Constantine - Resign Due [21/10/2013]

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

av
Hell Rat
Hell Rat

Re: Constantine - Divine Design 26/10/11 (ennakkokuuntelu!)

Post by av »

^Ymmärrän teidän pointin aiheesta. Mun mielestä uusintaäänitykset ovat myös yleensä melko turhia mutta näen tämän tilanteen aivan erilaisena kun ottaa huomioon että nämä levyn vanhat biisit ovat olleet ainoastaan DEMOILLA! Valtaosa meidän kuulijakunnasta (toivottavasti) kertyy tämän ensimmäisen virallisen albumin myötä, tästä syystä itse henkilökohtaisesti kokisin haaskaukseksi jättää nämä vanhat biisit vain julkaisuille jotka tulevat pikkuhiljaa katoamaan! TDG:n kohdalla kyseisiä sovituksia oli tehtävä että me itse voimme seisoa biisin takana ja nauttia siitä, kuten Jyrä tuossa aiemmin sanoi!

Tämä lausunto ei siis missään nimessä negatiivisella sävyllä, mahtavaa että olette käyneet kuuntelemassa ja ennen kaikkea jakaneet mielipiteitä ja kommentteja, se on meille tärkeää!
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Älkää tosiaan pojat ottako liian vakavasti. TDG on edelleen aivan upea biisi ja varmasti ammattimaisempi teos. Meille Jyväskylän jäärille vain on tuo demoversio päässyt juurtumaan niin vahvasti mielen porukoille, että uusi vaatii vähän aikaa, mutta ymmärrän kyllä, että haluatte tuon uuden olevan se The Darkest Grace jonka teitä ensi kertaa levyltä kuunteleva kuulee. Kuullun perusteella aivan huikean levyn olette saaneet aikaiseksi. Olette kehittyneet aivan järkyttävästi viime vuosien aikana ja olen ylpeä, koska olette jyväskyläinen bändi.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

av wrote:^Ymmärrän teidän pointin aiheesta. Mun mielestä uusintaäänitykset ovat myös yleensä melko turhia mutta näen tämän tilanteen aivan erilaisena kun ottaa huomioon että nämä levyn vanhat biisit ovat olleet ainoastaan DEMOILLA! Valtaosa meidän kuulijakunnasta (toivottavasti) kertyy tämän ensimmäisen virallisen albumin myötä, tästä syystä itse henkilökohtaisesti kokisin haaskaukseksi jättää nämä vanhat biisit vain julkaisuille jotka tulevat pikkuhiljaa katoamaan! TDG:n kohdalla kyseisiä sovituksia oli tehtävä että me itse voimme seisoa biisin takana ja nauttia siitä, kuten Jyrä tuossa aiemmin sanoi!
Ymmärrän pointin. Siltikin, vaikka biisit ovat olleet vain demoilla, niin ne demot ovat olleet olemassa jo useamman vuoden. Keikoilla on tullut kyseistä biisiä kuultua kymmeniä kertoja, demoa on tullut kuunneltua kulumiseen asti, eikä biisistä ole löytynyt mitään valittamisen aihetta. Se on hiponut täydellisyyttä. Siksi se, että biisiä on muutettu jotenkin vähän harmittaa. Se uusi kuulijakunta kuulee vain uuden version, puhuu vähän kuin eri biisistä, jota me die hard -fanit rakastamme (olettaen, että se demoversio pysyy jatkossakin uutta vetoa parempana). Uudet fanit ihmettelevät lopun hoilaus-osiota livekeikoilla ja katsovat monttu auki kun laulan tiettyjä kohtia väärällä tempolla tai puin nyrkkiäni epätahtiin, kun päässäni soi se demoaikojen versio. Mutta, voi olla, että olen vaan liian tottunut siihen demovetoon ja vuosien ja kuuntelujen saatossa tämä levyversio alkaa miellyttää koko ajan enemmän. Pitää kuunnella uutta The Darkest Gracea ahkerasti, etten putoa livenä kärryiltä. Toki on aina taiteilijalle tärkeintä, että itse voi seisoa tekeleensä takia, joten ymmärrän hyvin asian myös teidän kannaltanne.

EDIT: Komppia vielä siihen ylle. Samaa mieltä The_Air_Raid_Sirenin kanssa. Uusin versio on ammattimaisempi, mutta se ei ole se versio, johon Jyväskylän uskollinen fanikunta ensimmäisenä rakastui.
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Itsehän en hommannut aikanaan noita demoäänityksiä hyllyyn juurikin sen takia että olivat mitä olivat, mutta internetistä ja mp3-soittimesta noita on melko paljonkin tullut kuunneltua. Eli sinänsä on vain positiivista, että sieltä on poimittu helmiä joita pääsee kohta stereoista luukuttamaan. Omana tarkoituksena oli lähinnä tämän uudelleensovituksen kommentointi peilaamalla hieman muiden yhtyeiden vastaavia tekemisiä, vaikkeivät ne tarkalleen ottaen uudelleenääntyksiä samassa mielessä olekaan. Onhan tuolla nuo kaksi muutakin alunperin demoilta poimittua sävellystä, jotka on soitettu lähinnä yksi yhteen ns. alkuperäisen kanssa, jolloin niistä ei kauheasti porua nouse.

Kaikki kunnioitus kuitenkin sille, että laitoitte levylle vain sinne itse haluamaanne tavaraa. Loppujen lopuksi se on tärkeämpää kuin nurkassa mätänevien vanhojen "eka demo oli paras"-herrojen miellyttäminen :lol:
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

IndianaJones wrote:Itsehän en hommannut aikanaan noita demoäänityksiä hyllyyn juurikin sen takia että olivat mitä olivat, mutta internetistä ja mp3-soittimesta noita on melko paljonkin tullut kuunneltua. Eli sinänsä on vain positiivista, että sieltä on poimittu helmiä joita pääsee kohta stereoista luukuttamaan. Omana tarkoituksena oli lähinnä tämän uudelleensovituksen kommentointi peilaamalla hieman muiden yhtyeiden vastaavia tekemisiä, vaikkeivät ne tarkalleen ottaen uudelleenääntyksiä samassa mielessä olekaan. Onhan tuolla nuo kaksi muutakin alunperin demoilta poimittua sävellystä, jotka on soitettu lähinnä yksi yhteen ns. alkuperäisen kanssa, jolloin niistä ei kauheasti porua nouse.

Kaikki kunnioitus kuitenkin sille, että laitoitte levylle vain sinne itse haluamaanne tavaraa. Loppujen lopuksi se on tärkeämpää kuin nurkassa mätänevien vanhojen "eka demo oli paras"-herrojen miellyttäminen :lol:
Mitä?! Eikös tämä ole aina itsestäänselvyys?!
Mitä paskemmin soitettua ja sävellettyä, sitä parempaa? "Bändin luontainen kehitys" on kirosana ja niinpoispäin? Ei saisi kehittyä soittajana, biisintekijänä tai bändinä?! "Hyvin soittava heavymuusikko ei ole enää heavy"?! Näitähän riittää.
"To be alive is more than just breathing"
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

^ :lol:

Loistavia pointteja kaikilta kyllä, tällaista keskustelua oon tänne kaipaillu ton oman yksinpuhelun sijaan! :D

Tottahan se on, että mielipiteitä on yhtä monta kuin on per...ihmisiä ja esittävän artistin ja kuulijan roolit on hyvin erilaisia ja kaikki kuulee biisin eri tavalla.

Käytännössä sama homma oli itsellä Iced Earthin Dante's Infernon uudelleenäänityksen kanssa. Ekaksi olin että mitä vittua, eihän tämä näin mene, laulut ja liidit tökki paikoitellen pahastikin. Parin kuuntelun jälkeen sieltä kuitenkin paljastui Stu Blockin vahvuudet ja ei ne liiditkään nyt ihan paskat ole. Kuitenkin jos parempaa versiota haetaan niin vastaan tietty suorilta alkuperäisen, koska (Hammeria mukaillen) siihen biisiin tykästyin alunperin. Että sikäli ymmärrän kyllä tuon pointin. :wink:
Hammer wrote:Pitää kuunnella uutta The Darkest Gracea ahkerasti, etten putoa livenä kärryiltä.
Etköhän sie kärryillä pysy, me ollaan tätä "uutta" versiota soiteltu livenäkin muistaakseni jo reilun vuoden päivät. :D
IndianaJones wrote:Onhan tuolla nuo kaksi muutakin alunperin demoilta poimittua sävellystä, jotka on soitettu lähinnä yksi yhteen ns. alkuperäisen kanssa, jolloin niistä ei kauheasti porua nouse.
Ite asiassa näitä mietin enemmänkin kuin TDG:n muutoksia, että onko porukka sitä mieltä että mitä järkeä on äänittää käytännössä melkein identtisiä versioita (pl. soundeiltaan) noista biiseistä. Mut niinkuin TDG:a, näitä pidettiin myös liian hyvinä jätettäväksi pelkästään demoille. Niistä vain ei löytyny tarvetta sen kummemmille muutoksille, mitä nyt lisäiltiin mausteita ja mun Seersin soolo on sävelletty uudelleen.
IndianaJones wrote:Kaikki kunnioitus kuitenkin sille, että laitoitte levylle vain sinne itse haluamaanne tavaraa. Loppujen lopuksi se on tärkeämpää kuin nurkassa mätänevien vanhojen "eka demo oli paras"-herrojen miellyttäminen :lol:
Jep, jos me haluttais miellyttää ihmisiä niin ei me tällaista musaa tehtäs :D
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Viimeiseen viitaten;
Jos haluaisitte miellyttää kaikkia, minkälaista musaa tekisitte?
Edelleenkään en ole kuunnellut näitä levyn biisejä ennakkoon, koska en mä vaan harrasta sellaista. Mutta mitä olen vanhoja versioita joitain kuullut, niin mun mielestä teidän tyyliselle kamalle on ihan selkeä tilaus Suomessa ja mikä ettei koko maailmassa. Silent Voices on ollut hiljaa pitkän aikaa( tai mä en ole tietoinen heidän aktiviteetistä ) ja kuten jo todettua, Ryche on ollut scheissea Empiren jälkeen. Tarot teki hetken aikaa tämän tyylistä kamaa, mikä muuten toimii prkleen hyvin, mutta alkoivat paahtamaan suoraviivaisemmin, mikä sekin toimii prkleen hyvin.
Tilausta siis on ja sen takia tulen sen levyn nappaamaan, jahka se tuohon lähikauppaan ilmestuu. Enkä tarkoita nyt Valintataloa tahi Siwaa.
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Lappis wrote:^ Viimeiseen viitaten;
Kaikkia on mahdotonta miellyttää kerralla (siksi en sitä sanaa käyttänytkään), mutta jos suurta osaa haluais miellyttää niin iskelmällä osuis vielä tänäkin päivänä aika hyvin maaliin :D
Mutta mitä olen vanhoja versioita joitain kuullut, niin mun mielestä teidän tyyliselle kamalle on ihan selkeä tilaus Suomessa ja mikä ettei koko maailmassa.
Hyvä jos on! Me ei vain olla sen kummemmin mietitty tollasia asioita tai suunnattu omia tekemisiä sen mukaan. Toki tätä omaa musatyyliä on tullu esim. keikkamyynnissä kirottua hartaasti, kun helposti jää se kuva ettei tällainen musa oo useimpien keikkavastaavien mielestä (olutta) myyvää livemusaa, mutta onneksi sieltä täältä löytyy aina joku joka arvostaa musaakin :D
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Constantinen bassotaiteilija bongattu "pienessä" nousuhumalassa Blood Ceremonyn keikalta. :wink:

Siitä ekasta demosta puheen ollen: kai Sailing to North löytyy joskus tulevaisuudessa jonkin singlen B-puolelta. Jos ei muuten niin vaikka jonain Live At Red Neck 2007 -versiona, jossa yleisön 2-4-hengen viikinkikuoro mylvii mukana? :)
JR.
Wimp
Wimp

Post by JR. »

Levy pariin kertaan pyöritelty läpi, tähän aikaan ei tosin jaksa läpileikkaavaa anaalyysia kirjoittamaan. Mutta sen verran uskaltaa jo sanoa, että (korkeat) odotukset täyttävää ja loppuun asti mietittyä settiä koko levy. Kirjoitan tähän hyvin pienellä että mielestäni The Darkest Grace on parempi kuin demoversio. :twisted: :finger:
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Hammer wrote:Siitä ekasta demosta puheen ollen: kai Sailing to North löytyy joskus tulevaisuudessa jonkin singlen B-puolelta. Jos ei muuten niin vaikka jonain Live At Red Neck 2007 -versiona, jossa yleisön 2-4-hengen viikinkikuoro mylvii mukana? :)
Never say never, mutta veikkaisin vahvasti että tuskin sitä lähdetään uudelleen nauhoittamaan. Kaikennäköistä videotavaraa meiltä kyllä löytyy vuosien ajalta, mutta se on sitten eri asia että onko se julkaisukelpoista tavaraa :D

Tähän hätään en kyllä muista kuvasiko juuri tuota kyseistä keikkaa kukaan.
JR. wrote:Levy pariin kertaan pyöritelty läpi, tähän aikaan ei tosin jaksa läpileikkaavaa anaalyysia kirjoittamaan. Mutta sen verran uskaltaa jo sanoa, että (korkeat) odotukset täyttävää ja loppuun asti mietittyä settiä koko levy. Kirjoitan tähän hyvin pienellä että mielestäni The Darkest Grace on parempi kuin demoversio. :twisted: :finger:
Kiitokset! Hienoa jos ollaan pystytty vastaamaan odotuksiin, etenkin jos ne on olleet korkealla :D

Viikon päästä on tosiaan tuo julkkarikeikka, alustavasti puolenyön maissa aloitellaan ja sisällehän ei maksa mitään(pl. tietty narikka). Levyä saa sit paikan päältä myös, mikäli ei sitä ole kerinny siihen mennessä hommaamaan.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

darealjyra wrote:
Hammer wrote:Siitä ekasta demosta puheen ollen: kai Sailing to North löytyy joskus tulevaisuudessa jonkin singlen B-puolelta. Jos ei muuten niin vaikka jonain Live At Red Neck 2007 -versiona, jossa yleisön 2-4-hengen viikinkikuoro mylvii mukana? :)
Never say never, mutta veikkaisin vahvasti että tuskin sitä lähdetään uudelleen nauhoittamaan. Kaikennäköistä videotavaraa meiltä kyllä löytyy vuosien ajalta, mutta se on sitten eri asia että onko se julkaisukelpoista tavaraa :D

Tähän hätään en kyllä muista kuvasiko juuri tuota kyseistä keikkaa kukaan.
JR. wrote:Levy pariin kertaan pyöritelty läpi, tähän aikaan ei tosin jaksa läpileikkaavaa anaalyysia kirjoittamaan. Mutta sen verran uskaltaa jo sanoa, että (korkeat) odotukset täyttävää ja loppuun asti mietittyä settiä koko levy. Kirjoitan tähän hyvin pienellä että mielestäni The Darkest Grace on parempi kuin demoversio. :twisted: :finger:
Kiitokset! Hienoa jos ollaan pystytty vastaamaan odotuksiin, etenkin jos ne on olleet korkealla :D

Viikon päästä on tosiaan tuo julkkarikeikka, alustavasti puolenyön maissa aloitellaan ja sisällehän ei maksa mitään(pl. tietty narikka). Levyä saa sit paikan päältä myös, mikäli ei sitä ole kerinny siihen mennessä hommaamaan.
"Jos ne OVAT olleet korkealla". Kielipoliisi. Monikko nääs.:D Sorry tamperelaiset, teidän murre on vaan huvittava. Länsirannikon murre on taas ....En sano mitään, koska Brigatit ovat länsirannikolta
av
Hell Rat
Hell Rat

Post by av »

Constantinen bassotaiteilija bongattu "pienessä" nousuhumalassa Blood Ceremonyn keikalta.
:lol:

Oli kyllä miellyttävä keikka! Väsymys vain vei voiton ja täytyi lähteä kotia kohti välittömästi keikan loputtua!
-Victoria-
Tohtori Rautaneito
Tohtori Rautaneito

Post by -Victoria- »

^ Taisit lähteä muuten kalppimaan jo ennen encoreita :lol:

Asiaan...
Tätä TDG-keskustelua on ollut sen verran mielenkiintoista seurata, että piti kuunnella ko. kappale, vaikken ole vielä koko levyä ehtinyt kuunnella (teen sen aivan varmasti tässä ihan pian ennen keikkaa). Ensinnäkin täytyy sanoa, että on melkoisen rohkea veto kajota noinkin "rankalla" kädellä biisiin, jota fanit - mukaan lukien minä - ovat hehkuttaneet bändin parhaaksi. Tästä syystä onkin aivan selvää, että wanhat Constantinen fanit eivät tuota ihan helpolla sulata. Itse kuitenkin yllätyin siitä, että juuri mitkään soitannolliset/sävellykselliset muutokset eivät ottaneet edes pahasti korvaan. Oikeastaan ainoa sellainen miinus oli juuri tuo lopetus, jonka vokaaliosiota jäin suuresti kaipaamaan. Demo- ja liveversioissa Lassin venytykset ovat olleet miehen parasta antia, ja tuossa levyn versiossa loppu tuntuu jotenkin ihan liian laimealta.

TDG:n levyversion muut miinukset tulevatkin mielestäni pelkästään soundipuolelta. Saattaa olla, että soundit kuulostavat huonolta vain Kaaoszinen nettisivujen vuoksi, ja että ongelma korjaantuu, kun saan konkreettisen levyn soittimeeni. Kuitenkin mainittakoon, että melodiakitarat kuulostava liian "kilteiltä" ja pinnallisilta, kun taas komppikitarat ovat liian suttuiset. Demoversiossa tykkään nimenomaan kitaroiden raakuudesta ja (oikeanlaisesta) rosoisuudesta. Lisäksi levyversio on demoon verrattuna kokonaisuudessaankin ehkä liian melodinen - liian monta melodiaraitaa päällekkäin sillisalaattina. Lassin vokaalit tulevat biisin alussa liian nasaalista, ja kuulostavat siksi flunssaisilta ja turhan vaivalloisilta. Ne kuitenkin paranevat merkittävästi loppua kohden, jolloin ääni avautuu huomattavasti puhtaammaksi.

Kaikki muu onkin sitten pelkkää plussaa. Erityismaininta kerrassaan mainioille stemmalauluille! TDG:n sekä demo- että levyversion jokainen osio toimii, eikä kappaleesta löydy tylsää tai turhaa hetkeä, vaikka se onkin 14-minuuttinen. Summa summarum, sekä demo- että levyversio ovat hyviä, enkä osaa päättää, kumpi on kokonaisuutena parempi. Kappale on edelleen Constantinen paras - saa nähdä, muuttuuko tämä mielipide, kun kuuntelen levyn kaikki biisit.

[offtopic]
Lappis wrote:"Jos ne OVAT olleet korkealla". Kielipoliisi. Monikko nääs.:D Sorry tamperelaiset, teidän murre on vaan huvittava. Länsirannikon murre on taas ....En sano mitään, koska Brigatit ovat länsirannikolta
Syyslomalla olevan äikänopettajan SYVÄ huokaus. Jos nyt ruvetaan pilkkua nussimaan, niin otetaanpas vaikka herran edellinen postaus:
Lappis wrote:Viimeiseen viitaten;
Edelleenkään en ole kuunnellut näitä levyn biisejä ennakkoon, koska en mä vaan harrasta sellaista. Mutta mitä olen vanhoja versioita joitain kuullut, niin mun mielestä teidän tyyliselle kamalle on ihan selkeä tilaus Suomessa ja mikä ettei koko maailmassa. Silent Voices on ollut hiljaa pitkän aikaa( tai mä en ole tietoinen heidän aktiviteetistä ) ja kuten jo todettua, Ryche on ollut scheissea Empiren jälkeen. Tarot teki hetken aikaa tämän tyylistä kamaa, mikä muuten toimii prkleen hyvin, mutta alkoivat paahtamaan suoraviivaisemmin, mikä sekin toimii prkleen hyvin.
Tilausta siis on ja sen takia tulen sen levyn nappaamaan, jahka se tuohon lähikauppaan ilmestuu.
Viimeiseen viitaten; --> puolipiste ei ole oikea välimerkki tähän (ks. esim. http://joyx.joensuu.fi/~suoniemi/Puolipiste.html" onclick="window.open(this.href);return false;) --> pitäisi olla kaksoispiste

koska en mä vaan harrasta sellaista --> pitäisi olla: "mä en vain"

Mutta mitä olen vanhoja versioita joitain kuullut --> pitäisi olla: "joitain vanhoja versioita"

aikaa( tai mä en ole tietoinen heidän aktiviteetistä ) --> Ensinnäkin sulkeiden pitäisi olla kiinni sulkeiden sisällä olevissa sanoissa. Lisäksi mielestäni possessiivin puuttuminen on yhtä paha ellei pahempi virhe kuin tämä teikäläisen mainitsema subjektin ja predikaatin inkongruenssi. Molemmat ovat yhtä lailla puhekielen vaikutusta, ja on vähän outoa, että jatkuvasti näkee brändejä tyyliin "Minun Sonera" tai "Sinun viikko". Siis ehdottomasti: "heidän aktiviteetistään".

ja kuten jo todettua --> ei ole oikea virke, koska predikaatti puuttuu

Tilausta siis on ja sen takia tulen sen levyn nappaamaan --> puuttuu pilkku rinnastettujen päälauseiden välistä

"jahka" ei ole kirjakieltä

ilmestuu? :lol:

:arrow: Tarinan opetus: älkää nussiko pilkkua, mikäli ette osaa tehdä sitä kunnolla. Itse opettajana painotankin ymmärrettävyyttä sen sijaan, että huomauttaisin kaikista mahdollisista pikkuvirheistä. Puhekielen vaikutus epävirallisessa tekstissä (kuten esim. foorumipostaukset) ei haittaa lainkaan, mikäli se ei häiritse ymmärrettävyyttä. Sitä paitsi myös normitettuun kirjakieleen hyväksytään jatkuvasti asioita, jotka ovat muotoutuneet luonnollisessa kielen kehityksessä (=puhekieli). Itse en todellakaan huomauttele kellekään mistään yhdentekevistä pikkuasioista, enkä itsekään kirjoita lähellekään täydellistä kieltä foorumeilla. Miksi pitäisi? Foorumikeskusteluthan ovat erittäin epävirallinen viestintätilanne. Täysin eri asia on joku työhakemus tai CV - sellaisiin teksteihin täytyy kirjoittaa normien mukaista kirjakieltä.

Sorry raahelaiset/wannabe-stadilaiset, teidän murteenne on vain huvittavaa.
t. länsirannikon murretta puhuva ja kirjoittava suomen kielen ammattilainen :wink:
[/offtopic]
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

-Victoria- wrote:^ Taisit lähteä muuten kalppimaan jo ennen encoreita :lol:

Asiaan...
Tätä TDG-keskustelua on ollut sen verran mielenkiintoista seurata, että piti kuunnella ko. kappale, vaikken ole vielä koko levyä ehtinyt kuunnella (teen sen aivan varmasti tässä ihan pian ennen keikkaa). Ensinnäkin täytyy sanoa, että on melkoisen rohkea veto kajota noinkin "rankalla" kädellä biisiin, jota fanit - mukaan lukien minä - ovat hehkuttaneet bändin parhaaksi. Tästä syystä onkin aivan selvää, että wanhat Constantinen fanit eivät tuota ihan helpolla sulata. Itse kuitenkin yllätyin siitä, että juuri mitkään soitannolliset/sävellykselliset muutokset eivät ottaneet edes pahasti korvaan. Oikeastaan ainoa sellainen miinus oli juuri tuo lopetus, jonka vokaaliosiota jäin suuresti kaipaamaan. Demo- ja liveversioissa Lassin venytykset ovat olleet miehen parasta antia, ja tuossa levyn versiossa loppu tuntuu jotenkin ihan liian laimealta.

TDG:n levyversion muut miinukset tulevatkin mielestäni pelkästään soundipuolelta. Saattaa olla, että soundit kuulostavat huonolta vain Kaaoszinen nettisivujen vuoksi, ja että ongelma korjaantuu, kun saan konkreettisen levyn soittimeeni. Kuitenkin mainittakoon, että melodiakitarat kuulostava liian "kilteiltä" ja pinnallisilta, kun taas komppikitarat ovat liian suttuiset. Demoversiossa tykkään nimenomaan kitaroiden raakuudesta ja (oikeanlaisesta) rosoisuudesta. Lisäksi levyversio on demoon verrattuna kokonaisuudessaankin ehkä liian melodinen - liian monta melodiaraitaa päällekkäin sillisalaattina. Lassin vokaalit tulevat biisin alussa liian nasaalista, ja kuulostavat siksi flunssaisilta ja turhan vaivalloisilta. Ne kuitenkin paranevat merkittävästi loppua kohden, jolloin ääni avautuu huomattavasti puhtaammaksi.

Kaikki muu onkin sitten pelkkää plussaa. Erityismaininta kerrassaan mainioille stemmalauluille! TDG:n sekä demo- että levyversion jokainen osio toimii, eikä kappaleesta löydy tylsää tai turhaa hetkeä, vaikka se onkin 14-minuuttinen. Summa summarum, sekä demo- että levyversio ovat hyviä, enkä osaa päättää, kumpi on kokonaisuutena parempi. Kappale on edelleen Constantinen paras - saa nähdä, muuttuuko tämä mielipide, kun kuuntelen levyn kaikki biisit.

[offtopic]
Lappis wrote:"Jos ne OVAT olleet korkealla". Kielipoliisi. Monikko nääs.:D Sorry tamperelaiset, teidän murre on vaan huvittava. Länsirannikon murre on taas ....En sano mitään, koska Brigatit ovat länsirannikolta
Syyslomalla olevan äikänopettajan SYVÄ huokaus. Jos nyt ruvetaan pilkkua nussimaan, niin otetaanpas vaikka herran edellinen postaus:
Lappis wrote:Viimeiseen viitaten;
Tilausta siis on ja sen takia tulen sen levyn nappaamaan, jahka se tuohon lähikauppaan ilmestuu.
Viimeiseen viitaten; --> puolipiste ei ole oikea välimerkki tähän (ks. esim. http://joyx.joensuu.fi/~suoniemi/Puolipiste.html" onclick="window.open(this.href);return false;) --> pitäisi olla kaksoispiste

koska en mä vaan harrasta sellaista --> pitäisi olla: "mä en vain"

Mutta mitä olen vanhoja versioita joitain kuullut --> pitäisi olla: "joitain vanhoja versioita"

aikaa( tai mä en ole tietoinen heidän aktiviteetistä ) --> Ensinnäkin sulkeiden pitäisi olla kiinni sulkeiden sisällä olevissa sanoissa. Lisäksi mielestäni possessiivin puuttuminen on yhtä paha ellei pahempi virhe kuin tämä teikäläisen mainitsema subjektin ja predikaatin inkongruenssi. Molemmat ovat yhtä lailla puhekielen vaikutusta, ja on vähän outoa, että jatkuvasti näkee brändejä tyyliin "Minun Sonera" tai "Sinun viikko". Siis ehdottomasti: "heidän aktiviteetistään".

ja kuten jo todettua --> ei ole oikea virke, koska predikaatti puuttuu

Tilausta siis on ja sen takia tulen sen levyn nappaamaan --> puuttuu pilkku rinnastettujen päälauseiden välistä

"jahka" ei ole kirjakieltä

ilmestuu? :lol:

:arrow: Tarinan opetus: älkää nussiko pilkkua, mikäli ette osaa tehdä sitä kunnolla. Itse opettajana painotankin ymmärrettävyyttä sen sijaan, että huomauttaisin kaikista mahdollisista pikkuvirheistä. Puhekielen vaikutus epävirallisessa tekstissä (kuten esim. foorumipostaukset) ei haittaa lainkaan, mikäli se ei häiritse ymmärrettävyyttä. Sitä paitsi myös normitettuun kirjakieleen hyväksytään jatkuvasti asioita, jotka ovat muotoutuneet luonnollisessa kielen kehityksessä (=puhekieli). Itse en todellakaan huomauttele kellekään mistään yhdentekevistä pikkuasioista, enkä itsekään kirjoita lähellekään täydellistä kieltä foorumeilla. Miksi pitäisi? Foorumikeskusteluthan ovat erittäin epävirallinen viestintätilanne. Täysin eri asia on joku työhakemus tai CV - sellaisiin teksteihin täytyy kirjoittaa normien mukaista kirjakieltä.

Sorry raahelaiset/wannabe-stadilaiset, teidän murteenne on vain huvittavaa.
t. länsirannikon murretta puhuva ja kirjoittava suomen kielen ammattilainen :wink:
[/offtopic]
Alleviivattu; Virhe! En olisi Victorian kirjoituksista uskonut :lol:
Ei vissiin oikein lähde se Äidinkielen opetus vai?! Kirjakieli, who cares? Ymmärrettävyys= That is the thing what counts! Äidinkielen opettaja voi huokailla ihan miten paljon haluaa, niin ne huokaili mun kanssa koulussakin. Koska puhuin kyseiset opettajat ympäri päästään. "Koska"-sanalla ei saisi aloittaa lausetta, koska se viittaa sivulauseeseen. Menikö oikein? Koska, koska, koska???
" Kuulostava". Ah, Scheisse...
Nuoret: Ottakaa oppia! Olkaa hereillä Äikän tunneilla.
Mun Äidinkielentunneista(Kirjoitin isolla Äiti-sanan takia) on jo 14 vuotta aikaa. Mä voin mogailla. Sallanen ei sano sit mitään tähän.
T: Wannabe-stadilainen/PATTIJOKILAINEN (FUCK RAAHE JA KUNTALIITOS)
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

-Victoria- wrote:Lisäksi levyversio on demoon verrattuna kokonaisuudessaankin ehkä liian melodinen - liian monta melodiaraitaa päällekkäin sillisalaattina.
-Victoria- wrote:Erityismaininta kerrassaan mainioille stemmalauluille! TDG:n sekä demo- että levyversion jokainen osio toimii, eikä kappaleesta löydy tylsää tai turhaa hetkeä, vaikka se onkin 14-minuuttinen.
Tuossa pari kohtaa jotka allekirjoitan täysin, en vain osannut itse niitä sanoiksi pukea.
-Victoria-
Tohtori Rautaneito
Tohtori Rautaneito

Post by -Victoria- »

Lappis wrote:Äidinkielen opettaja voi huokailla ihan miten paljon haluaa, niin ne huokaili mun kanssa koulussakin. Koska puhuin kyseiset opettajat ympäri päästään.
... vaiko kenties siksi, että toisinaan vaikeneminen olisi kultaa? :lol:
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

-Victoria- wrote:
Lappis wrote:Äidinkielen opettaja voi huokailla ihan miten paljon haluaa, niin ne huokaili mun kanssa koulussakin. Koska puhuin kyseiset opettajat ympäri päästään.
Touche!

Tai sit, että karismaa/ulkonäköä löytyy enemmän kuin laki sallii...? Opettajat, naiset = sama asia, hurmattu, been there, done that. 8)
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

-Victoria- wrote:Kuitenkin mainittakoon, että melodiakitarat kuulostava liian "kilteiltä" ja pinnallisilta, kun taas komppikitarat ovat liian suttuiset. Demoversiossa tykkään nimenomaan kitaroiden raakuudesta ja (oikeanlaisesta) rosoisuudesta. Lisäksi levyversio on demoon verrattuna kokonaisuudessaankin ehkä liian melodinen - liian monta melodiaraitaa päällekkäin sillisalaattina.
Nyt on pakko rässikomppailla paremman puoliskoni mietteitä. Mutta, edelleen uskon, että soundimaailma kuulostaa paremmalta konkreettista CD:tä kuuntelemalla. Tuskin Kaaoszinen sivuilta kuullut maistiaiset ovat äänimaailmansa puolesta ihan se koko totuus.
Lappis wrote:
-Victoria- wrote:
Touche!

Tai sit, että karismaa/ulkonäköä löytyy enemmän kuin laki sallii...? Opettajat, naiset = sama asia, hurmattu, been there, done that. 8)
Suuret puheet, pien... :wink: Ei vaines. Niin kauan kun kurakaarien taso pysyy korkealla, Lappis pitäköön itseään vaikka jumalolentona.
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

^Ohan se käytännössä aina nettistreamin kanssa, että osa soundista häviää koodauksen myötä.

Hauska sinänsä kun kävin keskiviikkona ite tuolla Soolon ennakkokuunteluissa, niin kyllähän tuon soundimaiseman erilaisuuden nykyaikana tuotettuun moderniin, lytättyyn soundiin kuulee todella selkeästi. Pari kaveria siitä on kans maininnu, että miten "köykäisiltä" esim. komppikitarat soundaa, mut kuten kaikki muukin levyllä, nekin on ihan tietoisesti tehty soundaamaan tavallaan 80-luvun ja modernin soundin ristisiitokselta. Miksauksessa ja masteroinnissa haettiin myöskin avaraa, hengittävää soundimaisemaa ja omaan makuun Leppälä ja Viitalähde onnistuivat hommassaan hyvin.

Tästä päästäänkin erittäin luonnollista aasinsiltaa pitkin siihen että levyähän saa vielä pari päivää tilattua ennakkoon täältä, ja tota spessu CD+T-paita-yhdistelmää näyttää vielä vähän olevan varastossa. Yllättäkääpä meikäläiset ja tilatkaa se loppuunmyydyksi! :wink:

Bändi tuntuis ainakin tämänpäiväisten reenien perusteella olevan myös hyvässä soittotikissä tällä hetkellä, johan tässä on muutenkin reilu puol vuotta latailtu liveakkuja joten latausta keikalle luulis löytyvän! :D
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

darealjyra wrote:ja tota spessu CD+T-paita-yhdistelmää näyttää vielä vähän olevan varastossa. Yllättäkääpä meikäläiset ja tilatkaa se loppuunmyydyksi! :wink:
Kävin tilaamassa jahkailun jälkeen vaikka ei olisi oikein varaakaan. Se on sitten Janne sinun vika jos jää luottokorttilaskut maksamatta. :lol:
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

The_Air_Raid_Siren wrote: Kävin tilaamassa jahkailun jälkeen vaikka ei olisi oikein varaakaan. Se on sitten Janne sinun vika jos jää luottokorttilaskut maksamatta. :lol:
Kiitokset tästä, kenties mie saan maksettua nyt omani! :D
av
Hell Rat
Hell Rat

Post by av »

Jos kiinnostaa mitä etua on levyn ostamisesta, vastaus on: Laiva on lastattu paskalla! http://www.youtube.com/watch?v=E6t9JJ1lffc" onclick="window.open(this.href);return false;
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Eka arvio levystä Imperiumissa. Ei ollenkaan kehnompi aloitus! :wink:

Jeps, huomennahan tää meidän lemmen tuotos siis ulostuu. Ennakkoonkin oli levyjä Äxästä menny ihan mukavasti, mutta tota CD+-paita-komboa jäi myös keikalta ostettavaksi.

Levyä saa luonnollisesti useammasta paikasta mut Prisman tai Anttilan hyllyiltä sitä on turha lähteä etsimään viikonlopun ruokaostosten yhteydessä. Halvimmalla levy taitaa lähteä alla mainitusta brittiläisestä kaupasta digitaalisena, mutta jos haluat tukea bändiä (ja levylafkan sikoja :wink:) niin suurin osa levyn hinnasta päätyy meille jos ostat sen ilman välikäsiä suoraan levylafkan kaupasta: Constantine | 87th Store

Fyysistä levyä saa siis myös Levykauppa Äxästä.

Tällä hetkellä tiedossa olevat digitaalista versiota kauppaavat sivustot:

Meteli.net
Play.com
7digital
hmvdigital

Jos digiversioista tykkää niin noi kaks viimeistä ei kyllä kauheasti lompakkoa tyhjennä! :D

Olemme myös saaneet kuin saaneetkin nettisivumme (taas) auki, tutussa osoitteessa constantineband.net.
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Re: Constantine - Divine Design kaupoissa!

Post by darealjyra »

Ja kympillä kuussa omantuntonsa puhtaaksi ostavat saivat myös osansa:

Divine Design on Spotify

Tänään myös bändistä bassomies ja rumputaiteilija Radio Jyväskylän haastattelussa kello 14:30
Post Reply