nickorules wrote:
Levyn suuremmat ongelmat ovat Nick Menzan mielikuvitukseton soitto ja liian vähäinen määrä kitarasooloja. Jos kitaristikaksikko on Mustaine/Friedman, niin kyllä niitä dueleita saisi 12 kappaleeseen mahtua enemmän kuin yksi.
Nick Menzan mielikuvitukseton soitto ei rajoittunut vain Youthanasialle, vaan pysyi mielestäni ennemminkin vakiona koko ajan. Rust in Peace ainoa positiivinen yllätys, jos ei nyt sekään aivan nappisuoritus ole. No, ainakin Menza oli huomattava parannus Chuck Behleriin nähden...
Cryptic Writingsin aikaan muistan, kun Mustaine sanoi jossain haastattelussa: "tällä kertaa keskityimme Martyn kanssa sooloihin". Ja tulos oli vielä ankeampi kuin Youthanasialla.
Youthanasiasta vielä sen verran, että mun suosikit kyseisellä levyllä sotivat jälleen kerran yleistä linjaa vastaan aika lailla.
Top 3: Blood of Heroes, Elysian Fields & A Tout le Monde.
Kyseinen albumi kokonaisuudessaan oli suurimpia pettymyksiä koskaan. Itse innostuin kunnolla Megadethista CtE:n johdosta ja hankin heti kaikki aikaisemmat levyt, joista pidin myös kovasti. Sitä jotenkin odotti, että CtE:n pehmeämmän linjan jälkeen palattaisiin raskaampaan ilmaisuun tai tehtäisiin toinen melodisesti ylivertainen albumi. Kumpikin jäi toteutumatta. Ja alaspäin vain mentiin, jonka johdosta Riskin ilmestyessä olin jo täysin vieraantunut bändistä. Sitä seuraavan levyn ostinkin jostain alekorista vuosien päästä hintaan 4,90 € ja laitoin vain muodollisesti hyllyyn kokoelman jatkoksi. Vasta kuullessani The System Has Failediä eräässä edesmenneessä Hullin levykaupassa, aloin harkitsemaan, josko Megadethia taas uskaltaisi kuunnella.