Metallica
Moderator: The Killer Krew
Re: Metallica
Myös parii Slayer-biisiäkin ovat soitelleet. Tais olla Reign In Blood ja Black Magic.
OMC:n debyytti on sitä kunnon melo bm:ää. Beherith on normi bm:ää ja jotain ambienthomoilua taisi olla pari levyä.
-
- Paholainen
Viime la (1.8.09) oli meikäläisen eka Metallica-keikka, eikä yhtye todellakaan pettänyt. Irlannissa, Dublinin Marlay Parkiin oli saapunut arviolta noin 25.000-30.000 ihmistä ja meno oli todella hyvä, Whiskey In The Jar oli odotetusti setin alussa kolmantena, olihan kyseessä viskin luvattumaa ja yhteislaulu oli sen mukaista. Ja tulihan sitä viskiä melko huolella imuroituakin Jarmilan ja Wirenin kanssa!
Kertakaikkiaan hieno kokemus ja hieno maa!!!!
Tuossa vielä keikan avausbiisi "Blackened", Lassekin vetää aika särmästi!
http://www.youtube.com/watch?v=P2OScPpcVZQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Kertakaikkiaan hieno kokemus ja hieno maa!!!!
Tuossa vielä keikan avausbiisi "Blackened", Lassekin vetää aika särmästi!

http://www.youtube.com/watch?v=P2OScPpcVZQ" onclick="window.open(this.href);return false;

"I'm sorry, I don't listen to country music." Manowar's Joey DeMaio about Metallica.
-
- Kapteeni Saigonissa
Entäs siihen, että myy levyjä yhtä paljon?AntiSmuli wrote:Ja siihen nyt ei paljoa tarvita, että kannuttaa Larsin suohon.
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
^Britni Spierssin tissit ja perse.
Hahahapoolrules wrote:^Britni Spierssin tissit ja perse.

Here's a message to you my friend: Just search, you'll find the way
Slaughter - Times They Change
Rumpucovereita & muuta mukavaa: http://www.youtube.com/user/Judezki92
http://www.last.fm/user/Siksak
http://www.freewebs.com/mywasp-bootlegs/
-
- Kapteeni Saigonissa
Kertoo enemmän sinusta kuin musiikista, jos olet ostanut levyn.poolrules wrote:^Britni Spierssin tissit ja perse.
Tai sitten siitä, joka ajattelee myytyjen levyjen määrän olevan jotenkin suoraan verrattavissa musiikin laatuun.Jazz78 wrote:Kertoo enemmän sinusta kuin musiikista, jos olet ostanut levyn.poolrules wrote:^Britni Spierssin tissit ja perse.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Ja millähän tavalla Metallican levymyynti nyt sitten taas liittyy millään tavalla Larsin rumputyöskentelyyn?Jazz78 wrote:Entäs siihen, että myy levyjä yhtä paljon?AntiSmuli wrote:Ja siihen nyt ei paljoa tarvita, että kannuttaa Larsin suohon.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
-
- Paholainen
No sanotaanko vaikka minun näkövinkkelistä nyt sillä tavalla, että aina ei tarvitse olla oman instrumenttinsa virtuoosimainen osaaja/taitaja myydäkseen hyvin levyjä!AntiSmuli wrote:Ja millähän tavalla Metallican levymyynti nyt sitten taas liittyy millään tavalla Larsin rumputyöskentelyyn?Jazz78 wrote:Entäs siihen, että myy levyjä yhtä paljon?AntiSmuli wrote:Ja siihen nyt ei paljoa tarvita, että kannuttaa Larsin suohon.
"I'm sorry, I don't listen to country music." Manowar's Joey DeMaio about Metallica.
Ite kun en nyt niin syvällä Metallica-tietämyksessä ole niin osaako joku antaa suuntaan tai toiseen tietoa siitä sovittaako Lasse itte rummut biiseihin? Minua on aina nimittäin kummastuttanut se, että kyllä noilla levyillä rummut (soundit poissulkien) ovat aina olleet varsin pätevää kamaa. Jopa blackillä-reloadilla se on osannut soittaa tuommoista pelkistetympääkin tavaraa varsin tyylitajuisesti.
Sitten kun lukaiset mitä juuri kirjoitit, niin ihmettelet itsekin millä tavalla se soittotaidon puute edelleenkään vaikuttaa levymyyntiin? Varsinkin sen puutteen kohdalla ne levyt myydään aivan muilla avuilla kuin taidoilla.Tormentor wrote:No sanotaanko vaikka minun näkövinkkelistä nyt sillä tavalla, että aina ei tarvitse olla oman instrumenttinsa virtuoosimainen osaaja/taitaja myydäkseen hyvin levyjä!
Veikkaisin, että itse se ne sinne suunnittelee. Tosin Year and a Halfilla mies selittää kirkkain silmin rumpueditoinnin olevan olennainen osa levytysprosessia, joka siis tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että vedetään pätkiä narulle, otetaan onnistunein ja monistetaan loput.Vekkuli wrote:Ite kun en nyt niin syvällä Metallica-tietämyksessä ole niin osaako joku antaa suuntaan tai toiseen tietoa siitä sovittaako Lasse itte rummut biiseihin? Minua on aina nimittäin kummastuttanut se, että kyllä noilla levyillä rummut (soundit poissulkien) ovat aina olleet varsin pätevää kamaa. Jopa blackillä-reloadilla se on osannut soittaa tuommoista pelkistetympääkin tavaraa varsin tyylitajuisesti.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Kisälli
Kyllä sovittaa. Kaikkien Larssin haukkumisten vastapainoksi totean vain että nimenomaan Lars Ulrich on yksi eniten rumpalointia kehittänyt äijä metallimusiikkia tarkasteltaessa. Esim. Master Of Puppetsilla on erittäin hienoja ja innovatiivisia rumpusovituksia, mistä ovat lukuisat nykypäivän kannuttajat ottaneet vaikutteita.Vekkuli wrote:Ite kun en nyt niin syvällä Metallica-tietämyksessä ole niin osaako joku antaa suuntaan tai toiseen tietoa siitä sovittaako Lasse itte rummut biiseihin? Minua on aina nimittäin kummastuttanut se, että kyllä noilla levyillä rummut (soundit poissulkien) ovat aina olleet varsin pätevää kamaa. Jopa blackillä-reloadilla se on osannut soittaa tuommoista pelkistetympääkin tavaraa varsin tyylitajuisesti.
facebook.com/mutantblastband
^Periaatteessahan Larsilla on kyllä tyylitajua, mutta tekniikkaa vaan uupuu. Kyllä se tosiaan on mielenkiintoisia juttuja kehitellyt, erityisesti juuri MOPilla ja AJAFilla. Ja kyllähän Lasse siinä 80-luvun loppupuolella oli loppujenlopuksi ihan hyväkin kannuttaja. Ei mikään Gene Hoglan ja Richard Christy tietenkään, mutta hyvä ja energinen rumpali.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
-
- Kapteeni Saigonissa
Siten, että jos Lars olisi niin huono kuin sinä ja muut täällä antavat ymmärtää, ei kukaan ostaisi tai olisi ostanut Metallican levyjä. Kun eihän sellaista sitten jaksaisi levyllä kuunnella.AntiSmuli wrote:Ja millähän tavalla Metallican levymyynti nyt sitten taas liittyy millään tavalla Larsin rumputyöskentelyyn?Jazz78 wrote:Entäs siihen, että myy levyjä yhtä paljon?AntiSmuli wrote:Ja siihen nyt ei paljoa tarvita, että kannuttaa Larsin suohon.
Enempi vissiin on kuitenkin Larsin livesoitantaa moitittu, mielestäni ihan aiheestakin. Kyllähän hemmo jollain Live Shiteillä paukuttaa menemään varsin onnistuneesti, mutta nykyään tosiaan melkoista hapuilua paikoitellen. Rytmissä kyllä pysyy muttal jalat ei toimi ja fillit karkaa lapasesta. Näin mä asian näkisin.Jazz78 wrote: Siten, että jos Lars olisi niin huono kuin sinä ja muut täällä antavat ymmärtää, ei kukaan ostaisi tai olisi ostanut Metallican levyjä. Kun eihän sellaista sitten jaksaisi levyllä kuunnella.
Edit: Kuten alapuolella todettiin, Cunning Stuntsilla homma toimii myös.
Last edited by SPD10 on Wed Aug 05, 2009 11:03, edited 1 time in total.
Cunning Stuntsilla vetelee myös hyvin (vielä).
Näyttäisi Lars vetelevän hyvin myös tässä videossa. Tosin se on päivän selvää kumpi on parempi.
http://www.youtube.com/watch?v=obI5d5_8Byg" onclick="window.open(this.href);return false;

** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
-
- Bugstomper
Jazz78 wrote:jos Lars olisi niin huono kuin sinä ja muut täällä antavat ymmärtää, ei kukaan ostaisi tai olisi ostanut Metallican levyjä. Kun eihän sellaista sitten jaksaisi levyllä kuunnella.
Meinaatko että ne rummut on sinne levylle livenä soitettu?
Jos nyt oikein muistaisin seuranneeni niin olet jonkinlainen Metallica-diggari ja siitä johtuen varmaan muistatkin miten, (oliko se nyt?)Justicen-levyn tekoprosessista oli hiukan enemmänkin aikoinaan, täälläkin, juttua liittyen juurikin tuohon rumpujen editointiin...
Jopa musta saataisiin levylle rumpali jos vaan tarpeeksi leikataan ja liimataan.
Ja vaikka tässä nyt Larsin soittoa puntaroidaan ja arvostellaan niin muistakaa nyt metallica-fanit että kritiikki ei koske TEITÄ mitenkään.
Löytyy ne kaikki Metallican lätyt multakin hyllystä, ja ostettuna myös kaikki keikat joilla meidän taloudesta on käyty. Näistä live-taltioinneista muuten huomaa erityisen hyvin noi em. puutteet soitossa.
Justicen rummut tehtiin samalla tavalla kuin mustan levyn. Eli sillä leikkaa ja liimaa tekniikalla kun muuten ei onnistu. Flemming Rasmussenin haastattelu oli yhdessä St. Angerin aikaisessa tanskalaisessa tv-dokkarissa. Sehän oli ihan kauhuissaan jo Ride the Lightningin sessioissa kun katsoi sitä touhua. Mutta se taisi olla vielä pientä Justiceen nähden.
Niin ja mulla ei ole Larsin soitosta valittamista. Toisaalta taas kuuntelen niin paljon sellaista hakkausta ja mekkalaa missä soittovirheet yms. haparointi on sitä tasoa että Larsin pikkuvirheeti on vielä oikeasti varsin pientä. Mutta enpä taas tuosta soittopuolesta mitään tajuakaan. Mä vaan kuuntelen. Nuclear drums will crush your brain!
Niin ja mulla ei ole Larsin soitosta valittamista. Toisaalta taas kuuntelen niin paljon sellaista hakkausta ja mekkalaa missä soittovirheet yms. haparointi on sitä tasoa että Larsin pikkuvirheeti on vielä oikeasti varsin pientä. Mutta enpä taas tuosta soittopuolesta mitään tajuakaan. Mä vaan kuuntelen. Nuclear drums will crush your brain!
-
- Kapteeni Saigonissa
Näinhän se mullakin menee.condemned wrote:Niin ja mulla ei ole Larsin soitosta valittamista. Toisaalta taas kuuntelen niin paljon sellaista hakkausta ja mekkalaa missä soittovirheet yms. haparointi on sitä tasoa että Larsin pikkuvirheet on vielä oikeasti varsin pientä. Mutta enpä taas tuosta soittopuolesta mitään tajuakaan. Mä vaan kuuntelen. Nuclear drums will crush your brain!
The Prisonerille tiedoksi, että juu olen Metallica-diggari, jopa enemmän kuin Maidenin, ja sen olen täälläkin saanut huomata. Mutta mitäpä sitten? Ei se vaikkei kaikki Metallicasta tai Larsista pitäisikään, niin hieman pistää välillä vituttamaan tämä jatkuva valitus miehestä, joka on mielestäni näilläkin taidoillaan pärjännyt suhteellisen hyvin... ja pärjää edelleen! En ole kenestäkään nähnyt yhtä paljon valitusta kuin Larsista (tosin en nyt joka topikkia ole sanasta sanaan lukenutkaan). Itse en rumpuja soita enkä varmaan joka erhettä edes huomaa, koska nautin livenä enemmän kokonaisuudesta ja itse paikan päällä fiiliksestä. Mutta kukin tyylillään.
Klassista foorumiparanoiaa* taas pukkaa. Mitähän väliä tuollakin on? Mulla esimerkiksi tulisi aikas pitkä lista, jos alkaisin listaamaan bändejä joita "diggailen" Maidenia enemmän.Jazz78 wrote:The Prisonerille tiedoksi, että juu olen Metallica-diggari, jopa enemmän kuin Maidenin, ja sen olen täälläkin saanut huomata.
*Samaa tasoa Joey DeMaion "once again THEY tried to stop us from coming here" -lavaläpän kanssa, kuten Provinssissa

Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Huoh taas...
Metallica on kova bändi, Lars oli 80-luvulla ihan kiva rumpali ja nykyään aika mämmisormi. Levyillä se on soittanut aina tyylitaitoisesti ja livenäkin meni about 20 vuotta sitten oikein näppärästi. Mies on vaan ilmeisesti laiskistunut ja lakannut harjoittelemasta yhtä paljon.
Siltikin, soittotaidot myös huomioon ottaen, on Lasse aina ja ikuisesti minulle yksi kovimmista metalli-idoleistani. Ilman sitä järkähtämätöntä uskoa ja draivia ei olisi Metallicaa. Lars on ja tulee aina olemaan Metallican sielu Hetfieldin kanssa. Kehnohko rumpali se on joo, ja aika kusipääkin vielä kaiken lisäksi, mutta siksipä me häntä rakastammekin.
Älä Lasse koskaan muutu! <3
Metallica on kova bändi, Lars oli 80-luvulla ihan kiva rumpali ja nykyään aika mämmisormi. Levyillä se on soittanut aina tyylitaitoisesti ja livenäkin meni about 20 vuotta sitten oikein näppärästi. Mies on vaan ilmeisesti laiskistunut ja lakannut harjoittelemasta yhtä paljon.
Siltikin, soittotaidot myös huomioon ottaen, on Lasse aina ja ikuisesti minulle yksi kovimmista metalli-idoleistani. Ilman sitä järkähtämätöntä uskoa ja draivia ei olisi Metallicaa. Lars on ja tulee aina olemaan Metallican sielu Hetfieldin kanssa. Kehnohko rumpali se on joo, ja aika kusipääkin vielä kaiken lisäksi, mutta siksipä me häntä rakastammekin.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
-
- Paholainen
...tai muutu vaan, se olisi kaikkien parhaaksi!!!Viper wrote:Huoh taas...

Larsista (ja lukekaa nyt ajatuksella): Minun on ainakin helvetin vaikea nykyisellään arvostaa miestä, joka niillä lipunhinnoilla ei vaivaudu edes treenaamaan niitä biisejä siihen kuntoon, että ei tarvitsisi todeta suurimman osan nykypäivän 12-vuotiaista rumpalinaluista vetävän ne biisit vähintään yhtä hyvin/paremmin. Hutiloivat rumpalit kuuluvat kyllä meikäläisenkin levyhyllyyn, mutta silloin kun ei vaan viitsitä ja hoidetaan hommaa statuksella, niin ei kyllä sympatioita paljon irtoa. Tätä tuntuu monen olevan vaikea niiden Metallica-lasien takaa nähdä.
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Tää on pitkälti minunkin näkemys asiaan; ei noi biisit nyt niin vaikeita ole, jottei niihin kannattas uhrata vähän reeniä ja tarkkuutta peliin. Ok, mies ei ole enää yhtä nuori kuin 80- ja 90-luvulla, mutta 45v ei ole minusta vielä mikään ikäloppu rumpalina, ja hoitaahan esim. 11 vuotta vanhempi Nicko McBrain tonttinsa vieläkin hyvin, ja on noita muitakin esimerkkejä.Jukka wrote:Larsista (ja lukekaa nyt ajatuksella): Minun on ainakin helvetin vaikea nykyisellään arvostaa miestä, joka niillä lipunhinnoilla ei vaivaudu edes treenaamaan niitä biisejä siihen kuntoon, että ei tarvitsisi todeta suurimman osan nykypäivän 12-vuotiaista rumpalinaluista vetävän ne biisit vähintään yhtä hyvin/paremmin. Hutiloivat rumpalit kuuluvat kyllä meikäläisenkin levyhyllyyn, mutta silloin kun ei vaan viitsitä ja hoidetaan hommaa statuksella, niin ei kyllä sympatioita paljon irtoa. Tätä tuntuu monen olevan vaikea niiden Metallica-lasien takaa nähdä.
Here's a message to you my friend: Just search, you'll find the way