Anthrax
Moderator: The Killer Krew
Re: Anthrax
Tuli juuri kuunneltua ihan levyltä tämä uusi ja kyllä vaan vahvistuu se asia, että todella kovasta albumista on kyse. I'm Alive, joka ei aluksi hirveästi kolahtanut, alkaa toimia erittäinkin hyvin. Loppupään biiseissä on vielä tekemistä, mutta ainakin Crawl paranee koko ajan eikä ne kaksi viimeistäkään vetoa huonoja ole.
Helvetin ison plussa kyllä siitä, että yhtään ihan selkeää skip-nappulan uhriksi joutuvaa biisiä levylle ei ole eksynyt, vaan kaikki toimii vähintäänkin kohtalaisesti.
Ja varoituksen sana, ei tällä levyllä juurikaan sitä alkuaikojen thrash-kaahausta ole. Earth On Hell tipahtaa kevyesti vielä siihen sarjaan, mutta muuten liikutaan tyylillisesti aika lähellä sitä 80- ja 90-lukujen taitteen Anthraxia. Itsellä tuli ainakin melko vahvat POT-fiilikset paikoitellen. Paitsi että tämä levy on parempi.
Helvetin ison plussa kyllä siitä, että yhtään ihan selkeää skip-nappulan uhriksi joutuvaa biisiä levylle ei ole eksynyt, vaan kaikki toimii vähintäänkin kohtalaisesti.
Ja varoituksen sana, ei tällä levyllä juurikaan sitä alkuaikojen thrash-kaahausta ole. Earth On Hell tipahtaa kevyesti vielä siihen sarjaan, mutta muuten liikutaan tyylillisesti aika lähellä sitä 80- ja 90-lukujen taitteen Anthraxia. Itsellä tuli ainakin melko vahvat POT-fiilikset paikoitellen. Paitsi että tämä levy on parempi.
Itsellä tuli muuten juuri samat POT-fiilikset uudesta levystä. Mutta minä pidän taas POTea parempana. Muutaman kuuntelun jälkeen tästä on jäänyt oikein positiivinen maku, tuntuu olevan hyvin tasavahva levy, eikä yhtään selvästi heikompaa vetoa ole eksynyt joukkoon.Jeeves wrote:Itsellä tuli ainakin melko vahvat POT-fiilikset paikoitellen. Paitsi että tämä levy on parempi.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
Ei se nyt mikään huippulevy ollut. Liikaa nykiviä hyppyheviriffejä. Varovainen seiska ekalla kuuntelulla. Yksikään biisi tosin ei vituttanut täysillä. Muutama oikein maukas vetokin mahtui mukaan, muuten vähän sellaista musiikillista tapettia --> kaikki tietää että siellä se on, mutta ei tule oikein noteerattua / ei jää oikein mitenkään mieleen.
In the end on aivan vitun jäätävän kova biisi!!!!!
In the end on aivan vitun jäätävän kova biisi!!!!!
Aikamoinen saavutus Anthraxilta myynnillisesti, kun miettii vielä mihin suuntaan levyjen myynti on viime vuosina ollut menossa.Kiitoksia kuuluu antaa varmaan Metallican suuntaan jne.
ANTHRAX's 'Worship Music' Cracks U.S. Top 15
"Worship Music", the new studio album from ANTHRAX, sold 28,000 copies in the United States in its first week of release to enter The Billboard 200 chart at position No. 12. The band's previous studio CD, 2003's "We've Come For You All", opened with just under 10,000 units to debut at No. 122.
ANTHRAX's 'Worship Music' Cracks U.S. Top 15
"Worship Music", the new studio album from ANTHRAX, sold 28,000 copies in the United States in its first week of release to enter The Billboard 200 chart at position No. 12. The band's previous studio CD, 2003's "We've Come For You All", opened with just under 10,000 units to debut at No. 122.
Dodih! Olisi kuulemma lopultakin Lahden Äxään saapunut tämä ennakkotilaamani yhden vinyylin painos. Pääsee tänään lopultakin kuuntelemaan.
Edit:
Anthrax-Worship Music LP
Hyvältä vaikuttaa, tosin aika alussa mennään vasta.
Yhden kuuntelun huomiot;
A-puoli oli kova, tosin In the Endiltä taisin odotella liikoja. Ei vakuuttanut mutta omaa mahdollisuudet ajan kanssa kasvamiseen. Hell on Earth kunnon startteri, olisi kelvannut levyllinen moista mulle. Ja tosiaan kertosäkeissä löytyy, komeaa kuultavaa.
B-puoli oli sitten totaalista scheissea. Pitää nyt enemmän tietty kuunnella, mutta kyllä hämmennys iski. Bushin ajoista on tämän kuuntelun perusteella tultu alaspäin ja vauhdilla. Oletin, että 8 vuodessa tämän tason kaverit osaa oikeasti tehdä helvetin tiukan levyn ilman mitään fillereitä. Wrong. "Totaalista scheissea" menee tietty karrikoinnin piikkiin, mutta ei näin.
Ja täytyy Asaa kompata, että kyllä mäkin kaipaisin sitä kunnon humppakomppia, varsinkin tällä kokoonpanolla. Benante alkaisi reeniksellä polkemaan ja siihen riffiä Ianin toimesta päälle. How hard could that be?
Kyllä menee pettymyksen puolelle, ei voi mitään. Pahaa tekee, kun vanha suosikki pettää.
Lisää jossain vaiheessa kuunteluita tietty alle mutta kyllä mä nyt odottelen saapuvaksi Sacrificen vinyyliä, Forward to termination. Sieltä nyt ainakin löytyy sitä kunnon rässiä.
Edit:
Anthrax-Worship Music LP
Hyvältä vaikuttaa, tosin aika alussa mennään vasta.
Yhden kuuntelun huomiot;
A-puoli oli kova, tosin In the Endiltä taisin odotella liikoja. Ei vakuuttanut mutta omaa mahdollisuudet ajan kanssa kasvamiseen. Hell on Earth kunnon startteri, olisi kelvannut levyllinen moista mulle. Ja tosiaan kertosäkeissä löytyy, komeaa kuultavaa.
B-puoli oli sitten totaalista scheissea. Pitää nyt enemmän tietty kuunnella, mutta kyllä hämmennys iski. Bushin ajoista on tämän kuuntelun perusteella tultu alaspäin ja vauhdilla. Oletin, että 8 vuodessa tämän tason kaverit osaa oikeasti tehdä helvetin tiukan levyn ilman mitään fillereitä. Wrong. "Totaalista scheissea" menee tietty karrikoinnin piikkiin, mutta ei näin.
Ja täytyy Asaa kompata, että kyllä mäkin kaipaisin sitä kunnon humppakomppia, varsinkin tällä kokoonpanolla. Benante alkaisi reeniksellä polkemaan ja siihen riffiä Ianin toimesta päälle. How hard could that be?
Kyllä menee pettymyksen puolelle, ei voi mitään. Pahaa tekee, kun vanha suosikki pettää.
Lisää jossain vaiheessa kuunteluita tietty alle mutta kyllä mä nyt odottelen saapuvaksi Sacrificen vinyyliä, Forward to termination. Sieltä nyt ainakin löytyy sitä kunnon rässiä.
"To be alive is more than just breathing"
^B-puoli on kivikovan A-puolen jälkeen kyllä aika tasapaksu. Judas Priest oikeastaan ainoa erittäin hyvä biisi, Crawlkin varsin jees. Muuten ei oikein lähde.
Ei nuo heikommatkaan biisit mitään totaalista kuraa ole ja levy on mun mielestä kokonaisuutena erittäin hyvä. Mulla ei tosin mitään kummoisia odotuksia ollut tän suhteen, ennemmin pienehkö pelko perseessä, että mitä sieltä tulee. Joten täällä osoitteessa mentiin ihan helposti yli odotuksien ja olen tähän suoritukseen ihan helvetin tyytyväinen.
Hakkaa tämä omissa kirjoissa Bush-kaman, helposti. Syystä tai toisesta ne levyt ei ole mulle ikinä toimineet. SOWN on aivan ok ja muillakin levyillä joitain ihan hyviä vetoja, muuten tasapaksua keskinekertaisuutta.
EDIT: Tuli tässä vähän funtsittua tuota albumikokonaisuutta... seuraavanlainen kelpaisi:
Worship
Earth On Hell
The Devil You Know
Fight 'Em Til You Can't
I'm Alive
Hymn1
In The End
Judas Priest
Crawl
9 raitaa, kestoa aika tarkkaan 40 minuuttia. Tuo alkaisi mun kirjoissa olemaan jo sitä 5/5 -osastoa. In The Endin voisi tiputtaa vaikka viimeiseksi biisiksi, tulisi loppuun vielä kunnon kliimaksi.
Ei nuo heikommatkaan biisit mitään totaalista kuraa ole ja levy on mun mielestä kokonaisuutena erittäin hyvä. Mulla ei tosin mitään kummoisia odotuksia ollut tän suhteen, ennemmin pienehkö pelko perseessä, että mitä sieltä tulee. Joten täällä osoitteessa mentiin ihan helposti yli odotuksien ja olen tähän suoritukseen ihan helvetin tyytyväinen.
Hakkaa tämä omissa kirjoissa Bush-kaman, helposti. Syystä tai toisesta ne levyt ei ole mulle ikinä toimineet. SOWN on aivan ok ja muillakin levyillä joitain ihan hyviä vetoja, muuten tasapaksua keskinekertaisuutta.
EDIT: Tuli tässä vähän funtsittua tuota albumikokonaisuutta... seuraavanlainen kelpaisi:
Worship
Earth On Hell
The Devil You Know
Fight 'Em Til You Can't
I'm Alive
Hymn1
In The End
Judas Priest
Crawl
9 raitaa, kestoa aika tarkkaan 40 minuuttia. Tuo alkaisi mun kirjoissa olemaan jo sitä 5/5 -osastoa. In The Endin voisi tiputtaa vaikka viimeiseksi biisiksi, tulisi loppuun vielä kunnon kliimaksi.
Joo-o...Vaimokkeen kanssa tuli kuunneltua ja maisteltua. Kuunneltua Anthraxiin uutta ja maisteltua Kukkoa. Täytyy myöntää, että alkoi aukeamaan. In the End ja I'm alive todella kovat esitykset.
Crawl kuulostaa ihan täysin Alice in Chainsilta, Belladonnaa myöten. Tämä ei ole haukku.
Mutta; Levy ei kyllä aukea ykkösellä, se täytyy myöntää.
Edit: Ja nythän mä vasta hokasin noi In the Endin lyriikat; Ovat Dimebagille.
Crawl kuulostaa ihan täysin Alice in Chainsilta, Belladonnaa myöten. Tämä ei ole haukku.
Mutta; Levy ei kyllä aukea ykkösellä, se täytyy myöntää.
Edit: Ja nythän mä vasta hokasin noi In the Endin lyriikat; Ovat Dimebagille.
-
- Hang-Around
^Totaalisen samaa mieltä! In the End ja I'm Alive potkii niin kybällä!
Vähän laiska oon kirjottelee tänne foorumille, mut kylläpä toi levy jytää hyvin, ja Belladonna kuullostaa tällä meikän korvaan ehkä parhaalta ikinä! En odottanu levyltä mitään kaiken sen draamaskeidan jälkeen mitä Anthraxissa on tapahtunut.
Vähän laiska oon kirjottelee tänne foorumille, mut kylläpä toi levy jytää hyvin, ja Belladonna kuullostaa tällä meikän korvaan ehkä parhaalta ikinä! En odottanu levyltä mitään kaiken sen draamaskeidan jälkeen mitä Anthraxissa on tapahtunut.
Loistavasti on kyllä alkanut potkimaan koko levy, ihan täydellä mitallaan.
Loistava nousu kaiken scheissen jälkeen.
Vuoden levy lienee mun kirjoissa tässä. Ellei jopa kahden, kolmen tai neljänkin vuoden levy.
Loistava nousu kaiken scheissen jälkeen.
Vuoden levy lienee mun kirjoissa tässä. Ellei jopa kahden, kolmen tai neljänkin vuoden levy.
http://www.youtube.com/watch?v=CcD7i5GW ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
In the End livenä. Ehkä valjuin Anthrax-yleisö, mitä olen koskaan nähnyt. Varsinkin, kun muistelee niitä keikkoja, missä itse ollut mukana. Tampere -05 oli totaalinen MadHouse, pittiä koko hemmetin Pakkahuone. Vois Minnesota ottaa mallia Suomen Anthrax-piteistä.
In the End livenä. Ehkä valjuin Anthrax-yleisö, mitä olen koskaan nähnyt. Varsinkin, kun muistelee niitä keikkoja, missä itse ollut mukana. Tampere -05 oli totaalinen MadHouse, pittiä koko hemmetin Pakkahuone. Vois Minnesota ottaa mallia Suomen Anthrax-piteistä.
-
- Tuhlaajapoika
Aivan hillittömän kova biisi. Ja tuo biisin intro, noin kuuluu ralli aloittaa. Totaalisen maukasta rakentelua hitaasti kohti kuninkaallisen yksinkertaista riffiä. Thanks Scott.Lappis wrote:I'm alive todella kovat esitykset.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
No more of you - It's zero tolerance!
http://www.youtube.com/watch?v=93dgqCGE ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
In the end, albumiversio. Suosittelen kuuntelemaan ja äkkiä. Voi olla, että tuokin otetaan pois Tubesta copyrightien takia.
Ihan törkeä biisi
^ Täysin samaa mieltä!
http://www.youtube.com/watch?v=eJKGgKCkS4w" onclick="window.open(this.href);return false;
I'm Alive
In the end, albumiversio. Suosittelen kuuntelemaan ja äkkiä. Voi olla, että tuokin otetaan pois Tubesta copyrightien takia.
Ihan törkeä biisi
^ Täysin samaa mieltä!
http://www.youtube.com/watch?v=eJKGgKCkS4w" onclick="window.open(this.href);return false;
I'm Alive
-
- Taka-ampuja
Kyllä tuo vokalistina oleminen on vaarallista. Katso itse tuosta, mitä tapahtui eilen Los Angelesissa?!?!?
Meillä on PA, meillä on bussi,
niitä ei meiltä kukaan ... vie
niitä ei meiltä kukaan ... vie
-
- Sateentekijä
Ai stna, ei ihme että Belladonna kävi hiukka kuumana. Lavalle rynninyt fani poistui takavasemmalle, kait joku poimi sen parempaan talteen sillä aikaa kun lavalla painittiin pitkään ja hartaasti.Risto Malinen wrote:Kyllä tuo vokalistina oleminen on vaarallista. Katso itse tuosta, mitä tapahtui eilen Los Angelesissa?!?!?

Itse veikkailin, että Diolle kuitenkin? Upeat lyriikat anyways.Lappis wrote: Edit: Ja nythän mä vasta hokasin noi In the Endin lyriikat; Ovat Dimebagille.
Worship Music potkii lujaa, edelleen. Loppua kohti mentäessä edelleen taso hieman laskee, mutta toisaalta ne hyvät rallit, joita kyllä riittää, toimivat kuin häkä.
^ Samaa mieltä täälläkin. Lyriikat ovat timanttia ja tottakai ne ovat Diolle! Ihan uskomattoman hieno kappale. Yksinkertaista ja niin hemmetin upeasti toimii. Biisi senkuin kasvaa vaan jatkuvasti.
"Life goes on....until it doesn't"
Scotin eli lyriikoiden tekijän mukaan In the Endin sanat ovat tribuutti kumpaisellekin henkilölle eli Diolle ja Dimebagille. Dime oli kuitenkin Anthraxin äijien läheinen ystävä in real life, Dio enemmänkin ihailtu esikuva.
On kyllä loistava levy tämä Worship music. Aivan Persistence of timen veroinen ja karvan parempi kuin Sound of white noise. Musiikillisesti tämä on mielestäni noita kahta melko lähellä, jos vertauskuvaa haetaan. Jopa riffin kierrätystäkin harrastettu... In the endiin asti biisit täyttä timanttia, loistavia kertosäkeitä. Siitä eteenpäin loppulevyllä ollaan ok-osastolla, ei mitään tajunnanräjäyttävää mutta ihan kuunneltavaa, ei tarvitse skippailla. Soundimaailma on koko levyllä jotenkin sopivan täyteläinen.
Soitossa erityismaininta Benantelle Fight em til you canin lopputykityksessä. Voi herran jestas mitä menoa.
Tuo In the end menee samaan jonoon Anthrax-harvinaisuuksissa Black Lodgen ja Safe homen kanssa. Vaikka tod. kova biisi kyllä onkin, vielä on Black lodge ykkönen noista.
Olenko ainoa, jonka mielestä I'm alive voisi olla Machine Menin biisi? Intro, laulumelodiat, riffit, rumpukompit. Kaikki kuulostaa Machine Menitä mun korvaan. Hieno biisi.
Belladonna kuulostaa kyllä paremmalta kuin koskaan ja taustalauluthan toimii niinkuin aina,etenkin Bellon vetämät. Ja onhan Scottillekin tullut vähän syvyyttä ääneen, jos vaikka verrataan johonkin Among the livingin taustahuutoihin. Toki soundit muutenkin aika eri maailmasta luonnollisesti.
Vuoden levy, kyllä.
Soitossa erityismaininta Benantelle Fight em til you canin lopputykityksessä. Voi herran jestas mitä menoa.
Tuo In the end menee samaan jonoon Anthrax-harvinaisuuksissa Black Lodgen ja Safe homen kanssa. Vaikka tod. kova biisi kyllä onkin, vielä on Black lodge ykkönen noista.
Olenko ainoa, jonka mielestä I'm alive voisi olla Machine Menin biisi? Intro, laulumelodiat, riffit, rumpukompit. Kaikki kuulostaa Machine Menitä mun korvaan. Hieno biisi.
Belladonna kuulostaa kyllä paremmalta kuin koskaan ja taustalauluthan toimii niinkuin aina,etenkin Bellon vetämät. Ja onhan Scottillekin tullut vähän syvyyttä ääneen, jos vaikka verrataan johonkin Among the livingin taustahuutoihin. Toki soundit muutenkin aika eri maailmasta luonnollisesti.
Vuoden levy, kyllä.
-
- Crusader
Vuoden levy. No ei
Lopussa lässähti. Sanotaanko, että Judas Priestiin asti levy oli oikein hyvä, joukossa pari todellista helmeä. Yhden intensiivisen kuuntelun jälkeen ei voi vielä liikaa analysoida, mutta In The End ja I´m Alive jäivät kertakuulemalla mieleen, minullekin.
Crawl oli jonkinlainen vedenjakaja, suht ok, ei muuta. Sen sijaan lopun parivaljakko The Constant ja Revolution Screams oli suht kakka. Tasoero noihin muutamaan helmeen todella huima.
Voisi näin ollen jopa puhua epätasaisesta levystä. Kuunnellaan lisää, josko tuo tuosta tasoittuisi, mutta nämä olivat ensivaikutelmat.
Täällä IC, Suomi.

Lopussa lässähti. Sanotaanko, että Judas Priestiin asti levy oli oikein hyvä, joukossa pari todellista helmeä. Yhden intensiivisen kuuntelun jälkeen ei voi vielä liikaa analysoida, mutta In The End ja I´m Alive jäivät kertakuulemalla mieleen, minullekin.
Crawl oli jonkinlainen vedenjakaja, suht ok, ei muuta. Sen sijaan lopun parivaljakko The Constant ja Revolution Screams oli suht kakka. Tasoero noihin muutamaan helmeen todella huima.
Voisi näin ollen jopa puhua epätasaisesta levystä. Kuunnellaan lisää, josko tuo tuosta tasoittuisi, mutta nämä olivat ensivaikutelmat.
Täällä IC, Suomi.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Crusader
Lisäkuunteluiden tulos:
Earth On Hell : Varovainen aloitus, joka on kuitenkin sen verran ok, että herättää varovaisia toiveita.
The Devil You Know - Judas Priest : Hyvää ja erinomaista musiikkia, kaikki kuusi kappaletta.
Crawl - Revolution Screams : Nämä kolme olisi voinut sulattaa 16 minuutin mitäänsanomattomaksi järkäleeksi.
Summa summarum: Worship Musicista saisi erinomaisen levyn, jos se olisi kestoltaan 33min 9 sek. Pienin varauksin se 3min 10 sek lisää, jonnekin noiden kuuden hyvän keskelle piilotettuna. Viimeiset 16min ja risat olisi voinut piilottaa jonnekin b-puolille.
Earth On Hell : Varovainen aloitus, joka on kuitenkin sen verran ok, että herättää varovaisia toiveita.
The Devil You Know - Judas Priest : Hyvää ja erinomaista musiikkia, kaikki kuusi kappaletta.
Crawl - Revolution Screams : Nämä kolme olisi voinut sulattaa 16 minuutin mitäänsanomattomaksi järkäleeksi.
Summa summarum: Worship Musicista saisi erinomaisen levyn, jos se olisi kestoltaan 33min 9 sek. Pienin varauksin se 3min 10 sek lisää, jonnekin noiden kuuden hyvän keskelle piilotettuna. Viimeiset 16min ja risat olisi voinut piilottaa jonnekin b-puolille.
^Aika samat fiilikset, paitsi mulle eka raita Earth On Hell on levyn ehdotonta parhaimmistoa ja täydellinen avausbiisi. Varovainen on kyllä aika mielenkiintoinen adjektiivivalinta kuvaamaan kyseistä biisiä.
Kyllä tuo Crawl vielä menee plussan puolelle ja The Constantissakin on aika maukasta riffittelyä aluksi (muistaakseni), mutta kuten on toitotettu, se levyn loppupuoli lässähtää aika tavalla.

Kyllä tuo Crawl vielä menee plussan puolelle ja The Constantissakin on aika maukasta riffittelyä aluksi (muistaakseni), mutta kuten on toitotettu, se levyn loppupuoli lässähtää aika tavalla.
-
- Crusader
^Eihän itse kappale mikään varovainen ole, melkoista tykitystä heti alkuun, mutta siinä vain ei ole samoja koukkuja, iskevyyttä ja toimivaa kokonaisuutta, kuin seuraavissa. Crawlissa on ohimenevät hetkensä kuten kahdessa muussakin, mutta liika mitta ja mitäänsanomaton "kakofonia" aikaansaavat kyllä ikävän mahalaskun potentiaaliselle levylle. No, mikään ei estä pistämään peliä poikki Judas Priestin jälkeen, kuten aion tästedes tehdäkin.
Suhteellsien mielenkiintoinen Anthrax coveri Waltarilta!
http://www.stupido.fi/recs/jukebox/audi ... inp=uutuus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stupido.fi/recs/jukebox/audi ... inp=uutuus" onclick="window.open(this.href);return false;
^ Jep, Toi on hyvä. Repeilin hieman, kun sen muutama kuukausi sitten ensi kertaa autossa kuulin. Odottakaahan, kun kuulette infinite Dreamsin...
Toihan oli ihan helvetin hyvä! Tosiaan, Infinite Dreamsia odotellessa.