Kitaristit: Mikä on hauskin Maidenin biisi soittaa?
Moderator: The Killer Krew
-
- klaus Järvinen
Re: Kitaristit: Mikä on hauskin Maidenin biisi soittaa?
Onkos täällä vastaavia topicceja muille instrumenteille, esim. bassolle?
No, vois kai sitä tähänkin sitten vastata. Aces High:ssa on mukavaa kun sormet pääsevät vipeltämään, samoin nautin paljon Hallowedin ja Losfer Wordsin soitosta. On näitä monia muitakin, Rimen olen opetellut tuossa hiljattain, on ihan mukava tapaus.
Jos täällä on muuten muita basisteja, käytättekö Trooperin kaltaiseen laukkaan minkälaista tekniikkaa? Tai siis lähinnä meinaan, että kahta vai kolmea sormea? Itse aika usein kolmea, kahdellakin toki pystyy, mutta olen huomannut, että sormet väsyvät aikansa laukattuaan. Esim. keikalla ei ole varaa tuollaiseen hyytymiseen.
Toki osaan myös kitaraa soittaa, soittelen lähinnä yksikseni kotona vingutellen. Opettelin vähän aikaa sitten Paschendalen, oikein jännä biisi soittaa. Olin sitä tappingia vedellyt ja sitä räjähtävää alkuriffiä, kun mieleen tuli, että miksen samantien soittaisi koko kappaletta.. No, DOD pyörimään ja levyn mukana sitten opettelin.
No, vois kai sitä tähänkin sitten vastata. Aces High:ssa on mukavaa kun sormet pääsevät vipeltämään, samoin nautin paljon Hallowedin ja Losfer Wordsin soitosta. On näitä monia muitakin, Rimen olen opetellut tuossa hiljattain, on ihan mukava tapaus.
Jos täällä on muuten muita basisteja, käytättekö Trooperin kaltaiseen laukkaan minkälaista tekniikkaa? Tai siis lähinnä meinaan, että kahta vai kolmea sormea? Itse aika usein kolmea, kahdellakin toki pystyy, mutta olen huomannut, että sormet väsyvät aikansa laukattuaan. Esim. keikalla ei ole varaa tuollaiseen hyytymiseen.
Toki osaan myös kitaraa soittaa, soittelen lähinnä yksikseni kotona vingutellen. Opettelin vähän aikaa sitten Paschendalen, oikein jännä biisi soittaa. Olin sitä tappingia vedellyt ja sitä räjähtävää alkuriffiä, kun mieleen tuli, että miksen samantien soittaisi koko kappaletta.. No, DOD pyörimään ja levyn mukana sitten opettelin.
Up The Irons! \,,/
Itse käytän "vain" kahta sormea. Kieltämättä aina välillä sormia alkaa väsyttää ja jotenkin on jäykkää triplettien soittaminen, mutta taas muina päivinä tuon biisin soitto on sujunut kahdellakin sormella yllättävän hyvin, tai ainakin siihen suhteutettuna miten pitkään on bassoa tullut räpellettyä. Mutta kyllähän se taito siinä pikkuhiljaa vielä paranee, luulisin ainakin. Itse frettaaminen on aika kehnoa vielä ja ei Steven tasolle lähellekään pääse siinä suhteessa. Varmaaan koskaan pääse.Tolppanen wrote: Jos täällä on muuten muita basisteja, käytättekö Trooperin kaltaiseen laukkaan minkälaista tekniikkaa? Tai siis lähinnä meinaan, että kahta vai kolmea sormea? Itse aika usein kolmea, kahdellakin toki pystyy, mutta olen huomannut, että sormet väsyvät aikansa laukattuaan. Esim. keikalla ei ole varaa tuollaiseen hyytymiseen.

Ja Aces High on tosiaan kiva biisi soittaa, kuten sanoit niin sormet saavat siinä biisissä treeniä. Ei vielä mene 100% virheettömästi, mutta aika hyvin (mielestäni) kuitenkin. Juutuubiin kunnon bassokovereita sitten joskus varmaan laittelen kunhan uskaltaisi..!

Nyt olen löytänyt pari biisiä joita on kiva soittaa. Oikeastaan ne pyörii joka kerta kun jotain ton HB:n kanssa säädän.
Biisit kuuluvat: Alexander the Great, Infinite Dreams, Rime Of The Ancient Mariner, These Colours Don't Run ja Dance Of Death.
Usein pyörii jotain kohtia kaikista TFF:n biiseistä (Alchemist, El Dorado), Blood Brothers, Rainmaker...
Sooloja osaan tällä hetkellä: Wasting Love, Blood Brothers (Gers) ja Stranger In A Strange Land (Soolon 'eka osa').
Biisit kuuluvat: Alexander the Great, Infinite Dreams, Rime Of The Ancient Mariner, These Colours Don't Run ja Dance Of Death.
Usein pyörii jotain kohtia kaikista TFF:n biiseistä (Alchemist, El Dorado), Blood Brothers, Rainmaker...
Sooloja osaan tällä hetkellä: Wasting Love, Blood Brothers (Gers) ja Stranger In A Strange Land (Soolon 'eka osa').
Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016
''Who here was at that festival?
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''
- Bruce, Helsinki 2011
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''
- Bruce, Helsinki 2011
Jos muuten helppoja sooloja etsit niin kokeile Lord Of The Flies'iaVarjis wrote:Nyt olen löytänyt pari biisiä joita on kiva soittaa. Oikeastaan ne pyörii joka kerta kun jotain ton HB:n kanssa säädän.

Bodywater is your life, and without it you would die, on the desert the planet Dune.
-
- Kisälli
Daven soolo Trooperista on myös helpohko. Jos pull-of-hammeraustunkutukset sujuu, niin gain-nappula kaakkoon ja koittamaan! Helpompi kuin miltä kuulostaa.Hepulis wrote:Jos muuten helppoja sooloja etsit niin kokeile Lord Of The Flies'iaVarjis wrote:Nyt olen löytänyt pari biisiä joita on kiva soittaa. Oikeastaan ne pyörii joka kerta kun jotain ton HB:n kanssa säädän.
Sooloja osaan tällä hetkellä: Wasting Love, Blood Brothers (Gers) ja Stranger In A Strange Land (Soolon 'eka osa').Kappale ei ole muutenkaan kovin vaikea mutta sitäkin kovatasoisempi
Kokeilenpa näitä sitten! The Evil That Men Dota pitää kyllä vielä yrittää.Hatebreeder wrote:Daven soolo Trooperista on myös helpohko. Jos pull-of-hammeraustunkutukset sujuu, niin gain-nappula kaakkoon ja koittamaan! Helpompi kuin miltä kuulostaa.Hepulis wrote:Jos muuten helppoja sooloja etsit niin kokeile Lord Of The Flies'iaVarjis wrote:Nyt olen löytänyt pari biisiä joita on kiva soittaa. Oikeastaan ne pyörii joka kerta kun jotain ton HB:n kanssa säädän.
Sooloja osaan tällä hetkellä: Wasting Love, Blood Brothers (Gers) ja Stranger In A Strange Land (Soolon 'eka osa').Kappale ei ole muutenkaan kovin vaikea mutta sitäkin kovatasoisempi
Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016
- Bruce, Helsinki 2011
- Bruce, Helsinki 2011
-
- Lentäjä-Ässä
Minä en ole tuota Strangeria kokeillut, mutta noiden lisäksi Still Lifen introsoolo, Clansmanin soolot (tunnistettavasti, ei ehkä oikein), Lord of the Fliesin soolo, The Thin Line Between Love & Haten ykkös- ja kolmossoolot, Blood Brothersin ensimmäinen soolo, The Evil That Men Do ja H:n soolo Flight of Icaruksessa (sinne päin) menevät. Taidetaan olla aika samaa tasoa kitaristeina, eli siitä vaan kokeilemaan.Varjis wrote:Sooloja osaan tällä hetkellä: Wasting Love, Blood Brothers (Gers) ja Stranger In A Strange Land (Soolon 'eka osa').
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
-
- Kisälli
Tää pisti silmäännickorules wrote: Blood Brothersin ensimmäinen soolo,.

-
- Vempare
Varmaanki Hallowed be thy name taii When the Wild Wind Blows 

Niin tai ehkä nicko tarkoitti molempia, mutta toinen on niin itsestäänselvyys, että sen osaavat kaikkiHatebreeder wrote:Tää pisti silmäännickorules wrote: Blood Brothersin ensimmäinen soolo,.Herraisä, miten sä et osaa sitä toista sooloa? Sehän on sarjassa Maidenin helpoimmat soolot.

Niin, ja kyllä mä nicko luulen (No nyt päästin sen jo toistamiseen, kai sua nickoksi saa kutsua?

e: Ai niin, opettelin ulkoa tuon Daveyn Trooper soolon. Yllätyin kyllä itsekin kuinka 'helppo' se oli!

- Bruce, Helsinki 2011
- Bruce, Helsinki 2011
-
- Kisälli
Jep jep. Ite nykyään opettelen soolot "live tyyliin". Eli alun, tai jonkun tunnistettavan kohdan, ja sitten alan ite soolilemaan (aika Janick tyylillä
) asiaan kuuluvilla asteikoilla.
Edit: Suht' paljon aiheeseen liittyen: Mitäs Dave soittaa tossa Flight of Icaruksen loppu soolossa Live After Deathilla? CD versiossahan se kaike "thrillaa" (voiko sitä sellaseks enää sanoa?), mutta livessä pelukäsi vetelee jännästi.. sweeppaako Dave?

Edit: Suht' paljon aiheeseen liittyen: Mitäs Dave soittaa tossa Flight of Icaruksen loppu soolossa Live After Deathilla? CD versiossahan se kaike "thrillaa" (voiko sitä sellaseks enää sanoa?), mutta livessä pelukäsi vetelee jännästi.. sweeppaako Dave?
-
- Lentäjä-Ässä
Aa sori, siis osaan sekä Wasting Loven että tuon. Muistaakseni kirjoitin "noiden lisäksi", jos en, niin sattui ajatuskatkos.Hatebreeder wrote:Tää pisti silmäännickorules wrote: Blood Brothersin ensimmäinen soolo,.Herraisä, miten sä et osaa sitä toista sooloa? Sehän on sarjassa Maidenin helpoimmat soolot.
^^ Siitä vaan. Vaikka en ole läheskään sitä tasoa rumpalina.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
^ No voi hemmetti, jos sulle tuli ajatuskatkos niin mä sain tilapäisen lukihäiriön
.

Ja asiaan, nyt vihdoin ja viimein opein tuon The Evil That Men Don soolon, kun aiemmin ei millään kumpikaan käsi tahtonut totella. Mitäs sitten...?nickorules wrote:Minä en ole tuota Strangeria kokeillut, mutta noiden lisäksi...Varjis wrote:Sooloja osaan tällä hetkellä: Wasting Love, Blood Brothers (Gers) ja Stranger In A Strange Land (Soolon 'eka osa').
- Bruce, Helsinki 2011
- Bruce, Helsinki 2011
-
- Kisälli
Sigistäs tuli mieleen; Talismanin soolohan on helpoin koko Maidenin tuotannosta kirkkaasti, ja Hooks In You:ssa näyttäisi olevan helppo soolo, ainakin tämän tabin mukaan.
Ja jos tapping sujuu, niin Children of the Damned. Menee samaan sarjaan Daven trooper soolon kanssa - luvattoman helppo. Paitsi, että vielä kymmenen kertaa helpompi
Ja jos tapping sujuu, niin Children of the Damned. Menee samaan sarjaan Daven trooper soolon kanssa - luvattoman helppo. Paitsi, että vielä kymmenen kertaa helpompi

No nyt alkaa jutut jo olla sitä luokkaa että tuota en kyllä enää usko!Hatebreeder wrote:Ja jos tapping sujuu, niin Children of the Damned. Menee samaan sarjaan Daven trooper soolon kanssa - luvattoman helppo. Paitsi, että vielä kymmenen kertaa helpompi

- Bruce, Helsinki 2011
- Bruce, Helsinki 2011
-
- Kisälli
Usko vaan, se on oikeasti törkeän helppo. Tapping vaan on sellaista, että se kuulostaa vaikealta.Varjis wrote:No nyt alkaa jutut jo olla sitä luokkaa että tuota en kyllä enää usko!Hatebreeder wrote:Ja jos tapping sujuu, niin Children of the Damned. Menee samaan sarjaan Daven trooper soolon kanssa - luvattoman helppo. Paitsi, että vielä kymmenen kertaa helpompiEi tapping vielä suju kovin hyvin, Paschendalen intro menee ja yks pieni tapping kohta H:n Caught Somewhere In Time -soolosta.
-
- Hell Rat
Jep. Sairaan helppo. Ei siinä kauaa mene kun harjottelee. Nopia homma. Jos sooloista puhutaan niin itellä ainaki menee toi Daven soolo Coming Homesta. Kannattaa kokeilla.Hatebreeder wrote:Usko vaan, se on oikeasti törkeän helppo. Tapping vaan on sellaista, että se kuulostaa vaikealta.Varjis wrote:No nyt alkaa jutut jo olla sitä luokkaa että tuota en kyllä enää usko!Hatebreeder wrote:Ja jos tapping sujuu, niin Children of the Damned. Menee samaan sarjaan Daven trooper soolon kanssa - luvattoman helppo. Paitsi, että vielä kymmenen kertaa helpompiEi tapping vielä suju kovin hyvin, Paschendalen intro menee ja yks pieni tapping kohta H:n Caught Somewhere In Time -soolosta.
Up The Irons!
8.8.2010 Sonisphere, Pori
8.7.2011 Olympiastadion, Helsinki
Still counting...
"This is one of the most amazing fuckin concerts on my whole fuckin life!"
- Bruce Dickinson, Sonisphere Finland 2010
8.8.2010 Sonisphere, Pori
8.7.2011 Olympiastadion, Helsinki
Still counting...
"This is one of the most amazing fuckin concerts on my whole fuckin life!"
- Bruce Dickinson, Sonisphere Finland 2010
-
- Lentäjä-Ässä
No helevetti, tuota minä en osaa. Olen sitten Paschendalesta vedellyt Janickin tai Daven osuutta.Varjis wrote:Paschendalen intro menee ja yks pieni tapping kohta H:n Caught Somewhere In Time -soolosta.
Mutta kyllä se tapping jotenkin sujuu. Esim. Metallican Onen 2.soolon alku on aivan törkeän helppo.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
-
- Kisälli
Itellä meni hetki oppia lykkäämään se vapaa kieli alkuun, mutta sen jälkeen Paschendalekin on ollut "facerollia"nickorules wrote:No helevetti, tuota minä en osaa. Olen sitten Paschendalesta vedellyt Janickin tai Daven osuutta.Varjis wrote:Paschendalen intro menee ja yks pieni tapping kohta H:n Caught Somewhere In Time -soolosta.
Mutta kyllä se tapping jotenkin sujuu. Esim. Metallican Onen 2.soolon alku on aivan törkeän helppo.

Kannattaa opetella tappingista se tyyli, että soitat ikään kuin näin (tapataan vaikkapa E-kielen 15,13,12 ja nauhoilla): 15-12-13-12-15-12-13-12 jne. Itse tappaan AINA noin, itelle kun tuottaa suuria vaikeuksia soittaa perus: 15-13-12-15-13-12

Ja pro tip (jos et tiennyt vielä

Nuorempana piti tietty särö olla täysillä, mutta nykyään väännän gainin Line 6 Spideristani noin kello 10-11. Mitä vähemmän (liiallista) säröä, sitä selkeämpi saundi. Ainakin tässä mun vahvarissa klo 12-13 jälkeen ei särön määrä kuultavasti lisäänny, vaan ennemminkin menee entistä muhjummaksi ja epäselvemmäksi.Hatebreeder wrote:Ja pro tip (jos et tiennyt vielä): Gain nappula täysille, niin helpottuu kummasti. Ite jos tiluttelen huvikseen, niin gain nappula vähintään 3/4, tai sitten täysillä
Vinkki aloittelijoille, ja miksei pidempäänkin soittaneille.
-
- Sateentekijä
Liekö syynä se, että pikkuvirheet sulautuvat helpommin sinne sirinän sekaan gainit täysillä kuin rokkisäröllä soitettuna ja soiton ei tarvi olla niin tarkkaa. Todella hemmetin kovat kitaristithan soittavat soolot todella pienellä säröllä tai lähes/täysin cleaneilla (Eric Clapton, Mark Knopfler ym. tai kuka tahansa flamencokitaristi). Noh, tyylilajista riippuen toki kukin tavallaan...asa wrote:Nuorempana piti tietty särö olla täysillä, mutta nykyään väännän gainin Line 6 Spideristani noin kello 10-11. Mitä vähemmän (liiallista) säröä, sitä selkeämpi saundi. Ainakin tässä mun vahvarissa klo 12-13 jälkeen ei särön määrä kuultavasti lisäänny, vaan ennemminkin menee entistä muhjummaksi ja epäselvemmäksi.
Vinkki aloittelijoille, ja miksei pidempäänkin soittaneille.

Eipä noita Maideneita kauheammin jaksa kotioloissa enää soitella, toisin kuin nuorempana kun aloitteli kitaransoittoa. Livenähän ne on hemmetin mukavia vedettäviä, mutta eipä noitten reenaamisesta samanlaisia kiksejä saa kuin ennen. Sign Of The Cross on ehkä hauskin vetää, sopivasti vaihtelua osissa.
-
- Kisälli
Niin, siis itselläni ainakin on tuommonen toinen namikka, josta voi säröjä myös säätää (Acoustic, Black Panel, Classic, Metal, R-Fier jne), joten gainit täysillä ei vielä ole sellasta särinää mitä luulisi.
Toki perusriffit suttaantuvat täysin, mutta nyt puhuttiin nopeista sooloista. Tunnelmalliset soolot toki vähäisemmillä säröillö ja SSOSS-saundit kehiit
Mutta jos, ja kun, tarkoituksena on pistää säleet lentämään niin otelaudasta kuin pelkustakin, gain nappula auttaa paljon. Gainit täysillähän kitara ottaa herkemmin ääntä. Helpottaa huomattavasti, kun ei tarvitse kuin "pienen hipauksen" ja ääni kuuluu. Näin voi lisätä vauhtia sormissa, kun ei tartte painaa niin kovalla voimalla. Myöskin pelkun kaikki iskut kuuluu, mutta se ei tappauksessa liikuta.
Toki perusriffit suttaantuvat täysin, mutta nyt puhuttiin nopeista sooloista. Tunnelmalliset soolot toki vähäisemmillä säröillö ja SSOSS-saundit kehiit

Tosiaan, säröä ei voi tolleen pitää minään hyvän/huono rajana. Ei se ole metallia, jos sitä cleanina soitetaan. Mutta tosiaan, omakin kitaraopettaja sanoi, että säröt ei saa olla se "soundi" tai jotain... Että pitäisi pystyä soittamaan sama yhtä hyvin Cleanina. Ja itse pystyn. En siis peittele virheitä säröllä.darealjyra wrote:Liekö syynä se, että pikkuvirheet sulautuvat helpommin sinne sirinän sekaan gainit täysillä kuin rokkisäröllä soitettuna ja soiton ei tarvi olla niin tarkkaa. Todella hemmetin kovat kitaristithan soittavat soolot todella pienellä säröllä tai lähes/täysin cleaneilla (Eric Clapton, Mark Knopfler ym. tai kuka tahansa flamencokitaristi). Noh, tyylilajista riippuen toki kukin tavallaan...
Tänään käytiin Vehviläisen kanssa reeniksellä reenaamassa uutta kamaa pitäen silmällä ensi vuoden äänityksiä. No, siinä kun laittelin piuhoja kohdilleen ja nupin lämpeämään niin Vehviläinen veteli " Where eagles Dare "-alkufilliä ja soitteli sitä siinä sitten omaksi ilokseen etiäppäin.
Piuhat kuntoon, nuppi päälle ja ehdotus: " vedetään nyt sit toi biisi kahdestaan lämmittelyksi kokonaisuudessaan! ". Ei muuta ku.
Biisi vedettiin ja tuli biisin aikana sellainen fiilis että " tämä biisi on paljon kivempi soittaa kuin miltä se kuulostaa! ". Ja siis rummut ja yks kitara vaan koko ajan.
Tiedä sitten, haettiinko tätä tässä topikissa, mutta Nowenin tapoihin on kyllä kuulunut alkujen alusta asti, että lämmittelyt hoidetaan jollain muulla kuin tuplabasareilla ja blasteilla. Maiden sopii tähän lämmittelyyn hyvin, Metallican Seek and Destroy:n ohella.
Ja tiedä, liekö kukaan muu huomannut, mutta jos sä olet reeniksellä jätkien kanssa, niin onhan se järjettömän kiva soitella mitä tahansa.
Asa muuten puhu asiaa tuolla ylempänä tuosta särön määrästä. " Mitä enemmän säröä, sitä helpompi on peittää mogat omassa soitossa! ".
Tykkäätte vetää noita Maidenin sooloja kovasti, niin ei muuta ku rokkisärö päälle ja soittamaan ne. Siinä saa miettiä tapping-hommat uusiksi. Noin esimerkkinä. Tai tietty paras tapa, niin teräskielinen akustinen. Jos haluaa kehittyä, niin teräskielinen akustinen käteen ja sitten veivaamaan Adrianin ja Daven sooloja. Tulee sormilla tehtyä duunia hivenen eri tavalla ku väsyneellä sähkiksellä. Suosittelen.
Lahti ja Lappis kuittaa! Ugh!
Niin. Tällä hetkellä kivoin biisi oli soittaa " Where eagles dare ". Yleensä se kivoin biisi on " Be Quick..."
Piuhat kuntoon, nuppi päälle ja ehdotus: " vedetään nyt sit toi biisi kahdestaan lämmittelyksi kokonaisuudessaan! ". Ei muuta ku.
Biisi vedettiin ja tuli biisin aikana sellainen fiilis että " tämä biisi on paljon kivempi soittaa kuin miltä se kuulostaa! ". Ja siis rummut ja yks kitara vaan koko ajan.
Tiedä sitten, haettiinko tätä tässä topikissa, mutta Nowenin tapoihin on kyllä kuulunut alkujen alusta asti, että lämmittelyt hoidetaan jollain muulla kuin tuplabasareilla ja blasteilla. Maiden sopii tähän lämmittelyyn hyvin, Metallican Seek and Destroy:n ohella.
Ja tiedä, liekö kukaan muu huomannut, mutta jos sä olet reeniksellä jätkien kanssa, niin onhan se järjettömän kiva soitella mitä tahansa.
Asa muuten puhu asiaa tuolla ylempänä tuosta särön määrästä. " Mitä enemmän säröä, sitä helpompi on peittää mogat omassa soitossa! ".
Tykkäätte vetää noita Maidenin sooloja kovasti, niin ei muuta ku rokkisärö päälle ja soittamaan ne. Siinä saa miettiä tapping-hommat uusiksi. Noin esimerkkinä. Tai tietty paras tapa, niin teräskielinen akustinen. Jos haluaa kehittyä, niin teräskielinen akustinen käteen ja sitten veivaamaan Adrianin ja Daven sooloja. Tulee sormilla tehtyä duunia hivenen eri tavalla ku väsyneellä sähkiksellä. Suosittelen.
Lahti ja Lappis kuittaa! Ugh!
Niin. Tällä hetkellä kivoin biisi oli soittaa " Where eagles dare ". Yleensä se kivoin biisi on " Be Quick..."
"To be alive is more than just breathing"
-
- Kisälli
Vedinpä monen kuukauden jälkeen Phantom Of The Operan. En ollut edes kuunnellut moneen kuukauten. Jumaliste! En oo ollu aikoihin noin fiiliksissä jotain soittaessa
Mutta jäi vieläkin vaivaamaan(kysyin aiemmin jo): Mitäs Dave soittaa tossa Flight of Icaruksen loppu soolossa Live After Deathilla? CD versiossahan se kaike "thrillaa" (voiko sitä sellaseks enää sanoa?), mutta livessä pelukäsi vetelee jännästi.. sweeppaako Dave? <- Jos sweeppaa, niin hatun nosto vauhista

Mutta jäi vieläkin vaivaamaan(kysyin aiemmin jo): Mitäs Dave soittaa tossa Flight of Icaruksen loppu soolossa Live After Deathilla? CD versiossahan se kaike "thrillaa" (voiko sitä sellaseks enää sanoa?), mutta livessä pelukäsi vetelee jännästi.. sweeppaako Dave? <- Jos sweeppaa, niin hatun nosto vauhista

Opettelin äsken The Talismanin ja vaikkei se vielä täydellisesti suju, niin onpahan mukava biisi soittaa! Ajattelin nyt joululomalla muutenkin alkaa opettelemaan enemmän uusia kappaleita, kun tuntuu, etten ole syksyn aikana edistynyt kitaristina juuri yhtään. Noh, hiotaan tämä biisi kuntoon ja sen jälkeen voisi Flight of Icaruksen opetella uusiksi.
When you know that your time is close at hand
Maybe then you'll begin to understand
That life down here is just a strange illusion
Maybe then you'll begin to understand
That life down here is just a strange illusion