Maidenin paras albumi?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Battery
Hang-Around
Hang-Around

Post by Battery »

Totuushan on kumminkin se että KAIKISSA LEVYISSÄ ON AIVAN MAHTAVIA LEVYJÄ
Sinä edeltä käsin,minä jaloilla perässä!

:twisted: Hevaaminen kannattaa aina :twisted:

UP THE IRONS!!!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Battery wrote:Totuushan on kumminkin se että KAIKISSA LEVYISSÄ ON AIVAN MAHTAVIA LEVYJÄ
ja maiden on parasta lifenä :lol: :lol:
Into Iron Maiden Since 1983
-Iron-
Paholainen
Paholainen

Post by -Iron- »

suosikkini on Seventh Son Of A Seventh Son, sitä levyä jaksaa kuunnella vaikka kuinka monta kertaa eikä ole yhtään huonoa biisiä :D
13.6 Metallica 13.11 Unholy Alliance 14.11 Iron maiden...
-Ossi-
Bändäri
Bändäri

Post by -Ossi- »

Somewhere In Time!Kaikki kappaleet täyden kympin arvoisia,käsittämättömät soundit!Seventh Son tulee hyvänä kakkosena eikä häviä paljon!
Do you ever feel it?
A craving that is so strong
Makal
Paholainen
Paholainen

Post by Makal »

Vaikea kysymys, mutta se on joko Powerslave tai Somewhere In Time. En näe kummasakaan levyssä mitään huonoa, mutta nostaisin Powerslaven parhaaksi levyksi.
KURRE

Post by KURRE »

Piece of Mind

Yksinkertaisessti helmi levy,Killers mielestäni myös jees :P .

Toimii myös LIFENÄ . HEH,HEH,HEH
Tosin en ole itse "lifenä" nähnyt.
Juri
Vempare
Vempare

Post by Juri »

Joutuu varmaan äänestään Number Of The Beastiä.

Piece of mind, ja Powerslavekin vielä pelittää kokonaisuuksina, sen jälkeen onnistumiset on mulle ollu yksittäisiä biisejä.

Yksi aliarvostettu kipalen on mm. Brave New Worldillä The Fallen Angel - toki muitakin löytyy, mutta ei oikein yhtään kokonaista levyä, joka yltäis noiden kolmen rinnalle. Paitsi ehkä eka tietysti.
Yleistykset on perseestä.
justiina
Wimp
Wimp

Post by justiina »

Henkilökohtaisesti kallistun Brave New Worldin suuntaan.
Mikäs se Bruce Dickinson olikaan suomeks?
Sorcerer
Bändäri
Bändäri

Post by Sorcerer »

Seventh Son Of A Seventh Son
Ainoa Maidenin levy mistä ei löydy yhtään heikkoa biisiä. Muilta levyiltä näitä löytyy vähintään yksi. Muutenkin kaikki aina saundeista lähtien on tällä levyllä kohdallaan. Maailman paras levy.
1by4by9
Hang-Around
Hang-Around

Post by 1by4by9 »

Komppaan edellistä. :finger:
Gravehill
Roudari
Roudari

Post by Gravehill »

Helvetin vaikeata mennä nimeämään lukuisista loistavistä levyistä sitä yhtä.
Kuten edellä joku mainitsikin, monesti tuo "paras levy" - titteli vaihtuu mielialan mukaan.

Mutta vastataan kuitenkin Live After Death. Levy joka kuulostaa omissa korvissa aina
yhtä hyvältä. Levyssä on sitä energiaa joka vie aina mennessään. Ei vaivaa edes se,
että levy ei ole puhdas livetallenne. Tämä on kuitenkin juuri se levy mikä aikoinaan johdatti
minut metallimusiikin maailmaan. Bändi elämänsä vedossa ja se kiteytyy tässä levyssä
perkeleen hyvin.
The Stench of the Burning Death..
http://www.last.fm/user/Gravehill" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaus M
Vempare
Vempare

Post by Klaus M »

No tämä toki riippuu tilanteesta, koska mielestäni Maidenilla on 6 levyä jotka ovat aikalailla tasavahvoja:NOTB, Powerslave, SIT, SSOASS, No prayer ja X-factor.

Tällä hetkellä nostaisin tuon X-Factorin ehkä parhaimmaksi, vaikka siinä joitain biisejä joista en erityisemmin pidäkään, mutta kokonaisuutena aivan loisto kamaa. Se on Maidenin "synkin", ja juuri se synkkyys siinä kiehtookin.

So be it.
Hippo
Berserkki
Berserkki

Re: Maidenin paras albumi?

Post by Hippo »

Top 3

1. Killers
2. Iron Maiden
3. Somewhere in Time
The more it stays the same, the less it changes!

Rate Your Music
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Kyllä se edelleen Somewhere in time on. Ja tuskin minun kohdallani asia tulee koskaan muuttumaan. Siitä levystä on melkein mahdoton enää mennä yli.
Micki Nine
Hell Rat
Hell Rat

Post by Micki Nine »

Seventh soni on ehdottomasti paras... Parhaat biisit, parhaat sanat, parhaat soolot, hienot kannet, loishtava teema...
Tribuuttilevy!!
Azraeliitti
Vempare
Vempare

Post by Azraeliitti »

Debyyttipostini Rautaneitoon \,,/ Keskustelualuetta onkin tullut useamman kuukauden aktiivisesti lueskeltua, mutta nyt vasta jaksoin rekata. Asiasta topikkiin, parhaan levyn päättäminen on hemmetin vaikea homma, kun lähes jokaisella levyllä on yhtä paljon eroa kuin paidalla ja perseellä. Seventh Son of a Seventh Son, Brave New World ja No Prayer For The Dying ovat kuitenkin omat lempparini jotka vierailevat usein cd-soittimessa mutta nyt Somewhere In Timekin on auennut minulle kunnolla kun se on aina ollut jotenkin etäinen levy. NPFTD vie varmaan nyt voiton, kun tuorein levyni ja eksyi kokonaan kovolleni, sen verran kovaa kamaa. Ei yhtään heikkoa biisiä jota harkitsisin skippaavani mitä esiintyy muilla levyillä (SSOASSissakin Moonchild ei ole koskaan auennut minulle). Mutta kun joku Caught Somewhere In Time tai The Evil That Men Do pyörähtää käyntiin ja nostaa tunteet pintaan, varmasti muuttuu opinio. :D
Saku
Vempare
Vempare

Post by Saku »

Tätä kysymystä pohdittiin pikku veikan kanssa alkuvuodesta ja Piece of Mind se oli kummankin mielestä loppupeleissä se kovin LP... ainakin toistaiseksi.
The Hellion
Berserkki
Berserkki

Post by The Hellion »

Jaettu kärkisija

1: Piece Of Mind/ 7th Son Of A 7th Son/Powerslave

2: Oikestaan kaikki Maiden tuotanto, paitsi Killers, ai vaan aukee mulle.
Pyros
Peräruiske
Peräruiske

Post by Pyros »

Jostain syystä mulle kolahtaa parhaiten nämä 2000+ vuoden tuotokset.
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^ Ei voi muuta, kun ihmetellä vaan :shock: . No makunsa kullakin.
Pyros
Peräruiske
Peräruiske

Post by Pyros »

Mun mielestä Maiden onnistuu koko ajan parantamaan konseptiaan - samoja riffejä uusiokäytetään, samoja kuvioita ja melodioita käännellään, mutta koko ajan taidokkaammin ja fiksummin. Myös soitto- ja laulutaidot tuntuvat olevan aika huipussaan. Kolmas kitara on mun makuun myös, se tekee monessa biisissä hienon saundin. Toki pidän myös aiemmasta, etenkin 80-luvun tuotannosta, ei siinä mitään.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Pyros wrote:Mun mielestä Maiden onnistuu koko ajan parantamaan konseptiaan - samoja riffejä uusiokäytetään, samoja kuvioita ja melodioita käännellään, mutta koko ajan taidokkaammin ja fiksummin. Myös soitto- ja laulutaidot tuntuvat olevan aika huipussaan. Kolmas kitara on mun makuun myös, se tekee monessa biisissä hienon saundin. Toki pidän myös aiemmasta, etenkin 80-luvun tuotannosta, ei siinä mitään.
Aivan totta, että samoja melodioita ja sointukuvioita käytetään tosin taidokkaammin ja fiksummin. Omasta mielestäni juuri rytmi-osaston puolelle täytyy sanoa kiitoksia. Nicko McBrain on mielestäni koko ajan kehittynyt ja uudistanut hieman tuota soittorepertuaariaan. No ei se mikään Mike Portnoy ole, mutta silti sopii Maideniin parhaiten.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Eshe
Vempare
Vempare

Post by Eshe »

Kyllä se on seventh son!! hyvät biisit ja teema on mahtava :!: :!: ... :wink:
King Of Fools
Hang-Around
Hang-Around

Post by King Of Fools »

X-Factor, 7th son ja powerslave on minun suosikit :D
arrakis
Wimp
Wimp

Post by arrakis »

Ja paras levy mielestäni on Somewhere In Time! Vuodesta -86 lähtien tullut Maidenia kuunneltua ja tätä levyä kyllä ehdottomasti eniten! Yhtään huonoa biisiä ei levyllä ole. Ja pirun hyvin mietitty teema säilyy levyllä alusta loppuun. Ja vielä kaiken kruununa loistava levynkansi!!!
"Jo kohta 25 vuotta Maidenia..."
Post Reply