Gamma Ray

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Gamma Rayn tähtihetki ?

Heading For Tomorrow
5
6%
Sigh No More
2
2%
Insanity & Genius
0
No votes
Land Of The Free
15
18%
Somewhere Out In Space
24
28%
Powerplant
10
12%
No World Order
23
27%
Majestic
6
7%

Total votes: 85

Bahamut
Bändäri
Bändäri

Re: Gamma Ray

Post by Bahamut »

Kouvolan Prismassa näin kesällä Somewhere Out In Spacen, olikohan jotain ~12 e hinnaltaan. Mistä lienivät saaneet. Muistan katselleeni levyä vähän tarkemminkin, ja ainoa biisi jonka olin levyltä kuullut oli Valley Of The Kings, jonka muistin olleen oikein potkiva kipale. Sen enempää Gamma Ray'hyn tutustumattomana jätin kuitenkin levyn hyllyyn, mutta YouTubesta kun kuuntelin bändiä enemmän niin johan kolahti. Seuraavana päivänä levyä ei tietenkään enää sieltä löytynyt. :mrgreen:

Kiinnostusta bändiä kohtaan on enemmän kuin tarpeeksi, mutta kun sen levyt ovat niin kiven alla...Kouvolan Peltirummussa ovat tosin sanoneet että tiettävästi uusintapainoksia on luvassa? Onko kellään hajua tästä?
Four headed dragon for the four degrees of fire
Purify the insane, bring the solution ever higher
Bring me all the elements, spread them round my head
Bring me mad men's bodies, I will break them all like bread
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

En ole ainakaan minä missään, tai kotisivuillaan, nähnyt. Mutta aika helpolla puutteenalaiset noita loppujen lopuksi löytävät. Pidätte vain silmät auki huuto.netissä, imperiumin myyntipalstalla ja divareissa. Kuitenkin vain muutaman vuoden vanhoja, hyvin saatavillaolleita lättyjä.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Jussi K wrote: Ellet sitten saa 2002 "The Ultimate Collection" -boksiin tarkoitettua digipak-versiota montaasikannella, joiden ainoa heikkous on siinä, että taskuun lykättiin tylsästi 'vain' alkuperäisten painosten vihot (aina Sigh No Moren 2 sivun mittaista sellaista myöten!). Paitsi tsorlilla, jonka uutenaostetusta uupuvaa vihkoa ihmeteltiin viikko sittenkin.

Tuota juuri tässä kauhistelen, ei ole mun mielestä mistään kotoisin tuo palapelikansisysteemi. Sen verta olen pikkumainen, että harmittaa jos ei alkuperäistä kantta ole. Ja noita vissiin on halvalla liikkunut, joten se itseäni tässä eniten pelottaa. No sisältö siinä tärkeintä on, mutta jos tuommoisen version saa, niin jossain välissä ehkä saattaa sortua ostamaan levyn uusiksi ihan vaan jotta saisi sen "kunnollisen" version.

Ja okei, harmittaahan semmoinenkin yksityiskohta hieman, että Blind Guardian-levytykset ovat omassa hyllyssä kaikki alkuperäisiä, mutta sitten Somewhere Far Beyond onkin sitten remasteri. Follow the Blind uupuu kokonaan, eikä noita remastereja alle kympillä vastaan useinkaan tule. Täytyy toivoa että tuo nimen samankaltaisuus ei enteile epäonnea tässä tapauksessa :lol:

Noh, ainakin pääsee luukuttamaan lähipäivinä sitten piiiitkästä aikaa yhtä kovimmista power-levytyksistä koskaan, sen luulisi olevan pääasia.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Mites kävi, kumpi tuli Arimannelta? Itsekin jouduin tilaamaan yhden uuden suht täyteen hintaan tänään, kun yksi viimeisistä oljenkorsista, kotimaan EMP kyykkäsi toimituksen juuri tuon eniten haluamani levyn osalta :evil: muut sentään tulivat.

Itse aiheeseen: sen erään kovastiodotetun ÄÄNITEVERSION arviota
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Ei ole mannelta kuulunut mitään, toivottavasti ei ole hävinnyt koko paketti. On Itellan toiminta huononntunut selvästi, jos nyt homma kusi, sen verta harvoin tilailen mitään. Toisaalta, Kuopio on vähän matkan päässä pääkaupunkiseudusta, joten ei välttämättä tarkoita vielä mitään. Tällä viikolla kuvittelis tulevan kuiteski, elleivät sitten perkeleet ole mokanneet joko Arimanin tai postin puolella... tai jos ite on pistänyt tilaukseen väärät tiedot... apuva, ei kannattaisi ajatella liikaa. :D

Pitääpä tsekata tuo arvio, tuskin kauhean kritisoivaa tekstiä...
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Taitaa olla tuplan paikka tällä kertaa. Saapui meinaan Arimanilta hieman postia, eikä ollut mikään palapeliversio, ei ollut edes käytetty, muoveissa oli meinaan Somewhere Out in Space. Olisiko tämä sitten tuolla sivuilla mainostettua freerecordshopin jäämistöä, en tiedä, eikä niin hirmuisesti sillä väliäkään. Ehdottoman positiivinen yllätys nyt kuitenkin kotiin saapuessa.

Ja edelleen, levy edustaa parasta Gamma Raytä mitä minä olen kuullut. Täytyy katsastaa Land of the Free jossain vaiheessa vielä paremmin, mutta on tämä vaan pläjäys. Bonareina vielä nuo Priest/Heep lainat, joista ainakin Victim of Changes oli muistaakseni erittäin hieno versiointi. Aika pitkälti mennään alkuperäisen mukaan, mikä on allekirjoittaneen mieleen, ja Kai tarjoilee parit komeat kiekaisut.

Eikä ollut Jussin arvostelu niin ylitsevuotavaa hehkutusta kuin olin odottanut, ainakaan arvosanan mukaan. Teksti oli sentään jotenkuten saatu kirjoitettua suhteellisen neutraalisti.

Kova levy, just nyt soimassa Valley of the Kings.
Kiitos tästä Arimanille sekä Jussi K:lle.
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

poolrules wrote:Itse pistin just tilauksen play.comiin. Olisko hinta ollut 19.49e ja julkaisu päivänä oli 27.10, joten saapa nähdä lähteekö paketti huomenna liikenteeseen.
Eipä ole play:stä mitään kuulunut ja nyt sivuilla jo lukeekin, että 'out of stock'. Joten jos ei huomenna lähde liikenteeseen, niin taidanpa perua tilauksen ja hakea keskiviikkona äx:stä, jos sitä silloin sieltäkään saa. :D
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Pakkosaadapakkosaada! Perkele että usko loppuisi jos ei tule, oli ne tuon (voiceoverittoman btw!) 1-sivuisen lirpakepromonkin saaneet painettua niin miksei sama kuvankin kera :D
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Ja vaihdetaanpa vaikka tuollaiseksi :x meininki.
Täkäläisissä liikkeissä olisi ollut jo eilen, mutta saa myydä vasta huomenna julkaisupäivänä. Eihän siinä sinänsä mitään, mutta sen 7 kpl myyvä marginaalituote on aika se ja sama tuollaisten karenssien kannalta. VARSINKIN kun CDON on postittanut jo perjantaina eiliseksi samaa tuotetta, VITTUSAATANA! ONPA KUMMA ETTÄ PIENLIIKKEET KÄRSIVÄT nettimyynnin alla, kun eivät kerran kauppaa ajoissa. Perkele, ensi kerralla tilaan vanhaan tapaan tuolta ruotsalaisilta, vaikka silloin se on tietystikin myöhässä.. Olisi pitänyt nyttenkin.
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Mitenkäs on porukoille putoillut uutuuttaan kiiltävä dvd? Itse pistin tilauksen joululahjahommien mukana cdoniin, eikä ihan älyttömästi kustantanut. Harvoin kolmen dvd:n pakettia saa n. 20 eurolla uutena, tästä iso plussa, joka kuuluu olletekin itse bändille/dvd:n jakelijoille. Taitaa olla suht halpaa makkaraa jokapaikassa.

Itse tallenne on kivenkova, ainakin näin 4-5 kertaa katselleena. Yhtyeen tuotanto ei kovinkaan hyvin ole hallussa, joten en osaa kommentoida mitkä raidat ovat jo puhkikuluneita livesoitossa, kun itselle suurin osa on hieman tuntemattomampia. Täysin ennenkuulumattomia oli pari kolme, joten ei ihan sikaa säkissä sentään tullut ostettua. Settilistahan on hittiä hitin perään, eikä niitä kehnompia tai ideaköyhempiä kappaleita (joita kokemuksen mukaan yhtyeellä on, esimerkiksi Eagle-kappale videoineen) ole sekaan eksynyt. Erityisesti on mainittava Gardens of the Sinner, Somewheren kappaleet, The Silence sekä Land of the Freen rypistykset. Eikä se Send Me a Signkaan kuulosta enää yhtä ärsyttävältä kuin ensireaktioilla, tästähän rupeaa pikkuhiljaa diggaamaan.

Bändin performaatio on suhteellisen kova, ainakin Wackenin vetoihin verrattuna hiipii mieleen kysymys liven autenttisuudesta. Lieneeköhän fiksailtu jälkeenpäin, ken tietää. Gamma Rayllä vaikuttaisi ainakin olevan pieni vastaansanomisen paikka, vai mikä virka Montreal Show Playbackillä kakkosdvd:llä on? Zimmermania en epäile hetkeäkään, mieshän on todellakin aikamoinen rumpukone, mutta Kain ja Henjon kitarailoittelu on mennyt välillä kuulemieni pätkien perusteella pahastikin metikköön. Noh, hittojako väliä, kun näin kovia viboja esitys aiheuttaa.

Historayt ja Roadmoviet on kertaalleen tullut tsekattua, erityisesti jäi mieleen Prayn liveveto (heeetkonen, kuka väitti ettei Hansen osaa laulaa?) ja vieraileva(?) laulaja hyppimässä yleisöön. Joku fiksumpi voisi hieman valoittaa tietämättömälle tästä kaverista, kuka on oikein miehiään? Myös studiopätkät olivat suhteellisen kutkuttavaa katsottavaa. Saksaa osaamattomalle ei tosin noista hölötyksistä kovinkaan kristallinkirkasta kuvaa jäänyt.

Bonarilätyskän olen kerran katsonut ja olihan ihan hyvä sekin. Olisi siihen mukaan voinut pistää vielä Ride the Skyn, niin olisi ollut vielä hetken kovempi. Noh, konseptihan siinä olisi särkynyt, kuulostivat uuden levyn biisit muuten ihan kohtuullisilta. Real World ei ehkä suurimpiin suosikkeihin kuulu, mutta muut vaikuttavat yhden katselukerran perusteella ihan hyviltä. Täytyy katsella jos sen LOTF2:sen hommaisi hyllyyn myös joskus tulevaisuudessa. Majesticiin tahi LOTF:hen ajattelin tämän orkesterin kohdalla seuraavaksi sijoittaa, eikä muita ole ainakaan tällä hetkellä hirmuinen kiirus hankkia.

Mutta kaikenkaikkiaan komea ja hinnaltaan huokea paketti, eivätköhän fanit ole tyytyväisiä. Mistäs tuo nimi nyt sitten juontaa juurensa? Lähinnä menee viuhuen ohi tuo akuankka/suomi-häröily. Noh, ei sitä tyhmät mitään ikinä aikaisemminkaan ole ymmärtäneet.
tsorl
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by tsorl »

^ Ykköslevyn keikan olen kerran ehtinyt katsella ja eipä suurempaa vikaa näyttänyt olevan missään. Korkea laatu ei ollut yllätys, sillä muutama biisi on ollut jo vuoden päivät YouTubessa josta niitä on tullut vähän väliä katseltua varvas lattiaa hyväksyvästi taputtaen. Aina saa lukea kauhutarinoita eurobändien Pohjois-Amerikan kiertueista jossa soitetaan illasta toiseen 30:lle rokkipoliisille mutta tässähän on tupa täynnä kerta kaikkiaan innostunutta porukkaa. Toki eihän kukaan voi katsella Kai Hansenia lavalla kovin totisella naamalla (tämä siis hyvässä mielessä). :D

Ne pari biisiä varsin tasapaksulta Majesticilta on keikan latteimmat hetket muttei toki mikään ihme että ne setissä ovat kun kyseisen kiertueella ollaan. Jos soittaisivat pelkästään kulta-ajan biisejä niin eiköhän siitäkin joku urpo aukoisi päätään. Kaikki klassikot löytyy tältäkin dvd:ltä ja hyvä niin, Rebellion in Dreamlandistakin kuullaan täyspitkä versio toisin kuin viimevuotisella kiertueella. Ride The Sky olisi maistunut minullekin mutta I Want Out kelpaa toki myös.
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

IndianaJones wrote:Bändin performaatio on suhteellisen kova, ainakin Wackenin vetoihin verrattuna hiipii mieleen kysymys liven autenttisuudesta. Lieneeköhän fiksailtu jälkeenpäin, ken tietää.
:?: Mikä juttu, menee ihan ohi? Jos tarkoitat että Wackenin vedot kuulostavat heikolta, niin itse en ole huomannut. Ihan pirunmoinen meininki kahdessa tappobiisissä :)
Toki taas ulkolava (+ kokoluokka...) vs. sisätilat, intiimihkössä keikkapaikassa tekevät ihmeitä soundille, mutta timangisen kitarasoundin lisäksi en ole huomannut mitään normisoitoista poikkeavaa HY:ssa. Kain äänikin väsyy puolivälin jälkeen parhaasta terästään.
IndianaJones wrote:vai mikä virka Montreal Show Playbackillä kakkosdvd:llä on?
Ja mikä se tuollainen onkaan, mie en ole huomannut ollenkaan :shock:
IndianaJones wrote:..ja vieraileva(?) laulaja hyppimässä yleisöön. Joku fiksumpi voisi hieman valoittaa tietämättömälle tästä kaverista, kuka on oikein miehiään?
Edelleen silkkaa kysymysmerkkiä; ei muista vaikka heti aluksi varmaan 5 kertaa katsoin keikan, ennen sopivaa taukohyllyttämistä. Pitäisi kai tsekata että voisi kertoa.. Jos ne olivat siinä kohdassa kesällä 1997 Brasiliassa (1. SOIS-keikka, vain Valley Of The Kings siltä soitossa ennen julkaisua -Hansen viittaa tähän reissuun ko. albumin kommenttisivullaan), niin siellä vieraili André Matos Future World-coverissa, mutta japanistahan tuossa historiikissa oli paljon. Esim. em. Pray.
IndianaJones wrote:Real World ei ehkä suurimpiin suosikkeihin kuulu
Helekkari, uuden levyn parhain biisi :P
IndianaJones wrote:Mistäs tuo nimi nyt sitten juontaa juurensa? Lähinnä menee viuhuen ohi tuo akuankka/suomi-häröily. Noh, ei sitä tyhmät mitään ikinä aikaisemminkaan ole ymmärtäneet.
Noo, jos et huomannut niin Majestic-rundin (ja olisi kai uusimmankin soittanut, jos olisi joutanut opinnoiltaan tmv. -pyydettiin tietääkseni mukaan) vierailijakiippareita (sitä edellisellä kiertueella Masterplanin Axel Mackenrott ja nyt jokin progeitaliaano) soitti Eero Kaukomies maailman parhaasta GR-coverbändistä Guardians Of Mankind. Tarina devarin (lisä)nimelle taas menee, että muut bändissä olivat naureskelleet Eeron kävelevän kuin kuin ankka(maisesti vaappuen? :) ) ja ehdottivat lava-asusteeksi aku ankka-pukua (liekö samalla lailla tullut vastaan kuin Kain ostamat väsyneet pilailuvälineet kertakatseluisessa tour moviessa..); mihin tämä ei ollut suostunut.
tsorl wrote:Ne pari biisiä varsin tasapaksulta Majesticilta on keikan latteimmat hetket muttei toki mikään ihme että ne setissä ovat kun kyseisen kiertueella ollaan.
Toinenkin perkele, Fight on meikästä aivan mahtava, kevyesti kirkkaimpia helmiä tuossa setissä.
Toxic Enema
Hell Rat
Hell Rat

Post by Toxic Enema »

Itselle blood religionin mahtavuus paljastui vasta livenä. Setissä ei todellakaan ole mitään valittamista. Kaikki biisit kyllä puolustavat paikkaansa.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Jees, kiitoksia Jussille taasen vastailusta, tuotahan jo hämmästelin, notta ihan suomesta asti on kiipparisti hommattu. Vahvasti epäilyt osuivat juurikin tuon cover-yhtyeen suuntaan, mutta akuankkailut menivät täysin ohi.

Ja Wacken 2006 (eli ne Heavy Metal Universet, Rebellionit ja Somewheret) menee mielestäni suhteellisen käpysesti kitaristeilta. Esimerkiksi Somewhere Out In Spacen tuplalead-kitaroinnit menevät epävireisesti, alussa soitetaan riffiä liian pitkään, soundit koko taltioinnin suhteellisen... puolitehoiset. Tuskin tulee tuota tsekattua uudestaan, tuli vain paha mieli, joka piti korjata tsekkaamalla koko keikka.

Ja Majesticista olen ruvennut pitämään sen verran, että menee kuulemastani Gamma Raysta sinne parempaan päähän. Vähän perinteisempään ilmaisuun kallellaan olevaa matskua. Voisi olla enemmänkin levyn biisejä settilistassa, mutta sitten joutuisi miettimään, että mitä sieltä otetaan pois... Olisi kuitenkin osuvaa heittää tuohon lisäksi semmoisia tapporalleja, kuten Strange World ja My Temple.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

IndianaJones wrote:Ja Wacken 2006 (eli ne Heavy Metal Universet, Rebellionit ja Somewheret) menee mielestäni suhteellisen käpysesti kitaristeilta. Esimerkiksi Somewhere Out In Spacen tuplalead-kitaroinnit menevät epävireisesti, alussa soitetaan riffiä liian pitkään, soundit koko taltioinnin suhteellisen... puolitehoiset. Tuskin tulee tuota tsekattua uudestaan, tuli vain paha mieli, joka piti korjata tsekkaamalla koko keikka.

Ja Majesticista olen ruvennut pitämään sen verran, että menee kuulemastani Gamma Raysta sinne parempaan päähän. Vähän perinteisempään ilmaisuun kallellaan olevaa matskua. Voisi olla enemmänkin levyn biisejä settilistassa, mutta sitten joutuisi miettimään, että mitä sieltä otetaan pois... Olisi kuitenkin osuvaa heittää tuohon lisäksi semmoisia tapporalleja, kuten Strange World ja My Temple.
Aa, tietysti. Mie en noita ajatellut eilen ollenkaan, vaan heti Wackenista tuli mieleen kaksi 2003 killerivetoa, mitkä mukana. Ihan samaa mieltä Majesticin valinnoista, How Long vielä lisäheittona. Mutta perkeleellistä rytinäähän se Fight tarjoaakin, niin mikäs siinä olisi ollut jatkaa/edeltää sitä Mun Temppelillä.

Pitää vilkaista levyä soittimessa jossain välissä, että saan nuo ^^ pähkäilemäni pari-kolme juttua palautettua mieleen; oliko siellä muka jokin playback-toimintokin.
Bahamut
Bändäri
Bändäri

Post by Bahamut »

Kylläpäs oli päässyt vajoamaan alas tämä topikki ( :lol: ) mutta kirjoitellaan nyt kumminkin vähän sen virkistämiseksi.

Elikkäs siis. Viime vuonna tosiaan olin aloitellut bändin kuuntelemisen jewtuben kautta ja harmitellut etenkin sen "kulta-ajan" albumeiden heikohkoa saantia. Nyttemmin olen saanut käsiini järjestyksessä Land Of The Free II:n, No World Orderin, Hell Yeah!! -The Awesome Foursome -2cd:n ja 2dvd:n, ja tänään tuli melkoinen paukku postiluukusta kun Äxästä tuli importtina muoveissa Powerplant! Taisi olla ainoa kappale tuota saapunut liikkeeseen, sillä heti kun olin sen itse tilannut niin se katosi sivuilta seuraavana päivänä. Nopiat syö hitaat!

Niin. Onkos tuosta kuulemma piakkoin saapuvasta uudesta albumista kenelläkään tietoa (Jussi, Akiman)? Muistamani mukaan ukot menivät studioon tuossa keväällä ja kesällä Wackenissakin soittivat uuden biisin (Hail?)To The Metal.

Sitä odotellessa luukutetaan juuri korkatulta levyltä Armageddonia. It's the end of the world as we know it, and it's only just begun. :finger:
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Bahamutos Liquidos wrote:Sitä odotellessa luukutetaan juuri korkatulta levyltä Armageddonia. It's the end of the world as we know it, and it's only just begun. :finger:
Sitä kelpaakin; "maailman paras intro & outro koskaan", uskomatonta biisiä unohtamatta niiden välistä.

Mie en ole kuullut mitään sen kummempaa, kuin että levy-yhtiö SPV:n vaikeudet haittaisivat GammaRaytakin. Uusi levy on kuulemma palttiarallaa valmis, mutta nuo kuviot sitten... kunhan ei liian kauaa kestäisi neuvotellessa.

Mutta onnittelut hienon levyn löytämisestä. Onnekkaampi olet silti, jos Somewhere Out In Spacen* & Land Of The Freen + muiden (alkupään kolmikon, Skeletons In The Closet & Alive '95 -Livet + parhaimmat uudelleenäänitykset koskaan sisältävä Blast From The Pastin) kuulemiset ovat vielä edessä, ovat ne niin mahtavia, että.

* ns: sama SOIS Tapiola Gardenin hotellielämässä, ja The Winged Horse.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Tammikuussa tuleva uusi levy julkaistaan tuoreen eurorundia (helmi/maaliskuu) koskeneen uutisen mukaan earMUSIC/Edel Germany GmbH:n kautta. Hyvä että jotakin uutta kuuluu taas pitkästä aikaa.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Hiljaista on ollut pidemmän aikaa, itsekään en ole edes muistanut bändiä kuunnella. Täytyisi kai korjata sekin virhe pikapuoliin. Voisivat kyllä uuden tiimoilta tulla tänne käymään, olisi aika katsastaa. Jos vaikka Helloween saisi jotain aikaan ensi vuoden puolella, siis ihan uutta matskua, niin voisivat pyöräyttää taas combon käyntiin. Oli aika toimiva viimeksi.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Jussi aiemmin tänään wrote:Jaahans, se oli sitten nimibiisi tuo.. ei niin inspiroitunut :)
www.gammaray.org/ wrote:The new Gamma Ray Album "To The Metal" will be released on January 29th, 2010 by "ear MUSIC" (a project of "Edel")!
Versioita tämä Edelin alaversio ainakin versoo:

To The Metal CD
To The Metal LP
*gatefold sleeve, red vinyl, limited to 1000 units
To The Metal CD + 7" *collectors edition
To The Metal CD + DVD *ltd digipak
CD:
01. Rise
02. Deadlands
03. Mother Angel
04. No Need To Cry
05. Empathy
06. To The Metal
07. All You Need To Know
08. Time To Live
09. Shine Forever
10. Breaking Away

7"
A: Wannabees (bonus)
B: To The Metal (demo version –bonus)

DVD:
60 minutes documentary film shot in HD featuring interviews, the album in the making, classic Gamma Ray songs live, the mixing, behind the scenes, songs work in progress.
Bonus material:
3 video clips (including “To the metal”)
Full unedited interview with Kai Hansen)
(total length 80 minutes approx.)
En tiedä, jotenkin odotukset piukassa paikoin erittäin upeiden biisinnimien jälkeen, vaikka siellä pari Mother Earthia tai Opportunityä melkein piileksiikin... ja jospa tuo TTM olisi optimistisesti se heikomman pään ensimaistiainen esimerkiksi Short As Hellin tapaan. Muistelen että sitäkin soitettiin ihan ekaksi livenä, ennen real audio -promosinglemaistiaisia. Hyvältä näyttää!
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Tulipa tuo To the Metal kuunneltua nyt, ja aika tylsältä tasapaksulta paahdolta kuulosti. Todella toivon, ettei Gamma Ray aio jatkaa Land of the Free II -linjalla kopioiden sieltä täältä Priestin ja Maidenin uralta riffejä. LotF2 ei tosiaan ole tainnut soida vuoden 2007 jälkeen soittimessa. Kolme hyvää biisiä taisi levyltä löytyä.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Kyllä sitä nyt on nähty kaikki mahdollinen :lol: japanilainen hevi-ikoni Masa Itoh(?) raportoi kesällä 1994 Kai Hansenin & (nyttemmin ex-)vaimonsa Gabin häistä. Ralf Scheepersin vetäessä urkujen äärellä The Silenceä. Ihan uusi pätkä minulle!
http://www.youtube.com/watch?v=RSWZeFdH ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^Vaan ei mulle :mrgreen:
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Bahamut
Bändäri
Bändäri

Post by Bahamut »

Haastattelun pätkää kera Hansen & co:

http://www.youtube.com/watch?v=8ePA_NlQ ... re=related

"Se on meitin paras levy tähän mennessä." No katotaan ny. Suht pokerinaamalla tuli lauottua :mrgreen:
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Re: GR + FC -rundi

Post by Jussi K »

Messulaudalla jo juoruiltiin että tämä GammaRay + Freedom Call -kombo olisi tulossa meille suomeenkin kevättalvella, kuten järkikin sanoo :D Valitettavasti Salaisesta Spedestä ei ole mitään tietoa vielä (oliko nämä silloin King Diamondin lämppärinäkin? ihan paska).
Post Reply