Menetkö molemmille Helsingin keikoille?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Menetkö molemmille Helsingin keikoille?

En mene kummallekkaan.
19
9%
Yksi keikka riittää.
116
58%
Molemmat on pakko nähdä.
66
33%

Total votes: 201

Janne
Vempare
Vempare

Post by Janne »

Tämä tosi "fani" menee vain ensimmäiselle keikalle ja se riittää .... sori vaan MS.
MS
Hell Rat
Hell Rat

Post by MS »

Roskisdyykkari wrote:Jaa-a. 100 euroa (jos kentälle haluaa) on kuitenkin sellainen summa, jota kaikki eivät omista kokonaan, nevahööd?
Jos sinne konserttiin todellakin haluaa mennä niin kyllä ne rahat myös silloin kasaan saa.
Roskisdyykkari wrote:Lisäksi on muitakin bändejä kuin Maiden, ja oli aika arvattavissa että joku mielenkiintoinen hevitähti tänne Suomeen tänä vuonna Maidenin lisäksi saapuu. Kuitenkin itse kuuntelen Maidenin lisäksi monia muita bändejä ja Priestin keikalle oli liput hommattava, joten en ole siis fani koska ei ollut varaa mennä kahdelle Maidenin keikalle ja kuuntelen myös Priestiä?
Ja otetaan huomioon, että Priest jos joku saattaa heittää viimeisiä keikkojaan Suomessa, tai tuskin niitä montaa tulee. Maidenilta uskon kuitenkin tulevan vielä ainakin muutaman, joten Priestiä en voinut jättää.
Tässä tämä ero tuleekin. Toisille Iron Maiden on tärkein asia ja tosille vähemmän tärkeä.
R.I.P. The Iron Maiden Bulletin Board 1998-2006
Alex Machine
Bad Ass MotherFucker
Bad Ass MotherFucker

Post by Alex Machine »

Kyllä meikäläiselle kävi tällä kertaa niin, että sinänsä kiinnostavat Priestin ja Crüen keikat jäävät väliin Maidenin takia. Jostain pitää säästää, kun kesälomamatkaankin pitää löytyä rahnaa.
tailgunner
Hang-Around
Hang-Around

Post by tailgunner »

Roskisdyykkari wrote: Olen about 80% varma että Maidenin keikat eivät ole viimeiset Suomessa, hyvä jos edes toisiksi viimeiset.
Ei varmastikkaan ole viimeiset. Vielähän jätkät tekee levyn ja sitten tulee taas kiertue ja tuskin Suomea väliin jätetään kiertueella. Luulisi että Maidenilla on vielä myöhemmin joku jäähyväis-kiertue.. kyllä luulisi muutaman keikan vielä heittävän. Ja jos eivät jostain syystä tulisi heavy-metallin pääkaupunkiin keikkaa vetämään niin pakkohan se on ulkomaille lähteä katsomaan. Joka tapauksessa mitä enemmän keikkoja vielä tekevät niin sitä parempi, en pistä pahakseni :)
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Tämähän menee mielenkiintoiseksi. Mikä on tosi fanin määritelmä? Miksi edes määritellä "tosi fani"? Kuulostaa ihan junnujen juupas eipäs väittelyn aiheelta tämä tällainen, mutta menkööt. Se on ainakin saletti, että niin mustavalkoisesti ei "todellista faniutta" voi määritellä kuin, että käy katsomassa kaksi Maidenin keikkaa Helsingissä on yhtä kuin tosi fani. Sehän käsittää paljon muutakin, se on elämän tapa. Olen monesti miettinyt ja pelolla odottanut, että koska kypsyn samoihin Maiden ralleihin, joita päivästä toiseen olen kohta kaksi vuosikymmentä kuunnellut. Toistoa on alla ainakin riittävästi.

Tosi fanius kuulostaa muuten aivan pikkutyttöjen touhulta. Todelliset Maiden fanit ovat kannattajia.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Kyllä se niin on, että mikään mahti maailmassa ei olisi saanut minua jäämään toiseltakin keikalta pois. Jos rahaa ei olisi ollut, sitä olisi järjestetty lainamaalla jostain, tai myymällä omaisuutta/levyjä. T

oki ymmärrän että 15-v Jouni Toholammelta ei oikein pysty lähtemään kovin helposti 2 päiväksi Hellsinkiin, ellei satu olemaan sukua joka voisi majoittaa. Jäihän itseltäkin 1995 keikka väliin kun en millään päässyt Helsinkiin, olin silloin 16-v.
Guest

Post by Guest »

MS wrote: Jos sinne konserttiin todellakin haluaa mennä niin kyllä ne rahat myös silloin kasaan saa.

Tarkoitat varmaan jotain rikollista tienestiä. Kaikilla ei nyt vaan pursua sitä hilloa ovista ja ikkunoista :roll:
Sorcerer
Bändäri
Bändäri

Post by Sorcerer »

Kilkenny wrote:
MS wrote: Jos sinne konserttiin todellakin haluaa mennä niin kyllä ne rahat myös silloin kasaan saa.

Tarkoitat varmaan jotain rikollista tienestiä. Kaikilla ei nyt vaan pursua sitä hilloa ovista ja ikkunoista :roll:
Ite jouduin faijalta pyytämään rahat lippuun kun tilillä taisi silloin olla huikeat 13e. Totta helvetissä olisin hommannut liput toisellekkin keikalle jos olisi ollut rahaa. Onneks faija tajusi kuinka tärkeä asia Maiden mulle on ja suostu lainaamaan rahat edes yhteen lippuun. Jos ja kun saan kesäksi rahaa niin ainakin yritän ostaa lipun toisellekkin keikalle jos jostain saa järkevään hintaan. Mitään järjetöntä hintaa en kuitenkaan ala maksamaan. Kun säännöllisiä tienestejä ei ole niin yli 50e on kuitenkin aika paljon rahaa.
TheWickerman
Hang-Around
Hang-Around

Post by TheWickerman »

Kyllä itse saan yleensä sen lipun hoidettua, mutta itse konserttia varten joutuu säästelemään, kun sieltä aina tahtoo tarttua jos jonkilaista tavaraa mukaan. :D
Älä tee sitä tänään minkä voit tehdä huomenna......Jos jaksat
Truu_Seitan
Peräruiske
Peräruiske

Post by Truu_Seitan »

Totisesti, totisesti... Kannattaja on mielestäni oikea sana tähän, mutta nyt tulemme vaikeaan päätökseen:
Kenenkään ei tarvitse todistella onko fani/kannattaja. Riittää että tietää sen sydämessään, kuinka tärkeä Maiden itselleen on. Mutta jos päädymme tähän kompromissiin keskustelu kuivuu kasaan.
Mitä siis teemme? Sanon että perustelkaa syvemmin miksi menisin katsomaan saman keikan uudelleen. Tuskin he vetävät eri keikkaa eri päivinä.
En usko. En suostu. En mene.

Enkä osta toista lippua vaikka rahaa olisikin, sillä osa ei saanut lippua kummallekaan keikalle ja metsästävät nyt lippua kuin verenhimoiset abioriginaalit! :twisted:
Kani kuittaa!
-Tä-tämä oon loppuuuh!
-Suus kiinni!
Paranoid
Hang-Around
Hang-Around

Post by Paranoid »

Mielelläni nuo molemmat näkisin, mutta kun No Money No Funny eli 7.7.05 vain
Vaikka suku sammuu
Ei sisu lopu
Aina on tehty mitä aiottu

Vaikka katto on liian
Alhaalla
Ja köysi liian paksu
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

Truu_Seitan wrote:Riittää että tietää sen sydämessään, kuinka tärkeä Maiden itselleen on. Mutta jos päädymme tähän kompromissiin keskustelu kuivuu kasaan.
Mitä siis teemme? Sanon että perustelkaa syvemmin miksi menisin katsomaan saman keikan uudelleen. Tuskin he vetävät eri keikkaa eri päivinä.
En usko. En suostu. En mene.
Hyvin sanottu siellä perällä. Loppupeleistä ei kenellekkään tarvitse perustella kuinka KOVA fani on, koska jokainen osaa sen määritellä itselleen ja sehän riittää, eikö?. Mitä me ollaan arvostelemaan, kun ei todellakaan tiedetä mitä joku toinen tuntee "faniudestaan".

Ei, en aio perustella miksi juuri sinun pitäisi mennä toisellekin keikalle, mutta voin kyllä kertoa miksi itse olen menossa. Ensimmäisen kerran kun Maidenia kuuntelin, vuosi taisi olla 1989, ihan pikkupenskana siis tai no olinhan jo 11v. WAU! Se teki minuun niin lähtemättömän vaikutuksen, että mikään musiikki maailmassa ei ollut kuulostanut edes lähellekkään niin FANTASTISELTA, eikä tähänkään päivään mennessä kukaan ole päässyt tasoihin, lähellä ollaan kyllä käyty. Itse olin onnellisessa asemassa ja 1990 pääsin jo kokemaan Maidenin livenä, naapurin faija kun suostui mukaan valvojaksi. Se oli niin uskomaton kokemus, että silmät ja korvat pyörivät ihmetyksestä vielä pitkään keikan jälkeenkin. Tämän jälkeen minulle oli itsestään selvää, että jokainen mahdollinen keikka oli nähtävä. Tähän mennessä on 7 keikkaa takana ja kaikki ovat olleet aivan HELVETIN LOISTAVIA! Jokainen kerta olen poistunut keikalta adrenaliinit suonissa virraten, valtavan iso hymy kasvoilla ja toivonut saavani sitä herkkua vielä lisää. Nyt sitä on mahdollistuutta saada lisää ja heti seuraavana päivänä!

OIkeasti me Suomalaiset olemme ainutlaatuisessa asemassa, koska meille tarjoutuu upea tilaisuus kokea Maiden kahdesti. Minä henkilökohtaisesti saan Iron Maidenin keikoista aivan sanoinkuvaamatonta nautintoa, sellaista jota en mistään muusta voi saada, edes(ainakaan) housut jalassa. Mielessä ei käynyt missään vaiheessa tyytyä vain yhteen keikkaan. Tiedän saavani valtavat kiksit myös seuraavan päivän keikasta, olkoon settilista sitten mikä tahansa.

Tämmöisessä ainutkertaisessa tilaisuudessa raha on minulle toissijainen asia. Niin kuin Asa aikaisemmin kommentoi, että lainataan tai myydään mummo :lol: tai jotain, jos ei muuten rahat riitä. Ymmärrän hyvin, että varsinkin nuoremmilla faneilla ei yksinkertaisesti ole varaa tai mahdollisuutta lähteä syystä tai toisesta, eikä se missään nimessä vie teidän "faniutta" pois. Ei minullakaan se raha puussa kasva, mutta kyllä tätä varten voi hyvissä ajoin raha-asioita priorisoidakin. Sukanvarteen pitäisikin tässä jo pikkuhiljaa euroja keräillä sitä tulevaa Prahan valloitusta varten. :wink:
"Life goes on....until it doesn't"
arrakis
Wimp
Wimp

Post by arrakis »

Molemmille keikoille mennään!! Hotelli varattuna, eli saa rauhassa valmistautua elämykseen... Reissu on samalla kesälomamatka, joten parempaa kohdetta saa hakea!
"Jo kohta 25 vuotta Maidenia..."
Truu_Seitan
Peräruiske
Peräruiske

Post by Truu_Seitan »

Iivis wrote:Hyvin sanottu siellä perällä.

Missä helvetin perällä? :lol:
Kani kuittaa!
-Tä-tämä oon loppuuuh!
-Suus kiinni!
KuoliO
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by KuoliO »

Pienenä off-topiccina mainittakoon, että et taida olla Kummeleita seurannut? Veikkaisin että tuo heitto perustuu siihen. "Erittäin hyvin sanottu siellä perällä"

Off-topic loppuu nyt!!
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
Sakari Östermalm

Post by Sakari Östermalm »

Pertti Keinonen wrote:
The Prisoner wrote:Mites muuten Keinosen klaani ite? Onko tenaville tilattu jo kahden päivän täyshoito mummulasta ajalle 6.-7.7.2005?
Toiselle keikalle mulla on yksi lippu ja siitähän on pidetty parin kolmen päivän maaottelukin jo silloin kun liput tulivat myyntiin. Edelleen tilanne siis vähän elää. Östermalmi ei oikein ole vielä käsittänyt, että tässä on kyse puolison uskonnosta. Katotaan nyt miten äijän käy.
Avaudutaanpa hieman:

Sitä uskontoakin kun voi harjoittaa niin monella eri tavalla. Tässä tapauksessa ei ole kyse siitä, ettenkö käsitä asian merkitystä vaan sitä, mikä on mielestäni kohtuullista. Ajattelen niin, että kolmen lapsen isälle yksi kotimaan keikka ja yksi keikka ulkomailla on jo lottovoitto, kun pienin lapsista on tuolloin vasta puolivuotias. Kun liput tulivat myyntiin, lapsemme ei ollut vielä edes syntynyt ja hommat olisivat voineet mennä reisille monellakin tapaa. Siksi tuo kolmen päivän maaottelu käytiin, koska Keinosella on tapana olettaa, että hommat skulaa täydellisesti ja itse taas otan päivän kerrallaan. Tällä äitiyspäivärahalla tuota hilloakaan kun ei todellakaan tursua joka rööristä, ja ihan vielä en viitsisi lähteä kulmille tienaamaan. Eikä kolmen lapsen täyshoito ole maailman helpointa järjestää, vai löytyykö vapaaehtoisia :wink: . Toki tiedän, että esimerkiksi Asalle on kyseessä niin iso juttu, että edes maajoukkueellinen lapsia ei saisi häntä pysymään poissa keikoilta. Asa harjoittaakin tätä uskontoaan hieman eri tavalla :wink: . Mutta Keinonen tiesi aikoinaan kenen kelkkaan lähtee ja tässäkin asiassa myös minulla on sanan valta. Ei siis ole kyse faniuden asteesta vaan siitä, mikä muukin elämässä on tärkeää ja keitä muita tulisi myös ottaa huomioon.

Eli yksi keikka tiedossa itselleni Suomessa, yksi ulkomailla.
Lionheart
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Lionheart »

MS wrote:Ainoastaan todelliset 'fanit' menevät molempiin konsertteihin.
Täällä yksi 'Anonyymit yhdelle keikalle menevät'-kerhoon liittyvä. Eli joidenkin mielestä en ole bändin fani, koska ei ollut varaa molempiin keikkoihin, enkä halua kolkata jotain mummoa rahan takia.
Tosin tuskinpa olisin molemmille keikoille mennyt, vaikka lompakko olisi niin pitkälle venynyt. Olen bändin fani, olen kannattaja. Ostan levyt, seuraan uutisia, ylistän ja kuuntelen musiikkia. Ilmeisesti se ei "tr00-faneille" riitä. Tällainen pienimuotoinen fanatismi on suoraan sanottuna aina vituttanut, no offence. Näiden henkilöiden takia ihmisiä musertuu keikoilla kuoliaaksi.
Kärjistettyä? Totta vitussa.
Born To Lose - Live To Win
Crimson
Bändäri
Bändäri

Post by Crimson »

Tässähän tuntee ittensä aivan kakkosluokan kansalaiseksi, kun olen menossa "vain" ekalle keikalle. :evil:
"Feet in the Mud, Fist to the Sky!"
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Crimson wrote:Tässähän tuntee ittensä aivan kakkosluokan kansalaiseksi, kun olen menossa "vain" ekalle keikalle. :evil:
Mitä suotta. Itse olen menossa molemmille keikoille ja tämä on täysin henkilökohtainen valinta, koska minulla on sihen mahdollisuus. On täysin yhdentekevää minulle, käykö joku Ossi Töhö Ylä-Hinkkilästä katsomassa molemmat keikat vai ei. Pääasiahan on, että itse olen paikalla enkä ala muita arvostelemaan sen takia. Ovat tai eivät, yksi lysti.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Sakari Östermalm wrote:

Toki tiedän, että esimerkiksi Asalle on kyseessä niin iso juttu, että edes maajoukkueellinen lapsia ei saisi häntä pysymään poissa keikoilta. Asa harjoittaakin tätä uskontoaan hieman eri tavalla :wink: .
Onneksi olen tehnyt jo alusta asti mammalle selväksi, että silloin mennään kun Maiden kutsuu. Vaikka pitäisi syödä seuraavan viikon käpyjä ja pikkukiviä. Ja pelisuunnitelma on, että nyt "nuorena" mennään eikä meinata, ja sitten vanhempana hommataan ne lapset pilaamaan loppuelämän :wink:

Sakari Östermalm wrote:
Ei siis ole kyse faniuden asteesta vaan siitä, mikä muukin elämässä on tärkeää ja keitä muita tulisi myös ottaa huomioon.

No jäi minultakin Göteborgin keikka väliin kun en olisi saanut mammalle lippua hommattua, itselle oli jo tiedossa varma lippu. Elämä on kompromissien tekemistä. Ehkä 3 keikkaa kuitenkin riittää tänä vuonna. 8)
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

MS wrote:Itse en voi ymmärtää niitä 'faneja', jotka ovat menossa vain toiseen konserttiin. Kyseessä on ainutkertainen tilausuus, joka ei välttämättä toistu enää koskaan. Iron Maiden on niin vanha yhtye, että kesän konsertit voivat olla viimeiset Suomessa koskaan. Itselleni ainakin Iron Maiden on ollut jo useita vuosia (vuosikymmeniä) tärkein aisia ja nuorempana säästin rahaa Maindenin levyihin ja konsertteihin. Ainoastaan todelliset 'fanit' menevät molempiin konsertteihin.
Kyllähän tämä sankari ainakin sontaa osaa suustaan suoltaa niiden vitun pallojen lisäksi.

Ymmärrä tätä " fania " joka ei mene kummallekkaan keikalle. Ei rahan takia vaan sen takia että onhan tuo jo nähty. Viime keikka todisti minulle jo sen seikan, että Maiden ei ole enää kovinkaan kovassa iskussa. Miksi siis enää pilaamaan hyviä muistoja?
Kaikesta kritiikistäni huolimatta pidän itseäni edelleen Maiden-kannattajana, jopa ilman keikoille menoakin. Fakta omalla kohdallani on kuitenkin se, että maailmasta löytyy helvetisti mielenkiintoisempiakin liveakteja.
Fanitan myös muutamaa muuta yhtyettä. Sinun tekstisi mukaan se on pois Maidenilta.
Oikee TruuFan...Jessus mitä sontaa.

" Ainutkertainen tilaisuus, joka ei välttämättä toistu.". Mitä sitten? Maiden on nähty muutamaan otteeseen. Joten mitä sitten, vaikka Maiden ei enää tänne tule?
Ihme nillitystä. Ihminen voi käsittääkseni olla bändin kannattaja monella eri tavalla. Tuo sinun tapasi ei ole se ainoa ja oikea.
En jaksa kyllä enää kirjoittaa tähän. Niin paskaa läppää alusta loppuun, että melkein itkettää.
"To be alive is more than just breathing"
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Varastamalla? Palkkamurhilla? Vakuutuspetoksilla? Eli siis kaikki keinot ovat periaatteessa sallittuja? Tarpeeksi haluamisella ei vielä pitkälle pötkitä. Reality check, haloo?
MS wrote:Tässä tämä ero tuleekin. Toisille Iron Maiden on tärkein asia ja tosille vähemmän tärkeä.
Määrittele tärkeä. Se joka sinulle on tärkeää ei ole välttämättä ole muille tärkeää. Voit pitää tärkeänä esim. uraa, perhettä, asuntolainaa, bemaria ja rivitalonpätkää, minua taas ei voisi vähempää kiinnostaa. Joten ei yleistetä. Oma napa ei aina ole se ainoa.

Minä ainakin (vaikka vähän jälkijunassa) provoonnuin ainakin tästä läpästä ihan helkkaristi.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Minä taas haluan mennä vaan ekalle keikalle, ja oon helevetin ilonen, että sain sinne lipun. Olenko siis `fani`kun halusin vaan yhdelle keikalle?

Onhan maideni tärkee, mutta kerrassa on tarpeeksi mulle nyt...ja varsinkin perheelle ts vaimolle.... :lol:

Kaks keikkaa on järkätty siksi, että mahdollisimman moni pääse näkemään idolinsa,
Into Iron Maiden Since 1983
TheWickerman
Hang-Around
Hang-Around

Post by TheWickerman »

En tiedä millaisissa olosuhteissa elät jos olet aina tottunut saamaan mitä haluat. Itselleni 100€ on suuri summa rahaa, ja se on syy miksi pääsin vain toiselle keikalle. Itselläni ei yksin kertaisesti rahat vain riitä. Minulla on kyllä se hyvä homma, että asun Helsingissä, mutta ne jotka joutuvat tulemaan muualta päin Suomea joutuvat kaiken lisäksi vielä maksamaan majoituksen elleivät pääse joillekin tuttaville yöpymään.

Totta helvetissä menisin toisellekin keikalle jos se ei olisi rahasta kiinni. Harmitta ,etten enää ole maiden fani, kun menen vain toiselle keikalle.
Älä tee sitä tänään minkä voit tehdä huomenna......Jos jaksat
rokkariarvid
Kisälli
Kisälli

Post by rokkariarvid »

^Heh, no totta kai sinä olet Maiden-fani..

Minä sanoisin, että voi olla aivan yhtä kova Maiden-fani, jos tykkää Maidenista, on käyttänyt rahaa Maidenin levyjen ostamiseen enemmän tai vähemmän, joka ei mene kummallekkaan keikalle, kuin sellainen, joka menee molemmille keikoille.

Voi olla sellaisia henkilöitä, jotka ovat kuunnelleet Iron Maidenia 20 vuotta ja omistavat kaikki levyt, mutta eivät mene keikalle. Silti pitäisin heitä yhtä lailla faneina/kannattajina, kuin niitä , jotka menevät molemmille keikoille.

Eli asiani suoraan sanottuna:

Vitut väliä meneekö millekkään keikoille kunhan vain tietää tykkäävänsä kyseisestä bändistä todella paljon.

En osannut muotoilla tuota paremmin.

Tämä on sitten vain minun mielipide..
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
Locked