Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Re: Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC

Post by Edward Mannerheim »

The Prisoner wrote:
Edward Mannerheim wrote:nopeustestin mukaan lukemat oli äsken 97M/67M.
Millä sä muuten testaat?
Mulla on Elisa Viihde 24M alkanu takkuamaan aika huolella ja pitäis saada pätevät lukemat.
Soneran omalla testillä. Siitä en tiedä antaako omille asiakkaille parempia tuloksia. :lol:
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Edward Mannerheim wrote:Soneran omalla testillä. Siitä en tiedä antaako omille asiakkaille parempia tuloksia. :lol:
Itse asiassa ei! :D

Image kertoo Speedtest ja Soneran testeri 22,03 Mbps / 0,91 Mbps.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Image

Ja Sonera antaa 95Mb/29Mb. :?

Minkähän takia tossa on moinen ero latauspuolella? Emmä näistä mitään ymmärrä.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Image

Ja Sonera antoi 6.22/0.70.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Edward Mannerheim wrote:
The Prisoner wrote:
Edward Mannerheim wrote:nopeustestin mukaan lukemat oli äsken 97M/67M.
Millä sä muuten testaat?
Mulla on Elisa Viihde 24M alkanu takkuamaan aika huolella ja pitäis saada pätevät lukemat.
Soneran omalla testillä. Siitä en tiedä antaako omille asiakkaille parempia tuloksia. :lol:
Kuulemma erään alalla työskentelevän tutun mukaan ei noihin nettinopeustesteihin voi aina ihan 100% varmuudella luottaa vaan nimenomaan kehoitti testaamaan tiedoston latausta ftp:ltä.

Kokeiles vielä tuolta ladata jonkin aikaa 1gigan tiedostoa, kato mihin nopeuteen se asettuu:
ftp://ftp.funet.fi/dev/1GBnull" onclick="window.open(this.href);return false;

Oma 100/10 liittymäni näyttää nettitesteillä yleensä noin 70-75 Mb/s downloadia ja uploadi menee hyvin lähelle kymppiä. Ftp:ltä nyt oli semmosta 8,5-8,9 Mt/s.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Tolppanen
klaus Järvinen
klaus Järvinen

Post by Tolppanen »

Niin se tukka vaan tipahteli parturin lattialle ja sinne jäi.. Nyt peilistä katsoo takaisin ihan eri ihminen. :D Kuuden vuoden kasvatus on nyt tipotiessään, ihan mukava kyllä tää "alkujärkytys". :)
Up The Irons! \,,/
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^Älä välitä, täällä on tästä päivästä lähtien peilistä on katsellut sama turpa muuten, mutta sillä on saatana silmälasit päässä ! Onhan siinä se hyvä puoli, että nyt tosiaan taas näkee sen tyypin, mikä siellä peilissä väijyy. Tukka kasvaa takaisin, näkö ei.

Lähes 41-vuotta välttelin, mutta nyt olen "4-eyed beast" minäkin. Tana.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Itse olen nyt jo pari vuotta haaveillut silmäleikkauksesta, että pääsisi plekseista eroon. haaveiksi tosin jääkin, ellen nyt jostain voita isoa summaa rahaa (=2500 euroa). Tai ellei Brigatti OY sponsaa, voin tatuoida logon mun kankkuun ;)
Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

Meinaatsä, että saisit silmät leikattua 2500 eurolla? Ymmärtääkseni se maksaa lähemmäs neljä tonnia. Samaa itsekin olen funtsinut vaan kun ei ole rahaa ja entäs jos menee jotain pieleen. Tosin monella tutulla on silmät leikattu ja kaikki on olleet tyytyväisiä.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

No olen käynyt jo esitutkimuksissa Lahdessa Medilaser tms puljulla, ja muistaakseni kahdelta silmältä operaatio tuli maksamaan noin 2500 euroa. Tosin sanoivat että saattaisin pärjätä leikkaamalla vaan yhden silmän, kun oikeassa silmässä on huomattavasti pahempi taittovirhe kuin oikeassa. Siinähän olisi "enää" maksettavaa reilu 1200 euroa. Olen jopa harkinnut Maiden kokoelmani osittaista myymistä rahoittaakseni tuon.
Purkkiliha
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Purkkiliha »

^ Ennakkoluulot veks ja Viroon leikkauttamaan silmät. Ihan yhtä ammattitaitoisia ne siellä on. Sitä itse laserleikkaustahan ei hoida koskaan lääkäri, vaan joku teknikko koneelta. Kävin veljen kanssa Tallinnassa ja hyvinhän tuo leikkaus meni. Tietääkseni monella yrityksellä myös hyvät takuu/korvausmahdollisuudet. Laservisioon oli muistaakseni kyseisen yrityksen nimi.

Edit. Niin ja koko hupi matkoineenhan maksaa n. 1500 euroa.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Hese wrote:
Toni Brigatti wrote:Tama on nelonen. Olisin nokian e7:n ostanut mut ei niistä tiedä koska saavat sen kauppoihin. Vanha kommu alkoi olemaan melko kypsä.
Viimeisin tieto on että joulukuun alussa rupeavat toimittamaan E7 että olisit malttanut hetken 8) Itsehän en koske Applen tuotteisiin pitkällä tikullaan, no support!
Expertiltä kuulin männä viikolla, että vasta maaliskuussa E7 olisi kaupoissa.

Eurajoen Yrpä osti tänään kuus kipaletta komeita Ikean konulaseja eli täällä olisi nyt Larsenin XO:ta uusista kupeista tarjolla lämmikkeeksi nopeimmille :D! Toimii kuulemma myös antibiootin tehosteaineena angiinan toudella hjuvin!
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

asa wrote:Itse olen nyt jo pari vuotta haaveillut silmäleikkauksesta, että pääsisi plekseista eroon. haaveiksi tosin jääkin, ellen nyt jostain voita isoa summaa rahaa (=2500 euroa). Tai ellei Brigatti OY sponsaa, voin tatuoida logon mun kankkuun ;)
Kulla! Logo kinkkuun ja tulet muutamaksi viikoksi meille taksvärkkiin purkamaan merikontteja tänne meille vähän tuuliseen satamaan sekä sokerina pohjalla pääesiintyjän paikka yhtiön ensi vuoden pikkujouluissa. Meillähän on sama periaate kuin Matolla Wapitissä eli vaikka firma menis konkkaan niin pikkujoulut järjestetään silti :D!
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Tolppanen wrote:Mitä mieltä ihmiset Spotifysta?
Aihetta sivuten, enpä tiennyt ennen tätä iltaa Groovesharkista.

Ja täällä onnistuu kuuntelu vaikka ilman rekisteröitymistä.
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

asa wrote: Olen jopa harkinnut Maiden kokoelmani osittaista myymistä rahoittaakseni tuon.
Nyt tarkkana. Ajattele, kulta, vaikka niin, että pienikorkoisen lainan hoitokulut syövät pääomaa vähemmän, kun mitä kokoelman arvo samassa ajassa kasvaa. Tai jotai. Mä vippaan sulle silmäliekkausrahat jollakin saatanan poppakonstilla vaikka, mutta kokoelmaasi et silitä!

Mitä lapsetkin siitä aikuisena saonoo, jos sen meet tekemään?

"Jarrua, jarrua ton mutkan kohdalla"

-U.Turhapuro 1976-
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

No en minä tässä mitään hätiköityjä päätöksia ole tekemässä. Olen vain pyöritellyt ajatusta. Ei toi keräily enää nappaa niin suurella sytämella kun ennen, ja noi kaiken maailman painokset vaan lojuu hyllyssä vuodesta toiseen. Eli siis jättäisin kyllä yhdet kappaleet kutakin levyä/formaattia, mutta monet ("turhat") eri painokset voisi kyllä realisoida jossain vaiheessa. Mikä se vaihe on, en tiedä. Joskus, ehkä.
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Image

:lol:
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Justice
Roudari
Roudari

Post by Justice »

Kun verkkopankis pistää ulkomaille rahaa niin meneekö ne rahat samantien vai kestääkö siinä jonkun aikaa?
av
Hell Rat
Hell Rat

Post by av »

Itellä tais mennä pari päivää ku britteihin siirsin Rock by Mailista tilatessani
Justice
Roudari
Roudari

Post by Justice »

av wrote:Itellä tais mennä pari päivää ku britteihin siirsin Rock by Mailista tilatessani
No tää on ruotsiin (swedbank) perjantaina lähetin... Toivottavasti nyt sitten menivät oikeeseen osotteeseen kun ei kuulemma rahat vielä näy..
Rahathan on tililtäni kuitenkin jo kadonneet.
av
Hell Rat
Hell Rat

Post by av »

^Juu ei varmaan vielä oo menny ku viikonloppuna ei rahat kulje, veikkaisin että tässä lähipäivinä tulee kyllä ilmotus siitä että ne on saanu ne!
Varjis
Kisälli
Kisälli

Post by Varjis »

Image

:lol: :lol: Nyt hajosin pahasti!
Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016

''Who here was at that festival?
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''

- Bruce, Helsinki 2011
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

Laitetaas vähän jouluista musiikkia. Tämä vedetään joulujuhlassa hiukan erilaisena versiona, mutta tämän pohjalta.

http://www.youtube.com/watch?v=Dt5pCzb-jMY" onclick="window.open(this.href);return false;
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Tolppanen
klaus Järvinen
klaus Järvinen

Post by Tolppanen »

Varjis wrote:Image

:lol: :lol: Nyt hajosin pahasti!
Jotain omankin huumorintajuni tasosta kertonnee se, että täälläkin suunnalla tuli hohotettua. :D

Tuo huumori on nimenomaan juuri yksi asia, jota monikaan kaveri ei ymmärrä. Tuppaa kun olemaan sen verran kieroutunut, jopa musta, huumorintaju, että lähes kaikki naurattaa ihan puujaloista alapääläppään asti.

Itse pidän tätä rikkautena, tosin tiedän, että monet ajattelevat jotain aivan muuta. :wink:
Up The Irons! \,,/
Varjis
Kisälli
Kisälli

Post by Varjis »

Tolppanen wrote:Itse pidän tätä rikkautena, tosin tiedän, että monet ajattelevat jotain aivan muuta. :wink:
Mä oon kanssa sitä mieltä että naurua ei ole maailmassa koskaan liikaa. Ja meikäläiseen uppoaa myös lähes kaikki vitsit.
nickorules wrote:Laitetaas vähän jouluista musiikkia. Tämä vedetään joulujuhlassa hiukan erilaisena versiona, mutta tämän pohjalta.

http://www.youtube.com/watch?v=Dt5pCzb-jMY" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaa tekin vedätte rokkiversion joululaulusta. :D Täälläpäin soitetaan Kulkuset ja introna on coveri Lady Gagan Bad Romancen alusta, kitaralla ja rummuilla soitettuna :lol: . Harmi kun en itse ole soittamassa kun en ottanut musiikkia valinnaisaineeksi, kun meillä ainakin aina valinnaisen musiikin ryhmä soittaa juhlassa.
Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016

''Who here was at that festival?
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''

- Bruce, Helsinki 2011
Post Reply