Elokuvista, kolmannen kerran

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Jyyd
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Re: Elokuvista, kolmannen kerran

Post by Jyyd »

reptile wrote:
WhiteRabbit wrote:Expendables 2 tulee olemaan kovin toimintapätkä kautta aikojen. Jos ette usko, katsokaa traileri!

"I'm BACK!"

8)
Joo, kyllä odotukset nousi aika korkealle tuon trailerin nähtyäni. Voisi hyvinkin katsoa. Lähinnä Schwarzeneggerin mukanaolo kiinnostaa eniten tuossa kakkosessa, mutta onhan tuossa toki muitakin kovia nimiä. Ykköstä en ole vieläkään nähnyt, voisi katsastaa sen ennen kuin katsoo tuon kakkosen. Ehtii vielä hyvin.
Yeah! 80-luvun ja ysärin alun action-diggarille tämä tulee olemaan jälleen mukava viihdepläjäys. Ok, eihän nämä mitään viiden tähden oscar-ehdokkaita ole, mutta who cares kun voi laittaa aivot narikkaan ja hypätä mukaan? Siihen tarkoitukseenhan nämä leffat on suunniteltu. Se on jo nyt varmaa ettei noille kaikille nimekkäille näyttelijöille ole varmaan saman verran ruutuaikaa tarjolla, mutta niinhän se oli viimeksikin. Odotukset ovat korkealla, ja Syltyn viime aikojen suoritusten perusteella on lupa odottaa hyvää.
Here's a message to you my friend: Just search, you'll find the way
Slaughter - Times They Change

Rumpucovereita & muuta mukavaa: http://www.youtube.com/user/Judezki92
http://www.last.fm/user/Siksak
http://www.freewebs.com/mywasp-bootlegs/
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

^Onneksi Syltty on luovuttanut ohjaajanpestinsä kokeneemmalle action ohjaajalle. Ykkösen ohjaus oli jotain aivan hirveää, vaikka tottakai hyviäkin hetkiä oli mukana.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

WhiteRabbit wrote:Expendables 2 tulee olemaan kovin toimintapätkä kautta aikojen. Jos ette usko, katsokaa traileri!

"I'm BACK!"

8)
Kyllähän Arska on tämän leffan paras kuriositeetti ja itse karisma. Expendables 1 osoitti, että se ei ole osiensa summa, vaan monella tasolla "se jokin" jäi uupumaan. Kyllähän tuosta porukasta Arska on se näyttelijä, jonka läsnäolo on oikeastaan tehnyt kaikkien leffojen katsomisesta oikeutettavaa, mukaan lukien ne ysärin lopun toimintarujutukset. Loput Expendables 2:n näyttelijäkaartista ovat olleet sitä porukkaa, että jos leffa on muuten kussut, ei sitä viitsi katsoa edes camp action -sankarin takia.

Ja yhä: mitä vittua Jet Li tekee tuolla? Puisevampaa jätkää saa etsiä.
Killers Of The Beast
Hang-Around
Hang-Around

Post by Killers Of The Beast »

Karpaasi wrote:Ja yhä: mitä vittua Jet Li tekee tuolla? Puisevampaa jätkää saa etsiä.
Enemmänki, että mitä vittua Chuck Norris tekee tuolla?
"Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats."
-H. L. Mencken
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Killers Of The Beast wrote:
Karpaasi wrote:Ja yhä: mitä vittua Jet Li tekee tuolla? Puisevampaa jätkää saa etsiä.
Kaikkihan nuo ovat enemmän tai vähemmän puisevia. Steven Seagal vaan puuttuu yhä. Ehkä mahdolliseen kolmos-osaan?
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

reptile wrote:
Kaikkihan nuo ovat enemmän tai vähemmän puisevia. Steven Seagal vaan puuttuu yhä. Ehkä mahdolliseen kolmos-osaan?
Vastahan se (nykyinen) kaaputynnyri oli MAHTAVASSA Machetessa; menkää ja nauttikaa oscar-suorituksesta!!!
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Meinasin mainita tästäkin alunperin, mutta se sitte vähän jäi. Tajuttoman yliarvostettu jätkä, joka on tullut kovempaan huutoon Conan O'Brienin vuosien takaisten vitsien vuoksi. Eikös kakkososan PG13-rating ollut vielä tuon äijän vikaa? Expendables 1:ssä tärkeimmät jätkät olivat lähinnä Syltty, Terry Crews sekä Dolph Lundgren. Stathamista ei oltu tehty millään tavalla mielenkiintoista hahmoa, vaikka pidänkin miehestä ns. uudemman polven toimintastarbana erityisesti Crankissa. Joku Randy Couture tai Steve Austin, hohhoijaa. Couture taitaa olla joku UFC-mies, ja Austinilla oli WWE:ssä ihan hauska "Because Stone Cold says so" -laini, mutta eipä noista hahmoista saatu mitään irti.

Eipä siinä sinällään toimintaleffoissa ole mitään väärää, että hahmoista ei saada mitään irti. Eihän Arskankaan leffahahmoista ole hirveästi eroteltavissa luonteenpiirteitä, mutta mies itse on sellainen legenda ja komediahahmo, ettei tarvitsekaan. Schwarzenegger, Stallone, Willis, Crews sekä Lundgren. Siinä olisi kaikki tarvittavat tyypit kakkososaan.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Aika tiukkaa analyysiä lähtee isänniltä! :lol:
Pitäiskö sukkahousuja hiukan höllentää, kyseessähän ei varsinaisesti ole mikään syvällisyyteen pyrkivä teos, ennemminkin tiettyä katseluasennetta vaativa rymistely.
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

The Prisoner wrote:Aika tiukkaa analyysiä lähtee isänniltä! :lol:
Pitäiskö sukkahousuja hiukan höllentää, kyseessähän ei varsinaisesti ole mikään syvällisyyteen pyrkivä teos, ennemminkin tiettyä katseluasennetta vaativa rymistely.
:D No eikös? Oma näkökulma on kuitenkin, että toiminta ei ollut Expendablesissa kovinkaan erikoista paria kohtausta lukuun ottamatta (Crewsin + haulikko) eikä huumori paistanut kasaristi kämpillä tavalla läpi. Näyttelijät olisivat toki voineet pelastaa tämän kaiken (ja sehän koko Expendablesin juju taitaa ollakin), mutta Jet Lissä, Couturessa tai Austinissa ei ole sitä samaa karismaa tai persoonaa kuin alan parhaissa. Ei tietystikään toimintastarban tarvitse olla mikään helvetin karismaattinen, kunhan leffa muuten toimisi tai olisi aivan camp-kamaa. Esimerkiksi Bruno Mattein Strike Commandossa Reb Brown on aivan helvetin kämäinen näyttelijä, mutta se vain tukee leffan täyttä camp-menoa. Expendablesista näitä ominaisuuksia ei löytynyt.

Itsellähän oli aika korkeat odotukset leffan suhteen, kun sen lopulta sain katsottua, mutta kovasti tuli petyttyä lopulta. John Rambo oli kuitenkin ihan viihdyttävä leffa Syltyltä, mutta sama tyyli ei vain voinut pelata tälläisessa leffassa.

No joo, kyllä mä tuon kakkosen joka tapauksessa katson viimeistään BluRaylta. Ehkä tällä kertaa Arska tuo sitä pientä huumoria leffaan.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Hyvältähän tuo vaikutti, vaikka Expendables oli minullekin selvä pettymys. Edelleen Willisin ja muutaman muun tähdittämän RED pyyhkii tuolla Expendablesilla lattiaa mennen tullen ja vielä palatessa. Jospa tästä saataisiin enempi irti ? Arnoldin paluu on minullekin kohtuu iso juttu, tulee kuitenkin olemaan mulle aina SE action-stara. Eihän oikeastaan muita ollutkaan... Ainakaan noin isossa mittakaavassa. No, okei, Bruce Willis, Mel Gibson jne. Mutta on vain yksi SCHWARZENEGGER :finger:
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Tuohan vaikutti erinomaiselta, veti hymyä naamalle. Ja oliskohan Jet Li leffassa ihan sen takia, että mies osaa suhteellisen hyvin Wushunsa? Mulla ei ole mitään onkelmaa Lin kanssa, päinvastoin, tunnustaudun faniksi. En mäkään Jet Litä minkään Braveheartin pääosassa haluaisi nähdä, mutta kyllä olen miehestä diggaillut since Tappava Ase IV:n.

Mutta onhan näitä kunnon leffoja odotettukin: Maanantaina The Avengers katsomaan, Dark Knight Returns, Uhrattavat II ja jotain nyt puuttuu listalta.
"To be alive is more than just breathing"
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Iron Constable wrote:Hyvältähän tuo vaikutti, vaikka Expendables oli minullekin selvä pettymys. Edelleen Willisin ja muutaman muun tähdittämän RED pyyhkii tuolla Expendablesilla lattiaa mennen tullen ja vielä palatessa. Jospa tästä saataisiin enempi irti ? Arnoldin paluu on minullekin kohtuu iso juttu, tulee kuitenkin olemaan mulle aina SE action-stara. Eihän oikeastaan muita ollutkaan... Ainakaan noin isossa mittakaavassa. No, okei, Bruce Willis, Mel Gibson jne. Mutta on vain yksi SCHWARTZENEGGER :finger:
Tuo RED oli minustakin todella onnistunut leffa. Odotin itse asiassa leffalta aika paljon, ja se myöskin palkitsi odotukset erinomaisesti.
Ja Schwarzeneggerista olen Konstaapelin kanssa täysin samaa mieltä, suurin ja kaunein :D ! Saa nähdä sitten, miten isossa roolissa hän tuossa kakkosessa lopulta on.

Expendables ykkösen sain lopulta ostettua dvd:nä pari päivää sitten ja tulihan se myös katsottua. Hyvää toiminta-viihdettä, eipä siitä sen kummempaa sanottavaa ole. Hyvin vierähti se reilu puolitoista tuntia sen parissa. Sopii hyvin nollaukseen.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Vai nollaukseen... voisinpa laittaa hyllystä Stalingrad-DVD:n pyörimään, sopii kevyen pekonimunakas-illalliseni päälle hyvin, kesäisenä ja pirtsakkaana pläjäyksenä.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Nollaukseen Band of Brothers-serie pyörimään, putkeen. Alkaa olemaan henkisesti aika heikoilla sen jälkeen. Ja toki klimaksina vielä Apocalypse.NOW!
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Eilen käytiin sitten katsomassa toi The Avengers. Kolmiulotteinen näytös oli kyseessä ja kyllähän vain toimi. Sekä 3D että itse leffa.
Parhaimpia supersankarileffoja ehdottomasti ja ekstrapojot Hulkille.
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

^ Tuo Avengers oli kyllä ihan viihdyttävä pläjäys, ei kyllä mikään maata mullistava, mutta kukapa semmoista uskaltaisi odottaa. Harmillisen moni supersankarileffa on jotenkin kustu, mutta tässä ei lähdetty mitään turhaa hääräilemään, vaan pääpino oli mäiskeessä ja touhuamisessa. Onneksi efekteilläkään ei mitään älyttömän typeriä oltu saatu aikaan. Itseä näissä supersankarihommissa on välillä rassannut kaikenmaailman ylilyönnit hahmojen yliluonnollisissa voimissa, heti esimerkkinä tulee mieleen Wolverine-pläjäys, jossa Logania pisteltiin pataan kunnolla ja ammuttiin vielä kuula kalloon, mutta mies vain porskutti eteenpäin. Ei näin, mitähän jännää siinä muka on jos päähenkilö ei voisi edes periaattellisesti kupsahtaa mistään?

Jotenkin ihmetyttää miten Avengersissa voisi 3D toimia, aikamoista sekoilua vauhdikkaat leikkaukset ja toiminta olivat kaksiulotteisenakin. Tosin mulle on toiminut 3D:nä lähinnä vain Avatar, kaikissa muissa leffoissa tuo kolmiulotteisuus on tuntunut turhalta kuorrutteelta ilman oikeaa hyödyntämisen tuntua.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Avengers oli kyllä mainio action-pläjäys, ja kyllähän se ihan supersankarileffojen kärkikastiin menee Spiderman 1-2:n sekä The Dark Knightin kanssa (Iron Man 1 seuraa tiukasti perässä). 3D-ominaisuus oli taas aika turha, ja minulla pariin otteeseen kyllä otti silmiin mokoma kikkailu, kun ruudulla oli paljon liikkuvia ihmisiä. 2D:n kanssa oli jotain häikkää teatterissa, joten sitä en nähnyt. Itse ainakin pidän enemmän selvistä 2D-leffoista valoisalta skriiniltä katsottuna kuin useimmiten lähinnä rahastuksiksi ja kuriositeeteiksi alentuvista 3D-elokuvista.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Kyl mulle noi Spider-manit on ehdottomasti sitä pohjasakkaa, johtuen nimikkohahmon tylsyydestä ja karisman puutteesta. En ole ikinä sarjiksistakaan diggaillut, nössö mikä nössö:D. Tuskin menen katsomaan tuota tulevaa Spider-mania leffaan, johtuen edellämainituista syistä. Joskus DVD:ltä voi sit katsoa.
Marvelin parhaimmistoleffoja ehdottomasti Bladet, X-menit ja nyt tämä. Batmanithan eivät tunnetusti ole Marvelia vaan DC Comicsia
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Hämiksistä taisi se eka osa olla vielä ihan hyvä, toka jo paljon huonompi ärsyttävyyteen asti itsesäälissä kieriskelevän päähahmon takia, kolmosta en tainnut jaksaa edes loppuun asti katsoa. Kuitenkin kyseessä itselle se sankari, jonka edesottamuksia tuli nassikkana jopa lehdistä hieman lueskeltua. X-Meneissä aika sama juttu, ensimmäinen hyvä ja siitä sitten rymisten alaspäin, tosin tuota uusinta poppoon luontiin liittyvää leffaa en edes ole nähnyt, vaikka jotain hyviä kommentteja siitä onkin kuullut. Wolverine oli tosiaan sen verta paha pettymys, aina ollut oma lemppari siitä porukasta.
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Minusta X-Menit ovat noin 50/50 onnistuneita tuotoksia. Kaksi ensimmäistä osaa sekä erityisesti First Class olivat minusta oikein onnistuneita vetoja, ja tuossa First Classissa jopa pari kertaa meinasi tippa nousta linssiin. Kivasti siinä ovat hahmokertomukset päässeet pääosaan. Last Stand oli taas melkoista kurakaarta, mitä nyt "Imma Juggernaut, bitch!" olikin taannoin ihan hyvä syy katsoa leffa. :D

Spidermaneista olen aina pitänyt, varmaan Sam Raimin tyylin ja leffojen huumorin takia. Ok, Peter Parker on kunnon pussy, mutta se siinä meikän mielestä varmaan onkin sympaattista. Kolmonen ei ollut niin hyvä, ja yleensä tuntuu siltä, että mitä enemmän tärkeitä supersankareita/-pahiksia samassa leffassa on, sitä sekavammaksi leffa menee. Sama tuntui olevan Spiderman 3:n lisäksi myös Iron Man 2:ssa, joka oli vähän pettymys.

Sitten on nämä Green Lantern -naamapalmuilut, jossa vihreät meksikolaisen näköiset intergalaktiset supersankarit pelastavat maata. Ej ej ej.

Mikään ei kuitenkaan voita sitä 60-luvun Batman-leffaa. Adam West = the Dark Knight.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Mullon käytännössä kaikki supersarjikset elokuvamuodossa ja tykkään kaikista. Oon semmonen hassu setä. X-Menit kärjessä, mutta en nillitä Spidermaneistakaan. Hämikset on nätimpiä ja kauheen "liikuttavia", mutta niin ihquja. Famke Janssen voittaa kaikki. Niin.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Wasted
Berserkki
Berserkki

Post by Wasted »

Itse pitäydyin aika pitkään pelkissä batmaneissa, mutta viimeisimpinä vuosina olen alkanut noita sarjakuvasankari-elokuvia laajemminkin katselemaan. Ihan järkevä veto on ollutkin, kun melkein kaikista olen enemmän tai vähemmän pitänyt. Nolanin Batmanit on parhaita, seuraavina tulevat Watchmen ja kaksi ensimmäistä Spider Mania (kolmatta en ole nähnyt). Itse kyllä pidin Wolverinestakin, oikeastaan jopa enemmän kuin X-Men sarjan ensimmäisestä osasta.

Avengersia tuskin menen teatteriin katsomaan, koska en ole nähnyt Captain Americaa ja tykkään katsoa elokuvasarjat järjestyksessä. En kyllä muutekaan oikein lämmennyt Avengers-elokuvan pohjustukselle Iron Man 2:ssa. Vähän myös mietityttää, että voiko tuollainen supersankareita täyteen ahdettu elokuva toimia. Tietynlainen uskottavuus ja kosketus realismiin täytyy tuollaisissakin elokuvissa mielestäni säilyttää, vaikka tapahtumat korkealentoisia ovatkin.

Odottamieni elokuvien osalta tämä vuosi on kyllä aivan omassa luokassaan. Imaginaerum, Hobitti, The Dark Knight Rises ja Django Unchained kaikki osuvat tälle vuodelle. Yleensä noin odotettuja elokuvia tulee korkeintaan yksi vuotta kohden.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Wasted wrote:Itse kyllä pidin Wolverinestakin, oikeastaan jopa enemmän kuin X-Men sarjan ensimmäisestä osasta.

Tietynlainen uskottavuus ja kosketus realismiin täytyy tuollaisissakin elokuvissa mielestäni säilyttää, vaikka tapahtumat korkealentoisia ovatkin.
Mitenhän tämä toteutui Wolverinen kohdalla? :lol:

Nuo uudet Batmanit painivat mielestäni ihan omassa sarjassaan: nehän ovat jo oikeasti hyviä elokuvia, eivätkä vain hyvää viihdettä, etenkin The Dark Knight. Olisihan noissa Marvelinkin hahmoissa potentiaalia vaikka mihin, mutta eipä sieltä täysosumia ole saatu aikaiseksi. Valitettavan paljon moskaa verrattuna niihin pariin puolittaisiin onnistumisiin. Jostain Fantastic Foureista ei kannata lähteä edes keskustelemaan. Jessica Alba Sue Stormina? Jep.
Wasted
Berserkki
Berserkki

Post by Wasted »

IndianaJones wrote:
Wasted wrote:Itse kyllä pidin Wolverinestakin, oikeastaan jopa enemmän kuin X-Men sarjan ensimmäisestä osasta.

Tietynlainen uskottavuus ja kosketus realismiin täytyy tuollaisissakin elokuvissa mielestäni säilyttää, vaikka tapahtumat korkealentoisia ovatkin.
Mitenhän tämä toteutui Wolverinen kohdalla? :lol:
Noh, perusideahan oli sama kuin ensimmäisessä X-Menissä. Homma vietiin hiukan överimmäksi, mutta uutta fantasiaa ei mukaan suuremmin tuotu. X-Men-sarjassa kaikelle fantasialle on sentään yhtenäinen selitys, joten Wolverine oli helppo sulattaa ensimmäisen X-Men elokuvan pohjalta. Ensimmäisen X-Men elokuvan kanssa meni kyllä hetki ennen kuin pystyin hyväksymään perusidean mutaatioista. Enemmänkin hain tuolla sitä, että homma menee överiksi, kun keskenään sekoitellaan useita erityyppisiä fantasioita, kuten esim. Iron Man ja Thor, jotka eivät ollenkaan sovi yhteen. Ainakin nyt tuntuu siltä, mutta saatan hyvinkin olla toista mieltä elokuvan nähtyäni. Olen kyllä useastikin tykännyt sellaisista elokuvista, joiden olen etukäteen epäillyt olevan liian lapsellisia minulle, joten ei kai minun kannata näiden suhteen kuitenkaan hirveän ennakkoluuloinen olla.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

^ Niin, näihin suhtautuu toki hieman erilailla kun on Marvelin sarjakuvia lukenut, siellähän heitetään välillä Avengers ja X-Men-poppootkin samaan syssyyn ja päälle vielä hämistä ja ihmenelosia. Saman lafkan hahmoja kun ovat, ja useimmat vielä hiihtävät saman kaupungin latuja. Eipä tullut mieleenkään tuommoinen näkövinkkeli, enemmän hain Wolverinen kohdalla sitä, miten herra tosiaan on aivan naurettavan voittamattoman tuntuinen leffassa, eihän se ole mielenkiintoista hetkeäkään.

Samalla tavalla Star Wars-puolella on tehty esimerkiksi R2-D2:desta ärsyttävän kaikkivoipa, pikkurobotti lentelee ja tuhoaa kovan luokan tappajadroideja tuosta noin vaan. Eli samaa realismia minäkin ehdottomasti peräänkuulutan, tässä suhteessa oli ennen asiat paremmin kun tehosteetkin piti tehdä muuten kuin tietokoneella. Esimerkiksi Transformers-leffat kärsivät pahasti siitä, ettei valtavankokoisten robottien mätke tunnu missään vaikka miten sitä näytettäisiin, kun metallimöykyt vaikuttavat turhankin painottomilta ja sukkelaliikkeisiltä kokoonsa nähden. Toista se olisi ollut sillon muovipukujen aikaan :lol:
Post Reply