08. The Hardest Part Of Letting Go... Sealed With A Kiss
Veikkaanpa tästä levyn skippausraitaa
Itse lähtisin kyllä veikkaamaan tuohon titteliin nelosraita 1,320:a
Olen myös jotakuinkin "kova" Megadeth fani ja uutta levyä odotan kyllä innolla. Jos United Abominationsin osoittamalla polulla pysytään niin eiköhän sieltä hyvää matskua ole tulossa
Eleven saintly shrouded men
Silhouettes stand against the sky
One in front with a cross held high
Come to wash my sins away
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Kahden minuutin jälkeen tuleva tempon vaihto on minusta biisin paras osuus, muuten tuo meni vielä vähän ohi minulta, joten en osaa sen parempaa arviota vielä sanoa. Eiköhän Endgame kuitenkin tule olemaan kova levy, rankkaa tavaraa selvästi luvassa, mikä on jees.
Here's a message to you my friend: Just search, you'll find the way
Slaughter - Times They Change
Jos loputkin Endgamen biisit ovat Headcrusherin tasoa niin on kyllä tulossa parempi plätty kuin UA:sta. Biisien nimetkin vaikuttavat suht mielenkiintoisilta mitänyt Selead With A Kissi vähän epäilyttää... Joku A tout le monde, Promises tyylinen varmaankin.
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
Hyvä ralli tuo Headcrusher. Hyvä ja vauhdikas kitara intro ja ihan mukaansa tempaava kertosäe, mutta odotan silti vielä parempia biisejä uudelta levyltä. Kumminkin hieno ja oikea valinta ensimmäiseksi julkaistavaksi biisiksi.
Eipä juuri ole odotuksia uutukaisen suhteen. United Abominations tuli kuunneltua ja ostettua kun ilmestyi, mutta kovin vähälle on jäänyt kuuntelu. Ei vaan ole eksynyt soittimeen vaikka ei huonoltakaan vaikuttanut. Omaa laiskuutta tietty, mutta kyllä ne helmet erottuu jos jalokiven särmää havaittavissa, tässä ei. Hyvin pitkälti mun Megadeth kuuntelu viime aikoina on mennyt tietotekniikan avustamana best of settien luomiseen ja kuunteluun myös.
Lopun tempovaihdos / breakdown oli todella mainio. Hyvä biisi kaiken kaikkiaan. Tasaisen hyvien kahden viime levyn jälkeen odotan samantasoista kiekkoa, tosin The System Has Failedin tasaisuudesta moni on aika eri mieltä.
Edelliset levyt ovat olleet ihan ok, mutta Peken tavoin, ei niistä pidemmäksi aikaa ole iloa irronnut. Eivät vain ole sellaisia kokonaisuuksia, jotka kauheasti innostaisivat kuuntelemaan. Kovin uskollinen olen ollut näitä ostamaan, vaikka kunnian päivät ovat kaukana takana.
Headcrusher ei pahemmin säväyttänyt, hajuton-väritön-mauton. Liekkö vika vastaanottokeskuksessa, mutta kun ei tosta oikein jutun juurta irronnut. Avoimin mielin, mutta ei ton uutuuden kanssa mitään hurjaa kiirettä enää liene.
Enpä noita edellisiä levyjä kovin tasaisiksi kutsuisi. Pikemminkin epätasaisia, mutta hyviä. Samanlaista muutaman huippubiisin levyä odotan Endgamestakin. Headcrusher yllätti kyllä turpaanvetomeiningillään. Ihan hyvä, mutta eiköhän sieltä parempiakin löydy.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
Mie tykkäsin Headcrusherista heti noilla parilla kuuntelulla, mitä tällaisia streameja asiakseen jaksaa kuunnella. Sitten albumilta lisää.
Mutta äkäinen, vauhdikas ja tilusoololla siunattu joka kantoi vielä monen MD-helmen piirteitä, niin eihän tuota voi pitää kuin todella lupaavana levyä ajatellen.
Noita kahta edellistä mie kuuntelen ehkä jopa useammin kuin Youthanasiaa tai Cryptic Writingsia (jos julkaisujensa jälkeistä aikaa ajatellaan, tietysti). Risk, TWNAH (vaikka hyvät biisinsä silläkin) & debyytti ovat siellä kaikkein harvinaisimmassa kuvaannollisessa soittolokerossa.
Mä aion pitää jännityksen yllä ja kuulla vasta itse sinkulta/levyltä millainen biisi on. Eli ei ennakkoja mulle...
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom 2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki 2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden 2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki 2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
^Hieno tavote. Itsekkin tykkään normaalisti kuunnella biisejä vasta itse levyltä, mutta kun kyseessä jonkun Megadethin uutuus niin pakkohan se on heti kuulla.. ja aivan sama juttu tietysti Maidenilla. Mites Jazz piätkö jännitystä yllä kattomatta settilistojakin ennen keikkoja? Se on kans semmonen toinen asia mihin ite en pysty vaikka sitä tahtoisinkin saada yllättyä keikalla .
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
Suotana wrote:^Hieno tavote. Itsekkin tykkään normaalisti kuunnella biisejä vasta itse levyltä, mutta kun kyseessä jonkun Megadethin uutuus niin pakkohan se on heti kuulla.. ja aivan sama juttu tietysti Maidenilla. Mites Jazz piätkö jännitystä yllä kattomatta settilistojakin ennen keikkoja? Se on kans semmonen toinen asia mihin ite en pysty vaikka sitä tahtoisinkin saada yllättyä keikalla .
Metallican settilistoja nyt hiukan vakoilin, mutta setti ei ollut ollenkaan ennakoitavissa. Sen verran muuttelevat sitä koko ajan...
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom 2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki 2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden 2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki 2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Jussi K wrote:Eikös sillä ollut vaimon kanssa jotain ongelmia ollut lähimenneisyydessä, aika selkeänoloistahan tuo on jos sieltä linkkiä vetää.
Tai sitten ex-tyttöystävästä nimeltä Diane. Josta Dave onkin tehnyt ainakin pari biisiä muun muassa Wake Up Dead, Tornado of Souls...
GLAM stands for Gay LA Metal. I mean, if you have to dress up like a chick on stage to get people comin to check you out, you gotta ask yourself. First, you got unsolved issues. Second off, is your music really that good? -Dave Mustaine
Wake Up Deadin lyriikat ovat kyllä varsinaista kerronnallista nerokkuutta. Kohta, jossa paljastetaan homman takana olevan Diane kuuluu varmasti musiikillisesti hienoimpiin hetkiin ikinä. Ikinä en ole vissiin repeillyt lyriikoille niin paljoa.
Karpaasi wrote: Wake Up Deadin lyriikat ovat kyllä varsinaista kerronnallista nerokkuutta. Kohta, jossa paljastetaan homman takana olevan Diane kuuluu varmasti musiikillisesti hienoimpiin hetkiin ikinä. Ikinä en ole vissiin repeillyt lyriikoille niin paljoa.
Joo, piisi toimii hyvin jos ei liikaa mieti mitä lauletaan. Hehe, eipä ole aiemmin tullut juuri luettua tuon kappaleen sanoituksia
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett