Edward Mannerheim wrote:womenintheuniform wrote:this latest Best Of CD selection is aimed primarily at Maiden's ever-growing army of new fans.
Juu, samat valheet vuodesta toiseen. Kuinkahan moni näistä uusista faneista edes tietää mikä on vinyylilevy tai on ostanut yhtäkään CD-levyä?
Aika harva varmaan, mutta poikkeuksiakin on. Mutta vähän "valheellistahan" tuo sössötys on, sillä kun minä olin uunituore fani parisen vuotta sitten, en suinkaan tähyillyt kokoelmien perään, vaan halusin albumikokonaisuuksia ja livealbumeja. Edward The Great-kokoelman (2005 version) lainasin kirjastosta, mutta itse en sitä koskaan viitsinyt kaupoista metsästää, eihän ko. levy sisältänyt yhtäkään spesiaalimpaa raitaa, jollaisiksi lukisin tältä tulevalta From Fearilta löytyvän Man On The Edge-liven, joka on sentään b-puoli.
Pointti on, että tokkopa kokoelmat uusia faneja ainakaan yleisesti ottaen niin hirveän paljon kiinnostavat, kun studio- ja livealbumit ovat kohtuullisen helppoa löytää ja ei vielä levyltä löytyviä biisejä imuttelevat ja kuuntelevat varmasti netistä paljon. Vinyyli-innostuksesta en tiedä, mutta minua ainakin kiinnostaisi niitä alkaa jossain vaiheessa hamstraamaan.
Ja oikeasti... kun kyseessä on uusille faneille suunnattu kokoelma, tuntuu hassulta, että kokoelma sisältää 3 biisiä uusimmalta, vasta ilmestyneeltä albumilta. Kyllähän ne hyviä valintoja ovat, mutta minusta tuntuu, että se pohjimmainen motiivi oli tosiaan pukata uutta ostettavaa faneille. Raha haisee, mutta tällä kertaa kokoelman luonne ja se, että kyseessä on tulpa CD jolta löytyy vieläpä toistaiseksi vain b-puolena ja Eddie's Archivella julkaistu veto innostaa ainakin minua ostamaan tämän. Ja komea kansitaide. Kyllähän tuosta näkee, että Eddietä ja viittauksia on vain väännetty yhteen, mutta pidän tuosta. Hakkaa SBIT-kokoelman kannen.