Death Metal
Moderator: The Killer Krew
Re: Death Metal
Mä oon vissiin hullu tai muuten vain outo, mutta pidin kyllä Morbid Angelin uusimmasta levytyksestä. Onhan se loppujen lopuksi ehkäpä huonoin levy MA:lta. Jos ei lasketa niitä industrial sotkuja, niin kyseessä on kyllä aivan hyvä levytys.
Vois kyllä tuon Obscuran uusimman katsastaa. Viime levy on kuunneltu, mutta se oli jotenkin ristiriitainen...ei vaan halunnut kokonaisuudessaansa toimia.
Vois kyllä tuon Obscuran uusimman katsastaa. Viime levy on kuunneltu, mutta se oli jotenkin ristiriitainen...ei vaan halunnut kokonaisuudessaansa toimia.
Tässäkö seuraava suomalainen death metal -toivo?
Ablazerilla ei toistaiseksi ole levytyssopimusta, mutta yksi neljä kappaletta käsittävä demo on jo saatu kasaan.
SPD10 wrote:Tässäkö seuraava suomalainen death metal -toivo?Ablazerilla ei toistaiseksi ole levytyssopimusta, mutta yksi neljä kappaletta käsittävä demo on jo saatu kasaan.
joo ei. Jollakin hemmolla Bullet for my valentinen paita.
http://www.mikseri.net/artists/?id=130305" onclick="window.open(this.href);return false;SPD10 wrote:Tässäkö seuraava suomalainen death metal -toivo?Ablazerilla ei toistaiseksi ole levytyssopimusta, mutta yksi neljä kappaletta käsittävä demo on jo saatu kasaan.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Taka-ampuja
Death Metal? Ja bändissä on synisti. Joo, kuuntelin pari biisiä ja oli kyllä helvetin tylsää ja ennalta-arvattavaa melo/teknistä "death" metalia. Hohhoijaa...
Through the darkness of future past, the magician longs to see. One chants out between two worlds: Fire walk with me.
No mut hei, ne on soittanu jo 5 keikkaa ja Ilosaaressa oli n. 50 katsojaa!
Ihan pikkasen haiskahtais siltä, että joku Ilta-sanomissa kesäharjoittelussa oleva bändiläisten kaveri olis kirjoittanu jutun.
Ihan pikkasen haiskahtais siltä, että joku Ilta-sanomissa kesäharjoittelussa oleva bändiläisten kaveri olis kirjoittanu jutun.
Kattelin ihan samaa!puolisukeltaja wrote:Death Metal? Ja bändissä on synisti.

Joo, eiköhän jollain suhdekonkelolla ole tuokin artikkeli tuonne saatu. VMP, sano.
EDIT: Niin ja KP myös.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
Kävin kuuntelemassa Ablazeria. Onhan se... sellaista bulkkikamaa, jota saataisiin sopivalla markkinoinnilla menemään nuorisolle kaupaksi ihan kivasti, jos vaan olisivat vaikkapa Century Media/Nuclear Blast-osaston lafkoille levyjä tekemässä. Koska tulin nyt tätä humppaa kuunnelleeksi, en voi sanoa bändistä, että KP, mutta sen voin kuitenkin sanoa, että eipä ole tämä orkesteri mun juttu - mutta eipä ole oikeastaan musiikkinsakaan death metalia... ainakaan sellaista death metalia, jota itse arvostan. Mutta toisaalta minäpä olenkin vanha pieru, joka harrasti tape tradingia, grindcorea, death metalia, zinejuttuja ja muuta UG-homostelua jo silloin, kun Ablazer-jampat oli kaikki juuri ja juuri ehtineet syntyä, ja taputtelivat paskaa lattiaan, sikäli kuin kotisivuillaan mainitut syntymäajat pitävät paikkansa. 

Hyvä levyhän tuo Illud Divinum Insanus on. Muutama ohilyönti levyltä toki löytyy, mutta olipahan vastavetona muutama helvetin hyväkin biisi. Olen yrittänyt huonolla menestyksellä kuunnella muitakin kuin Vincentin aikaisia levytyksiä bändiltä, mutta en ole onnistunut löytämään niiltä edes yhtä hyvää biisiä.Riivattu wrote:Mä oon vissiin hullu tai muuten vain outo, mutta pidin kyllä Morbid Angelin uusimmasta levytyksestä. Onhan se loppujen lopuksi ehkäpä huonoin levy MA:lta. Jos ei lasketa niitä industrial sotkuja, niin kyseessä on kyllä aivan hyvä levytys.
Obscuralla on kovan tason soittajat bändissä, mutta biisit ei oikein lähde. Pitää koittaa kuunnella vielä lisää, josko iskisi joskus myöhemmin.
Tämä toimii kyllä, Death cover Lack Of Comprehension:
http://www.youtube.com/watch?v=Zu4uodpVKIk" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo Obscuran cover on kyllä helvetin kova, siitä en lähde toisin väittämään. Mutta, oletko yrittänyt kuunnella esim Morbid Angelin "F"-albumia? Se on kyllä paras Steven Trucker aikaisia albumeita. Jos minulta kysytään...sakis wrote:Hyvä levyhän tuo Illud Divinum Insanus on. Muutama ohilyönti levyltä toki löytyy, mutta olipahan vastavetona muutama helvetin hyväkin biisi. Olen yrittänyt huonolla menestyksellä kuunnella muitakin kuin Vincentin aikaisia levytyksiä bändiltä, mutta en ole onnistunut löytämään niiltä edes yhtä hyvää biisiä.Riivattu wrote:Mä oon vissiin hullu tai muuten vain outo, mutta pidin kyllä Morbid Angelin uusimmasta levytyksestä. Onhan se loppujen lopuksi ehkäpä huonoin levy MA:lta. Jos ei lasketa niitä industrial sotkuja, niin kyseessä on kyllä aivan hyvä levytys.
Obscuralla on kovan tason soittajat bändissä, mutta biisit ei oikein lähde. Pitää koittaa kuunnella vielä lisää, josko iskisi joskus myöhemmin.
Tämä toimii kyllä, Death cover Lack Of Comprehension:
http://www.youtube.com/watch?v=Zu4uodpVKIk" onclick="window.open(this.href);return false;
F ja G ovat molemmat erittäin mainioita levyjä minusta.
-
- Hang-Around
Mä taas tykkään eniten biiseistä "Destructos vs. The Earth / Attack", "Too Extreme!" sekä "Profundis - Mea Culpa"Riivattu wrote:Mä oon vissiin hullu tai muuten vain outo, mutta pidin kyllä Morbid Angelin uusimmasta levytyksestä. Onhan se loppujen lopuksi ehkäpä huonoin levy MA:lta. Jos ei lasketa niitä industrial sotkuja, niin kyseessä on kyllä aivan hyvä levytys.

"Planet Earth is great to visit, but you wouldn't want to live there"
▲
MAGIC METAL MYSTICAL EXPERIENCE: http://gentrylord.bandcamp.com
DARK MAJESTIC METAL: http://demonsgate.bandcamp.com
▲
MAGIC METAL MYSTICAL EXPERIENCE: http://gentrylord.bandcamp.com
DARK MAJESTIC METAL: http://demonsgate.bandcamp.com
On mulla tuo Formulas lp:nä, mutta ei vain ole paljoa soitossa pyörinyt. Pitää ottaa F ja G kuunteluun, josko niiltä jotain hyvääkin löytyisi. Kuuntelin Spotifyssa yli kymmentä itselle tuntematonta uudempaa dm-bändiä josko olisi tullut levykauppaan asiaa. No ei tullut.Riivattu wrote:Mutta, oletko yrittänyt kuunnella esim Morbid Angelin "F"-albumia? Se on kyllä paras Steven Trucker aikaisia albumeita. Jos minulta kysytään...
Kokeilitko Nader Sadekia?sakis wrote:
On mulla tuo Formulas lp:nä, mutta ei vain ole paljoa soitossa pyörinyt. Pitää ottaa F ja G kuunteluun, josko niiltä jotain hyvääkin löytyisi. Kuuntelin Spotifyssa yli kymmentä itselle tuntematonta uudempaa dm-bändiä josko olisi tullut levykauppaan asiaa. No ei tullut.
http://www.nadersadek.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
En koska kyseessä on ilmeisesti melko tuore levytys. Mutta tämähän kuulostaa paikoin ihan hyvälle.asa wrote: Kokeilitko Nader Sadekia?
http://www.nadersadek.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Minusta FFF on helvetin kova levy, poislukien tietty typerät pianon pimputukset ja muut välisoitot. Ei minusta paljoa häviä "klassikoille", vaikkei olekaan PVC-pelle mikin ääressä.
Ite jopa sulatan nuo "pimputukset" sieltä albumilta, ehkä ne lopun ihme rämpytykset ois saanu jättää pois. Steve Tuckerin aikaisista levyistä tämä taitaa minulle olla se paras. G ja H albumeilla se mörinäki meni paljon epämieluisammaksi...asa wrote:Minusta FFF on helvetin kova levy, poislukien tietty typerät pianon pimputukset ja muut välisoitot. Ei minusta paljoa häviä "klassikoille", vaikkei olekaan PVC-pelle mikin ääressä.
http://www.youtube.com/watch?v=AUSF9gL6 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Sieltä Vaderin biisi uudelta levyltä. Takuuvarmaa Vaderia kyllä, vaikkei nyt aivan tajuntaa räjäytä. Vaderin perusvarma on kuitenkin paljon kovempi kuin valtaosan huippusuoritus.
Sieltä Vaderin biisi uudelta levyltä. Takuuvarmaa Vaderia kyllä, vaikkei nyt aivan tajuntaa räjäytä. Vaderin perusvarma on kuitenkin paljon kovempi kuin valtaosan huippusuoritus.
"To be alive is more than just breathing"
Tuoha kuulosti jo todella lupaavalta. Eikä monelta genrensä kumppaneilta ole tullut vähään aikaan mitään kovin lupaavaa.
Morbid Angelin uusin toimi paikotellen ja parilla ekalla kuuntelulla oli tyydyttävä, mutta nythän tuota ei jaksa kuunnella juuri yhtään. Niitä industrial sotkuja varsinkaan...
Ja mitä nyt tulee Autopsyn uusimpaan, millä kaikki lyttää MA:n uutta levyä, niin eipä sekää kummone ollut. Tosi tasapaksu ja tylsä levy.
btw, kertoilkaapas mietteitä nuista aikasemmista Vaderin levytyksistä? Mikä on suosikki levy, miksi ja onko peräti kyseessä bändi jolla on paljon kuunneltavaa kamaa? Eikä vain ehkä korkeintaan kaksi "ihan hyvää" levyä ja loput levytykset sitten semmoista tasapaksua pörinää. Kovasti tekis mieli tutustua tarkemmin tuohon bändiin (mitä nyt pari biisiä oon sieltä tai täältä kuunnellut) ja ensin kuulla vähän muiden mielipiteitä kyseisen bändin levyistä.
Morbid Angelin uusin toimi paikotellen ja parilla ekalla kuuntelulla oli tyydyttävä, mutta nythän tuota ei jaksa kuunnella juuri yhtään. Niitä industrial sotkuja varsinkaan...
Ja mitä nyt tulee Autopsyn uusimpaan, millä kaikki lyttää MA:n uutta levyä, niin eipä sekää kummone ollut. Tosi tasapaksu ja tylsä levy.
btw, kertoilkaapas mietteitä nuista aikasemmista Vaderin levytyksistä? Mikä on suosikki levy, miksi ja onko peräti kyseessä bändi jolla on paljon kuunneltavaa kamaa? Eikä vain ehkä korkeintaan kaksi "ihan hyvää" levyä ja loput levytykset sitten semmoista tasapaksua pörinää. Kovasti tekis mieli tutustua tarkemmin tuohon bändiin (mitä nyt pari biisiä oon sieltä tai täältä kuunnellut) ja ensin kuulla vähän muiden mielipiteitä kyseisen bändin levyistä.
Last edited by Riivattu on Mon Aug 08, 2011 1:51, edited 1 time in total.
^Kyseessän on siis pitkänlinjan DM-veteraani, jota muistan jonkun kuvanneen euroopan Morbid Angeliksi joskus. Tosin Vaderin nykykunto on helvetin paljon korkeammalla kuin MA:n. Koko tuotanto on muutamia poikkeuksia luukunottamatta timantin kovaa turpaanvetoa. Albumeita joita ainakin kannattaa ottaa haltuun: De Profundis, Litany, Revelations, Impressions in Blood, Necropolis, The Art of War (EP, tosin maailman kovin sellainen), Black to the Blind.
Toi De Profundis on kyllä törkeän kova! Kunnon old-school-kamaa!Höyste wrote:^Kyseessän on siis pitkänlinjan DM-veteraani, jota muistan jonkun kuvanneen euroopan Morbid Angeliksi joskus. Tosin Vaderin nykykunto on helvetin paljon korkeammalla kuin MA:n. Koko tuotanto on muutamia poikkeuksia luukunottamatta timantin kovaa turpaanvetoa. Albumeita joita ainakin kannattaa ottaa haltuun: De Profundis, Litany, Revelations, Impressions in Blood, Necropolis, The Art of War (EP, tosin maailman kovin sellainen), Black to the Blind.
Toistan kaveria muutamalla poikkeuksella; Eli sama kuin kaverin suosittelemat ja lisäyksenä The Beast. Tosin se on kyllä 2000-luvun tuotantoa mutta onhan tuossa ylhäälläkin tuoretta tuotantoa. Necropolis-levyä en ole vielä itselle hankkinut, mutta Vaderin voi AINA huoletta hankkia. Vader-riffi/laatutakuu. The Art of war oli mulle pettymys mutta se johtunee enemmän formaatista. Ostin sen LP:nä, kuvasellaisena, ja saundit ei oikein vaikuttanut toimivilta. Vinyyliltä huomasi Vaderin turboahdetun saundimaailman ja ei oikein toiminut. Biisit on kyllä kovia. The art of war on siis miniCD.
Näiltä istuimilta nostaisin suosikikseni The Beastin. Ei ole päätöntä paahtoa koko ajan vaan enemmänkin rässipainotteista komppia. Impressions in blood meni osittain metsään jatkuvan blastbeat-paahtamisen kanssa. Mutta Vaderin eli Poetrin riffikynä on niin terävä, että toi blastbeat-miinus on tod. pieni miinus. Dynamiikan puute paikoitellen ainoa miinus, minkä mä annan Vaderille.
Litany ja Revelations ovat semiklassikkoja; Niiden kanssa et mene metsään.
Semi siksi, että ovat aika tuoreita; Ei voi vielä saada klassikon statusta.
Siinä Out of the deep, The Beast-levyltä;
http://www.youtube.com/watch?v=fe_GQJqLoKw" onclick="window.open(this.href);return false;
Saunditkin kohdillaan, ei ole ylituotettua. Riffit yllättäen taas niin terästä että kateeksi käy tuo kynän terävyys.
The Ultimate Incantation (1992, Earache Records)
De Profundis (1995, Impact Records)
Future of the Past (1996, Koch International)
Black to the Blind (1997, Impact Records)
Litany (2000, Metal Blade Records)
Revelations (2002, Metal Blade Records)
The Beast (2004, Metal Blade Records)
Impressions in Blood (2006, Regain Records)
Necropolis (2009, Nuclear Blast Records)
Welcome to the Morbid Reich[4] (2011)
Ja wikipediasta löytyi myös hauskaa nice to know-tietoa...
"Vuonna 1990 Vader julkaisi Morbid Reich -nimisen demon. Levyn myynti ylitti 10 000 kappaletta tehden siitä maailman menestyneimmän death metal -demon. Morbid Reich julkaistiin myöhemmin täyspitkänä albumina vuonna 1993 ".
"To be alive is more than just breathing"
Mielytti kyllä meikäläisen korvaa. Eli huomenna siis menee jokin Vaderin levyistä ostoon.Lappis wrote: Siinä Out of the deep, The Beast-levyltä;
http://www.youtube.com/watch?v=fe_GQJqLoKw" onclick="window.open(this.href);return false;
Suurena MA fanina kuulin kyllä pieniä samankaltaisuuksia biisissä, mutta ei millään tavalla siten että bändi olisi nimenomaan yrittänyt MA:ta kopsata. Vaikka Morbid Angelista tykkäänkin kovasti, niin en pidä sellaisesta bändistä joka yrittäisi väkisillä olla kuin toinen bändi. Samankaltaisuus (tuon biisin kohdalla) oli se, että bändi poikkeaa tavanomaisista genrensä clichéistä.
Vader on ollut mielessä pitkäänkin ja nyt voisi olla korkea aika tutustua siihen.
Miten on debyytin laita, kun ei listassa mainittu?Höyste wrote:Albumeita joita ainakin kannattaa ottaa haltuun: De Profundis, Litany, Revelations, Impressions in Blood, Necropolis, The Art of War (EP, tosin maailman kovin sellainen), Black to the Blind.
^debyytistä en osaa sanoa oikein mitään kun jostain kumman syystä en ole vielä tässä viiden vuoden vader-fanituksen aikana siihen ehtinyt tutustumaan 

Hyvä levy, mutta soundit on kohtalaisen kuivat ja sen kautta onnettomat. Sitä en ymmärrä että miksi levy äänitettiin ensin Sunlightilla ja kun se ei bändille ja Earachelle kelvannut niin äänitettiin muualla. Sunlightin versiohan on paljon parempi biisin perusteella mikä on jaossa.Riivattu wrote:Miten on debyytin laita, kun ei listassa mainittu?
Breath of Centuries (Sunlight versio)
Tuo versio kun saataisiin ulos niin kyllä kelpais! Noin muuten Vader ei semmoisenaan itseäni kiinnosta. Ehkä liikaa triggerimeininkiä mikä paria poikkeusta lukuunottamatta puistattaa. Muutenkin bändi on ollut itselle sellainen köyhän miehen Morbid Angel. Morbid Reich demo on sen verta rajua myllytystä että se toimii. Morbid Reich ja Necrolust demot tulee vinyylinä ulos ehkä vielä tänä vuonna. Livenä on ollut ihan asiallinen bändi vaikka en ole tosin nähnyt vuoden 2004 jälkeen.
Formulas on kärkipään Morbid Angel levyjä ja paras Tuckerin ajalta. On ne synahommat siellä välissä loppujen lopuksi aika pieni vitsaus (levyn lopussa olevat voi helmpommin skipata) kun levyltä löytyy sellasia hammereita kuin Prayer of Hatred, Bil-Ur-Sag, Covenant of Death tai Invocation of the Continual One. Gateways on ihan kova kanssa vaikka on aika monotoninen levy. Vaatii enemmän sulattelua ja kuuntelua mutta on sekin lopulta hieno levy.sakis wrote:On mulla tuo Formulas lp:nä, mutta ei vain ole paljoa soitossa pyörinyt. Pitää ottaa F ja G kuunteluun, josko niiltä jotain hyvääkin löytyisi.Riivattu wrote:Mutta, oletko yrittänyt kuunnella esim Morbid Angelin "F"-albumia? Se on kyllä paras Steven Trucker aikaisia albumeita. Jos minulta kysytään...