Q/A - Kysy asiantuntijoilta

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

KuoliO
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by KuoliO »

Tuli mieleen, kun joku kysyi keikkamokista sellainen tapaus, joka tapahtui BNW kiertueella ja en muista mikä keikkapaikka oli tiedossa. Kaverilla vaan on video bootleggi keikasta ja Sanctuaryn aikana kun biisissä pidetään taukoja ja huudatetaan yleisöä. Niin Brucen huutaessa So give me Sanctuary ja muu bändi lähtee mukaan paitsi Nicko. Aika hauska tapaus. Sitä en enää muista miten tuo tilanne korjattiin, mutta varma olen tuosta Nickon mokasta.

Niin ja kysymys topicciin.
Haluaisin tietää Ed Hunter kiertueen jälkeen julkaistujen sinkkulohkaisujen keikkapaikat. Tarkoitan Ed Hunter kiertueelta nauhotettuja liveraitoja. Niitähän sinkuilla ovat:

Futureal
Man On The Edge
Powerslave
Killers
Aces High
Wasted Years

Niin kertokaa Maiden tietäjät mistä nuo biisit ovat nauhotettuja kun sinkuissa ei ole mainintaa niistä. Futureal on nauhotettu Helsingissä, sen minä tiedän. Powerslave muistaakseni Italiassa. Ja Aces High muistaakseni Pariisissa. Valottakaa minua oi suuret tietäjät.
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Wasted Years on Milanosta. Ei kait se turhaan siinä alussa sano "Don´t waste your time Milano, searching for those waster BEERS!" :D

Muista mulla nyt ei ole tietoa.
Last edited by P.K. on Tue Dec 07, 2004 13:12, edited 1 time in total.
KuoliO
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by KuoliO »

^Siis kyllähän mä NYT tuon muistin. Kun viestiä kirjoittaessani en muistanut juuri mitään Brucen spiikkejä biiseissä missä mahdollisesti olisi ilmaantunut keikkamaan nimi. Man On The Edgessä ja Powerslavessa Bruce huudattaa yleisöä scream for me...? Nyt en muista loppua.
moved from side to side.
Lionheart
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Lionheart »

Muistan lukeneeni jostain Di'Annon haastattelusta, että mies on tätänykyä muslimi. Muistanko oikein, vai vaikuttaako ne syömäni kärpässienet muistiin? :?:
Born To Lose - Live To Win
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

^ Pitää paikkaansa.
Lionheart
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Lionheart »

^ Siis että kärpässienet ovat pahasta, vai että Paul on Allahin poikia??? :wink:
Born To Lose - Live To Win
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

KuoliO wrote:Powerslave muistaakseni Italiassa.
Ainakin mun CD- versiossa kuulostaa siltä kun Bruce huutaisi "Scream for Me , Barcelona!" eli eikö se Espanjasta oo?
KuoliO
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by KuoliO »

^No niinpäs onkin. Kuten sanoin, kirjoitusvaiheessa en muistanut noita Dickinsonin huutoja missä kävisi ilmi maa missä on nauhoitettu. Eli kerrataan:

Futureal - Suomi
Powerslave - Espanja
Wasted Years - Italia
Aces High - Ranska, Pariisi ?

Auttakaa.
moved from side to side.
Dunadan
Roudari
Roudari

Post by Dunadan »

1. Onko Maidenilla jossain arkistojen kätköissä ns. Left-over materiaalia, eli biisejä, jotka on äänitetty studiossa, mutta ei ole koskaan julkaistu? Voisin olettaa, että alkuajoilta tällaisia ainakin löytyisi, mutta tietääkö joku asiasta varmuudella mitään?

2. Monilla yhtyeillähän (tai heidän levy-yhtiöillään) on tapana julkaista levyistä tai sinkuista eri maissa erilaisia painoksia hieman erilaisella kansitaiteella ja mahdollisesti erilaisella kappalelistalla. Löytyykö Maidenilta vastaavia levyjä, joissa olisi erilainen kansitaide, kun Englannin versioissa, tai normaalista poikkeava biisilista (eli jotain lisätty, jätetty pois tai muuten muutettu kappaleiden järjestystä)?

3. Mitä covereita Maiden on esittänyt livenä? Varmuudella tiedän, että ainakin I've got the Fire ja Tush on soitettu. Ilmeisesti Women in Uniformkin on jossain yhteydessä soitettu livenä ainakin kerran. Eli onko muita covereita soitettu livenä? Olen tietoinen Whole Population of Hackney-tapahtumasta, joten niitä ei tarvitse listata. Jos muistat myös päivämäärän ja paikan, niin aina parempi.
Theoden
Bändäri
Bändäri

Post by Theoden »

Dunadan wrote: 2. Monilla yhtyeillähän (tai heidän levy-yhtiöillään) on tapana julkaista levyistä tai sinkuista eri maissa erilaisia painoksia hieman erilaisella kansitaiteella ja mahdollisesti erilaisella kappalelistalla. Löytyykö Maidenilta vastaavia levyjä, joissa olisi erilainen kansitaide, kun Englannin versioissa, tai normaalista poikkeava biisilista (eli jotain lisätty, jätetty pois tai muuten muutettu kappaleiden järjestystä)?
http://koti.welho.com/misola/Discography/index2.html

Mason mahtavat sivut iskevät jälleen kerraan, lähes jokaisesta singlestä löytyy tarkat tiedot eri versioista, kansista ja biisilistan eroavaisuuksista.
Lopuksi kiitokset masolle sivuista ovat auttaneet parissa kiperässä tilanteessa :)
"No, mutta sepäs kävi näppärästi", sanoo ihminen ja todistaa menestyksensä innoittama että musta on valkoista ja jää auton alle seuraavalla suojatiellä" - Douglas Adams
Maso
Roudari
Roudari

Post by Maso »

Dunadan wrote: 3. Mitä covereita Maiden on esittänyt livenä? Varmuudella tiedän, että ainakin I've got the Fire ja Tush on soitettu. Ilmeisesti Women in Uniformkin on jossain yhteydessä soitettu livenä ainakin kerran. Eli onko muita covereita soitettu livenä? Olen tietoinen Whole Population of Hackney-tapahtumasta, joten niitä ei tarvitse listata. Jos muistat myös päivämäärän ja paikan, niin aina parempi.

Ikivanha, siis viimeisin päivitys (heh, joku on muakin laiskempi ylläpitämään) Iron Maiden FAQ sanoo seuraavaa
OTHER NON-ALBUM SONGS: "Women In Uniform" (yes), "Invasion" (yes), "I've Got The Fire" (yes), "Total Eclipse" (yes), "Burning Ambition" (no). (I think).

Eli Women In Uniform on soitettu.
I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

^ Jep, Women on soitettu meinaan kun multa löytyy se ainut varsinainen keikalla vedetty Women In Uniform (hirveällä laadulla) sen TOTP:sin lisäksi. Ihan kivahan se, vaikka heti sen jälkeen muuttivat settiä ja pistivät Charlotte the Harlotin sen tilalle.
Powerslaver
Peräruiske
Peräruiske

Post by Powerslaver »

Roskisdyykkari wrote:Kyllähän ne muutkin pojatkin kai ovat kristittyjä, ei varmaankaan ehkä ihan niin hartaita kun McAivo.
Ei kai turhaan Brucekaan keikoilla huutele "Thank you, God bless you!"

Ja hauska Harriksen lainaus Early Days dokkarista:
"Am I a satanist..? Mm... No :D !"
Joo McAivo tuli uskoon vuonna 2001..
Semmosta oon kuullut
Powerslaver
Peräruiske
Peräruiske

Post by Powerslaver »

Semmonen kyssä, että missä kaikissa Maiden-biiseissä rumpali käyttää tuplapedaalia?
Battery
Hang-Around
Hang-Around

Post by Battery »

^Ainakin Face in the sandissa
Sinä edeltä käsin,minä jaloilla perässä!

:twisted: Hevaaminen kannattaa aina :twisted:

UP THE IRONS!!!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Powerslaver wrote:Semmonen kyssä, että missä kaikissa Maiden-biiseissä rumpali käyttää tuplapedaalia?
Ei MISSÄÄN MUUSSA kuin Face in the Sandissa. Tämä on fakta.
Powerslave
Hell Rat
Hell Rat

Post by Powerslave »

Olen tässä pidemmän aikaa miettinyt, että mitä Maidenin keikkoja on kuvattu? Nyt siis tarkoitan esim. TV-kanavien itse kuvaamia keikkoja tai muita ammattilaisten tekeleitä, ei niitä yhdellä tai kahdella kameralla kuvattuja bootleg-videoita. Tavalliset Video ja DVD julkaisut tiedetään. '

Muutamia ainakin tiedän.
Dortmund '83 ja '03
Rock Am Ring '03
Roskilde '03:sta olen ainakin muutamia pätkiä nähnyt.
Chile '96:sta olen nähnyt sen yhden pätkän ja se näytti ihan tv-laatuiselta.

Muita?
bladerunner
Peräruiske
Peräruiske

Post by bladerunner »

Tässä muutamia...

Bremen`81
Rock In Rio`85
Philadelphia`87
Reggio Emilia`92
Milano`93
Argentina`96
Curitiba`98
Buenos Aires`98
Dynamo`2000
Chile`2001

Osa näistä keikoista ei tosin ole kokonaan kuvattuja.
Powerslaver
Peräruiske
Peräruiske

Post by Powerslaver »

asa wrote:
Powerslaver wrote:Semmonen kyssä, että missä kaikissa Maiden-biiseissä rumpali käyttää tuplapedaalia?
Ei MISSÄÄN MUUSSA kuin Face in the Sandissa. Tämä on fakta.
Ok. Asia harvinaisen selvä :)
Dunadan
Roudari
Roudari

Post by Dunadan »

Loveri wrote:Onko Iron Maiden mokannut oikein kunnolla millään keikalla?
Esimerkiksi keskeyttänyt soiton tai jotain?
Tämä nyt ei varsinaisesti Maidenin vika ollut, mutta 06-01-2001 Sheperd's Bush Arenan keikalla on Sign of the Crossin aloitusnauhan kanssa ollut jotain ongelmaa. Pätkii kummallisesti, ja Bruce sanoo jotain tyyliin: "we're fired".
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

Killersin kasettipainoksesta kyselselisin, että minähän vuonna tämä minun yksilöni on painettu? Siinä on valkoiset kannet joissa itse kansikuva on vain puolet etukannesta. Kataloginumero on 1C 239 15 7593 4, ja viivakoodissa lukee 5 099915 759344. Ja minua ei kannata ohjata nyt Mason sivuille, koska sen olen jo tarkistanut.
:roll:
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Onko tuolla Best Of The Beast 4-lpn boxilla mitään keräilyarvoa nykyään?
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Powerslaver
Peräruiske
Peräruiske

Post by Powerslaver »

Maidenhan on ollu aika usein Suomessa. Montako kertaa Maiden on käynyt kaikenkaikkiaan Suomessa keikalla?

Ja sitten jos ne keikkapaikat ja vuosiluvut sais vielä :roll:
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

^Vihje: Vastaus löytyy osoitteessa www.rautaneito.com
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
KuoliO
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by KuoliO »

Tuli tässä juuri mieleen niistä keikka mokista.

Olen nähnyt muutamia BNW kiertueen bootleg videoita ja niissä on Sign Of The Crossin aikana rumpujen yläpuolelle nostettu risti jonka selässä ovat siivet (?)
Rock In Riossa tätä ristiä ei nähdä. Mikäköhän vika siihen lienee tullut?
moved from side to side.
Post Reply