Ärsyttävin Maiden biisi?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1243
Joined: Fri Apr 09, 2010 20:33
Location: Isle of Avalon

Re: Ärsyttävin Maiden biisi?

Post by nickorules »

Edward Mannerheim wrote:
nickorules wrote:Ärsyttävin Maiden-biisi on CAN I PLAY WITH MADNESS. Vittu, ainoa Maiden-kappale jonka poistaisin diskografiasta. Tuo huuto on ärsyttävä ja breakdown on ihan perkeleen huono, samoin soolo. Pois SSoaSS:ltä ja tilalle vaikka Massacre.
Lynottin perikunta, Gorham & Downey olisivat varmaan suostuneet moiseen biisikeikaukseen mielellään, H, Bruce & Arry tuskin niinkään.
En minä tuota tosissaan esittänyt. Maidenin levyillä on ollut toistaiseksi vain yksi cover (Bring Your Daughter... To the Slaughter). Massacre on perkeleen kova, mutta ei sitä levylle kyllä olisi laitettu.

Seventh Son of a Seventh Son-levylle sopisi kyllä aika hyvin seitsemän kappaletta, joten ei sitä kyllä tarvitsisi korvatakaan.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Re: Ärsyttävin Maiden biisi?

Post by asa »

nickorules wrote:
En minä tuota tosissaan esittänyt. Maidenin levyillä on ollut toistaiseksi vain yksi cover (Bring Your Daughter... To the Slaughter).

Mun on tosi vaikea mieltää tätä koveriksi, vaikka Bruce sen aiemmin levyttikin.
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1243
Joined: Fri Apr 09, 2010 20:33
Location: Isle of Avalon

Re: Ärsyttävin Maiden biisi?

Post by nickorules »

asa wrote:
nickorules wrote:
En minä tuota tosissaan esittänyt. Maidenin levyillä on ollut toistaiseksi vain yksi cover (Bring Your Daughter... To the Slaughter).

Mun on tosi vaikea mieltää tätä koveriksi, vaikka Bruce sen aiemmin levyttikin.
Hmmm. Minun ei.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2437
Joined: Thu Jan 05, 2006 23:14
Location: Turku

Re: Ärsyttävin Maiden biisi?

Post by Edward Mannerheim »

nickorules wrote:
asa wrote:
nickorules wrote:
En minä tuota tosissaan esittänyt. Maidenin levyillä on ollut toistaiseksi vain yksi cover (Bring Your Daughter... To the Slaughter).
Mun on tosi vaikea mieltää tätä koveriksi, vaikka Bruce sen aiemmin levyttikin.
Hmmm. Minun ei.
Vaikka molemmilla versioilla laulaa Bruce ja kitaraa rämpyttää Janick? Entäs Thunderburst vs. Ides of March -kuvio sitten, Maiden vissiin coveroi Samsonia?
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2489
Joined: Mon Nov 05, 2007 18:38
Location: 02330
Contact:

Re: Ärsyttävin Maiden biisi?

Post by Osiris »

Pyöräytetääs vielä kerran myllyä :) Two Minutes to Midnightkin voidaan laskea coveriksi? :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=wT3TnvoZ ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;

Kitarassa Janick Gers ja vuosi 1980!
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1243
Joined: Fri Apr 09, 2010 20:33
Location: Isle of Avalon

Re: Ärsyttävin Maiden biisi?

Post by nickorules »

Toi on jo sattumaa.

Okei, BYT ei sitten ole cover. Maidenin levyillä ei ole yhtään coveria.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Re: Ärsyttävin Maiden biisi?

Post by QazKFD »

asa wrote:Mun on tosi vaikea mieltää tätä koveriksi, vaikka Bruce sen aiemmin levyttikin.
Niin, vaikeetahan se on, mutta toisaalta, pakkohan se teoriassa on coveriksi laskea kun kerran on jo toisen artistin (tässä tapauksessa vähän häilyvä käsite) toimesta jo nauhoitettu ja julkaistu.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja
Posts: 1167
Joined: Tue Sep 21, 2004 19:02
Location: Espoo

Re: Ärsyttävin Maiden biisi?

Post by IndianaJones »

Osiris wrote:http://www.youtube.com/watch?v=wT3TnvoZ ... ure=relmfu

Kitarassa Janick Gers ja vuosi 1980!
Jännäähän tässä on se, että Janick Gersin soittoa voisi melkein luonnehtia hyväksi... noissa White Spiritin biiseissä on kuitenkin kohtuullisen tarkkaa soittoa, eivätkä soolotkaan toista sitä tympeää Janick-räpellystä. Kai näillä näytöillä kehtaa Gillaninkin bändiin mennä, harmi vaan että Dickinsonin soolomatskulla Gersin soitto oli jo liikaa sitä päämäärätöntä kohkaamista.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Krugbit
Bändäri
Bändäri
Posts: 210
Joined: Thu Mar 15, 2012 12:32

Re: Ärsyttävin Maiden biisi?

Post by Krugbit »

Osiris wrote:Pyöräytetääs vielä kerran myllyä :) Two Minutes to Midnightkin voidaan laskea coveriksi? :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=wT3TnvoZ ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;

Kitarassa Janick Gers ja vuosi 1980!
Ja jotta mylly ei pysähdy niin http://www.youtube.com/watch?v=eoyEVTN_h9I" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:
There was a point to this story, but it has temporarily escaped the chronicler's mind.
- Douglas Adams: So Long, and Thanks for All the Fish
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1243
Joined: Fri Apr 09, 2010 20:33
Location: Isle of Avalon

Re: Ärsyttävin Maiden biisi?

Post by nickorules »

Krugbit wrote:
Osiris wrote:Pyöräytetääs vielä kerran myllyä :) Two Minutes to Midnightkin voidaan laskea coveriksi? :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=wT3TnvoZ ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;

Kitarassa Janick Gers ja vuosi 1980!
Ja jotta mylly ei pysähdy niin http://www.youtube.com/watch?v=eoyEVTN_h9I" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:
Jaaha. On tuo näköjään aika suosittu riffin pohja, mistä on sitten vedetty variaatioita.

Näitähän voi kaivella ties mistä, esimerkiksi Eppu Normaalin Balladi Kaiken Turhuudesta-kappaleessa (1983) on samantyylinen prechorus kuin Queensrÿchen Another Rainy Night (Without You)ssa (1990). Se nyt ei ainakaan ole tarkoituksella tehty.

Mutta Smith riffiä kirjoittaessaan kuitenkin tiesi varmasti ainakin pari noista artisteista, mutta ei nyt kuitenkaan ole riffiä kopioinut.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Post Reply