Vaikka tässä juuri nyt soikin
Meant To Be Tenth Dimensionilta, niin tuossa viikolla tuli työreissulla autoillessa luukutettua moneen otteeseen Blood & Beliefiä, pitkästä aikaa. Ja nyt, sitten viimekuuleman kun on päässyt uusimman Promise And Terrorinkin tsekkaamaan niin voi todeta miten tämä 2004 valmistunut on Blazen parhain levy minulle edelleen.
Varmasti ainakin aliarvostetuimpansa, mitä en ole koskaan käsittänyt, sillä vaikka muutkin ovat huonoimmillaankin ihan hyviä niin ei näin montaa miellyttävää biisiä löydy miltään toiselta levyltään. Lähimmäksi pääsee omalla kohdallani kai Silicon Messiah sitten, ennen The Man Who Would Not Die:a.
Mutta tässä nyt keikkaa silmälläpitäen aloin huolehtimaan, että liekö soittaa enää nykyään levyjen lukumäärän kasvaessa tältä helmeltä juuri mitään livenä? Hitto, yritän ainakin huutoäänestyksellä saada edes
Will To Win /
Ten Seconds /
Regret -favoriittikolmikosta jonkun mukaan jos eivät itse tajua soittaa
Onhan tuossa(kin) varmasti huonoja muistoja Bayleylle aikakautensa tapahtumista (jos en nyt bändin hylkäämistä vertaisi myöh. kuolemantapaukseen), enkä muutenkaan muista mitä on haastatteluissa tuumannut B&B:n materiaalista näin jälkikäteen; millaisella fiiliksellä noita kappaleita lähestyy..
Sanon vain, että aivan saamarin hyvä levy. Muistan jo tuoreeltaan laittaneeni osan kunniasta vielä mukana olevalle kitaristikaksikolle Steve Wray – John Slater, niin paljon kahta ensimmäistä (hyvää) albumiakin eläväisempää soittoa laittavat kehiin ja siistit riffit + melodiat ovat enemmän sääntö kuin poikkeus tällä.
Aika harvinaista muuten, että aloitusbiisi on oikeastaan levyn heikoin; mutta niin mie olen
Alivea aina kohdellut. Jotenkin ei vielä lähde, mutta kaikki muut ovatkin sitten parempia!
1. Alive (Bayley, Slater, Wray) 4:09
2. Ten Seconds (Bayley, Slater, Wray) 4:29
3. Blood & Belief (Bayley, Slater, Wray) 6:32
4. Life And Death (Bayley, Slater, Wray) 5:11
5. Tearing Yourself To Pieces (Bayley, Slater, Wray) 5:47
6. Hollow Head (Bayley, Slater, Wray, Banks) 4:01
7. Will To Win (Bayley, Slater, Wray) 4:53
8. Regret (Bayley, Slater, Wray) 5:52
9. The Path And The Way (Bayley, Slater, Wray) 4:53
10. Soundtrack Of My Life (Bayley, Slater) 5:34
* Blaze Bayley – vocals
* Steve Wray – guitar