Ja hienoa jos ei olla ainoita joitten mielestä on etiäpäin menty

Meillä melodisen heavyn/powerin suuntaan taipuvilla pitäis kyllä saada yhteiskeikkaa aikaan!

Moderator: The Killer Krew
Se voi hyvinkin olla, onhan Lassin ääni muuttunu ylärekisterissä tekniikan hioutumisen ja treenaamisen myötä huomattavan verran. Etenkin TDG:ssä ja Seersissä sen kuulee kun on mihin verrata, mut se voi tosiaan vaatia useamman kuuntelun että saa karistettua sen reilun kolme vuotta kuunnellun biisin päästäänHammer wrote:Ehkä olen vaan niin urautunut niihin vanhoihin versioihin, että korvat vaativat lisää kuuntelua levyversioille, jotka saattavat lopulta paljastua jopa aiempaa paremmin vokalisoiduiksi.
Jep. Noi kaks biisiä (Hopesin lisäksi siis Eve) on temaattisesti ns. samasta puusta, josta veistellään sitten toisen levyn matskut.Harmi, ettei ...Of Hopes and Dreams ole päätynyt levylle. Ennemmin olisin sen ottanut kun The Shadow Withinin. Mutta, luultavastihan te vaan panttaatte sitä ...Of Hopes and Dreamsia seuraavalle levylle, eiks jeh?![]()
Kovat on odotukset, toivottavasti pystytään täyttämään ne!Joka tapauksessa vuoden ehkäpä odotetuin pitkäsoitto on kohta ilmestymässä. Ei malttaisi millään odotella.
Tän kanssa oon paininu itekkin. Virallisesti noi artikkelit sun muut "pikkusanat" kai pitäis kirjoitella pienellä, mut sitä näkee harvoin noudatettavan. Esim. Spotifyssä on käsittääkseni kaikkien biisien nimien sanat kirjoitettu isolla alkukirjaimella, ja jotenkin noi näyttää omaan silmään "paremmalta" noin, niin ollaan menty sit sillä.P.S. Silmään pisti biisien nimissä, että "of, the, in" ja vastaavat sanat oli kirjoitettu isolla, vaikka ne kuuluisi tietääkseni kirjoittaa pienellä. Eihän sillä mitään väliä ole, mutta joku englannin kieltä taitava kielipoliisi saattaa tulla asiasta joskus ohimennen huomauttamaan.
Sanainen arkku avattu ja suljettu. Lopputulokset luettavissa Infernon numerossa #91, joka ilmestyy muistaakseni 5.11.Akiman wrote:Constantine on ollut hauskasti aina sellainen bändi, jonka tekemisiä olen seurannut täältä Rautaneidosta ja vähän muualtakin oikeastaan kaiken muun suhteen, paitsi itse musiikin kuuntelemisen. Osaan varmaan nimetä bändin kaikki demot ja suuren osan "isoimmista biiseistä" ja muistan paljon hehkutteluja keikoistakin, mutta nuottiakaan en ole kuunnellut. Erikoista! Ehkä on ollut olemassa jonkinlainen luotto siihen, että albumia tulee ulos joskus ja en ole esitellyt demovaiheen jälkeä itselleni juuri tämän takia.
Vaan sattuipa levy hyppysiini arvioimisen merkeissä, jote tuumailuja luvassa Infernon numerossa #91
Vaikka biisejä ym. tehdessä ei tulekaan ajateltua mitä muut on siitä mieltä niin kyllähän näitä levyarvioita oottelee kuitenkin aika kovalla mielenkiinnolla. Saas nähdä millaisen vastaanoton lätty saa!Akiman wrote:Sanainen arkku avattu ja suljettu. Lopputulokset luettavissa Infernon numerossa #91, joka ilmestyy muistaakseni 5.11.
Joko löytyy linkkiä??!!darealjyra wrote:Huomenna koko levy streamattavissa ennakkokuuntelun muodossa. Linkit tulee luonnolisesti sitte.
Kokonaisfiilis oli erittäinkin positiivinen. Tarkempia analyyseja en ryhdy kirjoittelemaan ennen kuin olen kuunnellut sitä ihan oikeaa konkreettista CD:tä, selaillut kansivihkoa, syventynyt sanoituksiin ja perehtynyt progekiemuroilla höystettyihin kappaleisiin niiden arvoisella tavalla. Liian progeksi, eli tarkoituksettomaksi soitinmasturbaatioksi, biisit eivät onneksi vaikuttaneet lähtevän missään vaiheessa. Enemmänkin aistin joistain kappaleista sitä hieman Fates Warning -tyyppistä progressiivisuutta, josta olen aina pitänyt.darealjyra wrote:^Teikäläisen mielipidettä oonkin odotellu ehkä eniten tän levyn tiimoiltaJa eritoten miten nää vanhat biisit maistuu, etenkin tää levyn päättävä biisi
Mut hienoa jos tossa vaiheessa levyä on noin hyvät fiilikset, oot kuitenkin jo yli puolenvälin päässy!
Täsmälleen kuin meikäläisen suusta. Ensi kuuntelu oli kyllä lievä pettymys, siis koskien viiimeistä biisiä. Kovasti ihmeteltiin ja hämmästeltiin näitä uusia juttuja/kikkailuja. Lisää kuuntelua vaan alle, niinkuin "Hammer" jo kommentoikin. Tämä biisi on niin kovasti iskostunut tajuntaan, että varmaan ottaa oman aikansa sulattaa nämä "uudistukset". Kokonaisuus menee myös rutkasti plussan puolelle, varsinkin muut aikaisemmat julkaistut biisit kuulosti hemmetin paljon paremmilta. Erityisesti laulussa on petrattu kovasti. Lisää kuunteluaHammer wrote:Siitä levyn päättävästä biisistä en sano juuri mitään ennen kuin olen kuunnellut sen noin viisi kertaa. Se vanha versio on liian tiukasti porautunut pääkoppaan, joten on vaikea vielä sanoa onko tämä levylle päätynyt versio parempi, yhtä hyvä vai heikompi. Jotkut jutut toimi ehkä paremmin, jotkut ehkä huonommin, mutta vielä ei ole lopullista tuomiota julistettu.
Tätä mietittiin pitkään, että vedetäänkö ne sinne vai ei. Livenä varmaan tuleekin vielä vastedeskin, mut levyllä päädyttiin siihen ratkaisuun että koska se loppu on muiden instrumenttien osalta niin paisuttelua muutenkin ettei se tarvi enempää. Pitkään siinä meni itelläkin että tottui siihenHammer wrote:Vasta huomasin, että The Darkest Gracen kliimaksi "woo-oo-oo-oo-woo-oo-oo-oo-oo-oo..." on otettu kokonaan biisin lopusta pois. Jotenkin niitä kaikkein korkempia vokaalivenytyksiä tulee nyt ikävä.
Jep!IndianaJones wrote:Ilmeisesti äänitetty sillä perhanan jazz-setupilla?![]()
Totuttelua tuo uusi loppuhuipennus vaatii, mutta katsellaan, että mikä on mielipide lisäkuunteluiden jälkeen. Mainiota, jos livenä ne kliimaksit ovat vielä mukana, sillä lähinnä juuri livetilanteessa niitä eniten tulisi kaipailtua.darealjyra wrote:Tätä mietittiin pitkään, että vedetäänkö ne sinne vai ei. Livenä varmaan tuleekin vielä vastedeskin, mut levyllä päädyttiin siihen ratkaisuun että koska se loppu on muiden instrumenttien osalta niin paisuttelua muutenkin ettei se tarvi enempää. Pitkään siinä meni itelläkin että tottui siihenHammer wrote:Vasta huomasin, että The Darkest Gracen kliimaksi "woo-oo-oo-oo-woo-oo-oo-oo-oo-oo..." on otettu kokonaan biisin lopusta pois. Jotenkin niitä kaikkein korkempia vokaalivenytyksiä tulee nyt ikävä.
Siksipä juuri. Omaan korvaamme fiksatut jutut kuulosti demolla huonolta, joten niitä sovitettiin uudelleen niin, että pystymme itse seisomaan biisin takana, ei mitään sen erikoisempaa.Lappis wrote:Näitä lukiessa on pakko todeta; Miksi korjata jotain mikä ei ole rikki? Tähän Grace-biisiin siis viitaten.
Näinhän sen pitää toki mennä. Itsellä ollut jo pitkään "haaveena" uusioäänittää Cursed or Blessed-biisi, johtuen huonosta rumpaloinnista ja siitä, että samaisen rumpalin takia mun original visio biisistä hivenen vesittyi. Mutta A; uutta kamaa tulee aika vauhdilla ja B; menneet ovat menneitä. Pysykööt siis vajavaisena mun korvissa.darealjyra wrote:Siksipä juuri. Omaan korvaamme fiksatut jutut kuulosti demolla huonolta, joten niitä sovitettiin uudelleen niin, että pystymme itse seisomaan biisin takana, ei mitään sen erikoisempaa.Lappis wrote:Näitä lukiessa on pakko todeta; Miksi korjata jotain mikä ei ole rikki? Tähän Grace-biisiin siis viitaten.
Mahtavaa jos levy kokonaisuutena maistuu, ja voisin melkein lyödä vetoa että kyllä se TDG:kin sieltä aukenee kunhan pääsette alkujärkytyksestä yli!
Toisaalta voihan biisiä uudelleenäänitellä ja korjailla loputtomiin käännellen ja väännellen, etsien sitä "täydellisyyttä", mutta loppujen lopuksi yleensä se ensivaikutelman tehnyt versio, jonka on ehtinyt hakata useilla toistoilla kalloonsa, jää muille parhaiten mieleen. Eikös näitä uudelleenäänityksiä ja sovituksia aina tuolla samalla argumentilla ole puolusteltu, vaikka yleensä suurelle osalle kuulijoista epämieluisia. Viitataan nyt vaikka tuohon Tarotin Spell of Ironiin taikka Exoduksen debyytin uudelleen purkittamiseen.Lappis wrote:Näinhän sen pitää toki mennä. Itsellä ollut jo pitkään "haaveena" uusioäänittää Cursed or Blessed-biisi, johtuen huonosta rumpaloinnista ja siitä, että samaisen rumpalin takia mun original visio biisistä hivenen vesittyi. Mutta A; uutta kamaa tulee aika vauhdilla ja B; menneet ovat menneitä. Pysykööt siis vajavaisena mun korvissa.darealjyra wrote:Siksipä juuri. Omaan korvaamme fiksatut jutut kuulosti demolla huonolta, joten niitä sovitettiin uudelleen niin, että pystymme itse seisomaan biisin takana, ei mitään sen erikoisempaa.
Mahtavaa jos levy kokonaisuutena maistuu, ja voisin melkein lyödä vetoa että kyllä se TDG:kin sieltä aukenee kunhan pääsette alkujärkytyksestä yli!