Q/A - Kysy asiantuntijoilta
Moderator: The Killer Krew
Re: Q/A - Kysy asiantuntijoilta
^Kannattaa lukea Mick Wallin - Run To The Hills, Siinä ainakin äijä itse kertoo elämänsä itse. Ekan kitaran äijä sai 3-vuotitaana ja 18- veenä sai Gibson Fender Straton eli soitto alkoi lulltavasti 15-vuoden jommalla kummalla puolella.
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Juuri tuota Gibson Fender stratoa ihmettelin kirjaa lukiessani. Ettei olisi vaan painovirhe paholainen, Gibsonin ja Fenderin ollessa kilpailevat konsernit.Osiris wrote:^Kannattaa lukea Mick Wallin - Run To The Hills, Siinä ainakin äijä itse kertoo elämänsä itse. Ekan kitaran äijä sai 3-vuotitaana ja 18- veenä sai Gibson Fender Straton eli soitto alkoi lulltavasti 15-vuoden jommalla kummalla puolella.
Samantyyppinen nimi löytyy myös Queenilta. Samoin kuin Meat Loafilla ja Gamma Raylla on biisi Heaven Can Wait. Ei noilla samoilla tai samantyyppisillä nimillä ole mitään tekemistä keskenään.Harhama wrote:Hei, en tiedä onko tätä kysytty jo, mutta :
Onko Maiden 'matkinut' SSOASS:n Only the Good Die Yong kappaleen nimen Billy Joelin Only the Good Die Youngista ?Vai onko asia vain puhdas vahinko tai puolivahinko.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
-
- Wimp
Semmonen kysymys että olen menossa Lontooseen tossa syksyllä ja mietin että tuleeko kellekkään mieleen mitään erityisiä Maideniin liittyviä paikkoja missä voisi käydä(Ruskin Armsin ja muiden tämmöisten lisäksi)?
Ruskin Arms on lopettanut. Harmi sillä sinne olisi ittekkin tahtonut mennä. 

** Iron Maiden **
Cart & Horses !!!Ghost Of The Gator wrote:Semmonen kysymys että olen menossa Lontooseen tossa syksyllä ja mietin että tuleeko kellekkään mieleen mitään erityisiä Maideniin liittyviä paikkoja missä voisi käydä(Ruskin Armsin ja muiden tämmöisten lisäksi)?
http://maps.google.fi/maps?hl=fi&source ... 9468136145

83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
.... voi totakin reissua 

Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Ruskin Arms'in pubi on kuulemma vielä pystyssä, mutta se lava jolla Maiden (ja Make & kump) esiintyivät on poissa.
Tuo yllä oleva kuvahan on kait Cart & Horses pubista. Ruskin Armsin lava oli ainakin vuonna 2005 huoneen nurkassa. Lopettamisesta oli kyllä suuri numero taannoin, ehkä röttelö on vielä pystyssä, mutta onko pubi toimintaa ja millä nimellä, siitä en osaa sanoa.t.Q wrote:Ruskin Arms'in pubi on kuulemma vielä pystyssä, mutta se lava jolla Maiden (ja Make & kump) esiintyivät on poissa.
Yksi klassinen paikka, jossa Maiden alkuaikoinaan esiintyi yli 30 kertaa, oli nimeltään Bridgehouse. Alkuperäinen on sittemmin purettu, mutta parin sadan metrin päässä perinteitä jatkaa Bridgehouse 2, jossa tullut itsekin pistäydyttyä katsomassa mm. Praying Mantista ja Dennis Strattonia (joka siellä lähes viikoittain soittelee vieläkin).

Tiedän kyllä miltä Ruskinin lava näytti, olin lavan reunasta 5cm päässä (yläkroppa lavalla) kun "Iron Maiden"in viimeiset soinnut kajahtivat ilmaan..Relic wrote:Tuo yllä oleva kuvahan on kait Cart & Horses pubista. Ruskin Armsin lava oli ainakin vuonna 2005 huoneen nurkassa. Lopettamisesta oli kyllä suuri numero taannoin, ehkä röttelö on vielä pystyssä, mutta onko pubi toimintaa ja millä nimellä, siitä en osaa sanoa.t.Q wrote:Ruskin Arms'in pubi on kuulemma vielä pystyssä, mutta se lava jolla Maiden (ja Make & kump) esiintyivät on poissa.

Jep ja toi kuva oli tietty Cart & Horsesta viime Helmikuulta. Kyllä veti kylmät väreet sielläkin.
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
-
- Peräruiske
Nyt täytyy kysäistä, ei jaksa etsiä. Ed Hunter levyn kappaleet olivat fanien valitsemia. Maidenin kotisivuilla äänestettiin. Kenelläkään muistikuvia miten äänestäminen meni? Kun katsoo kappaleita niin ilmeisesti jotenkin että joka levyltä 1 ja sitten eniten ääniä saaneet. Itsellä ei silloin mitään internettejä ollut niin ei voi tietää.
-
- Hell Rat
Voiko mistään ostaa enään Iron Maidenin Run To The Hills kirjaa suomenkielisenä?
Up The Irons!
8.8.2010 Sonisphere, Pori
8.7.2011 Olympiastadion, Helsinki
Still counting...
"This is one of the most amazing fuckin concerts on my whole fuckin life!"
- Bruce Dickinson, Sonisphere Finland 2010
Still counting...
Luulis sitä hyvin varustetuista kirjakaupoista yhä löytyvän. Taisin nähdä suomalaisessa kirjakaupassa vähän aikaa sitten. Luulisin myös, että löytyisi kustantajan omasta puodistakin. http://www.johnnykniga.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
** Iron Maiden **
-
- Hell Rat
En kyllä löytänyt kummastakaan 

Up The Irons!
Still counting...
Still counting...
Kannattaa kysäistä löytyykö Music Hunterista. Viimeksi ainakin siellä oli. http://www.musichunter.info/" onclick="window.open(this.href);return false;
** Iron Maiden **
Itse kyselin tuota jostain kirjakaupasta (oisko Suomalainen ollut) joskus vuosi sitten ja oli kuulemma kokonaan loppuunmyyty eikä sitä olisi enää painettu. En sitten varmaksi tiiä, mutta eipä ole sen jälkeenkään näkynyt kirjakaupoissa. Divarit ja Amazonit (tai suomalaisittain huutonetit..) sun muut on varmaan paras paikka lähtee sitä metsästään.\../Juho\../ wrote:Voiko mistään ostaa enään Iron Maidenin Run To The Hills kirjaa suomenkielisenä?
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
Tuolla olisi Huutonetissä näköjään tullut just myyntiin:
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=121685422" onclick="window.open(this.href);return false;
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=121685422" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Bändäri
Vähän ehkä offtopic, mutta muistan pari vuotta sitten nähneeni jossain visailuohjelmassa Rautaneito-ihmisiä. Mikä juttu se oli?
Metal burns my fucking brain
Eikös tämä ollut Ota tai jätä sarjassa tai joku vastaava? Neitolaisia juu siellä oli ja jossain täällä foorumillakin siitä oli juttua.Mercyful Mika wrote:Vähän ehkä offtopic, mutta muistan pari vuotta sitten nähneeni jossain visailuohjelmassa Rautaneito-ihmisiä. Mikä juttu se oli?
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
Iivishän siellä oli kavereineen, meni nekin rahat luultavasti Maidenin reissuun... 

** Iron Maiden **
-
- Hell Rat
Liityin tohon Iron Maidenin kotisivuilta siihen sähköposti listaan noin 1kk sitte eikä ole viestin viestiä tullut. Olenko tehnyt jotain väärä niiden viestien kanssa mitä on tullut vahvistaakseen se sähköpostin vai tuleeko niitä viestejä niin harvaan että kuukauteen ei ole tullut yhtään. Eli mitä kaikkea pitää tehä että niitä viestejä tulee ja että olen virallisesti siinä listassa. Tää on aika vaikee selvittää tää mun ongelma että toivottavasti joku ymmärsi ja osaa auttaa... 

Up The Irons!
Still counting...
Still counting...
Mä olen saanut viimeisimmän emailin 10.12 koskien tota Sonisphere hässäkkää. Sun mailitilaus ei lienee mennyt ihan nappiin.
-
- Hell Rat
No voitko sanoo missä vikaasa wrote:Mä olen saanut viimeisimmän emailin 10.12 koskien tota Sonisphere hässäkkää. Sun mailitilaus ei lienee mennyt ihan nappiin.

Up The Irons!
Still counting...
Still counting...
Vaikee kuule mennä sanomaan. Mitähän jos yrittäisit uudelleen? SEuraa ohjeita, ei se voi olla kovin vaikea prosessi.