä varmaankin yläasteaikaa eli 1992-1995.
Joskus junnuna nykyistä Green Riveriä vastapäätä oli lyhyen aikaa Heavy Rock -niminen levykauppa, joka oli jokseenkin omituinen. Uudet levyt vaikuttivat käytetyiltä ja hinnoittelussa ei ollut mitään tolkkua. Jotkin juuri ilmestyneet maksoivat 23 mk ja toiset 67 markkaa. Sieltä tarttui käteen ainakin Anthraxin Persistence of Time, joka oli tuolloin aivan tuore. Eli 1989-1991 aikavälille osui tuon puljun elinkaari.
Puuttuikohan tästä vieläkin joku? Oliko se Airion sisäpihalla sijainnut vielä pystyssä 1990-luvun puolella? Mielestäni en siellä koskaan käynyt. Jonkun lähteen mukaan Veturimiehet heiluttaa -elokuvan levykauppakohtaus olisi kuvattu siellä, jonka perusteella olisi ollut hengissä vielä 1991-1992.
Tänään hankittu vaihtokaupan kautta Porin parhaasta levykaupasta eli Ektro Recordsin toimistolta:
Circle - Manner CD
Pharaoh Overlord - Siluurikaudella CD
sekä ansiokasta Dio-sivustoa (www.dio.net) pyörittävältä kaverilta samalla meiningillä:
Rainbow - Starstruck/Run with the Wolf 7" (Yugoslavia)
-
- Kapteeni Saigonissa
Moe´s Music aloitti tuolla nimellä mielestäni vasta paria vuotta myöhemmin. Muistan, kun aloitin Kauppiksen 1994 jolloin "löysin" Japin Keskusaukion divarin tiskin takaa ja mun mielestä vasta ajokortin saamiseni aikoihin 1996 se muuttui jo siinä Keskusaukiolla Moe´siksi siirtyen ehkä n. 1999 Isokarhuun. Vuoden 2002-2004 aikoihin se muutti viimeiseen osoitteeseensa Herttuantorille toimien siinä vuoteen 2007 tai 2008 alkuun. Muistaakseni asuin silloin vielä Helsingissä kun se laittoi ovensa viimeisen kerran kiinni ja olen palannut Poriin huhtikuussa 2008. Mielikuvani olisi, että Moe´s olisi sulkeutunut marraskuun lopussa 2007.Starstruck wrote:Varsinaisia levykauppoja on yleensä ollut kolme, vielä tänäkin päivänä. Eli ei nyt mitään älyttömästi. TNT palveli pitkään, laittaen lapun luukulle vuosituhannen alkupuolella. Moe's Music toimi tuolla nimellä, varsinaisena levykauppana n. 1994-2008, jos oikein muistan. Jungle Recordsin varsinainen fyysinen liike avattiin jonkin verran ennen edellisen lopettamista. Green River on toiminut 1997 alkaen. Nyt levykaupan lopettanut Musiikki-Belisa taisi aloittaa 1990-luvun alkupuolella, jos en väärin muista. Olikohan se muuten alunperin Fazer?Jussi K wrote:Kuinka hiton monta levykauppaa Porissa on parhaimmillaan ollut-meikäläisen konkurssi!
Eli kaiken kaikkiaan näköjään parhaaseen aikaan (1997-2003) oli 4 levykauppaa + tietysti jokunen käytettyjä levyjä myynyt divari. Taisi muuten Satakunnan Soitinkauppa sinnitellä juuri ja juuri tuohon 1997 vuoteen saakka, pitäen pientä levyosastoa. Sieltä ostin ainakin Forbiddenin Twisted into Form -vinyylin jollain viidellä markalla...
Vai olikohan vielä muitakin. Ihan kuin siinä Videodivaria vastapäätäkin olisi ollut joku pulju vanhassa puutalossa vähän aikaa? Hämärät muistikuvat Ostrogothin Too Hot -vinyylistä on olemassa. Ai niin, ostin sieltä Saxonin Solid Ball of Rockin, jossa lukee Radio Pori kannessa. Olisiko ollut joku kirppari sittenkin? Tämä varmaankin yläasteaikaa eli 1992-1995.
Joskus junnuna nykyistä Green Riveriä vastapäätä oli lyhyen aikaa Heavy Rock -niminen levykauppa, joka oli jokseenkin omituinen. Uudet levyt vaikuttivat käytetyiltä ja hinnoittelussa ei ollut mitään tolkkua. Jotkin juuri ilmestyneet maksoivat 23 mk ja toiset 67 markkaa. Sieltä tarttui käteen ainakin Anthraxin Persistence of Time, joka oli tuolloin aivan tuore. Eli 1989-1991 aikavälille osui tuon puljun elinkaari.
Puuttuikohan tästä vieläkin joku? Oliko se Airion sisäpihalla sijainnut vielä pystyssä 1990-luvun puolella? Mielestäni en siellä koskaan käynyt. Jonkun lähteen mukaan Veturimiehet heiluttaa -elokuvan levykauppakohtaus olisi kuvattu siellä, jonka perusteella olisi ollut hengissä vielä 1991-1992.
Jungle Recordsin muistan kyllä jo aiemmin siitä Kirkon kyljestä kuin 2008. Hakki osti Japilta Moe´sin hyllyt levyineen siirtyen myös Rock/heavyaikaan. Sitä ennen muistan Junglen vain Elvis & rockabilly-yeah-yeah -paikkana. Eli fyysinen liike on ollut kauemmin kuin vain 2008 alkaen, mutta ennen sitä ei tullut siellä paljoa vierailtua. Muistan liikkeen vain kun siitä ohi tuli mentyä jazzkadulle.
Itse muistan TNT:n ja Belisan hallinneen 90-luvun alkupuolella porilaista levykauppaa. Sen muistan, että TNT:n sulkemisen aikaan oli vielä markat, koska muistan viimeisenä ostoksenani ostaneeni Metallica NEM:n kirkkaan 7" ranskaversion 50mk:lla ja piti hakea vielä se AJFA lippukin sieltä myyntitiskin takaa, mutta oli ehtinyt sulkea ennen käyntiäni. €urot tulivat käyttöön 2002 vuoden alusta.
Muita liikkeitä en mun tiedossani ole. Nortamonkadulla toki toimi pitkään Antikvariaarinen Kirjakauppa, joka jostain kummasta sai hommattua Metallican livebootlegeja. Muutama muukin herkku sieltä tuli löydettyä.