Minä säikähdin, kun ennen levyä soittivat Ramonesia.illi wrote:Viddu mikä alaku levyssä...aattelin jo että mikä radion vitsi tää on...no kuunnellaan-
Piiloraita Blietzkrieg Bop

Moderator: The Killer Krew
Minä säikähdin, kun ennen levyä soittivat Ramonesia.illi wrote:Viddu mikä alaku levyssä...aattelin jo että mikä radion vitsi tää on...no kuunnellaan-
No onneksi ei mitään transistorivahvareita ole nyt käytetty. Sitä paitsi SIT:illekin ne äänitettiin Hollannissa.Edward Mannerheim wrote:oliskohan sieltä Compass Pointin studion nurkista löytynyt myös ne vanhat Gallien Krugerin vahvarit, joita aikanaan käytettiin?
Mielipideasioitahan nuo ovat. Itse en edes muista kuin muutaman biisin No Prayeriltä ja Feariltä, joten taitaa samaan kuraosastoon mennä molemmat. Be quick tosiaan on väkisin väännetty sinkkubiisi. Virtual XI on ainoa Maidenin studioalbumi (tämän uusimman ohella) jota en omista, silti olen aina pitänyt Angel and the Gambleristä.nickorules wrote:Miehen jutut aiheuttivat kyllä ihmetystä. No Prayer reilusti huonompi kuin Fear? Be Quick Or Be Dead väkisin väännetty sinkkubiisi? Virtual parempi kuin X Factor?Varjis wrote:Mua ottaa päähän tää Klasu Flaming ko vähättelee Maidenia ja väittää esim. että SIT ei ollut kovin kummoinen. Tai semmoisen käsityksen tuosta saa -.-
Mutta sille piti jo nauraa, kun mies sanoi Virtual XI:lla olevan hienot Harris-eepokset The Clansman ja The Angel and the Gambler.
1.Lähde Kerrang lehden Bruce haastattelu 1998 loppuvuodesta, löytyy arkistoista voin napata kuvan joskus kun kerkeän!Ipe wrote:Lähde?scorpions wrote:Tämänhän herra on myös itse myöntänyt, että suurin osa Maiden materiaalista on äärimmäisen epämukavaa laulaa ja tekisi mieli karsia eritoten Steven sanoituksista puolet pois ja se myös tältä levyltäkin kuuluu.
scorpions wrote:se on vaan ihmiset myönnettävä tosiasiat ja ilmoittaa maailmasta löytyvän helposti 50 parempaa musiikkia tekevää pändiä vuona 2010..Scorpions
![]()
Tässä puhutaan scorpionsin omasta näkemyksestä..scorpions wrote:Luulen että Maidenin ongelma on levyjä tehdessä se, että Stevehän on sanonut että kun tarpeellinen määrä biisejä on sävelletty levylle, eli noin 10kpl. pändi lopettaa säveltämisen siihen, koska ei halua kuluttaa aikaa heikompien biisien tekoon.
..Ja tässä taasen saa sen kuvan, että aiempi lainaus on faktaa, koska puhutaan siihen malliin, että scorpions on ollut joko läsnä Maidenin tehdessä levyjä tai tästä on joku haastattelu tehty?scorpions wrote: kymmenen tuhannen taalan kysymykseni kuuluu?
Kuka helkutti väittää että ne 10 ensimmäistä sävelmää olisi automaattisesti loistavia saati levytettävän arvoisia. Luulen että juuri tämän takia pändi on niin pinttynyt kaavoihinsa, todellisia inspiraatioita ei kerkeä montaakaan tapahtua niinä 2vk jona pändi säveltää.
Hyvä arvio joka tapauksessa.
Vaikka levy onkin hyvä, täytyy minun olla tästä eri mieltä. Matala laulut menee toki hyvin asiallisesti, mutta esimerkiksi The Talismanin nopean osuuden alkaessa Bruce kuulostaa aivan järkyttävän kireältä. Mother of Mercy saa lähes ainoan miinuksensa Brucen kireydestä kertsissä, jossa mies kuulostaa ihan seitsemänkymppiseltä vaarilta, joka huutaa keuhkonsa tyhjäksi kohtauksen iskiessä. Onneksi levyllä on kuitenkin useita kappaleita, joissa vedetään aika pitkälti matalalta, kuten When the Wild Wind Blowsissa. AMOLADista ollaan kuitenkin otettu oppia: siinä kun Bruce vetää lähes yksinomaan aivan liian korkealta nykyisiin äänivaroihinsa nähden.Tumppa wrote:Suurin plussa kuitenkin menee Brucelle, joka laulaa aivan uskomattoman hienosti jokaisen kappaleen.
Et ole o/Paddy wrote:Olenkohan ainut jonka mielestä toi Satellite 15 intro on hyvä? Just tollanen painostava ja härö tunnelma ja pari hienoa kitarajuttua, niin johan toimii meikäläiseen!
Sama juttu, tuli tänään kuunneltua levy selaillen samalla kaikki lyriikat läpi. Final Frontierin idea oli mun mielestä suhteellisen lapsellinen/korni, El Dorado oli loistava ja muutkin biisit nostivat päätään ihan kunnolla kun kuunteli lyriikoiden kera.QazKFD wrote:Voihan saatana kun osais kirjottaa, nyt nimittäin tavaraa riittäis! Huh huh.
Lyhyesti vois sanoo, että lähes jokanen biisi nosti profiiliaan tänään. Kyllä ton koko matkan jälkeen toi When the Wild Wind Blowsin viimeinen säkeistö vetää aika herkäks. Huh huh.
Lyhyesti: ja vitut. Laulumelodioissa on ehkä tämän(kin) levyn suurin voimavara ja se johtuu yksinomaan (okei, suurimmaksi osaksi) herra Dickinsonin tulkinnasta, jossa ei kerta kaikkiaan ole (eikä voi olla) mitään vikaa. Ja koska nyt julistan näin, totean tämän samalla ultimaattiseksi totuudeksi(tm), jota ei voi sivuuttaa.Karpaasi wrote:Vaikka levy onkin hyvä, täytyy minun olla tästä eri mieltä.Tumppa wrote:Suurin plussa kuitenkin menee Brucelle, joka laulaa aivan uskomattoman hienosti jokaisen kappaleen.
Mun mielestä se ei ollut oikeastaan korni, vaan perinteisen sci-fi, no, ehkä vähän lapsellisella tasolla. Mies, yksin ajelehtimassa aluksessaan kohti suurta tuntematonta!Fender wrote:Sama juttu, tuli tänään kuunneltua levy selaillen samalla kaikki lyriikat läpi. Final Frontierin idea oli mun mielestä suhteellisen lapsellinen/korni
Näin se korva viskaa, MoM menee jo välillä niin kiekumisen puolelle, että oikein pahaa tekee. Miten on mahdollista, että herran sooloilla kuultua tulkintaa ei ole tarttunut Maidenin levyille läheskään samassa mittakaavassa? Liekö sitten Steve vaan kiristänyt otettaan, mitä enemmän tulee ikää lisää.QazKFD wrote:Lyhyesti: ja vitut. Laulumelodioissa on ehkä tämän(kin) levyn suurin voimavara ja se johtuu yksinomaan (okei, suurimmaksi osaksi) herra Dickinsonin tulkinnasta, jossa ei kerta kaikkiaan ole (eikä voi olla) mitään vikaa. Ja koska nyt julistan näin, totean tämän samalla ultimaattiseksi totuudeksi(tm), jota ei voi sivuuttaa.Karpaasi wrote:Vaikka levy onkin hyvä, täytyy minun olla tästä eri mieltä.Tumppa wrote:Suurin plussa kuitenkin menee Brucelle, joka laulaa aivan uskomattoman hienosti jokaisen kappaleen.
Usko korvias kaima vaan, meikä on niin pro-Bruce Dickinson että oikein pahaa tekee. Ei näitä kannata niin tosissaan ottaa!Jukka wrote:Näin se korva viskaa, MoM menee jo välillä niin kiekumisen puolelle, että oikein pahaa tekee.
Tosiaan kerta kerralta kuulostaa paremmalta. Eka kerta radiosta kuultuna jätti vähän tyhjän mielen. Loppupään biisit toimivat itselle jo ekalla kerralla, mutta alkupää (mercy, coming home, alchemist) alkoivat kuulostamaan jo runsaasti paremmalle parin kuuntelun jälkeen. Kumma juttu, että nämä lyhyet biisit itselläni jäivät odotuttamaan avautumistaan. Nelisen kertaa kuunneltuna ja erittäin positiivinen fiilis koko levystä tällä hetkellä. Valitettavaa en tähän hätään juurikaan keksi muuta kuin, että Satelite 15 on ehkä turhan pitkä ja "kokeellinen" omaan makuun. Final Frontier toimii ittessään ihan hyvin avausbiisinä ja soolot kyllä nostaa ehdottomasti tämän kappaleen pisteitä! Syvempiä analyyseja turha alkaa vielä tekemään, kun vasta muutamaan otteeseen kuullut levyn, mutta ehkä myöhemmin jotakin voisi raapustaa.Jeeves wrote:Ehkä viisi kuuntelua nyt takana, ja maistuu kerta kerralta paremmin. Alkaa selkeästi avautumaan nuo loppupään biisit ja kokonaisuus on jo melkoisesti selkeämpi kuin ensimmäisellä kuuntelulla.