Noo kymmeniä minuutteja sinne tänne... Amorphis on mulle eka joka oikeasti kiinnostaa...
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom 2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki 2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden 2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki 2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
3 ekaa bändiä olisi myös kiinnostanut, mutta eipä jaksanut alkaa valumaan Helsinkiin niin aikasin. Amorphis, Machine Head ja Metallica tulee siis nähtyä.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
Dodiih, festarikesäkorkattu taas. Ja oikeen hyvä reissu olikin. Ei voi mennä ilta pieleen, kun heti pääportilla about 13 - 15 kesäinen yanari laattaa itsensä päälle ja 3 ihmistä katsoo vieressä, että onkohan sillä kaikki hyvin.
Amorphis perusvarma, kuten aina. Vaikka keikka tulikin kahtottua lähes kokonaan Alepa-kauppaan jonottaessa. Machine Head oli 3:sta viimisestä paras. Tuli kahtottua aika takaa ja videomiehet ei kuvanneet hirveenä yleisön toimintaa, joten en nähnyt toteutuiko Flynnin huutamat circlepitit, mutta on se kyllä aika kova ukkeli niitä lietsoamaan. Tuo keikka kyllä todisti myös, että aika kova tuuli tekee aivan shaatanasti hallaa koko keikalle, saundeista ei tahtonut saada välillä yhtään tolkkua.
Metallican 4 ekaa biisiä = parasta, etenkin For Whom The Bell Tolls. Oli eka kerta, kun näin 'Tallican ja pelkästään nuot ekat biisit olisivat riittääneet, sillä sen jälkeen alkoi taso laskea. Hell And Back (DM-ylijäämäraita?) oli aika kuppainen ja sen myötä tulikin peruteltua jo aika huolella lähes porteille asti ihmettelemään, enkä kyllä ollut ainoa. Black-kokonaisuutta ennen seurannut video oli ihan jees, mutta sen myötä ei enään tullut tsekattua kuin muutama ralli, kun pitikin jo lähteä juna-asemalle. 30min myöhästyminen vähän vitutti hetkittäin, kun sen myötä olisi kerennyt nähdä enemmänkin. Mutta tosiaan, 4 ekaa biisiä + Machine Head olivat jo lipun arvoinen kokemus.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
Tajunnanvirtaa näin aamusta. Lopussa jopa hieman kapeakatseista ihmettelyä allekirjoittaneelta, joka ei suostu venymään ymmärryksen suhteen niin pitkälle, kuin voisi olla tarpeen.
Jalat ja selkä on vähän hellänä eilisen 20 tunnin seisoskelun jäljiltä, mutta oli tämä sen arvoista! Sonisphere oli näin mehulinjalla käyneellä oikein mukava tapahtuma, Amorphis veti perus hyvän festarikeikan, Machine Head oli tuttuun tapaan pirun tiukka yleisön vaisuudesta huolimatta ja Metallican keikalla tuli pitkästä aikaa fiilis, että nyt ollaan rock-konsertissa. Keikka oli parhaimmillaan suorastaan mahtava, vaikka sitä kuuluisaa hapuiluakin mahtui sekaan vaikka kuinka.
Machine Head osoittaa kyllä joka keikallaan olevansa ihan jokaisen lavan kokoinen bändi. Kävi kyllä sääliksi taas kerran, kun bändi sai olla siinä epäkiitollisimmassa mahdollisessa asemassa, eli bändinä juuri ennen Metallicaa. On ihan sama mikä bändi siinä soittaa, yleisöltä tulee kylmää vastaanottoa. Anyway, Machine Headin soitto on vuodesta toiseen niin pirun tiukkaa ja kaksi uusinta levyä uppoaa omaan tajuntaan pitkine biiseineen niin kovaa, että ei tuo oikein voi olla toimimatta. Rob on todella mainio nokkamies, joka onnistui jotenkin kääntämään tuon yleisön vaisuudenkin edukseen. Ainakaan itseäni ei haitannut, ettei setissä niitä ekan levyn hittejä kuultu, koska soitetut biisit oli todella hyviä poimintoja nykyisestä tuotannosta. Jos minulta kysytään, soitti Machine Head Metalican suohon tälläkin kertaa, vaikka tietenkin Metallican kovimmat biisit ovatkin vielä Machine Headin parhaimmistoakin korkeammalla tasolla. On ilo kuulla, kuinka tällä bändillä ei tartte pettyä riffien tarkkuuteen, lead-kitaroiden lennokkuuteen, rumpujen sarjatuleen ja Robin kiukkuisiin vokaaleihin.
Metallican live-kunto ja ylipäänsä koko keikka oli silti ilahduttavan hyvä. Setin ehdottomat kohokohdat olivat Master of Puppets, Fight Fire With Fire, Unforgiven, Sad But True, Wherever I May Roam ja Shortest Straw. Metallicasta jaksetaan aina puhua yksilötasolla, joten puhutaan nytkin. James on omissa korvissani paremmassa kunnossa kuin vuosiin. Mies on edelleen oikein tarkka riffikitaristi ja esimerkiksi Fight Fire With Fire oli osoitus, että kyllä se vanhan liiton rässiääntelykin lähtee vielä, eikä niistä pahimmista kiekumisista ollut tietoakaan. Kirkin soolot menivät välillä vähän sinnepäin, mutta on mies takavuosista skarpannut selvästi. Trujillon lavahabituksen sopivuudesta Metallicaan voi väitellä ikuisesti ja kyllä itse ottaisin sen puolesta Jasonin takaisin milloin vain, mutta näppärä basisti mies on tästä huolimatta. Mutta se Lars. Ikuisesti parjattu Lars. Ja syystä. Tuntui että mies soitti jatkuvasti ihan eri juttuja kuin koko muu bändi. Milloin kiilattiin edelle ja milloin lönköteltiin perässä. Huh. Kokonaisuudessaan keikka oli kuitenkin oikein hyvä. Parhaat biisit lähti suorastaan räjähtävästi, vaikka kieltämättä miljoona Metallica live-tallennetta kuulleena sitä varmaan kuuli mitä halusi kuulla. Black Albumin vetelimmät kappaleet ja Hell And Back olivat mitä olivat, mutta henkilökohtaisesti olin tyytyväinen 50e sijoitukseen jo neljän ekan biisin jälkeen. Onhan tässä bändissä kaikesta huolimatta sitä jotain. Ihan sama vaikka parhaat levyt oli ne viisi ekaa. Ne viisi levyä on silti lajissaan sellaisia, joista 99% tämän pallon bändeistä voi vain haaveilla.
Muuutta silti näiden myönteisyyksien jälkeen heitän ilmoille yhden ajatuksen, joka tuli mieleen illan aikana: Miten Machine Head voi olla soitoltaan niin saatanan paljon tiukempi bändi kuin Metallica? Okei, asiat eivät ole näin yksinkertaisia. Toinen bändi on aikoinaan 300 keikkaa rundilla soittanut ja kymmeniä miljoonia levyjä myynyt mammutti, mutta on se Machine Headikin kilometrejä, aineita, laskukausia ja muita nähnyt, mutta erona on se, että toinen näistä on noussut musan laadussa jopa koko uransa huipulle juuri nyt ja toinen ei. Joku voisi sanoa tässä välissä että hei, Metallican ukothan on ihan saatanan vanhoja jo. Ovatko? James Hetfieldin ja Machine Headin Rob Flynnin ikäero on 5 vuotta ja mikä parasta, Lars Ulrich on vain 3 vuotta Machine Headin konemaisen tarkkaa rumpalismiestä vanhempi. Silti Machine Headin eilinen keikka oli paljon lujempi soitoltaan kuin Metallica eilen tai 10 vuotta sitten. Kuten totesin, puhutaan tässä paperilla aika erilaisia elämänkokemuksia kasanneista bändeistä ja ihmisetkin ovat aina yksilöinä erilaisia, mutta olisihan se ollut hauska, jos Machine Head olisi eilen settinsä päätteeksi vetänyt vaikka Battery coverin ihan vertailun vuoksi. Tämän ajatuksen pointti oli ehkä se, että näin Matti Meikäläisen näkökulmasta on vaikeaa ymmärtää sitä, kuinka Metallican kaltaisen bändin pari jäsentä voivat päästää itsensä niin rapakuntoon. Ehkä juuri siksi, koska silläkin tasolla myydään stadionit täyteen. Kuka tietää.
Joka tapauksessa tyytyväisenä tuli lähdettyä keikalta. Jo tällaisessa tapahtumassa pääsi oikein kivasti aurinkoiseen festaritunnelmaan ja kesä on vasta edessä, joten ei muuta kuin seuraavia panoksia piippuun ja mahdollista hetken mielenjohteen Tuskaa odotellessa.
Metallica oli perinteisesti aivan loistava. Machine Head yllätti positiivisesti. Yllättävän hyvin toimi. Amorphis meni vessa/safka -jonossa. Ghost oli jees. Gojira paskaa. Junttariffiä toisensa perään, mitään ei biiseissä tapahtunut. HC Superstaria ei ehditty edes näkemään.
Vielä klo 14 ja 16 välillä juomaa nopeasti, sen jälkeen oli turha jonottaa minnekkään. Ensin n. 20min anniskelualueelle, sitten 1h itse juomatiskille. Järjestelyt olivat perseestä. Ainoastaan fanituotteiden myynti toimi kivuttomasti.
Kuitenkin jäi positiivinen maku koko festarista, pitäähän nyt sen verran kisahenkeä olla.
Paskimmat. Järjestelyt. Ikinä! Varsinkin se jonka aivopieru oli laittaa pantit tölkeille ja palautuspiste uloskäynnin yhteyteen pitäisi pahoinpidellä hitaasti ja perusteellisesti.
Jopa VR onnistui kusemaan pääradan juoppojunan kanssa, Jäkeen se mateli lopulta tunti ja vartti myöhässä aikataulusta, ja me sentään olimme niiden onnellisten joukossa jotka ylipäänsä mahtuivat kyytiin..
bultsi wrote:Vielä klo 14 ja 16 välillä juomaa nopeasti, sen jälkeen oli turha jonottaa minnekkään. Ensin n. 20min anniskelualueelle, sitten 1h itse juomatiskille.
Itse ainakin sain juomaa helposti tonne klo 17:30 asti, jonka jälkeen siirryin vessan kautta Amorphista katsomaan. En tajua, kun suurin osa porukasta jonotti muutamaan reunimmaiseen pisteeseen, kun pisteitä oli vaikka kuinka paljon. Oikessa reunassa oleviin pisteisiin ei tarvinnut jonottaa juuri yhtään. Maksimissaan 5min jonotin aina kun kävin hakemassa.
Vessoihin jonottaminen oli puolestaan aivan perseestä.
No niin... myös Helsingin Sonisphere on nyt koettu. Ensin bändeistä...
Hardcore Superstar
Minulle entuudestaan tuntematon. Ei avautunut, ei sytyttänyt. En tule ostamaan yhtään levyä ja tuskin tulen näkemään keikoilla ellei ole jonkn ison nimen lämppäri (=pakosta). 2/5
Gojira
Ihan ok, vaikka menikin kokonaan turinoidessa uusien tuttujen kanssa kalja-alueella. Ei säväyttänyt, mutta ei inhottanutkaan. 3/5
Ghost
Täyttä paskaa. Uskomaton buukkaus koko festareille. Rimanalitus pahimmasta päästä. En tykännyt, kyllä inhotti. Kierrän kaukaa! 0/5
Amorphis
Minusta päivän eka positiivinen lataus. Alku meni paskahuusi jonossa, mutta Snake Pitistä nähtynä upea veto. Pidin. 4/5.
Machine Head
Rautaa!!! Eka napakymppi! Sytytti ja todella lämmitti Kalasataman pimenevässä illassa. Kova setti ja äijät kunnossa. Kaksi bassoplekua tuli napattua. 5/5
Metallica
Mitä voi sanoa? Pitti aivan uskomaton, äijät iskussa (vitunko väliä jos Larssi sekosi kapuloissaan), tunnelmaa riiiti Larssista huolimatta. Veti kovan setin! Ainoa miinus ettei settilista oikein nyt tällä kertaa yllättänyt. Tosin oli tiedossa, että TBA tulee kokonaan lopusta alkuun, mutta muita biisejä olis voinut vaihdella enemmän. Ainoa ylläri oli Fight Fire With Fire Fuelin ja Blackenedin sijaan, vaikka ovat he soittaneet FFWF:ä tällä turneella tässä paikassa. Pyrot upeat... pari plekua tarttui hyppysiin. 5/5
Sitten itse festarit... mistä aloittaa?? Kalja-, ruoka- ja huusijonoja riitti loputtomiin. Itse jouduin sitten olemaan syömättä, juomatta ja kusematta klo 18 alkaen, koska ei ollut mahdollista menettää kahta tuntia illasta johonkin em. jonoista. Kaljajonot eivät haitanneet, kun oli autolla, mutta oli jonoja niihin ylihintaisiin makkaraperunoihinkin ihan riittävästi. Porukat (en tarkoita yksin Rautaneitolaisia) on valittaneet, kun Soni oli Porissa kuinka huonot järjestelyt olivat bla bla blaa... Jos Porissa epäonnituttiin jossain, nyt he paransivat entisestään metsään menossa, vaikka oltiinkin nyt KehäIII:n keskellä. Ja toista kertaa jo! Ulos ei taaskaan tahtonut päästä. Itse pääsin jonkun kaadetun pysyvän aidan yli, jossa oli piikkilangatkin vielä. Miksi niitä saatanan portteja ei saa auki isommiksi? Porissa oli sama ongelma, miksei opittu mitään? Mites liikenne? Metroliikenne loppui kun pääsin asemalle... eikun jonkun jyrkän rinteen ylös odottaan bussia. Tosi hyödyllistä! Jälkiviisas ajatus: Miksi Sonis järjestäjät eivät vuokranneet HKL:ltä 50 bussia kuskineen, jotka olisivat ajaneet nonstoppina Kalasatama - Rautatien tori väliä vaikka 2€:n hintaan ilman välipysäyksiä? Kalasatama oli turhan kaukana keskustasta kävelyyn, varsinkin ulkopaikkakuntalaisilla, joilla oli sitten vielä matkaa jäjellä (itse olin vasta klo 5 kotona). Porissa ei ollut tuota ongelmaa, koska ½h:n kävelyn jälkeen olit jo toisella puolen kaupunkia bussiasemalla/rautatieasemalla/lentokentälläkin melkein.
Kaikki virheet eivät ole tyhmyyttä, mutta jos niitä toistetaan vuodestaan toiseen... se on tyhmyyttä. Järjestäjille 1/5!
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom 2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki 2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden 2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki 2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Jazz78 wrote:Ghost
Täyttä paskaa. Uskomaton buukkaus koko festareille. Rimanalitus pahimmasta päästä. En tykännyt, kyllä inhotti. Kierrän kaukaa! 0/5
bultsi wrote:Gojirahan on edelleen täyttä paskaa.
Outoja mielipiteitä. Helposti vuonna 2012 tämän tapahtuman bändeistä kovimmassa iskussa. Noh, ehkä Machine Head laittaa vähän kampoihin.
Outoja koska et ole samaa mieltä? Ymmärrettävää...
Machine Head ja Metallica veivät potin kotiin maanantaina. En ikinä osannut kuvitella todistavani Metallicaa toisesta rivistä, etenkin setin loppu puolella olleet pyrot ja laserit kruunasivat kokonaisuuden. Tietenkin jonkin verran Larsin puolesta ja vastaan -keskustelua käyneenä voin vain kompata Akimanin pohdintaa, että miten ihmeessä Lars on päästänyt itsensä nykyiseen kuntoon? Tietääköhän mies itsekään...?
Kaiken mahtavuuden kunniaksi Kirkin plektra ja rantapallo tarttuivat mukaan. Kokonaisuudessaan aivan helvetin hyvä alku viikolle.
Kaljaa en käynyt hakemassa, enkä joutunut jonottamaan vessoihin joten itse en järjestelyistä osaa nillittää. Pasilan Holiday Innissä oli helppo hymyillä onnistunutta iltaa.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Outoja mielipiteitä. Helposti vuonna 2012 tämän tapahtuman bändeistä kovimmassa iskussa. Noh, ehkä Machine Head laittaa vähän kampoihin.
[]
Osittain siksikin outoja, mutta koetin kyllä perustella (jos jaksoit lukea enemmän kuin 2 sanaa) että 2012 nuo bändit ovat minusta yleisestikin ottaen nousevassa trendissä. Lisäksi jos tuossa nyt vaikka tuohon sinun kirjoitukseesi Ghostista tarttuu niin onhan se nyt objektiivisestikin ajatellen erittäin surkea mielipide Bändi tekee omassa tyylilajissaan erittäin iskeviä biisejä (ei tarvi edes verrata vaikkapa metallican lamakauteen), yhtye on yleisessä suosiossaan nosteessa maailmanlaajuisesti ja Suomessakin tykätään melkoisesti. Joten buukkauksen nostaminen "uskomattomaksi" ja "rimanalitukseksi" kertoo juuri siitä mistä minua syytit: et tykkää itse, joten buukkaus on sinusta huono. Minusta esim. Amorphis oli tuohon varmaan ihan hyvä buukkaus, vaikka en niiden viime vuosikymmenen tekemisistä välitäkään.
Bultsin mielipide on sinällään osuvampi: hän vain ilmaisee ettei tykkää Gojirasta. Mielipide on toki minusta huono, mutta siinä keskitytään vain omaan mielipiteeseen, joten silloin se ei sisällä asiavirhettä. Samoin kuin omat mielipiteeni. Koetan kyllä erottaa asiayhteydet, mikäli pyrin käsittelemään jotain asiaa yleisellä tai objektiivisella tasolla.
[]
Osittain siksikin outoja, mutta koetin kyllä perustella (jos jaksoit lukea enemmän kuin 2 sanaa) että 2012 nuo bändit ovat minusta yleisestikin ottaen nousevassa trendissä. Lisäksi jos tuossa nyt vaikka tuohon sinun kirjoitukseesi Ghostista tarttuu niin onhan se nyt objektiivisestikin ajatellen erittäin surkea mielipide Bändi tekee omassa tyylilajissaan erittäin iskeviä biisejä (ei tarvi edes verrata vaikkapa metallican lamakauteen), yhtye on yleisessä suosiossaan nosteessa maailmanlaajuisesti ja Suomessakin tykätään melkoisesti. Joten buukkauksen nostaminen "uskomattomaksi" ja "rimanalitukseksi" kertoo juuri siitä mistä minua syytit: et tykkää itse, joten buukkaus on sinusta huono. Minusta esim. Amorphis oli tuohon varmaan ihan hyvä buukkaus, vaikka en niiden viime vuosikymmenen tekemisistä välitäkään.
Bultsin mielipide on sinällään osuvampi: hän vain ilmaisee ettei tykkää Gojirasta. Mielipide on toki minusta huono, mutta siinä keskitytään vain omaan mielipiteeseen, joten silloin se ei sisällä asiavirhettä. Samoin kuin omat mielipiteeni. Koetan kyllä erottaa asiayhteydet, mikäli pyrin käsittelemään jotain asiaa yleisellä tai objektiivisella tasolla.
Jaksoin kyllä lukea, vaikkakin mielipiteesi olikin surkeaa tasoa. Mielipide on mielipide, vaikka se menisikään yleisen trendin mukana. Ts. kirjoituksestasi ilmenee, koska Ghostilla olisi kannatusta sekä Suomessa että ulkomailla, minun tulisi ymmärtää ja kannattaa sen buukkausta festareille, vaikka näkemäni ja kuulemani perusteella se on täyttä paskaa. Okei.
No ei. Vaan se, että mielipiteitä saa ja tuleekin olla. Mutta se, että sinä et pidä bändistä ei tee siitä "uskomatonta" buukkausta, vaikka se sinun mielestäsi olisikin huono bändi. Onhan minustakin Sonatan buukkaus Tuskaan ihan saatanan perseestä, mutta on sille bändille Suomessa kysyntää aina vaan. Kaikki vaan ei aina pyöri oman navan ympärillä.
Mun mielestäni esim. tämä http://www.youtube.com/watch?v=CaAb421KUhk" onclick="window.open(this.href);return false; on parempi biisi lajissaan kuin mitä vaikkapa 2 tämän tapahtuman pääbändiä ovat saaneet yli kymmeneen vuoteen aikaan omissa lajeissaan, mutta se nyt sitten on vaan oma mielipide. Myönnän toki, että eri genrejä edustavien bändien laadullinen vertailu on hitusen hankalaa, mutta esimerkiksi tässä tapauksessa oma mielipide on minulle helppo muodostaa.
Jos et kykene erottamaan näiden kahden käsittelytavan eroa, eli oma mielipide vs. yleinen mielipide, niin tätä keskustelua on aika turha jatkaa. Tai aika turha se on ilmankin. Minun puolestani siis over and out och adjööö...
Vekkuli wrote:No ei. Vaan se, että mielipiteitä saa ja tuleekin olla. Mutta se, että sinä et pidä bändistä ei tee siitä "uskomatonta" buukkausta, vaikka se sinun mielestäsi olisikin huono bändi. Onhan minustakin Sonatan buukkaus Tuskaan ihan saatanan perseestä, mutta on sille bändille Suomessa kysyntää aina vaan. Kaikki vaan ei aina pyöri oman navan ympärillä.
Mun mielestäni esim. tämä http://www.youtube.com/watch?v=CaAb421KUhk" onclick="window.open(this.href);return false; on parempi biisi lajissaan kuin mitä vaikkapa 2 tämän tapahtuman pääbändiä ovat saaneet yli kymmeneen vuoteen aikaan omissa lajeissaan, mutta se nyt sitten on vaan oma mielipide. Myönnän toki, että eri genrejä edustavien bändien laadullinen vertailu on hitusen hankalaa, mutta esimerkiksi tässä tapauksessa oma mielipide on minulle helppo muodostaa.
Jos et kykene erottamaan näiden kahden käsittelytavan eroa, eli oma mielipide vs. yleinen mielipide, niin tätä keskustelua on aika turha jatkaa. Tai aika turha se on ilmankin. Minun puolestani siis over and out och adjööö...
Edelleen saan muodostaa oman mielipiteeni asioista ilman vertausta yleiseen mielipiteeseen. Siihen minulla on oikeus. Piste.
Eli väännäppä minulle vielä rautalangasta: En siis saa ihmetellä OMASTA MIELESTÄNI turhaa buukkausta festeille, koska ko. bändi oli OMASTA MIELESTÄNI täyttä kuraa? Kirjoitin arvosteluni OMAN KOKEMUKSENI perusteella tämän vuoden Sonispherestä. Eikä todellakaan kiinnosta mitä yleinen mielipide mihinkin on, käytän ihan omaa mielipidettäni.
Jazz78 wrote:Eli väännäppä minulle vielä rautalangasta: En siis saa ihmetellä OMASTA MIELESTÄNI turhaa buukkausta festeille, koska ko. bändi oli OMASTA MIELESTÄNI täyttä kuraa? Kirjoitin arvosteluni OMAN KOKEMUKSENI perusteella tämän vuoden Sonispherestä. Eikä todellakaan kiinnosta mitä yleinen mielipide mihinkin on, käytän ihan omaa mielipidettäni.
En ole Vekkuli, mutta rautalankaa voin tarjota: Millä tavalla on uskomatonta, että suosittu, äskettäin uuden levyn julkaissut, nousujohteessa oleva ja jatkuvaa suitsutusta ja hehkutusta saava yhtye buukataan Sonisphereen? Varsinkin kun ko. bändi on aiemmin esiintynyt Sonisphere-linjaa edustavien artistien kanssa. Sinähän tuota buukkausta alun perin kutsuit "uskomattomaksi". Melkein sama, kuin joku Machine Headia fanittava ja Metallicaa vihaava tulisi sanomaan, että on uskomatonta, että Metallica on pääesiintyjänä eikä Machine Head. Näin niinkuin kärjistettynä.
Ghost on myös miun mielestä todella yliarvostettu yhtye (ja joo, melkein vois paskaksi sanoa), mutta se ei silti tee sen Sonisphere-buukkausta "uskomattomaksi". Melkein päinvastoin.
Through the darkness of future past, the magician longs to see. One chants out between two worlds: Fire walk with me.
Jazz78 wrote:Eli väännäppä minulle vielä rautalangasta: En siis saa ihmetellä OMASTA MIELESTÄNI turhaa buukkausta festeille, koska ko. bändi oli OMASTA MIELESTÄNI täyttä kuraa? Kirjoitin arvosteluni OMAN KOKEMUKSENI perusteella tämän vuoden Sonispherestä. Eikä todellakaan kiinnosta mitä yleinen mielipide mihinkin on, käytän ihan omaa mielipidettäni.
En ole Vekkuli, mutta rautalankaa voin tarjota: Millä tavalla on uskomatonta, että suosittu, äskettäin uuden levyn julkaissut, nousujohteessa oleva ja jatkuvaa suitsutusta ja hehkutusta saava yhtye buukataan Sonisphereen? Varsinkin kun ko. bändi on aiemmin esiintynyt Sonisphere-linjaa edustavien artistien kanssa. Sinähän tuota buukkausta alun perin kutsuit "uskomattomaksi". Melkein sama, kuin joku Machine Headia fanittava ja Metallicaa vihaava tulisi sanomaan, että on uskomatonta, että Metallica on pääesiintyjänä eikä Machine Head. Näin niinkuin kärjistettynä.
Ghost on myös miun mielestä todella yliarvostettu yhtye (ja joo, melkein vois paskaksi sanoa), mutta se ei silti tee sen Sonisphere-buukkausta "uskomattomaksi". Melkein päinvastoin.
Vastaatko sinä tai vekkuli minulle yksinkertaisesti KYLLÄ tai EI:
Saanko MINÄ pitää sitä uskomattona buukkauksena yleistä mielipidettä vastaan, koska minusta se oli täyttä sontaa?
Huomautan vielä että puhun vain omasta puolestani, en siis edes yleisellä tasolla.
Jazz78 wrote:[Ts. kirjoituksestasi ilmenee, koska Ghostilla olisi kannatusta sekä Suomessa että ulkomailla, minun tulisi ymmärtää ja kannattaa sen buukkausta festareille, vaikka näkemäni ja kuulemani perusteella se on täyttä paskaa. Okei.
Ihan offtopikkina. James Hetfield on tunnetusti kova Ghost diggari ja hehkuttanut bändiä erinäisissä medioissa. Muistan, että herra on pitänyt jossain haastattelussakin Ghostin t-paitaa päällään. Oiskohan tälläkin asialla myötävaikutusta festarin keikkabuukkaajille tms.
Hetfield: "Yeah, I'm in their fan club [Laughs]. I had no idea what they looked like until I saw the video. I heard the music first and I thought it was very great — very unique, very melodic and a breath of fresh air for metal. It reminded me a bit of '70s kind of rock that I liked as well. So yeah, I love the band."