Sonisphere Festival

Keskustelua pelkästään herätysjuhlista, festareista ja keikoista, jotka eivät liity Iron Maideniin.

Moderator: The Killer Krew

asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Re: Sonisphere Festival

Post by asa »

Voimanorja wrote:Kaksi kovinta bändiä samalla festarilla.
KOLME kovinta bändiä...
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

SPD10 wrote:YHDEN PÄIVÄN LIPUT MYYNTIIN MAANANTAINA 22.2

LAUANTAI:
HIM
Volbeat
Stam1na
The Cult
Behemoth
Aria
The 69 Eyes

SUNNUNTAI:
Iron Maiden
Mötley Crüe
Heaven & Hell
Iggy & The Stoogees
Alice Cooper
Slayer
Anthrax
Eihän tuossa olisi kuin juuri se kaksi must see-bändiä päivää kohden. Eli just hyvä. Toki oletettavasti katsoisin myös Maidenin, mutta sattuu edelleenkin kummittelemaan mielessä Dance of Death-kiertueen heikohko rutiiniveto. Tosin enemmän tässä tilanteessa vaikuttaisi se, että Maiden laittaisi paikat tuolla ihan tukkoon. No, turha jossitella koska enhän mä tuonne ole menossa. Asa voi sitten raportoida, miten Anthrax ja Slayer vetivät
"To be alive is more than just breathing"
Dropkick
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Dropkick »

Manowar olis kyllä jotain käsittämättömän loistavaa. Tulis nyt viimeinkin nähtyä kun Provinssi jäi välistä.
Parza
Hang-Around
Hang-Around

Post by Parza »

Manowar myös kiinnitetty Turkin sonisphereen, hyvältä näyttää. :)
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

Itse ajattelin mennä vain ARIA-päivänä. RUSSKII METAL FOREVER!

А р и я
FUCK X-THOR
Peräruiske
Peräruiske

Post by #21 »

Ettei vaan tuo ens viikolla julkistettava esiintyjä ois Apocalyptica. Ovat mukana ainakin Knebworthissa http://elisa.net/uutiset/viihde/?id=44418" onclick="window.open(this.href);return false;

Toivottavasti nyt ei kuitenkaan mikään Placebo tai Papa Roach.
Dimebag
Hang-Around
Hang-Around

Post by Dimebag »

Taitaa olla Dream Teather se uusi esiintyjä, kun on Maidenin lämppärinä The Final Frontier-kiertueella.
Iron Maiden 18.7.08.
Iron Maiden 8.8.10.
Suotana
Paholainen
Paholainen

Post by Suotana »

Dimebag wrote:Taitaa olla Dream Teather se uusi esiintyjä, kun on Maidenin lämppärinä The Final Frontier-kiertueella.
Enpä usko. Dream Theatherin osuushan kattaa uutisen mukaan vain ameriikan. Manowar tai joku suomi bändi sieltä tulee..
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Ettei ne sitten tuo 2011 keikoille Dream Theateria mukaan? Vois kyllä sopia hyvin Maidenin mukaan..
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Killers Of The Beast
Hang-Around
Hang-Around

Post by Killers Of The Beast »

Suotana wrote:
Dimebag wrote:Taitaa olla Dream Teather se uusi esiintyjä, kun on Maidenin lämppärinä The Final Frontier-kiertueella.
Enpä usko. Dream Theatherin osuushan kattaa uutisen mukaan vain ameriikan.
Toistaiseksi. Nyttenhän ne lisäävät uuden bändin tällä viikolla, itse veikkaan myös Dream Theateria.
"Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats."
-H. L. Mencken
overkill
Bändäri
Bändäri

Post by overkill »

En kyllä itse enää oikein usko että tuonne mitään kovaa nimeä kiinnitettäisiin... Jotain suomalaista veikkaisin siis ihan. Mutta toivotaan että oon väärässä ja kyllähän nyt Manowarin oikein mielellään kattois!
If you could live your life again
Would you change a thing
or leave it all the same?
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Vois kyllä laittaa harkintaan tuon Bulgarian Sonispheren, mielestäni melko hyvä lineup yhteensä:

Tiistaina 22.6.2010:

Metallica
Slayer
Megadeth
Anthrax
Heaven & Hell

Keskiviikkona 23.6.2010:

Rammstein
Manowar
Alice In Chains
Mastodon
Stone Sour
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
\../Juho\../
Hell Rat
Hell Rat

Post by \../Juho\../ »

Apocalyptica uusi esiintyjä lauantaille.
Up The Irons!
8.8.2010 Sonisphere, Pori
8.7.2011 Olympiastadion, Helsinki
Still counting...

"This is one of the most amazing fuckin concerts on my whole fuckin life!"
- Bruce Dickinson, Sonisphere Finland 2010
Butch
Hang-Around
Hang-Around

Post by Butch »

Ja tätä Apocalypticaa sitten piti erikseen mainostaa? Huoh. Ei sillä, etteikö tuo kelpaisi vallan mainiosti. Lauantaihan parani kummasti, mutta meinaako ne nyt sitten aikuisten oikeasti marssittaa HIM:in lauantaina pääesiintyjänä lavalle. Mahtaa olla melkosta kysyntää lauantai-päivän lipuille tällä kokoonpanolla. Sunnuntaillehan toki festarip painottuukin, ei siinä mitään.
AntiSmuli
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by AntiSmuli »

Butch wrote:mutta meinaako ne nyt sitten aikuisten oikeasti marssittaa HIM:in lauantaina pääesiintyjänä lavalle.
Miksi ei meinaisi?
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
Tormentor
Paholainen
Paholainen

Post by Tormentor »

AntiSmuli wrote:
Butch wrote:mutta meinaako ne nyt sitten aikuisten oikeasti marssittaa HIM:in lauantaina pääesiintyjänä lavalle.
Miksi ei meinaisi?
Aivan, miksei. Onhan HIM kuitenkin kiistatta Suomen menestynein bändi, millä mittapuulla tahansa mitattuna, kansainvälisesti varsinkin, ja onhan bändi siis ihan yleismaailmallisestikin ajateltuna iso nimi!
"I'm sorry, I don't listen to country music." Manowar's Joey DeMaio about Metallica.
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

^niinpä. Ja sitä paitsi HIM on varsinkin livenä ihan vitun kova. Varsinkin kun tapana on ruuvata soundeja useampi pykälä raskaampaan suuntaan levysoundeista.

Toiseks on aika hyvä veto järjestäjiltä ottaa kaks hyvin erilaista yleisöä vetävää pääesiintyjää tapahtumaan. Näin parannetaan huomattavasti kahdenpäivän lippujen myyntiä.
\../Juho\../
Hell Rat
Hell Rat

Post by \../Juho\../ »

Mua ei vielkäkään kiinnostaa muu kuin lauantaina korkeintaan Stamina. Sunnuntaina olen varmaan koko päivän katsomossa esiintyjästä riippuen että pääsee sitten ilalla Maidenin keikalle mahdollisimman eteen. Tulisi vielä muutamia hyviä bändejä lauantaille niin olisi kahden päivän lipulle hyötyä enemmän kuin Staminan verran.
Up The Irons!
Still counting...

Butch
Hang-Around
Hang-Around

Post by Butch »

Niin, mielipidejuttujahan nämä ovat. Mun mielestä HIM ei ole riittävän "kova" bändi tämänkaltaisen festarin pääesiintyjäksi. Ja paljonkohan ihmisiä HIM houkuttelee paikalle, 3000? 5000? HIM:in livevedon kovuudesta voidaan myös olla montaa mieltä, oma mielipide jääköön tässä kertomatta. Enkä oikein voisikaan, kun kaksi edellistä HIM-keikkaa ovat jääneet kesken...
Peräruiske
Peräruiske

Post by #21 »

Butch wrote:Niin, mielipidejuttujahan nämä ovat. Mun mielestä HIM ei ole riittävän "kova" bändi tämänkaltaisen festarin pääesiintyjäksi.
Olen samaa mieltä. Onhan Him kova nimi, ei siinä mitään, mutta sunnuntaina Maidenia "lämppää" Heaven and Hell, Mötley, Slayer, AC, ym. joten kyllähän tuo Himin pääesiintyjästatus hieman hassulta tuntuu. Tosin asialle on selityksenä se, että porilaiset halusivat festarin olevan kaksi päiväinen ja sunnuntain jengi jammailee lauantaina ruotisissa. Mutta anyway onpahan hyvä ettei nää kekkerit jää näkemättä minkään jazzien takia, mitenkään jazzeja väheksymättä.
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

#21 wrote:
Butch wrote:Niin, mielipidejuttujahan nämä ovat. Mun mielestä HIM ei ole riittävän "kova" bändi tämänkaltaisen festarin pääesiintyjäksi.
Olen samaa mieltä. Onhan Him kova nimi, ei siinä mitään, mutta sunnuntaina Maidenia "lämppää" Heaven and Hell, Mötley, Slayer, AC, ym. joten kyllähän tuo Himin pääesiintyjästatus hieman hassulta tuntuu. Tosin asialle on selityksenä se, että porilaiset halusivat festarin olevan kaksi päiväinen ja sunnuntain jengi jammailee lauantaina ruotisissa. Mutta anyway onpahan hyvä ettei nää kekkerit jää näkemättä minkään jazzien takia, mitenkään jazzeja väheksymättä.
Olen täysin samaa mieltä. IMO HIM oli jossain vaiheessa erittäin kova nimi... mutta... silloin ei taottu niin että se olisi kantanut taukojen yms. yli. Tämä siis on vain minun mielipiteeni ja miten sen olen nähnyt.
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Tormentor
Paholainen
Paholainen

Post by Tormentor »

\../Juho\../ wrote:Mua ei vielkäkään kiinnostaa muu kuin lauantaina korkeintaan Stamina.
Mielipidejuttujahan nää on tietty, mutta mua taas kiinnostaa lähes kaikki muut, PAITSI Stam1na!!!! :lol:
"I'm sorry, I don't listen to country music." Manowar's Joey DeMaio about Metallica.
\../Juho\../
Hell Rat
Hell Rat

Post by \../Juho\../ »

Tormentor wrote:
\../Juho\../ wrote:Mua ei vielkäkään kiinnostaa muu kuin lauantaina korkeintaan Stamina.
Mielipidejuttujahan nää on tietty, mutta mua taas kiinnostaa lähes kaikki muut, PAITSI Stam1na!!!! :lol:
:D :D :D
Up The Irons!
Still counting...

Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Njaa, niin sitä huomasi että tämä sirkus olisi Prahassa juuri samaan aikaan kuin vaimon kanssa aiemmin varattu reissukin. Vähän pettymys vain lineup, mutta eipä sitä ole tämän varaan laskettukaan mitään. Enkä taida Anthraxia ihan noin kalliilla mennä ohimennen katsomaan, mutta ei sitä tiedä :roll: jospa joku myy halvalla kouraan jäävät liput paikan päällä.

Megadethin näkee vko tuosta Tuskassa, HAH & Metallica jo koettu, eikä ole enää niin väliksi. Suomessa on itse asiassa aika hyvä tilanne Mötley Crüen, Maidenin & Iggyn kanssa, mitään noista kun en ole keikalla nähnyt.
Czech Republic: Mimon Airport in Prague on 19 June wrote:Metallica, Slayer, Megadeth, Anthrax, Mastodon, Heaven & Hell, Devildriver, Rise Against, Stone Sour, Volbeat

Tickets available as a limited number of tickets: 1690 CZK. Normal price : 1890 CZK at http://www.ticketpro.cz" onclick="window.open(this.href);return false; and http://www.musicticket.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
SPD10
Hiippari
Hiippari

Post by SPD10 »

YLE TV 2 11.04.2010 klo 00.40:
Yle Live: Sonisphere 2009
Osa 1/2. Englannista jyrähtää! Hevikiertueen konsertissa Knebworthissa mm. Linkin Park, Dead by Sunrise, Heaven & Hell, Taking Back Sunday, The Used, Alien Ant Farm, Anthrax, Bullet For My Valentine ja Metallica.

Osa 2/2 18.04.2010 klo 01.00
Post Reply