Tuska Open Air 2009
Moderator: The Killer Krew
Re: Tuska Open Air 2009
Mahtavaa settiä tarjoilivat Sabaton ja Jon Oliva's Pain. Sabaton veti luultavasti kesän kovimman keikan. Olin toisessa rivissä aika keskellä ja siitä katsottuna yleisö oli loistavasti mukana. Kaikki odotetut kovuudet soitettiin ja Cliffs of Gallipoli säväytti eniten.
JOP:lla oli jo ensimmäinen biisi menossa, kun ehdin paikalle. Alkupuolen biisit eivät olleet kovin tuttuja minulle, joten siinä ehti mukavasti hieman hengähtää. Neljä viimeistä kappaletta olivatkin sitten Gutter Ballet, Believe, Jesus Saves ja Hall of the Mountain King, joten äänijänteet oli koetuksella. Sabatonin loistavuudesta huolimatta GB ja HotMK olivat varmastikin päivän kovimmat vedot.
JOP:lla oli jo ensimmäinen biisi menossa, kun ehdin paikalle. Alkupuolen biisit eivät olleet kovin tuttuja minulle, joten siinä ehti mukavasti hieman hengähtää. Neljä viimeistä kappaletta olivatkin sitten Gutter Ballet, Believe, Jesus Saves ja Hall of the Mountain King, joten äänijänteet oli koetuksella. Sabatonin loistavuudesta huolimatta GB ja HotMK olivat varmastikin päivän kovimmat vedot.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
-
- Taka-ampuja
Vekkuli wrote:Olihan FNM ihan jees ei siinä mitään, mutta noi kommentit "paras keikka ikinä" ja "top 5" pistää silti vituttaan. Käykää enemmän keikoilla!!! Bändi pisti hyvän setin hyvillä biiseillä, that´s it. Ihan jees, mutta ei mitään asiaa top mihinkään aikoihin.
Eihän nuo kommentit poissulje toisiaan. Ihan samaa mieltä olen Vekkulin kanssa, ei lähelläkään mitään TOP-5 keikkaa, mutta ei ollut huonokaan. Mutta ei myöskään ollut kovin näkemäni FNM keikka, eikä edes toiseksi kovin. Toisaalta olen myös samaa mieltä Karpaasin kanssa, sillä olihan bändi tosi hyvässä tikissä ja kenraali Pattonkin oli oma itsensä, mutta kaikesta huolimatta Mike Pattonissakin näkyy nuo 12 vuotta. Toista se oli silloin 90-luvun alussa, kun nuori poika kohkasi lavalla. Ja tätä(kin) keikkaa koskien kaikkien kommentit ovat ihan yhtä oikeita, mutta joillakin kirjoittajilla vain on korkeamman iän ja aktiivisen keikkojen seuraamisen mukanaan tuoma pidempi ja laajempi kokemus asioista. Siihen vielä päälle henkilökohtaiset mieltymykset, niin kyllähän noista keskustelu saadaan aikaiseksi.Karpaasi wrote:FNM-kokemukseni perustuu aika monen moneen eri juttuun:
-settilista aivan mahtava, ei mitään nokankoputusta (paitsi Crab Song, Everything's Ruined / Small Victory olisi ollut viileitä, mutta vaikea niillä olisi ollut mitään biisiä setista korvatakaan)
-settilistan monipuolisuus. Hemmetti, Faith No Moren vahvuus on se, että vaikka joillain levyillä olisi melko yhtenäinen linja, on se jo seuraavalla levyllä täysin erilainen. Näin saadaan todella toimiva ja monipuolinen sillisalaatti settilistaksi. Ei ala puuduttaa mikään törkeä mättö tai hempeily, kun seuraava biisi on jo erilainen. Jaksaa pysyä messissä aivan eritavalla kuin esim. AC/DC:n keikalla,
-bändi veti hyvin ja näyttivät diggaavan puuhasta, ja itse pääsin näkemään vielä bändin hyvältä paikalta, josta erotti silmätmunatkin! Bändi ei myöskään näyttänyt siltä, että he olivat rahastamassa soittamalla vanhaa matskua, vaikka näin voisi luulla. Esim. Mötley Crüen keikka tuntui 100x enemmän tällaiselta, vaikka heiltä onkin tullut uutta matskua.
-bändin näkeminen ensimmäistä kertaa. Tuskinpa mikään näistä Suomen rutiinibändeistä tyyliin Metallica, Maiden tai Megadeth tulee ikinä ylittämään tätä keikkaa, ihan vain koska Faith No Moren näkeminen vielä vuosi sitten oli jotain aika utopista.
-Pattonin näkeminen: legendaa on kaverista kuultu, ja olihan se myös TÄYSIN tulessa, kova esiintyjä ja omaperäisiä juttuja tuli Pattonilta ja bändiltä.
-soundit: kaikki erottui hyvin ja sanoista sai todella hyvin selvää, vaikka osasta biiseistä en tiennytkään sanoja ulkoa. Pystyi silti kuuntelemaan lyriikoita ja saamaan niistä selvääkin. Mahdollisesti olen ollut myös vain saatanan epäselviä laulajia omaavien bändien keikoilla, kuten Mötley Crüen.
-muu yleisö hyvin mukana vielä siinä 10-20m kohdallakin, taakseni en katsonut.
Eiköhän nämä asiat tehnyt tästä aivan saatanan hyvän suuren yleisön keikan.
Itse odottelin tätä keikkaa sen 11 vuotta ja olin jo hetken hiilenä, kun missasin tuon lipunmyynnin. Mutta onneksi sitten liput kuitenkin tuli saatua.
Meillä on PA, meillä on bussi,
niitä ei meiltä kukaan ... vie
Ei pettänyt Sabaton ja JOP. Ainoa mikä petti oli sää, joka oli ihan helvetin kylmä näille Jyväskylän helteille jo tottuneelle. Jäi siis Firewind katsomatta, kun lähdin junaan lämmittelemään.
Sabatonin messissä näytti olevan ylättävän iso osa yleisöä (hyvä hyvä), vaikka ei toki Oulun vierailun hurmoksen tasolle päästykään. JOP:a oli seuraamassa yllättävän vähän porukkaa. Omapa oli menetyksenne, koska tuo pieni määrä porukkaa kyllä diggaili näkemästään. Kyllä kelpais klubi keikka päästä todistamaan Olivalta.

ST!!!! Uskomaton keikkaa! Täyttä murhaa. Jopa uudet biisit. Cyco Mike on maailman kovin jätkä ja läski-Eric kovin rumpali. Yleisökin oli aika liekeissä, vaikka oletin että ST pullotettais pois lavalta. I... I... I... I SHOT REAGAN!!!!!!
Pestilence oli aika köyhä. Ei pystynyt välittään niitä samoja fiiliksiä mitä levyltä.
Pestilence oli aika köyhä. Ei pystynyt välittään niitä samoja fiiliksiä mitä levyltä.
OMC:n debyytti on sitä kunnon melo bm:ää. Beherith on normi bm:ää ja jotain ambienthomoilua taisi olla pari levyä.
-
- Taka-ampuja
No hyvä että siellä etelässä on viileämpää. Huomenna pitäisi palata täältä helvetin kuumasta Jyväskylästä takaisin Epsooseen. Toivottavasti ehtisi muutaman päivän viilennellä ennen perjantaiaamun lähtöä Rodokselle.poolrules wrote: Ainoa mikä petti oli sää, joka oli ihan helvetin kylmä näille Jyväskylän helteille jo tottuneelle.
Meillä on PA, meillä on bussi,
Tuska-pääesiintyjä pakeni yleisön joukkoon!
Vai oli Sabaton ihan oikeen pääesiintyjä? Jopas jotaki...

-
- Hiippari
Noh, päälavalla jos esiintyy, niin eikö ne oo sillon pääesiintyjiä.SPD10 wrote:Tuska-pääesiintyjä pakeni yleisön joukkoon!

-
- Kisälli
No iltalehti puhuu kerrankin asiaa. Sabaton oli ylivoimaisesti tuskan paras!
Huoh, kuuden päivän sekoilusessiot viimein paketissa.
Eipä tosiaan kannata kenenkään minun mietteistäni liikaa herneitä nenäänsä ottaa, nimenomaan mielipiteitähän täällä itsekukin esittää, kuten keskustelupalstoilla kuuluunkin. Ja itse ainakin pääsääntöisesti pyrin tuomaan esille ettei mistään jumalan sanasta minun(kaan) kohdallani kyse ole. Ja sillon kun jotain absoluuttisena totuutena esitän niin yleensä kyllä teen sen ihan ilkikurinen pilke silmäkulmassa ja uskoisin tuon kyllä välittyvänkin. Eli FNM:n kohdalla on tottakai mahdollista että jollekkin se on ollut vaikkapa se kovin keikka koskaan. Asiaan voinee vaikuttaa monikin asia, mm. omalla kohdallani bändi ei kuitenkaan ole ollut mitenkään merkittävä (Mr Bunglea diggailen hulluna) eikä siihen mitään teinipussailujakaan liity
Mutta tuskaan:
Perjantaihan pyörähti käyntiin Gojiralla, joka oli oletetun kova. Ehkä rumpusoolon tunkeminen settiin aiheutti lievän taantuman tunnelmatasoon, mutta se palautui kyllä nopeasti. Todella pätevä esitys ja kannatti ajoissa könytä mestoille. Täysimittaista klubikeikkaa odotellessa.
Tukkanuottaa tuli seuraavana mentyä myspacetutustumista syventäväksi elämykseksi katsomaan. Aika nopeasti kyllä kyllästyin, ei oikein lähtenyt lähiöuho nyt meikäläiselle. Pari kolme biisiä ja pois. En silti ihan 100% bändiä lyttäisi, kivojakin juttuja löytyi, mutta ei toiminut olotilaan tällä kertaa. All that remains ei sitten puolestaan uponnut yhtään. Kaikki biisit kuin tyylisuunnan oppikirjasta, paria kovempaa riffiä lukuunottamatta ei mitään positiivista sanottavaa. Ne klassiset "imeläniskevätkertsitkin" latistuivat pelkäksi jollotukseksi. Sitten Rotten Soundia katsoon ja kylläpä muuten toimi totutusti. Perusvarmaa toimintaa. Soittaisivatpa välissä silti Drainin matskuakin, mutta eivät tiemmä ite oikein levystä enää välitä.
Neurosiksen kohdalla pelotti auringonpaisteen ja tunnelman yhdistäminen, mutta paskat: Sehän toimi ihan täpöillä ainakin näin bändin viimein ensimmäistä kertaa todistaneena. Nillitystäkin kuulunut, mutta itse olin aivan liekeissä. Saattoi oikeastaan viedä kovimman shöyn tittelin.
Tuon jälkeen sitten olikin niin puulla päähän lyöty, ettei jaksanut seuraavia sivulavoja kummemmin tsekata, jotain Ensiferumin älämölöä kuului puistikkoon. Immortal oli sitten aikalailla odotusten mukainen, parhaimmillaan hyvä ja viihdyttävä, pahimmillaan vähän kökkö ja vaivaannuttava.
Lauantai oli kokonaisuutena kovin päivä, vaikka mustsee osastoa ei itselle ollutkaan kuin Pestilence. Gama Bomb ryöpytti kyllä vähän nuutuneen miehen päivän mainiosti käyntiin. Eihän tuo nyt musiikillisesti Anthraxien, Municipal Wasten jne. tasolle yllä, mutta kovan festarikeikan ja pitin saivat kyllä aikaiseksi.
Dauntlessia kävin vähän toteamassa, mutta ei oikein itselle pudonnut, hyvänoloinen livebändi kyllä. Sitten Sabaton, joka oli ihan viihdyttävä. Hyvät biisivalinnat ja aikas protason esiintyminen. Tuskinpa jaksaisin klubille mennä katsomaan, mutta tulipa nyt livenä viimein nähtyä.
JOP oli kyllä pirun koskettava ja pätevä, ei kuitenkaan saanut minua sentään kyyneliin liikuttumaan kuten joitain. The Faceless oli odotetun kova, etenkin tokan levyn biisit käyvät kunnon soitinrunkkauksesta. Ainoastaan välispiikit olivat varsin vaivaannuttavia. Lisäksi näin kovana päivänä harmitti käyttämättä jäänyt 15min soittoajasta. Todella kova kiinnitys silti.
Evile ei tosiaan ollut lähtenyt pyörää uudelleen keksimään, mutta se mitä tehtiin tehtiin kyllä melkoisella antaumuksella. Pätevää menoa siis, mutta kyllähän nuo biisit on jo tullut jokuseen kertaan kuultua. Amorphista en itse ollut nähnyt hetkeen, joten menimme sitä väijymään. Varsin laiskalta vaikutti kuitenkin meno, joten n.30min pällistelyn jälkeen valmistautumaan henkisesti Pestilenceen. Ja kyllä meinaan kannatti! Koetin pitää odotukseni varovaisen optimistisina, mutta ne kyllä ylittyivät silti melkoisesti. Bändi oli todella tiukassa iskussa ja pitkin uraa leikannut biisilista toimi kuin häkä. Todella mainio. Vikana sitten ST, jota odotin lievällä mielenkiinnolla, kuitenkin paria levyä olen diggaillut. Eipä ollut kuitenkaan mitään käsitystä että bändi on noin huikeassa livekunnossa! Etenkin rytmiryhmän työskentely sai monta ihastunutta nyökkäystä aikaiseksi. Tulipa jammailtua tosissaan, aivan loistavan hyvän tuulen saanut lopetus päivälle.
Sunnuntaina tuli sitten ihmeteltyä Amoralia mielenkiinnosta, vaikka Medeia itselle muutan paljon paremmin toimiikin. En nyt tiedä mitä kitinää tästäkin on satu pino aikaiseksi. Ari veti soolobändiin verrattuna jos nyt aei mainiosti niin ihan hyvin, niin puhtaat kuin örinätkin. Sääli kyllä uusi matsku ei oikein vakuuta itseä. Staminaa tuli katseltua ehkä joku 30min, kyllähän nuo ihan viihdyttäviä esiintyjiä olivat. Pulloepisodin jälkeisen keikan lopettamisen ymmärrän. Tuska on siitä mainio festari, että omat juomat saa tuoda mukanaan, olisi kiva jos tuo säilyisi jatkossakin.
Kävi pikaisesti vilkaistua Girugämeshiä ja ei tuo olllenkaan paskalta kuulostanut pikaiselta kuulemalta, mutta piti mennä tsekkaan Eluveitie. Ihan jees, mutta eipä kyllä mulle kummoisempia väristyksiä silti aiheuttanut. MDB:tä sitten olikin odotettu aamusta saakka. Ja herranjesta että toimi! Toisinkuin Neurosiksella tällä kuitenkin auringonpaiste kääntyi pahasti esitystä vastaan, mutta mainio tunnelataus silti. Kuuntelin valehtelematta yli 3/4 keikasta silmät kiinni. Aikamoista, mutta loppui pahasti ennen aikojaan. Nyt nämä pian Suomeen klubikeikalle!
Koetin Parkway Driveä tsekata, mutta äsköisen jälkeen ei saanut kyllä keskityttyä mitenkään. Ihan pätevältä vaikutti, mutta kunnon tarkastelu jäi vain pintapuoliseksi. Volbeat sitten oli perusvarma hyvä livebändi, mutta kun musiikkinsa ei nappaa lainkaan niin tuli kellisteltyä ja juteltua mukavia niiden pauhatessa taustalla.
Eipä tosiaan kannata kenenkään minun mietteistäni liikaa herneitä nenäänsä ottaa, nimenomaan mielipiteitähän täällä itsekukin esittää, kuten keskustelupalstoilla kuuluunkin. Ja itse ainakin pääsääntöisesti pyrin tuomaan esille ettei mistään jumalan sanasta minun(kaan) kohdallani kyse ole. Ja sillon kun jotain absoluuttisena totuutena esitän niin yleensä kyllä teen sen ihan ilkikurinen pilke silmäkulmassa ja uskoisin tuon kyllä välittyvänkin. Eli FNM:n kohdalla on tottakai mahdollista että jollekkin se on ollut vaikkapa se kovin keikka koskaan. Asiaan voinee vaikuttaa monikin asia, mm. omalla kohdallani bändi ei kuitenkaan ole ollut mitenkään merkittävä (Mr Bunglea diggailen hulluna) eikä siihen mitään teinipussailujakaan liity

Mutta tuskaan:
Perjantaihan pyörähti käyntiin Gojiralla, joka oli oletetun kova. Ehkä rumpusoolon tunkeminen settiin aiheutti lievän taantuman tunnelmatasoon, mutta se palautui kyllä nopeasti. Todella pätevä esitys ja kannatti ajoissa könytä mestoille. Täysimittaista klubikeikkaa odotellessa.
Tukkanuottaa tuli seuraavana mentyä myspacetutustumista syventäväksi elämykseksi katsomaan. Aika nopeasti kyllä kyllästyin, ei oikein lähtenyt lähiöuho nyt meikäläiselle. Pari kolme biisiä ja pois. En silti ihan 100% bändiä lyttäisi, kivojakin juttuja löytyi, mutta ei toiminut olotilaan tällä kertaa. All that remains ei sitten puolestaan uponnut yhtään. Kaikki biisit kuin tyylisuunnan oppikirjasta, paria kovempaa riffiä lukuunottamatta ei mitään positiivista sanottavaa. Ne klassiset "imeläniskevätkertsitkin" latistuivat pelkäksi jollotukseksi. Sitten Rotten Soundia katsoon ja kylläpä muuten toimi totutusti. Perusvarmaa toimintaa. Soittaisivatpa välissä silti Drainin matskuakin, mutta eivät tiemmä ite oikein levystä enää välitä.
Neurosiksen kohdalla pelotti auringonpaisteen ja tunnelman yhdistäminen, mutta paskat: Sehän toimi ihan täpöillä ainakin näin bändin viimein ensimmäistä kertaa todistaneena. Nillitystäkin kuulunut, mutta itse olin aivan liekeissä. Saattoi oikeastaan viedä kovimman shöyn tittelin.
Tuon jälkeen sitten olikin niin puulla päähän lyöty, ettei jaksanut seuraavia sivulavoja kummemmin tsekata, jotain Ensiferumin älämölöä kuului puistikkoon. Immortal oli sitten aikalailla odotusten mukainen, parhaimmillaan hyvä ja viihdyttävä, pahimmillaan vähän kökkö ja vaivaannuttava.
Lauantai oli kokonaisuutena kovin päivä, vaikka mustsee osastoa ei itselle ollutkaan kuin Pestilence. Gama Bomb ryöpytti kyllä vähän nuutuneen miehen päivän mainiosti käyntiin. Eihän tuo nyt musiikillisesti Anthraxien, Municipal Wasten jne. tasolle yllä, mutta kovan festarikeikan ja pitin saivat kyllä aikaiseksi.
Dauntlessia kävin vähän toteamassa, mutta ei oikein itselle pudonnut, hyvänoloinen livebändi kyllä. Sitten Sabaton, joka oli ihan viihdyttävä. Hyvät biisivalinnat ja aikas protason esiintyminen. Tuskinpa jaksaisin klubille mennä katsomaan, mutta tulipa nyt livenä viimein nähtyä.
JOP oli kyllä pirun koskettava ja pätevä, ei kuitenkaan saanut minua sentään kyyneliin liikuttumaan kuten joitain. The Faceless oli odotetun kova, etenkin tokan levyn biisit käyvät kunnon soitinrunkkauksesta. Ainoastaan välispiikit olivat varsin vaivaannuttavia. Lisäksi näin kovana päivänä harmitti käyttämättä jäänyt 15min soittoajasta. Todella kova kiinnitys silti.
Evile ei tosiaan ollut lähtenyt pyörää uudelleen keksimään, mutta se mitä tehtiin tehtiin kyllä melkoisella antaumuksella. Pätevää menoa siis, mutta kyllähän nuo biisit on jo tullut jokuseen kertaan kuultua. Amorphista en itse ollut nähnyt hetkeen, joten menimme sitä väijymään. Varsin laiskalta vaikutti kuitenkin meno, joten n.30min pällistelyn jälkeen valmistautumaan henkisesti Pestilenceen. Ja kyllä meinaan kannatti! Koetin pitää odotukseni varovaisen optimistisina, mutta ne kyllä ylittyivät silti melkoisesti. Bändi oli todella tiukassa iskussa ja pitkin uraa leikannut biisilista toimi kuin häkä. Todella mainio. Vikana sitten ST, jota odotin lievällä mielenkiinnolla, kuitenkin paria levyä olen diggaillut. Eipä ollut kuitenkaan mitään käsitystä että bändi on noin huikeassa livekunnossa! Etenkin rytmiryhmän työskentely sai monta ihastunutta nyökkäystä aikaiseksi. Tulipa jammailtua tosissaan, aivan loistavan hyvän tuulen saanut lopetus päivälle.
Sunnuntaina tuli sitten ihmeteltyä Amoralia mielenkiinnosta, vaikka Medeia itselle muutan paljon paremmin toimiikin. En nyt tiedä mitä kitinää tästäkin on satu pino aikaiseksi. Ari veti soolobändiin verrattuna jos nyt aei mainiosti niin ihan hyvin, niin puhtaat kuin örinätkin. Sääli kyllä uusi matsku ei oikein vakuuta itseä. Staminaa tuli katseltua ehkä joku 30min, kyllähän nuo ihan viihdyttäviä esiintyjiä olivat. Pulloepisodin jälkeisen keikan lopettamisen ymmärrän. Tuska on siitä mainio festari, että omat juomat saa tuoda mukanaan, olisi kiva jos tuo säilyisi jatkossakin.
Kävi pikaisesti vilkaistua Girugämeshiä ja ei tuo olllenkaan paskalta kuulostanut pikaiselta kuulemalta, mutta piti mennä tsekkaan Eluveitie. Ihan jees, mutta eipä kyllä mulle kummoisempia väristyksiä silti aiheuttanut. MDB:tä sitten olikin odotettu aamusta saakka. Ja herranjesta että toimi! Toisinkuin Neurosiksella tällä kuitenkin auringonpaiste kääntyi pahasti esitystä vastaan, mutta mainio tunnelataus silti. Kuuntelin valehtelematta yli 3/4 keikasta silmät kiinni. Aikamoista, mutta loppui pahasti ennen aikojaan. Nyt nämä pian Suomeen klubikeikalle!
Koetin Parkway Driveä tsekata, mutta äsköisen jälkeen ei saanut kyllä keskityttyä mitenkään. Ihan pätevältä vaikutti, mutta kunnon tarkastelu jäi vain pintapuoliseksi. Volbeat sitten oli perusvarma hyvä livebändi, mutta kun musiikkinsa ei nappaa lainkaan niin tuli kellisteltyä ja juteltua mukavia niiden pauhatessa taustalla.
Lisätietoa tästä? Ymmärsinkö oikein, että bändin veivatessa lavalla joku viskasi pullon ja keikka loppui siihen?Vekkuli wrote: Staminaa tuli katseltua ehkä joku 30min, kyllähän nuo ihan viihdyttäviä esiintyjiä olivat. Pulloepisodin jälkeisen keikan lopettamisen ymmärrän. Tuska on siitä mainio festari, että omat juomat saa tuoda mukanaan, olisi kiva jos tuo säilyisi jatkossakin.
Jooh, tosin setti oli aika lopussa, yli tunti oli tiemmä mennyt 75min soittoajasta. Lisäksi oli sulake pamahtanut jo aiemmin, eli eipä mennyt ihan putkeen muutenkaan noiden keikka.SPD10 wrote:Lisätietoa tästä? Ymmärsinkö oikein, että bändin veivatessa lavalla joku viskasi pullon ja keikka loppui siihen?Vekkuli wrote: Staminaa tuli katseltua ehkä joku 30min, kyllähän nuo ihan viihdyttäviä esiintyjiä olivat. Pulloepisodin jälkeisen keikan lopettamisen ymmärrän. Tuska on siitä mainio festari, että omat juomat saa tuoda mukanaan, olisi kiva jos tuo säilyisi jatkossakin.
Seuraavatkin ovat kuulopuheita, itse en asiaa todistanut mitenkään:
Joku viskoi jo aimmin pullon (myös Neurosista oli joku mulkku koettanut pullottaa, Kelly potkaisi aikas vittuntuneena sen yleisöön), mutta sitten tokalla kerralla osui symbaalista kimmokkeen ottaen rumpaliin. Tyyppi lopetti soiton ja tuli ilmoittamaan lavan eteen että kiitti riitti. Kuulin alkujaan huhun, että tyyppi oltaisiin toimitettu samantein järkkäreille "ennenkuin se tapetaan", mutta eilen kaadossa yksi järkkäreiden esimiehistä tiesi kertoa että oli se kai osumaa saanut. Stam1nan foorumilla joku tuota messulaudan mukaan on pyydellyt anteeksi, mutta mene ja tiedä näistäkään sitten. Joka tapauksessa täysin naurettavaa toimintaa kaikin tavoin tuommoinen urpoilu.
-
- Viikonloppusoturi
Ja tuosta http://www.youtube.com/watch?v=OKozzTrqtQo" onclick="window.open(this.href);return false; videota siitä kun Stam1na "kiittää."
"Live for nothing or die for something."
-John Rambo-
-John Rambo-
Vituttaa kyllä rankasti mikäli tollasten urpojen takia ei enää saa viedä omia juomia alueelle. Vaikka tuskin ihan niin radikaaleihin toimenpiteisiin ryhdytään, ei tossa kuitenkaan pahemmin käynyt. Idioottimaista toimintaa silti.
-
- Viikonloppusoturi
http://pollstar.com/resultsCity.aspx?ID ... y=Helsinki" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuska 2010 ekat bändit ovat Kamelot ja Overkill.
Tuska 2010 ekat bändit ovat Kamelot ja Overkill.
"Live for nothing or die for something."
-John Rambo-
-John Rambo-
Overkill? Hivenen eri tason ekat kiinnitykset ku viime vuonna. Ehkä tähän Tuskaan kehtaa jopa osallistua
"To be alive is more than just breathing"
-
- Hiippari
Kamelot tulee varmaan nähtyä klubikiertueella jo, eli lisäkiinnityksiä odotellessa.
Mutta eipä siinä, aika kova avaus tämä. Overkillistä nyt en osaa mitään sanoa, aukko sivistyksessä.
Mutta eipä siinä, aika kova avaus tämä. Overkillistä nyt en osaa mitään sanoa, aukko sivistyksessä.